Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 06 » EDITORIAL

EDITORIAL

 
image578

Gumárenská branže je pro mě něčím novým, do čeho teprve pronikám. Vždy jsem rozuměl pouze tomu, jaký rozměr pneumatik mám na auto dát a zhruba jaký tlak bych v nich měl mít. Všeobecně lidé nevěnují svému obutí zdaleka takovou pozornost, jakou by...

 
Gumárenská branže je pro mě něčím novým, do čeho teprve pronikám. Vždy jsem rozuměl pouze tomu, jaký rozměr pneumatik mám na auto dát a zhruba jaký tlak bych v nich měl mít. Všeobecně lidé nevěnují svému obutí zdaleka takovou pozornost, jakou by měli. Přitom ten černý gumový kruh je v podstatě jediný kontakt auta s vozovkou a velkou mírou se podílí na bezpečí jízdy. Od té doby, co jsem začal tuto oblast z pozice redaktora Pneu revue sledovat, přikládám pneumatikám mnohem větší význam a také s podivem sleduji, že mě tento na první pohled ne příliš atraktivní produkt začíná bavit. Se zájmem pronikám do zákulisí průmyslového odvětví, kterému jsem nikdy moc pozornosti nevěnoval. Pirelli jsem znal díky kalendáři, Goodyear díky vzducholodi a Michelin díky Bibendu, o existenci mnoha dalších značek jsem ani nevěděl. Vždycky mě ale zajímal motoristický sport, a proto vím, jak výsostné postavení v něm pneumatiky zaujímají. Gumárenská branže má k motorsportu blízko, já v něm dokonce vidím jeden z nejlepších způsobů propagace. Výrobci získávají možnost prezentovat své produkty v reálných a divácky zajímavých soutěžích. Dnes už pouze tradice a historická síla značky nestačí, je třeba čelit útoku konkurence ze všech stran. V Česku platí jedno pravidlo - cena je vždy „až na prvním místě“. Obchodníci s premiovými značkami jsou proto nuceni nabízet také levnější alternativy, multiznačková politika se stala životní nutností. Do toho trhem zamíchala řada internetových obchodníků, kteří nabízejí všechny značky pneumatik „zaručeně nejlevněji“. V zemi, kde v hodnotách zákazníků jasně dominuje cena, se jim může i dařit. Bude se vliv tohoto fenoménu zvyšovat, nebo se pneumatiky stanou natolik spotřební položkou, že objíždět všechny pneuservisy ve městě nebo strávit dvě hodiny surfováním po internetu se nikomu nevyplatí? Uvidíme, osobně se však domnívám, že cena pracovního či volného času bude jednou vyšší než finanční úspora z levnějších pneumatik.

Já osobně jsem pro výrobce pneumatik požehnáním. Už tahle mám dobrou spotřebu (po několikaměsíčním používání vypadají moje přední pneumatiky jako závodní slick), a jestli se mi podaří dostat do sportu jménem drifting, kde je pálení pneumatik podstatou soutěže, bude jich potřeba ještě víc. To jsou ve zkratce mé dojmy z prvních měsíců práce v Pneu revue.

Nakonec bych se chtěl čtenářům omluvit, že v tomto čísle nenajdou původně avizovaný článek o prodeji pneu fleetovým zákazníkům. Nedlouho před uzávěrkou čísla se nám totiž donesly zajímavé zprávy o chystaných novinkách na tomto poli, a tak jsme materiál odložili, abychom jsme měli čas všechno zaznamenat a rozebrat. Dočkáte se však v zářijovém čísle.

Těším se, že se s některým z vás setkám na veletrhu Autotec v Brně. Rádi vás uvítáme na našem tradičním místě v pavilonu B a rádi uslyšíme vaše názory na stav a perspektivy našeho trhu s pneumatikami.

Na shledanou v Brně!

František Vahala
redaktor


 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz