Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 09 » Pneu-konference s hojnou účastí

Pneu-konference s hojnou účastí

 
image1665

Dne 17. září 2009 se v konferenčních prostorách plzeňského pivovaru Prazdroj uskutečnila konference o zásadních otázkách pneubranže. Zúčastnila se jí asi padesátka posluchačů a desítka řečníků. Probírána byla témata technická ale i strategická....

 
Dne 17. září 2009 se v konferenčních prostorách plzeňského pivovaru Prazdroj uskutečnila konference o zásadních otázkách pneubranže. Zúčastnila se jí asi padesátka posluchačů a desítka řečníků. Probírána byla témata technická ale i strategická.

Konference, kterou pořádalo naše vydavatelství Club 91 s.r.o., se v prostorách pivovaru nekonala vůbec náhodou. Ve stejný den zde totiž probíhalo setkání odborné poroty pro volbu Firemního auta roku 2009. To poskytlo prostor pro setkání a diskusi zástupců pneubranže s mnoha manažery firemních automobilových flotil.

Porotci dostali instrukce k testování vozů hned ráno, pak již jejich místo v sále zaujali právě účastníci semináře o pneu-obchodu a pneuservisu. O propojení s fleetovou branží ale návštěvníci nepřišli ani při přednáškách – dvě z nich se zabývaly právě problematikou vztahu pneuservisu a firemní klientely.

Po krátkém uvítání Martinem Mensou, vydavatelem časopisu Pneurevue, již začal program přednášek. Jako první vystoupil Roman Řípa, konzultant firmy Blue Strategy. Hovořil na téma, které má jeho zaměstnavatelská firma v názvu – strategie. Jeho přednáška především ukázala, že strategie není žádná abstraktní teorie a že jednoduché úvahy o budoucnosti své firmy a kroky k ní směřované může provádět i ten nejmenší pneuservis.

Druhou přednáškou v pořadí byla prezentace Radovana Mužíka ze společnosti Incoma GfK. Ta pojednávala právě o vztahu pneuservisů a firemních zákazníků a zabývala se potenciálním přínosem fleetů pro pneuservisy. Přednáška především zdůrazňovala, že malé a střední pneuservisy pochopitelně nemají šanci soupeřit o velké klienty s velkým množstvím aut ve vozovém parku. Takoví klienti by byly pro dané firmy mnohdy i výraznou komplikací, neboť by servis z důvodů kapacit nestíhal v kritických obdobích takovou společnost obsloužit. Důležité tak je partnerství s menšími a středními firmami.

Ing. Aleš Langer ze společnosti Barum Continental se v následující přednášce zabýval problematikou označování pneumatik takzvanými ekologickými štítky. Další zástupce Barumu, Ing. Richard Kosina se věnoval tématice zpětného odběru pneumatik. Za vypíchnutí stojí především jeho zamyšlení nad disproporcí mezi množstvím osob, které jsou povinné zpětný odběr provádět a množstvím těch, kteří o tom skutečně podali roční hlášení a odběr skutečně provádí.

Poslední přednáška před pauzou na oběd se zabývala přednostmi a zápory franšízového obchodu a přednesl ji Ing. Josef Klimeš MBA ze společnosti Deloitte Advisory.

Po polední pauze se opět problematiky fleetových klientů a jejich významu pro dealery dotkla přednáška Víta Mahdalíka ze společnosti Barum Continental. Tématu pneuservisní techniky, nutnosti její modernizace a patřičného zaškolování pracovníků se věnovala přednáška dlouhodobého spolupracovníka časopisu Pneurevue, Jaroslava Prokopa ze společnosti Rema Tip Top Inco CZ.

V technických tématech pokračoval i Libor Rajdl, ředitel společnosti Alcar Bohemia. Hovořil především o nutnosti mít v oblasti automobilových disků správné znalosti. Rovněž informoval o problematice prodeje nehomologovaných kol.

K ekonomičtějším tématům se konference vrátila předposlední přednáškou Jiřího Kyseláka, jednatele společnosti AD Technik. Kyselák představil možnosti jak rozšířit aktivity pneuservisu tak, aby podnikatelé vyhnuli sezónním výkyvům v činnostech samotného pneuservisu. Šlo především o rozšíření do oblasti rychloservisu, servisu klimatizací nebo kontroly a seřizování geometrie.

Ožehavému tématu internetového prodeje pneumatik a jeho vztahu k běžným prodejcům pneumatik a klasickým pneuservisům se věnovala závěrečná přednáška Vojtěcha Schwangmaiera, jednatel společnosti ONIO s.r.o.. Ta je provozovatelem několika specializovaných e-shopů, mezi které patří například www.pneumatiky.cz.

Pneu-konference s hojnou účastí

Dne 17. září 2009 se v konferenčních prostorách plzeňského pivovaru Prazdroj uskutečnila konference o zásadních otázkách pneubranže. Zúčastnila se jí asi padesátka posluchačů a desítka řečníků. Probírána byla témata technická ale i strategická.

Konference, kterou pořádalo naše vydavatelství Club 91 s.r.o., se v prostorách pivovaru nekonala vůbec náhodou. Ve stejný den zde totiž probíhalo setkání odborné poroty pro volbu Firemního auta roku 2009. To poskytlo prostor pro setkání a diskusi zástupců pneubranže s mnoha manažery firemních automobilových flotil.

Porotci dostali instrukce k testování vozů hned ráno, pak již jejich místo v sále zaujali právě účastníci semináře o pneu-obchodu a pneuservisu. O propojení s fleetovou branží ale návštěvníci nepřišli ani při přednáškách – dvě z nich se zabývaly právě problematikou vztahu pneuservisu a firemní klientely.

Po krátkém uvítání Martinem Mensou, vydavatelem časopisu Pneurevue, již začal program přednášek. Jako první vystoupil Roman Řípa, konzultant firmy Blue Strategy. Hovořil na téma, které má jeho zaměstnavatelská firma v názvu – strategie. Jeho přednáška především ukázala, že strategie není žádná abstraktní teorie a že jednoduché úvahy o budoucnosti své firmy a kroky k ní směřované může provádět i ten nejmenší pneuservis.

Druhou přednáškou v pořadí byla prezentace Radovana Mužíka ze společnosti Incoma GfK. Ta pojednávala právě o vztahu pneuservisů a firemních zákazníků a zabývala se potenciálním přínosem fleetů pro pneuservisy. Přednáška především zdůrazňovala, že malé a střední pneuservisy pochopitelně nemají šanci soupeřit o velké klienty s velkým množstvím aut ve vozovém parku. Takoví klienti by byly pro dané firmy mnohdy i výraznou komplikací, neboť by servis z důvodů kapacit nestíhal v kritických obdobích takovou společnost obsloužit. Důležité tak je partnerství s menšími a středními firmami.

Ing. Aleš Langer ze společnosti Barum Continental se v následující přednášce zabýval problematikou označování pneumatik takzvanými ekologickými štítky. Další zástupce Barumu, Ing. Richard Kosina se věnoval tématice zpětného odběru pneumatik. Za vypíchnutí stojí především jeho zamyšlení nad disproporcí mezi množstvím osob, které jsou povinné zpětný odběr provádět a množstvím těch, kteří o tom skutečně podali roční hlášení a odběr skutečně provádí.

Poslední přednáška před pauzou na oběd se zabývala přednostmi a zápory franšízového obchodu a přednesl ji Ing. Josef Klimeš MBA ze společnosti Deloitte Advisory.

Po polední pauze se opět problematiky fleetových klientů a jejich významu pro dealery dotkla přednáška Víta Mahdalíka ze společnosti Barum Continental. Tématu pneuservisní techniky, nutnosti její modernizace a patřičného zaškolování pracovníků se věnovala přednáška dlouhodobého spolupracovníka časopisu Pneurevue, Jaroslava Prokopa ze společnosti Rema Tip Top Inco CZ.

V technických tématech pokračoval i Libor Rajdl, ředitel společnosti Alcar Bohemia. Hovořil především o nutnosti mít v oblasti automobilových disků správné znalosti. Rovněž informoval o problematice prodeje nehomologovaných kol.

K ekonomičtějším tématům se konference vrátila předposlední přednáškou Jiřího Kyseláka, jednatele společnosti AD Technik. Kyselák představil možnosti jak rozšířit aktivity pneuservisu tak, aby podnikatelé vyhnuli sezónním výkyvům v činnostech samotného pneuservisu. Šlo především o rozšíření do oblasti rychloservisu, servisu klimatizací nebo kontroly a seřizování geometrie.

Ožehavému tématu internetového prodeje pneumatik a jeho vztahu k běžným prodejcům pneumatik a klasickým pneuservisům se věnovala závěrečná přednáška Vojtěcha Schwangmaiera, jednatel společnosti ONIO s.r.o.. Ta je provozovatelem několika specializovaných e-shopů, mezi které patří například www.pneumatiky.cz.

Detailně se jednotlivými přednáškami zabýváme v sekci obchod tohoto čísla Pneurevue. Pokud vás tedy některá nastíněná témata zaujala, nalistujte příslušné strany.


 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz