Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 2 / 23 » Ideální je dostupnost do 20 minut

Ideální je dostupnost do 20 minut

 
Premio

úterý, 6. června 2023

Franšízový koncept Premio patří v Česku k nejdéle fungujícím. V jeho barvách nyní funguje pneuservis a autoservis RS PNEU na ulici Františka Diviše v Praze-Uhříněvsi. Objekt je s pneumatikami spjat odjakživa, ale fungoval v různých barvách. O Premiu z pozice franšízora i franšízanta jsme vedli rozhovor s paní Annou Stančíkovou, vedoucí servisu a prodeje pneumatik společnosti RS pneu, Jiřím Veselým, retail manažerem společnosti Goodyear, a Romanem Kozielem z téže společnosti, který má „v úvazku“ a hlavní náplni své práce právě síť Premio.

 

Jaké výhody s sebou nese členství v síti Premio?

Premio Premio vytváří nástroje a zdroje pro další rozvoj každého partnera sítě. Aktivní partner pak využívá těchto nástrojů ke zvyšovaní kvality a efektivity poskytovaných služeb pro své zákazníky. Cílem je uspokojit aktuální potřeby zákazníka tak, aby byl spokojený a ochotný si za takové služby i připlatit. Rozvoj je postupný a připravuje servis nejen na aktuální výzvy „tady a teď“, ale především se díváme do budoucnosti. Hlavními pilíři jsou IT, zejména jeho efektivita, a servis jako takový – příjemné profesionální zázemí pro práci i zákazníka. Postupně již implementujeme nástroje, které servis možná neocení hned, ale brzy budou nezbytné, a my budeme připraveni. Bavíme se tedy o podpoře a rozvoji od kvalitního vzhledu a standardů moderního servisu, přes technická a obchodní školení, komplexní „omni-channel“ marketing, dodavatele, on-line, flotily leasingové i privátní, rozvoj autoservisních služeb až po IT řešení, které vše spojují a zefektivňují. Také individuální přístup je myslím velkým přínosem, tedy otevřená komunikace konkrétního úskalí, kde se vždy snažíme pomoci a najít nejlepší řešení. Aktivní partner má velké možnosti dalšího růstu své firmy.


Jak tyto výhody vnímáte vy jako franšízant, případně vidíte také nějaké nevýhody tohoto spojení?
RSpneu
Jako velmi aktivní partner nevýhody nevnímáme žádné, naopak efektivně čerpáme veškeré výhody, které nám členství v síti Premio poskytuje. Díky tomu máme globální přehled o trhu, dále používáme nejmodernější nástroje včetně IT, které nám pomáhají zefektivnit administrativu v servisu, která je rok od roku náročnější.


Jaká je strategie Premia v oblasti teritoriálního pokrytí? Dbáte například na to, aby si členové nekonkurovali? A jak hodnotíte četnost a územní pokrytí provozovnami Premio? Chtěli byste ještě něco zlepšit?
Premio
Zákazník je na prvním místě. Z tohoto pohledu vnímáme jako ideál dostupnost mezi jednotlivými servisy cirka 20 minut času řízení. Tohle samozřejmě neplatí ve větších městech, kde je větší koncentrace zákazníků a z kapacitních důvodů je potřeba servisů více. Naše servisní síť má, myslím, velmi dobré pokrytí, ale je stále co zlepšovat, především ve větších městech i v některých částech republiky.


Máte ve svém okolí provozovnu nebo provozovny sítě Premio, z jejichž strany cítíte jistou konkurenci? A když jsme u konceptů, vyskytují se v okolí vaší provozovny nějaké konkurenční koncepty?
RSpneu
V našem nejbližším okolí nemáme další provozovnu Premio. Dvě provozovny jsou ve vzdálenosti do 30 minut cesty, což nevnímám jako konkurenci.
Z jiných konceptů v našem okolí není žádný servis.


Franšízové sítě hlavních výrobců pneumatik mají za svůj hlavní cíl podporovat prodej značek toho kterého výrobce. Mají členové sítě Premio v tomto směru nějaké výhody, například „přednostní právo“ v době, kdy je omezená dostupnost, případně disponují i produkty, které nečlenové nemají?
Premio
Ano. Od nejmenšího Premio partnera máme nadstandardní podmínky na celý a myslím dostatečně široký sortiment Goodyear v rámci ČR. Trh s pneu je však velmi konkurenční a nevyzpytatelný. Subjektů je na trhu mnoho a díky tlaku na cenu musíme mimo to partnery dále odlišit, což se nám daří díky exkluzivním podpůrným programům pro naši síť, kde lze nákupní podmínky dále výrazně vylepšit. Naši partneři dále nabízejí speciální garance na naše hlavní značky pneumatik a využívají sezónních kampaní pro svého zákazníka. Koncový zákazník má tedy vždy něco navíc oproti velmi agresivním cenám z internetu. V případě on-line zákazníka máme řešení, jak ho oslovit a přivézt do našeho servisu. Pak je na šikovnosti servisu si ho dále udržet. Vlastní značku prozatím nemáme. Díky novému distribučnímu a objednávkovému modelu a široké škále značek v dostupnosti výrazný problém nevidím. Usilovně pracujeme na updatu naší komplexní retailové strategie, brzy se můžeme těšit na případné novinky.


Vystačíte si se značkami koncernu Goodyear, ať už v oblastí segmentů či rozměrů? Prodáváte i jiné značky pneumatik a v jakém poměru?
RSpneu Primárně se zaměřujeme na prodej z portfolia Goodyear, hlavně z toho důvodu, že tyto značky jsou podpořené různými benefity pro zákazníka, jako je například rozšířená záruka na průraz. Nabízíme ale i jiné značky. V dnešní době to už ani jinak nejde. Poměr je cirka 80 % koncern Goodyear a 20 % ostatní značky.
 

Foto zleva doprava: Anna Stančíková, spolumajitelka a vedoucí provozovny RS PNEU, Jiří Veselý, CER Retail Manager Goodyear, Marek Stančík, spolumajitel provozovny, a Roman Koziel, Senior Retail Manager, koncept Premio


Celý rozhovor si přečtěte v Pneu revue č. 2/23

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz