Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 1 / 11 » Závaží skupiny Wegmann Automotive

Závaží skupiny Wegmann Automotive

 
image1999

Odborníci společnosti Wegmann Automotive, světového lídra mimo jiné v oblasti závaží pro vyvažování pneumatik, vysvětlují, na co se zaměřit při montáži vyvažovacích závaží. Při montáži naklepávacího závaží je třeba dbát na výběr správného typu...

 
Odborníci společnosti Wegmann Automotive, světového lídra mimo jiné v oblasti závaží pro vyvažování pneumatik, vysvětlují, na co se zaměřit při montáži vyvažovacích závaží.

Při montáži naklepávacího závaží je třeba dbát na výběr správného typu závaží podle tvaru disku. Důležité je zohlednit konstrukci disku. Tvar a síla ráfku se mohou lišit, stejně jako použitý materiál, tj. buď ocelový či hliníkový.
Závaží by se mělo naklepnout nejvýše dvěma silnými údery. Vícenásobné naklepávaní by mohlo poškodit povrchovou úpravu závaží. Speciálně vyvinutý pérkový zvedák umožní dle výrobce Wegmann Automotive pevné a trvanlivé uchyceni závaží Hofmann Power Weight na ráfek.
Montáž dvoudílného tzv. bezpečnostního závaží , které používají především výrobci aut v prvomontáži, je s použitím tohoto speciálního nářadí a závaží Hofmann Power Weight v zásadě kdykoli možné. K dvoudílným závažím typu 260, 261 či 280 pro ocelové a slitinové ráfky jej lze dodat. Rovněž je potřeba mít k dispozici ruční anebo pneumatické montážní kleště. Tak lze podle výrobce závaží zajistit kvalitní montáž na ráfek bez rizika poškození.
Montáž nalepovacího závaží
V průběhu roku 2005 přešli všichni výrobci ráfků na povrchovou úpravu vodou ředitelnými laky a přestali používat laky ředěné rozpouštědly. Všechny nové laky obsahuji i vosky, které při vypalováni umožňují uvolnění plynu a současně zabraňují tvorbě 'puchýřků'. Přimíchávané vosky tedy mohou v lacích kompenzovat dříve používaná rozpouštědla. U vodou ředitelných laků se takový problém nemusí řešit. Následkem toho ovšem na povrchu disku, tj. na nalepovací ploše, působí různé vosky v rozdílných koncentracích. Lze je odstranit pouze mokrou cestou. Jen tímto způsobem úpravy nalepovacího povrchu lze dosáhnout požadovaných hodnot povrchového napětí nad 32 milinewtonu na metr (mN/m). Bez předchozího očištění povrchu klesají tyto hodnoty pod 28 nM/m. Pak nelze zajistit spolehlivé přilepeni závaží a to může během jednoho či dvou dnů odpadnout. Navíc by se neměl překročit sklon k ráfku 15 stupňů. Rovněž je důležité zajistit volný chod brzdového systému.


 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz