Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 09 » S4TS: servis strojů nově

S4TS: servis strojů nově

 
image1652

Na českém trhu začíná působit sdružení firem zabývajících se servisem strojů a zařízení používaných v pneuservisech. Nese název S4TS (Service for Tire Service) a číslice 4 v jeho logu podle sdružení symbolizuje rychlost, profesionalitu, vstřícnost a...

 

Na českém trhu začíná působit sdružení firem zabývajících se servisem strojů a zařízení používaných v pneuservisech. Nese název S4TS (Service for Tire Service) a číslice 4 v jeho logu podle sdružení symbolizuje rychlost, profesionalitu, vstřícnost a cenovou dostupnost. Za sdružením stojí firmy Motortec Gate s.r.o., VM Consulting – Ing. Vladimír Mangl a Elektropohony s.r.o.

12. října tohoto roku byly na adrese www.S4TS.eu spuštěny internetové stránky sdružení, které chce vnést čerstvý vítr do oblasti údržby a oprav servisní techniky pro pneuservisy. Zatím se bude sdružení zaměřovat na značky Sicam, M&B, Corghi, Faip, Beissbarth, montážní stroje Schenck, Werther a Facom. Do budoucna plánuje rozšíření o další značky. Cílem sdružení je do roku 2014 umět opravit jakýkoli stroj, který pneuservis potřebuje ke svému provozu.

Tolik holá fakta. Více jsme se dozvěděli od mužů, kteří stáli tak říkajíc u kolébky sdružení – ing. Petra Findejse ze společnosti Motortec GATE a ing. Vladimíra Mangla z firmy VM Consulting. Všichni, kdo pracují či podnikají v oblasti servisu a oprav pneumatik, jsou životně závislí na kvalitní pneuservisní technice. Pokud přezouvačka nebo vyvažovačka vypoví službu uprostřed servisní sezony a pneuservis nemá vysloužilou technikou schovanou pod plachtou v kůlně právě pro tyto situace, může to být i hotová tragédie. „Právě minulý týden, kdy se počasí zbláznilo a v první dekádě října zasypal republiku sníh, se na mě obrátil jeden zákazník, zda bych mu nepomohl přezout sadu run-flatových pneumatik, na které není vybaven. Požádal jsem tedy dobrého známého ve středních Čechách, který sice potřebnou výbavu má, ale jako naschvál mu stroj na servis run-flatů právě vypověděl službu,“ vypráví Vladimír Mangl. Jako specialista na opravy servisní techniky se nabídl, že s opravou vypomůže, a do onoho pneuservisu se vypravil. Nakonec vše spravila součástka za 150 Kč a oprava byla hotova za pár minut. Jenže... pokud vše funguje „standardní“ cestou přes takzvaně autorizovaného dovozce, věc se může protáhnout o pěkných pár dnů a konečný účet se vyšplhat na pěkných pár tisíc. A to ještě v tom lepším případě. Nejeden oficiální dovozce či distributor se často holedbá, že jeho servis je právě ten nejlepší, ale zkušenosti pneuservisů hovoří o opaku. V tomto případě dorazil „značkový“ servisák tři hodiny po Vladimíru Manglovi, a to je ještě jeden z těch lepších příkladů. Nicméně i tři hodiny navíc mohou hrát uprostřed žhavé sezony klíčovou roli. Znamenají ušlý zisk, ztrátu důvěry, narušení harmonogramu prací na několik týdnů.

Zdánlivé drobnosti, nebo rozdíl tříd?
Zakladatelé sdružení S4TS si jsou jako staří praktici podobných situací velmi dobře vědomi. Proto přicházejí s novou alternativou služeb pro pneuservisní provozovny. Alternativou větší rychlosti, operativnosti a porozumění pro potřeby majitelů servisů. „Prostě chceme být nejlepší,“ říká Petr Findejs. Z jeho slov vyplývá, že cestou k tomu má být jistá kreativita a hledání nových cest. Základním předpokladem je spolupráce s opravdovými profesionály, ne pouze měniči dílů. „Všichni víme, že stroje dnes pracují na stejných principech, často je vyrábějí tytéž výrobní linky a liší se pouze v opláštění a značce. Spousta komponentů je zaměnitelných. Chceme být schopni opravit opravdu každý stroj, nemuset zákazníkovi říkat – to neumíme, to nejde,“ dodává Petr Findejs. Stává se, že stroj vypoví službu kvůli banálnímu dílu za desetikorunu. Pokud ho nemá výrobce náhodu na skladě, následuje často zoufalá anabáze. Na jejím konci jsou často obrovské prostoje a zbytečně vynaložené náklady. „Standardní cesta je obvykle velmi pomalá a těžkopádná. Díl se někde objedná, pak se dlouho čeká, minimálně jednou se urguje a nakonec přijde díl úplně jiný. A začíná se znovu od nuly. Přitom s vysokou mírou pravděpodobnosti někde pár kilometrů ode mne leží na skladě zcela totožný nebo zaměnitelný díl. Jde pouze o to zajímat se a přistupovat k opravě tvůrčím způsobem,“ říká Petr Findejs. Podobné problémy často nastávají se stále plně funkčními, ale již vyšlými stroji. „Řekněte zákazníkovi, aby si koupil nový stroj, protože na ten jeho už nejde sehnat elektronickou desku. Takhle to šlo dělat před deseti lety, kdy všichni vydělávali a neohlíželi se na peníze. Dnešní doba vyžaduje nové přístupy.“

Konkurence službou, ne cenou
Sdružení S4TS nechce v žádném případě získávat zákazníky cenovým bojem. Peníze zákazníka chce sice šetřit, ale díky vyšší produktivitě a efektivitě vlastní práce. Nejen v pneumatikách, ale i v sektoru servisní techniky dnes marže klesly na minimum. Příjem ze servisu a oprav strojů bude hrát stále významnější roli a protože totéž bude platit i pro pneuservis a pneumatiky, kvalita servisních služeb bude pod větším drobnohledem než v minulosti. Spokojenost se servisem bude zárukou dlouhodobých vztahů a také objednávek nových strojů. Tato úměra již funguje nyní a v budoucnu se ještě prohloubí.

Letošní rok byl nejen pro oblast prodeje a servisu techniky pro pneuservisy velmi složitý. Zatímco se po dlouhá léta udržoval v této oblasti jakýsi status quo a zdálo se, že pozice firem vstoupivších na trh začátkem 90. let je neotřesitelná, dnes je evidentní, že některé společnosti začínají ztrácet dech. Ukazuje se, že své výhodné startovací podmínky jednoduše prohospodařili, usnuli na vavřínech a dnes se v sektoru horko těžko drží. Nastává tedy doba jakéhosi přerozdělení sil. Z tohoto hlediska přichází vstup sdružení S4TS na trh v ten nejlepší čas.

Ilustrační foto



 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz