Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Jak hodnotíte uplynulou jarní sezónu 2023 a co očekáváte od té nadcházející, zimní?

Jak hodnotíte uplynulou jarní sezónu 2023 a co očekáváte od té nadcházející, zimní?

 

pátek, 15. září 2023

 Martina Matušeková, PNEUMATIKY DRBOUT s.r.o., Pardubice-Mikulovice

Martina Matušeková, PNEUMATIKY DRBOUT s.r.o., Pardubice-Mikulovice

Jarní sezóna byla díky chladnému počasí poměrně dlouhá. Prodeje nových pneumatik byly spíš v levnějších značkách, alespoň v našem regionu. Zvedla se poptávka i prodej celoročních pneumatik. Jaká bude zimní sezóna? Nevím, necháme se překvapit.

 
 
Jiří Graman, jednatel, TRUCK UNION, spol. s r.o., Cheb

Jiří Graman, jednatel, TRUCK UNION, spol. s r.o., Cheb

Hodnocení uplynulé jarní sezóny je vcelku fádní, tak jako bylo fádní počasí na přelomu zimy a jara. Po „nijaké“ zimě přišlo „nijaké“ jaro, vcelku nepostřehnutelně. A tak vypadala i jarní kampaň. Pozvolná a dlouhá, bez front před servisem. Zákazníci spíše reagovali na pocity, že už by měli přezout, než na tající sníh a přírodu v rozpuku. Někteří dříve, jiní později. Rekordmanem byl zákazník, který si přijel přezout na letní pneu koncem února, a z opačného konce jsme tu měli zákazníka, který si přijel přezout po vlně veder na konci července Jaký bude přechod podzim/zima v letošním roce, to bude záležet na tom, jak rychle se změní podmínky na silnicích, tedy opět bude rozhodovat počasí. Vzhledem k tomu, jak několik sezón po sobě jsme na podzim bez rychlého poklesu teplot a čerstvě napadlého sněhu, tak se domnívám, že to bude opět pozvolné. Pokud jde o ceny, ty plánujeme držet beze změn. I u dodavatelů očekávám cenovou stabilitu, bez turbulencí ovlivněných vnějšími faktory.

 
 
Marek Havlín, spolumajitel, sdružení OSVČ, Praha

Marek Havlín, spolumajitel, sdružení OSVČ, Praha

Letošní jarní sezóna byla minimálně z pohledu její délky naprosto jedinečná. Po krátkém březnovém útoku prvních nedočkavců a následujícím ochlazení přišly téměř tři měsíce relativně poklidného přezouvání. Někteří zákazníci nás v třicetistupňovém vedru překvapili svým naprosto klidným přístupem k termínu přezutí, přestože pneumatiky na ně čekaly na skladě. Z pohledu počtu prodaných pneumatik již tak veselo nebylo, sezóna byla naprosto průměrná s očekávaným nárůstem tržeb způsobeným převážně dlouhodobým trendem zvětšování pneumatik. Svou roli samozřejmě sehrála i vysoká inflace, promítnutá do cen pneumatik a servisu. Od zimní sezóny očekáváme udržení počtu přezutých vozidel, přestože strach z nadcházející zimy a sankcí za jízdu bez zimních pneumatik spíš nahrává servisům, které neobjednávají až s třítýdenním termínem přezutí, ale snaží se vyšší cenou čekací dobu minimalizovat. Přestože neočekávám výrazné zdražení pneumatik ani jejich nepředvídaný plošný nedostatek, využiji nabídku svého hlavního dodavatele a přiměřené množství pneumatik opět předsezónně naskladním. Počet objednávek na zimní pneumatiky přijatých v průběhu jara a léta, množství dojetých zimních pneu do pozdního jara a snad i dlouhodobý trend zodpovědnosti většiny řidičů, kteří si uvědomují důležitost kvalitních pneumatik, napovídá, že příští sezóna by mohla být pneuservisy opět dobře hodnocena.

 
 
Petr Janča, obchodní manažer, Nexen Tire Europe s.r.o., Praha

Petr Janča, obchodní manažer, Nexen Tire Europe s.r.o., Praha

Z pohledu výrobce a dodavatele pneumatik hodnotím uplynulou letní sezónu veskrze pozitivně. Co se týká kontejnerových objednávek, tyto se nám opět podařilo navýšit. Každodenní dokupy naopak tak silné nebyly, o čemž svědčí zůstatky na skladech. Ne ani tak na naší straně, ale na straně našich velkoobchodních a maloobchodních partnerů. Drobnou útěchou snad může být to, že to není značka Nexen, které by zbylo nejvíce, ale právě naopak, prodávala se zase o něco víc. Nadcházející zimní sezóna se zdá být víc nečitelná než roky minulé. Zboží našim partnerům dodáváme již od června, s dostupností by problém být neměl, ale v první řadě musí přijít konečný zákazník. Někteří majitelé servisů, a není jich málo, čekají výbornou zimu. Mají z čeho čerpat, vědí, na čem jejich zákazník jezdí, co přezuli na léto, jak vypadají uskladněné pneumatiky... Ale jestli to bude jen zbožné přání, nebo se můžeme těšit na silnou sezónu, to se ještě musíme nechat překvapit.

 
 
Vojtěch Oliva, obchodní ředitel, Chára Sport, a.s., Praha

Vojtěch Oliva, obchodní ředitel, Chára Sport, a.s., Praha

Uplynulou jarní sezónu hodnotíme z velkoobchodního hlediska jako spíše podprůměrnou. Dostatek pneumatik na skladě, příliv asijských pneumatik a snižování cen výrobců moc nepřispělo k lehkému průběhu jarní sezóny. Byli jsme však připraveni, očekávali jsme slabší poptávku a končíme tak s prázdnými sklady. Z maloobchodního pohledu byla situace jiná. Podařilo se nám držet krok s inflací a překonali jsme naše plány. Osobně očekávám, že nová zimní sezóna bude z hlediska počtu prodaných pneumatik o něco lepší než ta předchozí, která se moc nepovedla. Obávám se však, že opět vyšší zásoby jak výrobců, tak distributorů budou klást vysoké tlaky na cenu, a tím i naši výslednou marži.

 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz