Agro Jesenice pneumatiky
  • Obrázek č. 1:
  • Obrázek č. 2:
  • Obrázek č. 3:
  • Obrázek č. 4:
  • Obrázek č. 5:
  • Obrázek č. 6:
  • Obrázek č. 7:
  • Obrázek č. 8:
  • Obrázek č. 9:
  • Obrázek č. 10:
  • Obrázek č. 11:

V příštím čísle přineseme rozhovor s hlavním mechanizátorem společnosti Agro Jesenice ing. Martinem Zlínským. Zde je malá ukázka již dnes: 

(...) Z toho je jasné, že se neobejde bez početného parku traktorů a další zemědělské mechanizace, často i velmi speciální. „Jsem tady pět let a mám funkci hlavního mechanizátora. Často si dělám srandu, že jsem hlavní, ale také jediný. Vystudoval jsem vysokou školu, fakultu mechanizační a mým úkolem zde je udržovat strojní park v provozuschopném stavu. S tím souvisí různé servisy, dodávky náhradních dílů, nákup nových strojů, sledování technického stavu strojního parku, technické prohlídky, pojistky a pojistné události, spravování dotačních titulů atd. Jsme závislí na přírodě a limitování agrotechnickými lhůtami. Agronom, který vede rostlinnou výrobu, potřebuje mít stroje v takovém stavu, že když to počasí dovolí a mají se provádět určité zemědělské operace, musí vyjet. A mým úkolem je mu to umožnit,“ shrnuje svoji náplň práce Martin Zlínský.

Většinu servisních prací provádí Agro Jesenice vlastními silami. „Zde na středisku v Modleticích máme dobře vybavené zemědělské dílny. Jsou tu dva mostové jeřáby, kompletní olejové hospodářství, plně vybavená soustružna, svařovna, veškeré dílenské vybavení. A co vás bude asi zajímat nejvíce, nově také pneuservis,“ vyjmenovává Martin Zlínský možnosti vnitropodnikového servisu. Firma nedávno investovala do velkého automatického stroje na demontáž a montáž pneumatik, který umožňuje větší nezávislost v servisu pneumatik. „Máme tu i osobní pneuservis, což je pro nás velmi okrajová záležitost. Velká zouvačka se uplatní u kol pro vleky, návěsy a hlavně traktory. Máme 41 traktorů a z toho polovina má 300 a více koní. Největší kolový traktor u nás má kola o průměru 46 palců, což znamená, že vnější průměr pneumatiky je dva metry třicet. Potřebujeme pneumatiky s velkou styčnou plochou, která dokáže přenést vysoký výkon motorů,“ vysvětluje pan Zlínský. A dodává, že dalším důvodem je menší zhutnění půdy, což se následně projeví ve výšce a hlavně v síle výnosu. Kromě kolových traktorů má společnost i dva pásové, které se uplatňují v těch nejnáročnějších podmínkách tam, kde už kola nestačí. Podívejte se na video pod článkem. 

 

V červnovém čísle Pneu revue si přečtete mnohem víc.