Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 11 » Normální je zaplatit

Normální je zaplatit

 
image2150

Pan Ladislav Drbout je ve svých 70 letech stále aktivní a hýří nápady. I když každodenní „exekutivu“ při řízení dvou velkých pneuservisů v Pardubicích a v nedaleké obci Mikulovice již předal blízkým rodinným příslušníkům – dcerám a zeťům....

 
Pan Ladislav Drbout je ve svých 70 letech stále aktivní a hýří nápady. I když každodenní „exekutivu“ při řízení dvou velkých pneuservisů v Pardubicích a v nedaleké obci Mikulovice již předal blízkým rodinným příslušníkům – dcerám a zeťům. Mikulovická provozovna se právě převlékla do barev konceptu Premio, ten pardubický to čeká v blízké budoucnosti.

V podnikání, s nímž začal již na počátku 90. let, ctí jednoduché zásady: střídmost, přiměřenost, opatrnost, jistotu v toku financí… A také skromnost, která se podle Ladislava Drbouta z našeho života nějak vytrácí. „To, co je přirozené a normální, se často prezentuje jako zásluha. Nedávno mi jeden zákazník argumentoval – já přece platím! Když si jedete do obchodu koupit svačinu, tak za ní přece také zaplatíte, tak co je na tom mimořádného?,“ říká se zanícením Ladislav Drbout.

První byly protektory
Jeho podnikání v pneuservisní branži začalo v Pardubicích „U podjezdu“, kde koupil historický objekt někdejší pošty, který upravil na pneuservis a s ním související zázemí. Na počátku byly hlavně nákladní protektory, po kterých byla velká poptávka, a jistá orientace na nákladní pneumatiky zůstala firmě dodnes. Na obratu se totiž podílejí asi z 60%. Osobní pneumatiky přišly na řadu v polovině 90. let, prvním velkým partnerem byl tehdejší importér pneumatik Dunlop – firma Europneu. Po vzniku koalice značek Goodyear a Dunlop se logickým nástupcem této spolupráce stala společnost Goodyear Dunlop. Nicméně silná vazba na Goodyear měla i jiné důvody. Goodyear jako jediný dokázal už v roce 2002 nabídnout elektronický systém hospodaření s pneumatikami a služby komplexního fleet managementu známého pod značkou Truck Force. Pro pneumatiky Drbout to byla velká pomoc, neboť již v té době pečovala o nákladní kola významných nadnárodních společností v oblasti mezinárodní přepravy či stavebnictví.

Nová provozovna
Firma se dál rozvíjela a dalším významný mezníkem byl podzim 2000, kdy otevřela „na zelené louce“ vystavěný pneuservis v Mikulovicích. Ten byl v roce 2005 rozšířen o jedno stání pro nákladní automobily a 750 m2 skladových prostor. V rámci programu Truck Force se firma vypracovala mezi „premianty“ společnosti Goodyear i v evropském měřítku. „Když nikde neberou telefon, tak v Pardubicích ano,“ říká zakladatel firmy, který si zakládá na vysokém standardu služeb, které firma poskytuje. Později přišlo na řadu i zapojení do systému správy pneumatiky FleetOnLine Solutions, kterým Goodyear vynesl již v roce 2002 další trumf na poli komplexního fleet managementu.

Dalším krokem Premio
Ve stínu zdaleka nezůstávají ani osobní pneumatiky. V premiovém segmentu je hlavním dodavatelem pardubické firmy opět Goodyear Dunlop, a tak není divu, že logickým vyústěním dlouholeté spolupráce byl vstup do franšízového konceptu Premio. Tímto krokem firma Pneumatiky Drbout zejména sleduje posílení pozic v oblasti servisu podvozkových částí. Již dnes nabízí některé rychloservisní služby, jako měření geometrie či servis klimatizací, ale v blízké budoucnosti je chce rozšířit např. na servis tlumičů, výfuků, brzdových částí apod. Právě v silné servisní orientaci vidí firma jednu z hlavních cest, jak čelit rostoucí konkurenci a klesajícím maržím z prodeje zboží.
Dalším důvodem, proč se pardubická firma rozhodla pro Premio, je spolupráce s operativně-leasingovými společnostmi v regionu, které tvoří významnou část jejího zákaznického portfolia. V neposlední řadě jsou to i výhodnější nákupní podmínky, zapojení do sofistikovaných informačních systémů a vzdělávacích programů. Ve spojení vlastních bohatých zkušeností, znalosti regionu a technické kompetence se silným nadnárodním partnerem vidí firma Pneumatiky Drbout hlavní směr svých budoucích aktivit.


 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz