Pneurevue.cz » Aktuality » Obchod » Pneumatiky si drží loňské ceny

Pneumatiky si drží loňské ceny

 
internet

úterý, 27. září 2016

Aktuální ceny se v podstatě nemění, nebudou tedy hlavním rozhodujícím argumentem. Nakupující bude zajímat především dostupnost konkrétní pneumatiky v konkrétním rozměru, spolehlivá doprava, dodržení termínu dodání a další doplňkové služby.

 

Prémiové značky nechystají žádné zásadní pohyby cen, přesto se zákazníci mohou těšit na slevy v řádu jednotek procent. V případě Pirelli, Dunlop a GoodYear totiž ceny klesly meziročně o 2 %, Bridgestone prodává ve srovnání s loňskem zimní obutí o 1,5 % levněji. Finský Nokian drží ceny na stejné úrovni s rokem 2015 a jen pár značek nepatrně zdražilo. Patří k nim Michelin (+ 1,5 %), Continental (+ 1 %) a v Česku populární značky Barum a Matador – obě jsou letos v průměru o 1 % dražší. Zdražení u Michelinu má důvod v především v marketingových aktivitách a podpoře letní pneumatiky se zimní homologací CrossClimate. Faktem však je, že na celoročních gumách (jakékoliv značky) jezdí maximálně 3 % Čechů. Německý Continental využívá především silné pozice na českém trhu a zároveň skvělých výsledků v testech bez ohledu na sezónu. Rozhodně se tedy nemusí jakkoliv podbízet.

„V Česku se prodá až 35 % všech pneumatik online. To znamená vysoce konkurenční prostředí, které spolu s cenou ropy nejvíce ovlivňuje koncovou cenu zimního obutí,“ popisuje situaci ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

 

Doprava do druhého dne a co nejrychlejší přezutí

I na internetu je však kvalita služeb rozdílná a dávno nestačí jen nabízet pneumatiky a alu kola. Čím dál větší roli hraje doprava – není důležité doručení např. do druhého dne, prodejce ale musí dodržet lhůtu uvedenou na webu. Právě kvůli doručení balíku se totiž lidé uvolňují ze zaměstnání a netolerují zpoždění. K doplňkovým službám již nepatří pouze kompletace pneumatik a disků. Je třeba hledat další cesty, jak zákazníkům vyjít vstříc. „Nově zasíláme zákazníkům gumy přímo do vybraného servisu a odezva je víc než skvělá,“ upřesnil Vojtěch Schwangmaier za Pneumatiky.cz a doplňuje: „Online objednání pneumatik a přezutí na trhu zatím rozhodně není standardem, jakkoliv je logické. Vyřešíte dvě neoddělitelné služby na jednom místě bez komplikovaného obvolávání servisů, abyste zjistili, kde na vás budou mít čas. Pneuservisy jsou spokojené, že jim posíláme zákazníky a naši zákazníci také, protože jsme jim dokázali řádově usnadnit každoroční starost s přezouváním.“

 

Čeští řidiči naštěstí na Čínu neslyší

Obecně je možné říct, že podzim a období těsně před povinným přezutím je pro všechny prodejce pneumatik nejnáročnějším. „V nejsilnější části roku se za pouhých 20 dní prodá 40 % celkového ročního objemu zimních gum,“ prozradil ředitel Pneumatiky.cz, Vojtěch Schwangmaier. V současné době ještě ceny nejsou na svém vrcholu, toho budou dosahovat na přelomu října a listopadu, kdy mohou kvůli snižujícím se zásobám vzrůst o 3-5 %. Dobrou zprávou je, že navzdory rostoucímu importu levných čínských pneumatik o ně nemají čeští řidiči příliš velký zájem. Při výběru se totiž 43 % z nich rozhoduje podle nezávislých testů (ADAC, ACE, GTÜ, UAMK, atd.) a 31 % podle značky, resp. její pověsti. To potvrzují i částky, které jsou Češi ochotni utratit za zimní obutí. 195/65 R15 91 T je nejrozšířenější rozměr v Česku a obouvá se například na vozy Škoda Octavia, VW Golf, Ford Focus atd. Průzkum ukázal, že 58 % řidičů utrácí za tyto pláště 1 000 – 1 500 Kč. Částku od 890 Kč do 1 000 Kč pak zaplatí cca 40 % motoristů. A zatímco v nižším cenovém spektru cena odpovídá populární barumce (dezén Polaris 3), tak ve vyšším rozmezí dominuje dezén Continental WinterContact TS 850.

Paradoxně tohoto pláště se pohyb cen nedotýká prakticky vůbec, nebo pouze o několik desetikorun. Od roku 2014 totiž vyhrál většinu nezávislých testů a podobná situace se dá čekat i u jeho nástupce ContiWinterContact TS 860, který je žhavou novinkou z koncernu Continental pro zimu 2016/2017.

Napsal: redakce

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz