Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Jak vnímáte ze své pozice rok po nabytí účinnosti dopad tzv. štítkování pneumatik? Kolik času vám štítky berou a jak byste charakterizoval(a) jejich dopad na Vaši práci či podnikání?

Jak vnímáte ze své pozice rok po nabytí účinnosti dopad tzv. štítkování pneumatik? Kolik času vám štítky berou a jak byste charakterizoval(a) jejich dopad na Vaši práci či podnikání?

 

pondělí, 2. prosince 2013

Pavla Tomicová, majitelka, pneuservis  Kostelec nad Černými lesy

Pavla Tomicová, majitelka, pneuservis Kostelec nad Černými lesy

Štítkování pneumatik jsme u nás nepocítili vůbec. Za celý ten rok nepřišel ani jeden jediný zákazník, který by se o hodnoty, uvedené na štítku, zajímal. Jediný čas, který mě štítky stály, byly úvodní přípravy, abychom v případě nutnosti mohli k fakturám či účtům odpovídající štítek přikládat. Výroba tohoto univerzálního štítku, který lze doplňovat, mě stála asi hodinu času a tím jsem „doštítkovala“. Zákazníci by se dali rozdělit zhruba do tří skupin. První skupina chce konkrétní produkt a je takřka neoblomná, má již informace nastudované a za svým názorem si skálopevně stojí. Druhá skupina má nějakou představu a očekává od vás radu, bližší informaci a dá na vaše doporučení. Třetí skupina nemá ponětí, co chce, musí se pouze vejít do určitého finančního limitu a je ráda za vaši pomoc. Ani jedna z těchto skupin nezkoumá žádné decibely, přilnavost, či valivý odpor. Zákazník by nejraději pneumatiku, která najede mnoho desítek tisíc km, splňuje funkční požadavky daného ročního období, je komfortní a ještě pokud možno krásná, levná, vyrobená jinde než v Číně a nejlépe v letošním roce. Tu a tam je zákazník ovlivněn výsledky testů ADAC/ÖAMTC. Ovšem i zde se začíná polemizovat o dlouholetém vedení firmy Continental a o objektivitě celého tohoto projektu.

 
 
Adam Bednárek, Dan Ahlmann Kristensen, velkoobchod pneu a alu disků, Ostrava

Adam Bednárek, Dan Ahlmann Kristensen, velkoobchod pneu a alu disků, Ostrava

Jak se ukázalo, zákon z Evropské unie, který vstoupil v platnost 1. 11. 2012 - tzv. Energetické štítkování pneumatik - patří mezi další byrokratické omyly, se kterými se všichni potýkáme. Přesně zachytit úsporu paliva, přilnavost na mokru a hlučnost dle mého názoru nejde! Dále, aby měly pneumatiky ,,čínské“ výroby stejné nebo podobné značení jako prémiové značky pneu, nám připadá zcela nesmyslné. Tudíž soudíme, že tyto údaje jsou zcela orientační a velkou váhu i pravdivost jim opravdu nepřikládáme, ani většina našich zákazníků. Ano, před nabytím platnosti zákona byl o tyto údaje jakýsi zájem. Jenže jak se ukázalo, velice rychle tento zájem opadl . Nevím, jak je to v řadách koncových zákazníků, ale podle mě i ti si snad o tom udělali svůj obrázek... Bohužel jako velkoobchod pneumatik se s tím potýkáme denně a samozřejmě to zabere více času a úsilí, které bychom mohli využít zcela jinak.

 
 
Jan Drnec, majitel, pneuservis Plzeň

Jan Drnec, majitel, pneuservis Plzeň

Z pozice prodejce pneumatik pro nás štítkování znamenalo snad jen drobnou úpravu dat na eshopu a nutnost uvádět hodnoty ze štítku v ceníku a na fakturách. U zákazníků jsme nezaznamenali ani nejmenší vliv štítků na finální výběr při nákupu pneumatik. Většinou se zákazník jen zarazí nad skutečností, že už i pneumatiky jsou štítkované, a málokdy uváděná data porovnává. Největší vliv na výběr pneumatik má tak stále zákazníkova peněženka a především doporučení prodejce. Celé štítkování tak vnímáme jako typickou buzeraci ze strany EU, která nás administrativně zatěžuje a koncovému spotřebiteli nepřináší fakticky nic.

 
 
Antonín Matys, ředitel regionu Praha a střední Čechy, ContiTrade Services s.r.o.

Antonín Matys, ředitel regionu Praha a střední Čechy, ContiTrade Services s.r.o.

V servisní síti BestDrive jsme již vloni učinili veškeré nutné kroky tak, abychom učinili zadost evropské legislativě. Každý zákazník je u nás vždy informován o hodnotách štítků, a to vše bylo samozřejmě spojeno i s nemalými investicemi, od výpočetního systému přes školení personálu až po nejrůznější propagační materiály. Rok se štítky ukázal, že zákazníci se podle nich zatím příliš neřídí. Dle našich zkušeností dají při výběru pneumatik více na výsledky testů pneumatik (např. ADAC, Autoklub či dTest) nebo přímo na doporučení prodejce. Tato skutečnost platí u zimních pneumatik o to víc, neboť štítky se nezaměřují na speciální „zimní vlastnosti“ pneumatik - jako například záběr na sněhu.

 
 
Libor Pernica, manažer prodeje Česká Republika,  Hankook Tire

Libor Pernica, manažer prodeje Česká Republika, Hankook Tire

Osobně se domnívám, že ani rok po nabytí účinnosti labelingu není těmto parametrům ze strany spotřebitelů věnována zásadní pozornost a ve většině případů nejsou hodnoty na „štítku“ rozhodujícím faktorem při výběru pneu. Patrná je také snaha výrobců uvádět na trh pneumatiky s co možná nejlepšími hodnotami právě v parametrech přilnavosti na mokru, valivého odporu a hlučnosti a mohu říci, že naše produkty dosahují v této oblasti vynikajících hodnot. Při vývoji však pneumatiky Hankook optimalizujeme pro ty nejlepší vlastnosti ve více než 40 dalších důležitých parametrech. Dealery a zákazníky informujeme o nových předpisech a hodnotách labelingu našich produktů ve snaze jim maximálně usnadnit naplnění nových legislativních požadavků a vysvětlit její fungování a principy. Konkrétní hodnoty a celý štítek i s možností tisku je možné získat v rámci aplikace na našich webových stránkách, kde jsou k dispozici také další informace o evropském označování pneumatik. Pochopitelně veškeré naše pneumatiky jsou opatřeny štítky a tyto informace jsou uváděny ve všech propagačních a prezentačních materiálech i v cenících . Toto považujeme za samozřejmé již od počátku účinnosti nařízení Evropské komise č. 1222/2009.

 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz