Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 10 » Zákazníku, hrej si!

Zákazníku, hrej si!

 
image1944

Na sklonku října jsme prozkoumali internetové stránky několika výrobců a importérů pneumatik, abychom zjistili, zda svým zákazníkům nabídli v tomto období nějaké zajímavé akční programy. Nepřekvapilo nás, že ti, kteří tak učinili, spoléhali na...

 
Na sklonku října jsme prozkoumali internetové stránky několika výrobců a importérů pneumatik, abychom zjistili, zda svým zákazníkům nabídli v tomto období nějaké zajímavé akční programy. Nepřekvapilo nás, že ti, kteří tak učinili, spoléhali na příslovečnou hravost našeho národa, na motivaci pomocí drobných dárků i na finanční slevy. Popřípadě na kombinaci více bonifikací.

Například společnost Goodyear Dunlop Tires zahájila 1. října kampaň na podporu své pneumatiky Dunlop SP Winter Sport 3D. Hlavním pilířem kampaně nazvané „Dunlop Art of Driving“ jsou speciální mikrostránky umístěné na webu dunlop.cz. Na nich spotřebitelé naleznou nejen informace o této pneumatice, ale hlavně videopohlednici a soutěž o ceny. Tyto mikrostránky byly podpořeny on-line kampaní, jež během října a listopadu běžela na vybraných webech (např. novinky.cz, idnes.cz).

„V rámci kampaně Dunlop Art of Driving chceme zákazníkům přiblížit svět pneumatik zábavnou formou. Proto jsme pro ně přichystali speciální stránky, na nichž se mohou zúčastnit soutěže o iPody či nářadí Dunlop, ale hlavně zde naleznou videopohlednici, která jistě pobaví nejen motoristické nadšence,“ vysvětluje Boris Tománek, marketingový manažer společnosti Goodyear Dunlop Tires.

Mikrostránky Dunlop Art of Driving byly rozděleny do tří částí. V první byla umístěna soutěž určená především šikovným fotografům. Do 30. listopadu mohli návštěvníci stránek zasílat své fotografie, na nichž je nějakým způsobem zachycena pneumatika – celek, detail, otisk pneumatiky aj. Autor fotografie, která obdržela nejvíce hlasů v hlasování návštěvníků těchto stránek, získal cenu fanoušků, dalších 30 cen čekalo na autory nejlepších fotografií dle hodnocení odborné komise. Výherci se mohli těšit např. na iPod Touch, iPod Nano, iPod Shuffle, sadu nářadí či multifunkční kapesní nářadí značky Dunlop.

Druhou sekcí mikrostránek bylo originální video. Automobil v barvách Dunlopu leštil asfalt nové části Pražského okruhu a přitom rozjížděl kaluže žluté barvy, aby na povrchu vytvářel otisky svých kol. Poté kamera zachytila nohy jakési osoby, která vyběhla na dálniční most a odtud fotografovala výsledek – a tím byl právě text elektronické pohlednice, který její autor vepsal do příslušného políčka na webu. Koneckonců, o výsledku úsilí naší redakce se můžete přesvědčit na obrázku. Nápadu nelze upřít kreativitu a fantazii, otázkou ovšem zůstává, jaký efekt značce přinesla. Boris Tománek kampaň prezentoval jako levnější alternativu masových (hlavně televizních) kampaní v dobách, kdy jsou mediální rozpočty značce přiškrcené. Vizuální stránka věci je však jedna věc a reálný dopad věc druhá. Kolem 20. října, tedy pár dní od „poločasu“, bylo v sekci fotografií vloženo něco přes 40 fotografií, což nesvědčilo o tom, že by kampaň vyvolala nějaký „run“ na stránky Dunlopu. Ukazuje se, že v záplavě spotřebitelských her a soutěží na (chtě nechtě) atraktivnější druhy zboží je konkurenceschopnost nízkorozpočtové kampaně u zboží, jako jsou pneumatiky, omezená, nemluvě o tom, že ani náklady na kampaň nemusely být nikterak nízké. Obchodní zhodnocení kampaně Dunlopu však ponechme na jejích zadavatelích a tvůrcích, skutečnost může být třeba úplně jiná. Každopádně si kampaň Dunlopu zaslouží jedničku za kreativitu a „umělecký dojem“, což rozhodně není málo.

Raději malý dárek, ale všem
Dilema, zda dát raději něco malého všem, nebo jen několika jedincům naději na výhru velkého formátu, řeší každý po svém. Síť First Stop letos vsadila na první variantu a v období od 15. 10. do 30. 11. 2010 nabízela při nákupu sady osobních nebo 4x4 pneumatik Bridgestone celý dárkový balíček, čítající škrabku, reflexní vestu, pracovní rukavice, houbičku na sklo, to vše v praktické tašce do kufru. Dovedu si představit, že na pohled atraktivní sada věcí může být na místě prodeje pneumatik tím závažíčkem, které rozhodne o tom, že se miska přesune směrem k premiové značce. Vesměs zboží praktické, nadčasové, nepodléhající zkáze či módním trendům zaměřené stoprocentně na toho, kdo si pneumatiky kupuje. Řešení, kterým se nemůže nikdy nic zkazit a které musí fungovat.

Celý článek si přečtěte v PR č. 4 / 2010

 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz