Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Jak velký vliv mají podle vašeho názoru a zkušeností na rozhodování o výběru konkrétní značky a dezénu výsledky testů pneumatik, prováděné např. autokluby či odbornými časopisy?

Jak velký vliv mají podle vašeho názoru a zkušeností na rozhodování o výběru konkrétní značky a dezénu výsledky testů pneumatik, prováděné např. autokluby či odbornými časopisy?

 

pátek, 27. listopadu 2015

Marie Němcová, Pneuservis Jaroslav Němec, Benešov nad Ploučnicí

Marie Němcová, Pneuservis Jaroslav Němec, Benešov nad Ploučnicí

Náš hlavní dodavatel Continental nám poskytuje perfektní servis ve všech směrech včetně oblasti marketingu. Pravidelně dostáváme propagační materiály a katalogy na podporu prodeje pneumatik. Mimo technických parametrů a fotografií obsahují také hodnocení pneumatik a jejich úspěšnost v testech, které provádějí odborné časopisy, autokluby a jiné subjekty. Stejné informace jsou pro zákazníky k dispozici i na webových stránkách. Dodavatel nám tak ulehčuje práci tím, že nám předává informace, které jsou velice užitečné při prodeji, a nemusíme je sami vyhledávat a sledovat. Pneumatiky koncernu Continental prodáváme již řadu let a máme tak dlouholeté zkušenosti a ohlasy zákazníků, stejně jako osobní zkušenosti. Právě zkušenosti a osobní doporučení u zákazníků nejvíce rozhodují při výběru pneumatik. Pokud se ještě daná pneumatika může chlubit pozitivním hodnocením a je odborníky doporučována, tak velice rádi zákazníkům prezentujeme, že si vybrali pneumatiku, která je úspěšná v odborných testech. Je to takový malý bonus. Je určitá skupina zákazníků, u kterých jsou výsledky testů pneumatik rozhodující při volbě značky a dezénu. Sami si zjišťují informace a na své vozidlo chtějí top pneumatiky, které jsou doporučovány profesionály. Máme velkou radost, že pneumatiky koncernu Continental jsou v testech velice úspěšné. Nejvíce nás ale těší zpětná vazba od našich zákazníků, kteří pneumatiky „testují“ na svých vozidlech v reálném provozu. Pokud jsou zákazníci spokojeni , tak si stejnou značku pneumatik koupí znovu, a doporučují ji svým známým.

 
 
Tomáš Flašar, Sales Department , Van den Ban Autobanden B.V.

Tomáš Flašar, Sales Department , Van den Ban Autobanden B.V.

Pokud se bavíme o pneumatikách střední třídy a prémiových značkách, tak testy určitě vliv mají. U pneumatik nižší ekonomické třídy a budgetových výrobců se zákazníci více řídí cenou, než jízdními vlastnostmi. V ideálním případě by se měl zákazník nejvíce řídit radami profesionálů v servisu, kam jezdí přezouvat. Ti by mu měli doporučit optimální pneu pro jeho vozidlo na základě individuálních požadavků a možností konkrétního zákazníka. Samozřejmě bychom měli brát v úvahu také kvalitu, relevantnost a vypovídací hodnotu daných testů. To mi ale nepřísluší hodnotit ani soudit. S výsledky testů v našem marketingu pracujeme jen omezeně. Jsme nezávislý velkoobchod a neupřednostňujeme žádnou z prémiových značek před jinou. Spíše se snažíme zviditelnit naši privátní značku Novex, či méně známé, ale hodně prodávané ekonomické značky HiFly a Gripmax. Proto umožňujeme našim zákazníkům testovací sadu daných pneu, aby se mohli se značkou seznámit, znali její vlastnosti, kvality a věděli, co svým zákazníkům prodávají.

 
 
Robert Koutný, manažer regionu, Giti Tire

Robert Koutný, manažer regionu, Giti Tire

Myslím, že vliv publikovaných testů na konečné spotřebitele je velmi výrazný. O něco menší je pak vliv na samotné prodejce pneumatik. O metodice a samotném provedení každého testu můžeme vést odbornou debatu, nicméně se asi shodneme, že testy renomovaných, zkušených a nezávislých organizaci jako základní vodítko kvality určitě poslouží. Já osobně tyto výsledky nepřeceňuji, ale ani nepodceňuji. Využití při marketingu záleží na komunikační strategii každé firmy.

 
 
Jiří Poláček ml., Pneuservis Poláček, s.r.o., Ždánice

Jiří Poláček ml., Pneuservis Poláček, s.r.o., Ždánice

Testy pneumatik prováděné autokluby a odbornými časopisy ovlivňují stále větší množství zákazníků. Je to logické. Zvyšuje se procento populace ovládající internet a výsledky těchto testů jsou již pravidelně před sezonou zveřejňovány ve všech masmédiích. Jsem přesvědčen, že spousta zákazníků uvažujících o koupi nových pneumatik si nejdříve někde nastuduje výsledek nějakého jejich testu. A v domnění, že žádnou další odbornou pomoc nebo radu nepotřebují, si následně přes porovnávač cen tyto „výborné“ pneumatiky objednají u obchodníka s nejnižší cenovou nabídkou.I našim stálým zákazníkům musím stále častěji odpovídat na otázky týkající se testů. Proto si jejich výsledky pravidelně procházím a v právě dobíhající sezoně jsem podle očekávání zaznamenal zvýšený zájem o pneumatiky Continental ContiWinterContact TS850 a Nokian WR D4. Nikdy jsem však neměl na výsledcích testu postavenou strategii prodeje. Výsledek testu je nejsilnější prodejní nástroj pro internetové obchodníky. Pro ty, kteří sedí někde v obývacím pokoji u počítače a prodávají přes primitivní e-shopy něco, čemu nerozumí, a nikdy neměli skladem. S minimálním ziskem, samozřejmě. Výsledky testů jsou jedním z témat, o kterých je potřeba se zákazníky diskutovat, nikoliv jimi opovrhovat. Nejsilnějším argumentem pro zákazníka, který nám jako odborníkům důvěřuje, zůstává naše zkušenost s pneumatikami, které mu nabízíme, respektive naše zpětná vazba od zákazníků, kteří již s danými pneumatikami mají zkušenosti. Proto od nás často zákazník odjíždí na pneumatikách, které v testu, kterým přišel ovlivněn, vůbec zahrnuty nebyly. Na takových, které budou jeho potřebám nejlépe vyhovovat, a žádný test mu nebude předem zkreslovat jejich vlastnosti.

 
 
Vladimír Růžička, PNEU Růžička s.r.o., Tábor

Vladimír Růžička, PNEU Růžička s.r.o., Tábor

Možná by bylo na místě položit si otázku, co je tím nejdůležitějším ukazatelem spolehlivosti pneumatik. Poslední dobou jsou protěžované pneumatiky, které mají co možná nejmenší vliv na životní prostředí. Rozumím tomu a chápu, že je potřeba se k němu chovat, jak nejlépe dovedeme. Před nedávnem jsem náhodou zahlédl v jednom motoristickém pořadu zjednodušený test pneumatik prémiové ECO značky a budgetu stejného koncernu. Na mokrém povrchu, což byla jedna z disciplín, nejlevnější koncernová značka zastavila téměř o 8 metrů dříve z rychlosti, myslím, 64 km/h. A tak mě napadá, zda je výhodnější ušetřit trochu paliva díky snížení valivého odporu na úkor ne až tak nevýznamné vzdálenosti. Myslím si, že bezpečnost by měla stále hrát první roli. Dostupné testy pneumatik rozhodně určité zákazníky ovlivňují. Občas výsledky některých renomovaných motoristických časopisů a pořadů vyhledám, abych byl, jak se říká, v obraze, ale pokud se to dá nějak shrnout, všechna tato publikovaná porovnání ukazují na to, že projdeme-li spektrum zavedených a známých výrobců pneumatik, nenarazíme v jednotlivých třídách a rozměrech na podstatné a zásadní rozdíly. Odlišné hodnoty v praxi dokáže rozpoznat, troufám si tvrdit, pouze nepatrné procento zákazníků. Domnívám se tedy, že je dobré mít čerstvé informace o tom, kde se jednotlivé značky v žebříčcích pohybují, určitě jsou použitelné jako prodejní argument, jen bych je nebral jako dogma.

 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz