Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Budoucnost je za dveřmi

Budoucnost je za dveřmi

 
autopromotec-2015-1

úterý, 26. května 2015

Veletrh Autopomotec je jedním z mála, kterému se daří i přesto, že veletrhy obecně dnes nemají na růžích ustláno. Příčin je hned několik. Určitě dlouhá a úspěšná tradice, bezpochyby i země konání, která patří k nejvýznamnějším evropským automobilovým trhům. Velký vliv na úspěch akce má i tradičně dobrá organizace, kreativita a inovativnost pořadatelů. Vstřícnost vůči novinářům se sice může zdát samozřejmá, ale naše zkušenost na jiných veletrzích není tak jednoznačná. Z těchto a mnoha dalších příčin jezdíme na Autopromotec rádi, a to i v dnešní „době internetové“, kdy lze většinu informací získat snadno a rychle na síti.

 

Počet návštěvníků se dlouhodobě pohybuje kolem sta tisíc, což zřejmě platilo i o letošním ročníků, ačkoli  to z důvodu uzávěrky tohoto čísla, která následovala těsně po skončení veletrhu, nemůžeme upřesnit. Nicméně minimálně „dojmová“ obsazenost byla velká, a to zejména na stáncích dodavatelů pneuservisní techniky. Pneumatiky nejsou pochopitelně to jediné, co se v Boloni vystavuje; nomenklatura zahrnuje prakticky celý automobilový aftermarket. Italským pořadatelům se celkem úspěšně daří posilovat mezinárodní charakter akce. Z téměř 1600 vystavovatelů bylo přes 660 zahraničních, což oproti roku 2013 představovalo nárůst o 13 %. Silnou stránkou Autorpromoteku je bohatý doprovodný program různých konferencí a seminářů, z nichž tradičně vyčnívá nade všechny mezinárodní aftermarketový meeting IAAM.

Konektivita nade vše
Zde vystoupila řada zajímavých řečníků, např. Josef Frank, někdejší ředitel organizace CLEPA, která zastřešuje dodavatele automobilového průmysl. Frank hovořil o rostoucí míře konektivity dnešních automobilů. Toto téma rozvinul Alberto Bernini, regionální ředitel pro aftermarket značky Bosch. Uvedl, že v současné době je na světě 7 miliard zařízení propojených s internetem, což je přibližně jedno na každého obyvatele zeměkoule. V horizontu 5 – 7 let se toto číslo zdvojnásobí. Příspěvkem značky Bosch na tomto poli je vývoj elektromechanických čidel, která umožní shromažďovat data a propojovat elektronická zařízení. Např. parkovací senzor indikuje v předstihu, kde zaparkovat vůz, nebo kde se nachází nejbližší volná zástrčka pro dobití elektromobilu. Další možností využití je monitorování jízdních návyků řidiče s následným využitím při navrhování na míru „šitých“ produktů a nabídek v oblasti pronájmu vozů nebo pojištění.

Neil Pattemore, technický poradce organizace FIGIEFA (Mezinárodní federace distributorů pro automobilový aftermarket) upozornil na trend rozvoje palubní telematiky současných automobilů, která odsouvá na vedlejší kolej OBD (palubní diagnostiku), limitující její funkce na diagnostiku emisí. Tento trend je podle Patemora velmi diskriminující pro nezávislé opravce, kteří tak ztrácejí přístup k nezbytným datům.

Jürgen Bucher rozvinul téma konektivity automobilů, když prohlásil, že auto se stává jistým super chytrým telefonem na čtyřech kolech a firmy, jako Google či Facebook,  se budou bezpochyby snažit obejít všechna v budoucnu nastavená pravidla a profitovat ze získaných dat. Evoluce mobilních telefonů od těch jednoduchých až po současné smartphony plné aplikací najde svou paralelu ve vývoji automobilů. Otázkou je, zda zvýšenou konektivitu budou ochotni platit motoristé. Prozatím to vypadá, že ano, podobně jako tomu bylo a je s mobily.

Pneumatiky nezaostaly
Pneumatikám a strojům pro jejich servis patřily na Autopromotecu čtyři pavilony a byla to tudíž jedna z nejsilněji zastoupených  komodit. Boloňa je hlavním městem regionu Emilia-Romagna, který je nepsaným hlavním městem pneuservisní techniky. Sídlí tu hned několik předních značek v oboru, které jsou považovány za technologické lídry. Není proto divu, že se doslova předhánějí ve velikostech a bohatosti expozic. Primát v tomto směru patřil letos bezesporu značce Corghi, která slaví 60. výročí založení. Přímé účasti mělo v Boloni i několik výrobců pneumatik, jiní vystavovali prostřednictvím svých autorizovaných dovozů či distributorů.

Přes nesporný úspěch výstavy si nešlo nevšimnout jednoho trendu, který akci spíše zeštíhluje a redukuje, a zřejmě bude stěžejní i v příštích letech. Mnozí vystavovatelé totiž místo tradičního modelu stánku oplývajícího produkty volí spíše minimalistické expozice připomínající jednací místnosti. Cíl je jasný: být přítomen, přijmout zákazníka, vést jednání, ale nestěhovat těžké a nákladné stroje i další produkty. Pro pořadatele to znamená méně prodané plochy a služeb. Trend nepříznivý, nicméně zřejmě neodvratný. Jistě však bude stále dost těch, kteří se budou chtít předvést tak říkajíc „v plné polní“ a pomoci si tím dobýt evropské trhy. Sympatickému veletrhu Autopromotec to lze jedině přát.

Celý článek si přečtěte v Pneu revue č. 2 / 2015

 
autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1autopromotec-2015-1
 
 
 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz