Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 12 » Pneumatiky v Ženevě

Pneumatiky v Ženevě

 
zeneva2006

čtvrtek, 31. května 2012

Ženevský autosalon je tradičně největší jarní výkladní skříní světového automobilového průmyslu. Ani letošek nebyl výjimkou. Od 8. do 18. března prošlo branami veletrhu přes 700 000 návštěvníků. Ti se mohli projít po ploše 27 fotbalových hřišť a přitom si prohlédnout na 140 nových vozů, samozřejmě kromě dalších stovek vozů již v minulosti představených. Jenže Ženevu využívají k uvedení nových výrobků nejen automobilky, ale i četní dodavatelé součástek a příslušenství. A k nim patří i výrobci pneumatik.

 

Indické  Apollo se pomalu ale jistě stává značkou vystavovanou po boku nejproslulejších světových výrobců, aniž by to kohokoli překvapilo. Apollo představilo svůj kompletní program pro evropský trh, tj. dezény Acelere, Amazer 3G Maxx, Hawkz a řadu Hawkz Winter. Značka je již etablována na trzích Velké Británie, Německa, Itálie a Nizozemí a právě v těchto měsících vstupuje do Rakouska, Švýcarska a Dánska. Apollo nezapomnělo zdůraznit svůj velký úspěch v nedávném testu letních pneu ADAC (dezén Amazer 3G Maxx), v témže testu, ve kterém byl také vysoce oceněn Barum Brillantis 2.

Bridgestone využil ženevského automobilového „jarmarku“ k představení své významné noviny v cestovním segmentu, a to dezénu Turanza T001. Tu představujeme v samostatném článku. Jinou novinkou byla revoluční technologie tisku na bočnice pneumatik, která se odlišuje od všech stávajících metod tisku na pneumatiky a barvení
pneumatik nabízených na současném trhu. Dosud se pro výrobu bílých pruhů a nápisů na bočnicích pneumatik používala bílá pryž. Tato metoda vyžaduje ovšem velké množství bílé pryže, aby se zabránilo změnám barvy a byla zaručena dlouhá životnost. Uvedený konvenční výrobní proces může také zvýšit hmotnost pneumatiky. Nová technologie vyvinutá společností Bridgestone nanáší na povrch pneumatiky základní vrstvu, která působí proti změnám barvy, dále inkousty, nově vyvinuté pro tuto technologii, a nakonec povrchovou vrstvu, chránící celek před vnějším poškozením. Díky této technologii může Bridgestone vyrábět pneumatiky s kreativnějším vzhledem při současném zohlednění požadavků na ochranu životního prostředí, jako je například snižování spotřeby paliva, protože nová technologie nijak nezvyšuje hmotnost pneumatiky. Na bočnice pneumatik je například možné natisknout originální designérské návrhy zákazníků nebo fotografie. Později je možné inovativním způsobem vytištěné motivy podle přání zákazníka odstranit nebo změnit. Toť oficiální komuniké Bridgestonu, jaká je však reálná využitelnost takové inovace? „Určitě to půjde na trh, otázkou je pouze kdy,“ řekl nám Wilfried Rulands, manažer marketingu a komunikace Bridgestone v Německu. Gert Meylemans, šéf komunikace evropské centrály společnosti, počítá se zapojením dealerů do testovacího procesu, neboť v nové technologii vidí nástroj, který může posloužit právě konečným prodejcům v individuálním přístupu k zákazníkům. „Je to pochopitelně okrajový trh. Ve zkušebním procesu se zaměříme na trh náhradní potřeby a budeme pracovat s pilotními dealery,“ říká Meylemans. Ještě dodává, že cena zatím nebyla stanovena a že testy prokázaly dvouletou životnost potisku novou technologií.

Jiná technologie Bridgestonu představená v Ženevě – bezvzduchová pneumatika – zatím nepřekročila stádium konceptu. „Koncept bude dále vyvíjen, ale ještě nevíme, kdy bude připraven k uvedení na trh. Slyšel jsem, že to bude v řádu čtyř nebo pěti let, ale to není v žádném případě jisté,“ svěřil se Wilfried Rulands. Dodejme, že pokud se tak opravdu stane, komerční využití se nebude v žádném případě týkat masových segmentů pneumatik, ale spíše okrajových. 


Continental vystavoval ve stánku číslo 5043 na ploše 160 m² v hale 5 kromě nových pneumatik také sportovní vůz Artega GT vybavený sportovními pneumatikami ContiForceContact certifikovanými pro jízdu po silnici. Tato pneumatika dokázala v minulém roce úspěšně zvládnout 24hodinový závod na okruhu Nürburgring. K vidění byly také nové ráfky pro vylepšení vzhledu ze švýcarské pobočky Continental. Toto švýcarské zastoupení předního evropského výrobce dodává specializovaným maloobchodníkům a obchodním zástupcům nejen pneumatiky, ale také vhodné ráfky.

Celý článek si přečtěte v PR č. 2/2012
Ilustrační foto

 
 
 

Komentáře k článku

K tomuto článku nejsou vloženy žádné komentáře.

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz