Pneurevue.cz » Názor z páté strany » Pociťujete při své práci rostoucí informovanost koncových zákazníků o materiálovém stáří pneumatik a častějším „hlídání“ tohoto parametru při nákupu pneumatik? Domníváte se, že to může obchodníkům a pneuservisům zkomplikovat život?

Pociťujete při své práci rostoucí informovanost koncových zákazníků o materiálovém stáří pneumatik a častějším „hlídání“ tohoto parametru při nákupu pneumatik? Domníváte se, že to může obchodníkům a pneuservisům zkomplikovat život?

 

úterý, 28. května 2013

Pavla Tomicová, majitelka, pneuservis  Kostelec nad Černými lesy

Pavla Tomicová, majitelka, pneuservis Kostelec nad Černými lesy

Mediální osvěta veřejnosti, jak a kde je na pneumatice zakódováno její stáří, je záležitostí posledních několika let. My se se zákazníkem, který tuto informaci zkoumá detailně, setkáváme stále ještě poměrně zřídka. Domnívám se, že většina nás v branži nebyla nejšťastnější, když se do tohoto „tajemného kódu“ začala veřejnost zasvěcovat. I přes ideální obrat nebude výjimkou 2 - 3letá pneumatika. Zákazník „šťoura“ může být v tomto případě poněkud tvrdým oříškem, který prodejci život zkomplikovat může. A fakt, že v letošním roce je tato loňská pneumatika opravdu tou nejnovější, se občas též těžce obhajuje.

 
 
Adam Bednárek, Dan Ahlmann Kristensen, velkoobchod pneu a alu disků, Ostrava

Adam Bednárek, Dan Ahlmann Kristensen, velkoobchod pneu a alu disků, Ostrava

Neřekl bych, že jde o rostoucí informovanost koncových zákazníků, spíše se jedná o demagogii, která naprosto nepravdivě informuje lidi o nevhodnosti nákupu starších pneumatik. Toto zkomplikovalo život úplně všem, obchodníkům i pneuservisům. Jsou lidé, kteří se dožadují výrobku s označením roku 2013, ale často je taková pneumatika k dostání až např. v polovině roku 2013. Jak už bylo několikrát řečeno, pneumatika není maso - ta se za 2 ani 5 let nezkazí. Takže abych to shrnul - tahle záležitost zkomplikovala život nám všem, dokonce i koncovým zákazníkům, kteří si myslí, že na pneu musí byt vyraženo DOT 2013, jinak nakoupí špatné (staré) zboží; pozitivní na tom všem může být jedině pokles poptávky po pneumatikách přes internetové portály z důvodu obavy ze „špatného“ nákupu.

 
 
Jan Drnec, majitel, pneuservis Plzeň

Jan Drnec, majitel, pneuservis Plzeň

Přiznám se, že mívám slabší dny, kdy ztrácím jistotu, zda jsme stále ještě seriozní obchodníci s pneumatikami, nebo pekaři či trhovci. Objevuje se totiž klientela, která si žádá pneumatiky pokud možno ještě teplé a příjemně voňavé za cenu pochopitelně stejnou jako na internetu. Takové pneumatiky by měl zákazník rád doživotně pojištěné a k pneumatikám je pochopitelně nezbytná poukázka na palivo. Na závěr nesmíme zákazníkovi zapomenout dodat stravenku na dobrý oběd. „Cože, vy nemáte takovou pneumatiku ihned skladem a s montáží zdarma?“ Nepochopitelné, všude jinde je takový servis standartní. Myslím si, že se nacházíme ve stavu přeinformovanosti koncového zákazníka, který si přečte na internetu kdejakou hloupost a tu pak automaticky pokládá za dogma, kterým řídí celý svůj život.

 
 
Antonín Matys, ředitel regionu Praha a střední Čechy, ContiTrade Services s.r.o.

Antonín Matys, ředitel regionu Praha a střední Čechy, ContiTrade Services s.r.o.

Zájem motoristů o problematiku týkající se stáří pneumatik zaznamenáváme na našich provozovnách velice často. Musím zdůraznit, že se zajímají o samotné stáří pneumatiky. Bohužel nikoliv o informaci o stárnutí pneumatik. Od většiny výrobců pneumatik máme oficiální vyjádření, kdy a za jakých podmínek může pneumatika být prohlášena za starou a případně neprovozuschopnou. Citování výňatků nahrazuji zasláním tiskových zpráv výrobců. Na druhou stranu jakákoliv – byť i částečná informovanost motoristů - může často komunikaci při prodeji spíše rozvinout. I to je jedna z výhod, která nás výrazně odlišuje od internetových prodejců pneumatik. Kromě toho mohu za servisní síť BestDrive říct, že ve „stáří“ pneumatik jsme mnohem progresívnější, než výrobci doporučují. Námi prodávané a obouvané pneumatiky jsou vždy mladší 3 let. V případě, že je pneumatika staršího data výroby, zákazník je na tuto skutečnost vždy upozorněn a pneumatika je prodávána ve speciálním „výprodejovém“ režimu.

 
 
Libor Pernica, manažer prodeje Česká Republika,  Hankook Tire

Libor Pernica, manažer prodeje Česká Republika, Hankook Tire

Tento parametr je aktuálně ze strany koncových zákazníků velmi přeceňován. V posledních letech bylo stáří pneumatiky dle DOT poměrně častým tématem v médiích a bohužel informace, které byly prezentovány, mnohdy i ze strany odborné veřejnosti, mohly u spotřebitelů vyvolat milný dojem, že pneumatika starší dvou let a více je méně bezpečná než ta stará rok a mladší. Moderní pneumatiky jsou dnes vyráběny v souladu s předpisy ETRTO a již obsahují přísady směsí, které výrazně zpomalují „stárnutí“ a vliv povětrnostních podmínek. Většina norem a doporučení odborných sdružení na největších trzích v Evropě, jako je Německo a Velká Británie, považují za „nové“ pneumatiky mladší 5 let, pokud jsou řádně skladovány. Koncern Hankook Tire u svých produktů uvádí dokonce dobu 6 let.

 
 
 
 
 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz