Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Franšízanti mají slovo

Franšízanti mají slovo

 
BestDrive

pátek, 29. března 2013

V příštím čísle Pneu revue přineseme sondu mezi členy franšízových konceptů. Položíme jim v podstatě stejné otázky, jaké jsme položili franšízorům v prvním letošním čísle.

 

Bude zajímavé porovnat, jak se v názorech shodnou, či neshodnou. Např. Petr Matěj, jednatel společnosti Pneucentrum Matěj Bludov, s.r.o., je členem sítě BestDrive a svého vstupu nelituje. Neskrývá však ani kritický pohled: „V poslední době řešíme s vedením BestDrive vážené problémy a nesplněné sliby. Důvodem je obchodní politika Continentalu, který zřídil velkoobchod, a ten prodává koncernové pneumatiky za lepší ceny, než my je nakupujeme. Narušuje nám tak vztahy s maloobchodními zákazníky, už proto, že je oslovuje napřímo, i když se měl původně věnovat jen velkým nadnárodním společnostem a domlouvat tam obchody, které bychom pak zajišťovali my, tedy obchodníci ze sítě BestDrive.“

A jak Petr Matěj odpověděl na otázku, co by poradil dosud nerozhodnutým nezávislým servisům? „Zájemcům o franšízu bych poradil, ať do toho klidně jdou. Pneuservisů totiž pořád přibývá a v této silné konkurenci bude růst význam velkých klientů, které nám doporučí franšízová centrála.“

Tomáš Fiala z  AUTOFIALA Říčany nám řekl, že je pod značkou Euromaster celkem spokojený. „Samozřejmě se najdou témata, která s mým konzultantem řeším intenzivněji, ale je s ním řeč,“ dodal.  „Z pravidelných informací o situaci na trhu, které dostávám od Euromasteru, vidím, že trh osobních pneumatik je v červených číslech. Můj obrat jak v pneumatikách, tak v servisu v červených číslech není,“ řekl Pneu revue Tomáš Fiala jako důkaz toho, že se mu členství v síti vyplatí.

„Neznám detailní spolupráci v jiných franšízách, ale za velice přínosnou vidím práci konzultanta. Také jsem nechtěl ztratit jméno mojí společnosti, což se mi podařilo. Jméno společnosti, známé mezi zákazníky zůstalo, jen se spojilo se jménem konceptu a jsem nyní EUROMASTER – AUTOFIALA.

Jde to i bez franšízy, říká Jindřich Šafránek
„Já žádnou franšízovou síť nepotřebuji, nic by mi nepřinesla, my žijeme dobře i bez pomocí nějaké sítě,“ říká Jindřich Šafránek, jednatel společnosti Pneu Šafránek, který dnes vlastní sedm pneuservisů, a patří mezi největší tuzemské nezávislé obchodníky s pneumatikami.

Samozřejmě, že jsem dostal nabídky od prakticky všech franšíz, které na trhu fungují, ani jedna nabídka mě ovšem nepřesvědčila, abych se vzdal své samostatnosti.

Vůbec nejhorší variantou jsou „pseudo-sítě“, budované iniciátorem na způsob konceptu, který pracovně nazývám „SLEVOMAT“. Ten nenabízí svým účastníkům nic víc, než pouze vzdušné zámky silného zákaznického zázemí, které svou početností přinese členům neobyčejnou prosperitu, zcela automaticky, bez námahy, protože hnací silou je velikost konceptu a iniciátorem nastavené ekonomické parametry. Bohužel až později se ukáže, že hnací silou má být mimořádně nízká cena zboží a hlavně práce.

Napsal: redakce

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz