Pneurevue.cz » Aktuality » Průmysl » Německý cenový monitor potvrzuje pokles cen

Německý cenový monitor potvrzuje pokles cen

 
ilustracni

středa, 19. listopadu 2014

Trend dnešní doby je vytírat zrak konkurenci nízkými cenami, skutečným uměním v obchodě je však dosahovat cen co nejvyšších. Týká se to jak výrobců, tak obchodníků. Za cenového lídra je v tomto směru považována značka Michelin, i když, jak ukazuje poslední statistika německého profesního sdružení BRV, jsou to právě Francouzi, kdo musel oproti loňsku ze svých zásad nejvíce slevit.

 

BRV organizuje dlouhodobý průzkum mezi svými členskými pneuservisy, v němž zkoumá skutečně dosahované ceny podle jednotlivých výrobců, typů pneumatik a rozměrů. Jedná se o rozsáhlý vzorek, který je zárukou velmi realistického obrázku o tom, jak si kdo stojí u našich sousedů. Současně zkoumá BRV vývoj cen meziročně. Poslední výzkum se týkal zimních pneumatik.

Ze srovnání cenové úrovně roku 2014 a 2013 vyplývá poměrně neradostná zpráva, totiž fakt, že dosahované ceny meziročně poklesly o 3,9 %. Největší propad cen zaznamenal na zkoumaném panelu již zmíněný Michelin, a to o 6,6 %, nejméně ztratil Goodyear, a to 1,9 %. Statistika BRV má i svého pomyslného vítěze. Tím je značka Vredestein patřící indickému koncernu Apollo, která cenově posílila o 2,5 %.

Navzdory nepříznivému vývoji si Michelin stále udržuje pozici cenového lídra. V rozmezí 10 % se pohybují další prémiové značky Continental, Goodyear, Dunlop a Pirelli. Hned za touto čtveřicí se překvapivě nachází právě Vredestein, který je cenově jen 10 % pod Michelinem. V rozmezí 80 – 90 % jmenuje BRV tři značky, a to Bridgestone, Hankook a Uniroyal.

Napsal: redakce

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz