Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 3 / 11 » Stačilo prodat 4 – 5 strojů měsíčně

Stačilo prodat 4 – 5 strojů měsíčně

 
image2148

V souvislosti s dvacetiletým výročím firmy MOTORTEC GATE, jsme navštívili tuto společnost, abychom zjistili, jak si stojí v pokrizovém období. V rozhovoru s jednatelem Petrem Findejsem přišla řeč i na čínské stroje, které v nabídce Motortecu...

 
V souvislosti s dvacetiletým výročím firmy MOTORTEC GATE, jsme navštívili tuto společnost, abychom zjistili, jak si stojí v pokrizovém období. V rozhovoru s jednatelem Petrem Findejsem přišla řeč i na čínské stroje, které v nabídce Motortecu nenajdete. Také jsme například mluvili o tom, jaké jsou dnešní výrobky a v čem se odlišují od těch z poloviny devadesátých let.

Společnost Motortec rozjela své podnikání krátce po revoluci - už v roce 1991. Může se proto pochlubit celkem slušnou tradicí. V roce 2007 vznikla samostatná firma Motortec GATE, specializovaná na prodej i servis garážové techniky a italských dieselových motorů. Pod tímto názvem dnes funguje již mimo samotný Motortec, resp. Agrotec. Nicméně kontinuita s podnikáním, které začalo v roce 1991, zůstává.

Začátek podnikání
První aktivitou firmy byl prodej a servis malolitrážních dieselových motorů, které se prodávají a servisují dodnes (slouží například v komunální technice), na motory pak navázaly aktivity v oblasti prodeje garážové techniky. Teprve pak – v roce 1993 – přibrala firma zastoupení značek skupiny FIAT.

Jednatel Petr Findejs je duší firmy od roku 1997: „Na začátky podnikání mohu jen s nostalgií vzpomínat. Doba se ale výrazně změnila, časy hladu po strojích, kdy po revoluci rozjíždělo své podnikání velké množství servisů, jsou už dávno pryč,“ říká Findejs a dodává, že kdysi stačilo prodat 4 - 5 strojů a celá firma z toho, i díky tehdejším maržím, měsíc žila. Také technika, se kterou se v pneuservisech pracuje, je úplně jiná: „Stroje dnes mají sice více technických vymožeností, obsahují více elektroniky a jsou pro práci komfortnější. Daní za to je ale skutečnost, že jsou méně spolehlivé a potřebují o něco více servisních zásahů, než v minulosti. Mnoho strojů, které jsme prodali v polovině devadesátých let dodnes funguje, modely, které se vyráběly zhruba do roku 2002, patří k těm nejspolehlivějším, se kterými jsme se setkali. Prodali jsme jich několik stovek,“ říká Findejs.

Občas se setkává i s tím, že se v pneuservisech snaží opravit starší techniku sami: „Takových, kteří to zvládnou, je ale jen několik, možná bych je spočítal na prstech jedné ruky,“ říká Findejs. Podle něj se daleko častěji setkávají s tím, že techniku někdo neodbornými zásahy ještě více poškodí a v Motortecu pak mají s resuscitací takových zařízení o to víc práce.


Sicam vs. M&B
Motortec a Sicam, to je na českém trhu známé spojení. Co k tomu dodat? Zastoupení jedné, byť kvalitní značky dnes firmu neuživí. Motortec Gate tak prodává například tlaková děla a pákové systémy Gaither, myčky kol Kart i techniku od M&B. „M&B je dnes velice inovativní značka, kterou založil původní zakladatel Sicamu Dido Boni. Ironií osudu je, že v současnosti je to Sicam, který kopíruje některé nápady, se kterými přišlo původně M&B. (např. systém LL leverless – montáž nízkoprofilových pneumatik pomocí pneumatického palce).

I přes tuto skutečnost si Motortec lidé většinou spojují se značkou Sicam. Sicam byl založen v italském Correggiu v roce 1975, v průběhu historie firma začala cítit tlak stát se součástí většího koncernu – žádný tak malý výrobce na trhu nepůsobil. Zhruba v letech 1999 – 2000 byl Sicam součástí koncernu Strafor ve skupině Beissbarth. V okamžiku, kdy Beissbarth začal mít problémy, byl Sicam prodán blíže neurčené francouzské bance. Ta ho následně prodala společnosti Bosch. Součástí Bosch Group je Sicam od dubna 2007.

Celý článek si přečtěte v PR č. 3/2011


 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz