Pneurevue.cz » Aktuality » Produkty » TS 850 P nahradí TS 830 P, na trh přijde i nová „severská“ pneumatika

TS 850 P nahradí TS 830 P, na trh přijde i nová „severská“ pneumatika

 
Continental

pátek, 21. února 2014

Své nejnovější zimní pneumatiky uvedl v prosinci minulého roku na trh Continental. Jedná se o dezén TS 850 P a také "severskou" pneu ContiVikingContact 6 . Minulý týden Continental uvedl tutéž pneumatiku 850 P ve verzi pro SUV. Nové výrobky budou k dostání od podzimu 2014.

 

Oproti svému předchůdci TS 830 P disponuje lepšími vlastnostmi na sněhu, na suchu i kratší brzdnou dráhou na různých površích. Pneumatika Continental WinterContact TS 850 P (první pneumatika s novým značením vynechávajícím předponu „Conti“) získala nový asymetrický dezén vhodný pro výkonné osobní a SUV vozy. WinterContact TS 850 P, který postupně nahrazuje ContiWinterContact TS 830 P a ContiCrossContact Winter, nabízí tři významná zlepšení.

Prvním je slibované 5% zlepšení vlastností na sněhu, které je dosaženo vyššími úhly a užší roztečí lamel na vnitřním ramenu. Pneumatika má také více dezénových bloků na vrchním běhounu, což podstatně zvyšují počet bočních hran. Lamely ve středu běhounu a na vnitřní straně pneumatiky mohou pojmout více sněhu a vytvořit adhezi sníh – sníh, která je podobná jako lepivost dvou k sobě přiložených čerstvě uválených sněhových koulí. Toto tření přispívá k dosažení lepších vlastností.

Jízdní vlastností zimní pneumatiky na suchu jsou silně ovlivněny tuhostí běhounu, klíčem k dosažení větší pevnosti ovšem zůstává design lamel. Ty jsou na vnějším ramenu pneumatiky navrženy na vyšší tuhost bloku, který pomáhá zvyšovat stabilitu řízení při zatáčení. Lamely a bloky na vnitřní a středové části běhounu se vzájemně podporují v dalším zvýšení přilnavosti, přičemž kratší bočnice vzdoruje rychlému nárůstu bočních sil.

Continental prozradil, že vývojáři nové pneumatiky využili charakteristický znak  asymetrických letních pneumatik, dva nepřerušené pásky v centru kontaktní plochy, které pomáhají zvýšit brzdnou rychlost. Pásková struktura zabraňuje převrácení dezénového bloku běhounu, takže vysoké síly vznikající při brzdění mohou být účinně přenášeny na mokrou nebo suchou vozovku. Zvyšují také brzdný účinek během zatáčení, protože flexibilita bloků zvyšuje velikost kontaktní plochy. Podle Continentalu  pneumatika zkracuje brzdnou dráhu až o pět procent.

Napsal: redakce

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz