Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 06 » PREZIDENT ROKU 2006

PREZIDENT ROKU 2006

 
image688

Ing. Miroslav Jursa stojí v čele tuzemského zastoupení společnosti Goodyear od úplných počátků, které sahají až do roku 1992. Letos se mu za jeho dlouholeté úsilí o budování a rozvoj značek koncernu Goodyear dostalo vysokého vyznamenání přímo od...

 

Ing. Miroslav Jursa stojí v čele tuzemského zastoupení společnosti Goodyear od úplných počátků, které sahají až do roku 1992. Letos se mu za jeho dlouholeté úsilí o budování a rozvoj značek koncernu Goodyear dostalo vysokého vyznamenání přímo od nejvyšších manažerů firmy v americkém Akronu: Stal se nositelem tzv. Goodyear President´s Award, ceny udělované každoročně těm vysokým manažerům firmy, kteří dosáhli mimořádných výsledků v šíření dobrého jména značky Goodyear. Při této příležitosti poskytl Miroslav Jursa našemu časopisu exkluzivní rozhovor.

Vraťme se trochu do minulosti. Před skoro patnácti lety, kdy se firma zakládala, jste měl určitě o jejím vývoji a budoucnosti určité představy. Jak se tyto vize naplnily?
Značka Goodyear v podstatě nebyla na tuzemském trhu před rokem 1990 přítomna a svou pozici si zde začala budovat až v roce 1992, kdy byla založena společnost Goodyear ČR s.r.o. Já jsem měl to štěstí, že jsem mohl být od počátku aktivně účasten rozvoje společnosti, od mého pověření v roce 1992 zastupovat Goodyear na trhu a budovat síť zákazníků, přes integraci nových značek, jako je Sava, Debica, Fulda, až po zásadní fúzi se společností Dunlop. Tento rychlý a řekl bych místy i dramatický rozvoj vysoce předčil mé představy z počátku 90. let. Je úžasné mít možnost řídit takový dynamický proces, učit a vést nové mladé spolupracovníky, rozhodovat o strategických cílech a naplňovat je.

Čím je práce u Goodyearu specifická, míněno v oblasti firemní kultury?
Samozřejmě, že globální společnost, jakou je Goodyear ve světě, přináší nejen obrovské možnosti, ale také nutnost respektovat určitá „corporate standards“, především v oblasti etiky podnikání a ochrany dobrého jména společnosti. Zejména zpočátku jsem se setkával s obchodními partnery a zákazníky, kteří nechtěli rozumět některým zásadám, které jsem se snažil aplikovat do našich podmínek, ale po určité době to ocenili. Jsem přesvědčen, že dlouhodobá jednotná politika slušných principů při obchodování nám přinesla výrazné posílení důvěry a loajality u zákazníků.

Jak hodnotíte současnou distribuční síť Goodyear Dunlop? Kde vidíte její slabé a silné stránky?
Distribuční síť prochází stále určitým vývojem. V minulosti jsme se orientovali na velké, silné velkoobchodní partnery, kteří však v dalších letech nedokázali dosáhnout na všechny potenciální zákazníky, a proto jsme se rozhodli vyhledávat ke spolupráci i partnery menší. Tato mozaika dává možnost široké nabídky všech našich značek jak pro další velkoobchodní činnost, tak pro uspokojení požadavků i nejnáročnějších zákazníků v servisních prodejnách. Při pohledu na seznam významných zákazníků mi dělá velkou radost sledovat úspěšný rozvoj našich prvních dealerů, kteří s námi začínali a po více než deseti letech dorostli na skutečně na evropskou úroveň.

Jaký je váš názor na roli čistých velkoobchodů s pneumatikami či kombinaci malo- a velkoobchodní činnosti v prodeji pneu? Jaký typ podnikání má podle vás větší perspektivu?
Oba typy obchodování jsou a zůstanou významné. Nelze se obejít bez velkoobchodních partnerů, kteří budou ve větší míře zajišťovat další prodej, ale ani bez partnerů zajišťujících servis konečným zákazníkům. Je nutné pouze posoudit velikost a šíři činností. U velkoobchodu se musí jednat skutečně o ten „velký obchod“, který bude splňovat všechny požadavky výrobců na distribuci. Maloobchodní činnost bude více spojena se servisem konečnému zákazníkovi. Z toho vyplývá, že počet velkoobchodních firem bude na našem trhu velmi omezený a naopak počet maloobchodníků by měl narůstat. Každý z uvedených typů má svůj význam a perspektivu, je to jen otázka velikosti v prvním případě a úrovně servisu v tom druhém. V otázce, zda specializace či kombinace velko- a maloobchodu, jsem toho názoru, že dokonalé zvládnutí jedné či druhé činnosti dá spíše za pravdu specializaci. (...)

Celý rozhovor si přečtěte v Pneu revue č. 3 / 06.



 
image689image688image637image386image280image466
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz