Pneurevue.cz » Profil » SJM

Příspěvky v diskuzích

SJMV záplavě bizarních zpráv, kampaní a účelovek, se na obzoru vynořila i jedna příjemná (bohudík bez vlivu člověka), a to, že od pondělka je možné očekávat nějaké vločky. Toto by jistě znamenalo oživení na sále. No a pak tu máme spíše jen další potvrzující informaci, co všichni víme - předvánoční strmé nárůsty éček(black friiday atd.) a přepravci reagují, např. krásným názvem "předvánoční příplatek". Jen tak dál a více. Cena je jeden ze základních tržních nástrojů k regulaci nabídky a poptávky. https://archiv.ihned.cz/c1-66341520-e-shopy-cekaji-dalsi-rekordni-vanoce-narazeji-vsak-na-limity-dopravcu-ti-nestihaji-tempo-konzumu-a-jsou-nuceni-sve-sluzby-regulovat
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 15. listopadu 2018
 
SJMPotvrzeno z dalšího zdroje –prodeje E nejdou. To se ostatně dá očekávat letmým pohledem z okna. Toto dotyčný E prodejce chápe a ví, že s tím nic nenadělá. Paradoxně, podle jeho vlastních slov, ho nyní drží nad vodou jen stálí zákazníci, čili přeloženo, servisy. Ano, ty servisy, kterým celé roky mydlil schody cenovou politikou. Tito objednávají údajně 2-3x týdně nějakou tu sadu. Obrat vidí ve změně počasí (prozatím podle měsíčního výhledu ČHMÚ to nevypadá). Domnívá se, že klientela E a servisu má jiné vzorce nákupního chování. Zatím, co gumu na servise koupí spíše konzervativní (starší)zákazník, který ctí zákony, dává přednost kamenné stavbě, osahání si zboží, éčku dává přednost mladší generace, která řeší problém až v momentě, kdy nastane (just in time) a chce ho řešit hned, protože zítra již bude mít jiný problém a ten včerejší pouští z hlavy. Vinu na aktuálních prodejích také připisuje výrobcům a jejich kampaním +7°C. Jako ale ještě větší problém vidí přepravu. Konečně snad pochopili, že jsou fakticky jen hračkou v rukou přepravců. Mysleli si, že to vyřeší tím, že uzavřou smlouvy se všemi společnostmi a budou operativně využívat tu momentálně tu nejvýhodnější. To ale evidentně nefunguje. Změní-li jeden podmínky (zdraží, omezí váhu, ks, krabice atd.), přesměrují se na druhého a toho ihned dostávají do stejných potíží, a tak reaguje stejně jako první dopravce, tak se jde k dalšímu a tak pořád dokola, až se kruh uzavře a jede se druhé kolo. Musí se ale chovat maximálně uctivě, protože, jak se rychlostí blesku blíží vánoce a vědí, že právě přepravci drží palec na tepně jejich podnikání. S hrůzou zjišťují, že mohou mít své web stránky sebelépe provázané, vymazlené a kdo ví co ještě, ale „v hrsti“ je má ten bezejmenný chlapec, co denně od brzkého rána do pozdního večera točí volantem, 100x nasedne a vysedne, přehrabává stovky balíčků a balíků, které se postupně dokonale promíchají , aby neměl pokaždé kde zastavit, obvolává často arogantní lidi, tahá se s balíky sem a tam. Může se někdo divit, že na to chybí lidé? Ano, najde se stále dost, co to nechápou a problém vidí nějak tak asi: „Já mám vystudovanou VŠ, já jsem podnikatel, já dávám práci lidem (hodně oblíbené), tak co by nějaký blbý učeň (středoškolák) pořád chtěl? On by snad chtěl brát stejně jako já?“ No a tady vidíme výsledky. To není jen kurýrní služba, to je všude napříč ekonomikou, ve stavebnictví i strojírenství, tam je situace doslova tragická a může za to převážně výše uvedený povýšenecký přístup. Inzeráty to dokládají dnes a denně. Přijmeme obsluhu CNC, požadujeme: vyučen v oboru, praxe min. 5roků, znalost řídících systémů AB, XZ atp, znalost čtení výkresů, operativní podílení na technologických postupech, časová flexibilita, ochota učit se novým věcem atd.. Nabízíme: 24000 až 32000, možnost pracovat v prosperující firmě, možnost osobního růstu , výplatu v termínu. Jenže vezměte si z dlaně chlup, když tam není. Místní str. učiliště ještě po 89 produkovalo kolem 60 maturantů a 90 učňů. Nyní je to údajně max. do 20 maturantů (1/2 jde na VŠ) a učni byli u zkoušek 3 (zbylých 9 nebylo připuštěno, jelikož školu prakticky nenavštěvovali). Závěr si udělejte každý sám.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 4. listopadu 2018
 
SJMhttps://autobible.euro.cz/urednici-uz-zase-chteji-trestat-lidi-za-ze-si-nemohou-dovolit-novejsi-auto-komentar/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 31. října 2018
 
SJMNáborové akce momentálně pořádají i doručovací společnosti. „Nedostatek zaměstnanců a cena práce jsou největšími problémy naší společnosti. Množství pracovníků však s blížící se sezónou stoupá. Počet kmenových zaměstnanců vzroste o desítky, počet sezónních pracovníků o stovky,“ uvádí generální ředitel společnosti PPL Petr Chvátal. Posílit zaměstnanecké stavy bude podle něj potřeba hlavně ve velkých městech. „Už od minulého roku nabíráme řidiče do vlastního stavu a na sezónu posilujeme naší flotilu. Nově také nabízíme krátkodobé zaměstnání na pozici řidiče,“ dodává. Brigádník s vlastním autem si v PPL přijde na 140 korun za hodinu, skladový manipulant až na 120 korun za hodinu. Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/brigadnici-vanoce-alza-ceska-posta-ppl-amazon-fn8-/ekoakcie.aspx?c=A181029_105546_ekoakcie_tanc-----------"Brigádník s vlastním autem si v PPL přijde na 140 korun za hodinu", tak to je teda terno. Panu GŘ by možná prospělo v prosinci týden rozvážet či manipulovat ve skladu a hned by možná získal na problém ceny práce, jak sám říká, jiný náhled. Bořku, můžeme být v klidu. Tímto přístupem to nevyřeší ani krabice 50x50. P.S. Pokud mě paměť neklame, tak195/65R15 průměr dle normy ETRTO je +- 635mm. 205/55R16 je fous menší, tuším 632. To vlastní auto mě pobavilo stejně, jako včera inzerát firmy, spadající do mega globálního koncernu na sladkosti. Přijmeme operátorky linky. Mzda až 16.000Kč. Jedná se o 3směnný provoz.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 30. října 2018
 
SJMJedna povzbuzující informace na víkend. V éčkách (alespoň některých), docela přituhuje. Hlavní důvody vidím 2-3. Prvním jsou přepravci, kteří již ve většině případů pochopili, že nemá cenu ze sebe nechat dělat kašpary, navíc když drží veškeré trumfy a začaly poměrně svižně narovnávat tržní prostředí, a to nejen cenou. GLS nyní požaduje balíky pravidelného, pravoúhlého tvaru, který se nesmí při stohování deformovat. No zkrátka krabice, která padne jako ulitá na ony dvě pneušky. DPD zatím gumy v krabicích nevyžaduje, ale požaduje alespoň vyplnit kartonem vnitřní díru pneumatiky. Jedno i druhé je více či méně nezanedbatelná komplikace. Jsou to náklady na krabice i čas samotného baleni. Palivový příplatek je aktuálně na historických maximech. Dotyčný zaměstnanec situaci shrnul asi takto: Již dříve nás kopla do pr…. PPL, přešlo se k DPD, kde se ale záhy ukázalo, že slibované podmínky se diametrálně rozcházejí s realitou, tak tu jsme zase kopli do pr….my a jako spása se objevila GLS. Ta ale nedávno přišla s takovými podmínkami, že ty původní nehorázné od DPD se jeví v novém situaci jako nejlepší. Asi se na to brzy vy……., ať si to balí pan majitel sám. Navíc za ty stejné prachy mohu sedět v teple někde na recepci (dříve se říkalo vrátnici), poslouchat rádio a ne mrznout ve tmavé díře. Jednou přijede auto na svoz ve 13hod. a kola nejsou nabalená, jindy přijede správně v 15.00, ale řekne, že nemá místo a sebere tak max. polovinu, no a někdy nepřijede vůbec, protože neměl místo žádné a zapomněl nás informovat. Tak tam čekáme jako blbci zcela zbytečně. Pak je tu druhý problém, a tím je pokročilý datum. Počasí je stále dosti příjemné a to je pro é šopáky hodně nepříjemné. Léta trénovali zakoše „dnes objednáte, zítra dodáme“ a ono se to obrací proti nim. Dotyčný s pohodlí své kanceláře, ale i člověk u mašiny či na stavbě, nemá problém z chytrého telefonu objednat kdykoliv během dne a ještě mazaně se domnívá, že si na násl. den objedná rovnou i přezutí, proto ty úchvatné telefonáty na servisy. Počítá, že zítra, než mu skončí v zaměstnání pr. doba, dovezou zboží, nechají je na vrátnici a on je při odchodu jen hodí do auta a rovnou tradá do servisu. No neberte to. Tady bych použil větu poručíka Hamáčka: „Kulový Kefalín, kulový“. Jak jsou ale teploty stále poměrně vysoko a vánoce se kvapem blíží, budou každým dnem pneušky odsouvány na vedlejší koleji dál a dál, jelikož přepravovat parfémy, hadříky, botečky, telefony, je mnohem pohodlnější a současně mnohem výhodnější. Jako třetí problém je pracovní síla. Je lhostejno, zda ve vlastním skladě nebo u přepravce. Nejen že chybí řidiči, nedostává se ani lidu na depech. Proto ta averze k pneumatikám, jimiž bývala dříve v listopadu ucpána depa. Ti pracovníci by s remcáním ještě zvládali krabičky od bot atp., ale s balíky kol se odmítají za ty prachy tahat a raději dají výpověď. Toho se vedoucí depa bojí jako čert kříže a tlačí na své vedení – gumy nejlépe nebrat, nebo alespoň v listopadu a prosinci výrazně omezit jakýmkoliv způsobem. Zatím to vypadá, že je zaděláno na poměrně kyselý koktejl pro některé a dovolím si tvrdit, že na zdejší iniciativu nebyl nikdy dříve příhodnější čas.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 27. října 2018
 
SJMhttps://www.novinky.cz/koktejl/487009-pracovnici-servisu-prefoukli-pneumatiku-ta-explodovala-a-srazila-zenu-s-ditetem.html
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 24. října 2018
 
SJMhttp://forum24.cz/babisovi-kmotri-v-akci-miliardarska-rodina-vareku-pripravila-frantiska-kajgra-o-firmu-a-ted-ziskala-jeho-dum/
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 19. října 2018
 
SJMCo kvůli neúrodě letos zdraží ● Pečivo (hlavně chléb nebo rohlíky a housky a pečivo s mákem) – až 10 procent ● Pivo – až 5 procent ● Brambory – 25 až 50 procent ● Kapři – 5 až 10 Kč za kilogram Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/rekordni-sucho-skody-zdrazeni-vanoce-pivo-fj2-/domaci.aspx?c=A181018_105206_domaci_kuce----------A co takto? Kvůli zdražování téměř všeho zdraží servisní práce o 25 až 50 procent. Já myslím, že to přesně zapadá co celkového ekonomického vývoje v ČR.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 19. října 2018
 
SJMRomane, tady bych se řidičů, zcela výjimečně, lehce zastal. Že servis není nafukovací, o tom není sporu a jak to bude probíhat, lze také již předpokládat, bohužel. Také je ale faktem, že výrobci léta masírují řidiče s teplotou +7°C, jak je nezodpovědné na jaře a v létě jezdit na zimní, že brzdná dráha se dramaticky prodlužuje, opotřebení roste atd.. Dnes při návratu z práce, ještě v 19.00 ukazoval mě teploměr 18°C, cesta 24°C a do toho předpovědi, že teploty vydrží do konce měsíce, ranní teploty 11-13°C. Pokud předpověď vyjde, je třeba se připravit na peklo v listopadu. Včera mě zaujala zpráva na ČRo1: Inflace v září meziročně zpomalila na cca 2,3%. Za zpomalením stojí pokles cen jízdného pro seniory a děti a pokles cen zájezdů.Proti tomu takové prkotiny, jako je růst cen phm, energií, potravin a bydlení. Také jsem potkal chlapce, který pracuje na turnusy a chodíval ve volnu pomáhat na jeden servis, na sezónu si bral i dovču 2 týdny. Na otázku, zda se již chystá zase, pravil, že nikoliv, že jezdí s tím monstrem co vyorává cukrovou řepu. To za 260Kč/h, cca 12 -14 h denně, tj. nějakých 3.600 denně. Pravil, že to není selanka, ale podle sezóny na servise je to pohoda a že by tam již nešel.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 11. října 2018
 
SJMNechápu, jak nemohou mít řidiče, a přitom tak skvělá práce. Chodít pomalu na 5 h. a z práce se vracíte již po 20.00 hod., no možná v listopadu a prosinci o 2-3 hoďky později. No neberte to, za ty prachy. Proto museli přidat státním zaměstnancům, aby jim je takové a podobné společnosti nepřetahovali. A jestli si neví ČP rady, asi pan generální nemá číslo na p. premiéra, jinak si to neumím vysvětlit. Ale vážně, když 1 října to vypadá takto, jak to bude asi vypadat v listopadu a prosinci???
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 3. října 2018
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz