Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 12 » Editorial

Editorial

 
ilustracni

čtvrtek, 22. listopadu 2012

Hledáme autoservis, který nasadí zimáky „za hubičku“. Tato výzva se začátkem října objevila na internetových stránkách jedné komerční televize. V článku se konstatuje, že pro mnoho řidičů není přezouvání problém a zvládnou to vlastními silami. Vyvozuji, že pro ty ubohé nešťastníky, kteří jsou odkázáni na cizí pomoc, je tu nezištná služba oné televize, která vyburcuje občanskou solidaritu k hledání opravdu lidových, nesobeckých a vpravdě spravedlivých filantropů s pochopením pro potřeby obyčejného člověka. To se určitě našim politikům zleva doprava líbí, když mohou v klidu „pracovat“, zatímco občan je zabaven takovými duchaplnými hrami. Ještě bych spoluobčany vyzval, aby současně s pochvalami posílali také udání na různé keťasy a provokatéry, kteří své sousedy dřou při poskytování pneuservisních služeb z kůže.

 

Pneuservis je momentálně vděčným cílem populisticky smýšlejících novinářů, neboť se zimní legislativou se přezouvání stalo poměrně masovou záležitostí. Co k tomu dodat? Argumenty, že čím více bude přezutí „za hubičku“, tím bude na našich silnicích nebezpečněji, u takových lidí asi moc neobstojí. Přesvědčovat národ o tom, že si tu levnou práci stejně zaplatí jinak, ať už v její nízké kvalitě nebo ceně pneumatik, je mediálně méně atraktivní, než házet takovou účinnou návnadu, jako je cena. Takže i letos vidíme spoustu inzerátů na práci za 99 Kč, 199 Kč, jednou bez vyvážení, jednou s vyvážením, jednou za sadu, podruhé za kolo. Částka na papíře v podstatě nic neznamená, nevíte, co je započteno a co nikoli, jaké jsou další případné podmínky apod. Nemluvě o tom, že vítěz dostihů za co nejnižší cenou za práci je stejně předem znám, je to ten, který nabízí práci ZDARMA, sousloví, které jsme vídávali už v roce 1990 a vídáme ho i dnes, v roce 2012. Dokud bude existovat trh slyšící na tento způsob komunikace, bude vždy dost těch, kdo takové řešení nabídnou, a bude i dost televizí, které budou vyhlašovat různé chytré soutěže.

Dnes je doba cenového marketingu, všichni jsou přesvědčeni o tom, že jiný už nikdy existovat nebude. Je to domýšlivost naší doby, naší generace, že si namlouváme, že právě od nás bude všechno jinak. A dáváme argumenty, jako globalizace, internet, Čína a kdoví co ještě. Přesto se domnívám, že vyhrát pouze cenovou bitvu nebude nikdy znamenat absolutní vítězství; že uspět v pneuservisním odvětví  dlouhodobě si bude vyžadovat mnohem sofistikovanější a rafinovanější přístup. Bude v něm něco málo ze spousty oborů a také zdravý selský rozum. K tomuto přesvědčení mě vede i to, že dlouhodobě úspěšné firmy na našem trhu rozhodně nemají pověst těch nejlevnějších a do cenových válek se příliš nezapojují. Války vyčerpávají a jejich aktéři se stávají snadnou kořistí. Poražení, ale i vítězové. Uvidíme, jak to všechno dopadne.

Věřím, že v této chvíli již bilancujete vrcholící zimní sezonu a že ta splnila Vaše očekávání. Přeji Vám úspěšný závěr roku 2012 a těším se na nová setkání v roce 2013, ať už osobně, na stránkách časopisu nebo internetu.

 

 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz