Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 09 » Skladování: spíše bonus než zisk

Skladování: spíše bonus než zisk

 
image1434

Sezónní skladování pneumatik osobních vozů je podle všech provozovatelů pneuservisů, které jsme oslovili, především službou zákazníkům. To znamená, že se jedná hlavně o marketing, nikoli o zisk. Je to také jedna z možných cest, jak čelit konkurenci...

 

Sezónní skladování pneumatik osobních vozů je podle všech provozovatelů pneuservisů, které jsme oslovili, především službou zákazníkům. To znamená, že se jedná hlavně o marketing, nikoli o zisk. Je to také jedna z možných cest, jak čelit konkurenci internetových obchodů.

Dobře to vystihl jednatel příbramské provozovny Kajgr – prodej pneu a.s. Jan Šolc. Podle něj uskladněním plášťů na sezonu přispívá především k tomu, aby si staré zákazníky udržel a nové získal. Majitele osobních vozů totiž zbavuje dosti namáhavé a ne právě čisté práce, jež je spojená s manipulací s pneumatikami, a snímá z nich také odpovědnosti za jejich bezpečné uložení. Poměrně často se například stává, že někdo pláště uložené doma ve sklepě nebo ve vlastní garáži odcizí. Zákazníci si tedy takovou službu chválí. Ale nejen to. Protože mají v servisu uskladněny své „gumy“, vytvoří si tím k němu určitý vztah. Rádi se pak do něj vracejí a využívají obyčejně všech jeho dalších služeb. A to je hlavní.
Tento princip si uvědomuje většina majitelů pneuservisů. Proto sezónní uskladnění pneumatik nabízejí podle svých skladovacích kapacit od několika desítek sad až po tisíce kusů plášťů.

Kde se pneu skladují
Většinou se tak využívají prostory, které historicky patří k objektu pneuservisu, ale provozovatel pro ně právě nenachází jiné uplatnění. Výjimkou z tohoto pravidla jsou velké autoservisy, jako kupříkladu Auto Jarov v Praze, kde podle jeho tiskového mluvčího Pavla Hejdy sklad pro sezónní uskladnění plášťů byl již součástí projektu stavby.
Odlišným způsobem otázku skladování vyřešili v plzeňském Pneucentru, spol. s.r.o., kde pneumatiky na sezonu skladují v přepravních kontejnerech na pozemku pneuservisu pod širým nebem. Jak uvedl majitel provozovny Jan Staněk, do jednoho vodotěsného a temperovaného kontejneru se vejde až 130 sad plášťů. Pneumatiky, ať s disky nebo bez disků, jsou podle váhy a rozměru skládány horizontálně na sebe tak, aby nejtěžší byly dole a nejlehčí nahoře. Stejným způsobem mají sady uloženy například v pobočce Barum pneuservisu v Humpolci.

Technologie podle návodu
Pokud jde o technologii skladování, pak asi nejrozšířenější je návod, který vypracoval TÜV SÜD Auto CZ s.r.o., jež je technickou zkušebnou Evropské hospodářské komise OSN a pověřenou zkušebnou Ministerstva dopravy ČR pro zkoušky podle ES směrnic a pro zkoušky pro schválení technické způsobilosti vozidel a příslušenství. Podle tohoto doporučení se pneumatiky mají skladovat s ohledem na to, zdali jsou na ráfku, nebo ne. Pláště na disku se nesmí skladovat ve svislé poloze. Měly by být zavěšené a nahuštěné na 1 bar. Pokud jsou uloženy v horizontální poloze „na sobě, “ doporučuje se, aby jejich počet nepřesáhl 4 kusy, a po měsíci je třeba změnit jejich pozice.

Samotné pneumatiky je nejlepší umístit ve stojanech ve svislé poloze a jednou měsíčně je vhodné s každou pootočit. Prostory, ve kterých se pláště v průběhu sezony přechovávají, musí být suché, chladné, tmavé a bez průvanu. Pneumatiky nemají přijít do styku s ropnými produkty a, jak uvádí firma Dunlop, je lepší pláště skladovat co nejdále od zařízení produkujících elektřinu. Tato doporučení majitelé pneuservisů znají, a pokud jim to podmínky dovolují, také se jimi řídí.

Skladovací techniky je na trhu dost
Tak, jak volí pneuservisy k uložení pneumatik skladovací prostory podle svých možností, používají i různou skladovací techniku. Tam, kde je k dispozici dostatek úložné plochy, jako například ve zmíněném servisu Kajgr – prodej pneu a.s., jsou pláště skladovány po čtyřech na sobě. Malé sklady jsou obyčejně vybaveny regály, které si jejich provozovatelé vyrobili sami. Pro skladování pneumatik ve svislé poloze jsou na trhu k dispozici různé univerzální regálové systémy určené k přehlednému ukládání v průmyslových provozech, skladech, dílnách. Obyčejně jde o rychle sestavitelný regál z pozinkovaného plechu s několika výškovými variantami a šířkami, který se dá kombinovat do řad skládajících se ze základního regálu a libovolného počtu přídavných regálů. V základním provedení má regál 3, 4 nebo 5 podlaží. Cena základního pole s hloubkou 400 mm a výškou 2500 mm se pohybuje v průměru kolem dvou tisíc korun. Je možné zakoupit i speciální regály, přímo určené pro skladování plášťů a vybavené speciálními nosníky, ale ty jsou pochopitelně dražší.
V žádném z pneuservisů, které jsme kontaktovali, nebyli pro sezónní skladování pneumatik určeni zvlášť vyčlenění zaměstnanci.
Nabídka regálových systémů k uložení plášťů je velmi pestrá. Například společnost REGAZ má na svých webových stránkách aplikaci On-line návrháře regálů na pneu. Lze si libovolně poskládat regály na uskladnění a úschovu pneumatik. Dodávány jsou v několika šířkách a výškách. Rozměry je možné si vybrat a on-line aplikace aktuálně spočítá cenu pneu regálů.
Nebo firma Kovové regály nabízí bezšroubové zavěšení nosníků na pneu. Výšková přestavitelnost je po 33 nebo 55 mm a výška od 2000 do 5000 mm. Konstrukční prvky jsou vyrobeny z pozinkovaného materiálu. Regály se montují zásuvnou metodou bez šroubování.
Mezi dalšími A. Q.TRIVEX – REGÁLY, s.r.o. nabízí stavebnicový regálový systém, který umožňuje skladovat pneumatiky a disky na výšku. Výška regálů je od 2000 do 4000 mm. Délka regálové řady je neomezená a nosníky jsou výškově přestavitelné po 33 mm.

Skladování: spíše bonus než zisk

Sezónní skladování pneumatik osobních vozů je podle všech provozovatelů pneuservisů, které jsme oslovili, především službou zákazníkům. To znamená, že se jedná hlavně o marketing, nikoli o zisk. Je to také jedna z možných cest, jak čelit konkurenci internetových obchodů.

Dobře to vystihl jednatel příbramské provozovny Kajgr – prodej pneu a.s. Jan Šolc. Podle něj uskladněním plášťů na sezonu přispívá především k tomu, aby si staré zákazníky udržel a nové získal. Majitele osobních vozů totiž zbavuje dosti namáhavé a ne právě čisté práce, jež je spojená s manipulací s pneumatikami, a snímá z nich také odpovědnosti za jejich bezpečné uložení. Poměrně často se například stává, že někdo pláště uložené doma ve sklepě nebo ve vlastní garáži odcizí. Zákazníci si tedy takovou službu chválí. Ale nejen to. Protože mají v servisu uskladněny své „gumy“, vytvoří si tím k němu určitý vztah. Rádi se pak do něj vracejí a využívají obyčejně všech jeho dalších služeb. A to je hlavní.
Tento princip si uvědomuje většina majitelů pneuservisů. Proto sezónní uskladnění pneumatik nabízejí podle svých skladovacích kapacit od několika desítek sad až po tisíce kusů plášťů.

Kde se pneu skladují

Většinou se tak využívají prostory, které historicky patří k objektu pneuservisu, ale provozovatel pro ně právě nenachází jiné uplatnění. Výjimkou z tohoto pravidla jsou velké autoservisy, jako kupříkladu Auto Jarov v Praze, kde podle jeho tiskového mluvčího Pavla Hejdy sklad pro sezónní uskladnění plášťů byl již součástí projektu stavby.
Odlišným způsobem otázku skladování vyřešili v plzeňském Pneucentru, spol. s.r.o., kde pneumatiky na sezonu skladují v přepravních kontejnerech na pozemku pneuservisu pod širým nebem. Jak uvedl majitel provozovny Jan Staněk, do jednoho vodotěsného a temperovaného kontejneru se vejde až 130 sad plášťů. Pneumatiky, ať s disky nebo bez disků, jsou podle váhy a rozměru skládány horizontálně na sebe tak, aby nejtěžší byly dole a nejlehčí nahoře. Stejným způsobem mají sady uloženy například v pobočce Barum pneuservisu v Humpolci.

Technologie podle návodu

Pokud jde o technologii skladování, pak asi nejrozšířenější je návod, který vypracoval TÜV SÜD Auto CZ s.r.o., jež je technickou zkušebnou Evropské hospodářské komise OSN a pověřenou zkušebnou Ministerstva dopravy ČR pro zkoušky podle ES směrnic a pro zkoušky pro schválení technické způsobilosti vozidel a příslušenství. Podle tohoto doporučení se pneumatiky mají skladovat s ohledem na to, zdali jsou na ráfku, nebo ne. Pláště na disku se nesmí skladovat ve svislé poloze. Měly by být zavěšené a nahuštěné na 1 bar. Pokud jsou uloženy v horizontální poloze „na sobě, “ doporučuje se, aby jejich počet nepřesáhl 4 kusy, a po měsíci je třeba změnit jejich pozice.

Samotné pneumatiky je nejlepší umístit ve stojanech ve svislé poloze a jednou měsíčně je vhodné s každou pootočit. Prostory, ve kterých se pláště v průběhu sezony přechovávají, musí být suché, chladné, tmavé a bez průvanu. Pneumatiky nemají přijít do styku s ropnými produkty a, jak uvádí firma Dunlop, je lepší pláště skladovat co nejdále od zařízení produkujících elektřinu. Tato doporučení majitelé pneuservisů znají, a pokud jim to podmínky dovolují, také se jimi řídí.

Skladovací techniky je na trhu dost

Tak, jak volí pneuservisy k uložení pneumatik skladovací prostory podle svých možností, používají i různou skladovací techniku. Tam, kde je k dispozici dostatek úložné plochy, jako například ve zmíněném servisu Kajgr – prodej pneu a.s., jsou pláště skladovány po čtyřech na sobě. Malé sklady jsou obyčejně vybaveny regály, které si jejich provozovatelé vyrobili sami. Pro skladování pneumatik ve svislé poloze jsou na trhu k dispozici různé univerzální regálové systémy určené k přehlednému ukládání v průmyslových provozech, skladech, dílnách. Obyčejně jde o rychle sestavitelný regál z pozinkovaného plechu s několika výškovými variantami a šířkami, který se dá kombinovat do řad skládajících se ze základního regálu a libovolného počtu přídavných regálů. V základním provedení má regál 3, 4 nebo 5 podlaží. Cena základního pole s hloubkou 400 mm a výškou 2500 mm se pohybuje v průměru kolem dvou tisíc korun. Je možné zakoupit i speciální regály, přímo určené pro skladování plášťů a vybavené speciálními nosníky, ale ty jsou pochopitelně dražší.
V žádném z pneuservisů, které jsme kontaktovali, nebyli pro sezónní skladování pneumatik určeni zvlášť vyčlenění zaměstnanci.
Nabídka regálových systémů k uložení plášťů je velmi pestrá. Například společnost REGAZ má na svých webových stránkách aplikaci On-line návrháře regálů na pneu. Lze si libovolně poskládat regály na uskladnění a úschovu pneumatik. Dodávány jsou v několika šířkách a výškách. Rozměry je možné si vybrat a on-line aplikace aktuálně spočítá cenu pneu regálů.
Nebo firma Kovové regály nabízí bezšroubové zavěšení nosníků na pneu. Výšková přestavitelnost je po 33 nebo 55 mm a výška od 2000 do 5000 mm. Konstrukční prvky jsou vyrobeny z pozinkovaného materiálu. Regály se montují zásuvnou metodou bez šroubování.
Mezi dalšími A. Q.TRIVEX – REGÁLY, s.r.o. nabízí stavebnicový regálový systém, který umožňuje skladovat pneumatiky a disky na výšku. Výška regálů je od 2000 do 4000 mm. Délka regálové řady je neomezená a nosníky jsou výškově přestavitelné po 33 mm.

Pokračování v PR č. 1/09



 
 
 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz