Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
 
roman
roman Zdravím kamarády z akce NEBOJ SE - PŘIDEJ SE. I já už mám na webu "reklamní" bannerek http://www.pneurevue.cz/profile/roman/photo/1-roman/4-podzim-2018.html . Tento banner mám v sekci "pneuservis". Po minulých zkušenostech s těmito restrikcemi mám podobný "poutač" ještě i na stránce s kontakty. Kolenovrti totiž asi nečtou (nebo nechtějí umět číst) a tak to pro ně uvádím na svém webu vícekrát.
úterý, 25. září 2018
 
BF
BF Hezký večer přátelé gum. SJM dám taky hezký příklad. V sobotu jsem si dal rozcvičku s kangem. 3 hodiny poctivé práce, kdy jsem vysekal celou koupelnu od kachliček a vysekal i vanu. Práce docela těžká, ale díky kvalitní praxi na pneuservise nic světaborného (-: A proč jsem to dělal? Když nacenil pan s kravatou jednoho velkého prodejce koupelen, apod. rodičům přítelkyně rekonstrukci koupelny 2x2m myslel jsem že upadl na hlavu, nebo má halucinace. A raději jsem se toho chopil sám. Cena za moji práci byla naceněna na 4900,- bez dph!!! Ano vidíte dobře. Za 3hodiny práce??? Slušně řečeno HOVADA!!! Kdybych tady dal komplet nacenění tak mnozí asi lehnou s toho co by viděli, co se dá napsat za kraviny a navyšovat ceny jak se jen chce. Zedníkovi pak dají s toho jen drobné a zbytek si pan s kravatkou nechá pro sebe. Ne tohle nebyla nabídka pro normálni lidi a důchodce, tohle byla nabídka pro opravdové nefachčenka, pak asi doktory, právniky a třeba i mnohé internetové šmejdy a parazity kteří neví co je to práce rukami. Vyřešil jsem to tak, že ušetřím skutečných desítky tisíc za nesmysly a udělám si některé věci sám a na zbytek jsem jim zařídil vodaře, elektrikáře a zedníka o kterých vím že svou práci dělaji perfektně a i když už dávno nejsou nejlevnější (400-450hod) mohu se na ně s kvalitou práce naprosto spolehnout. A nemusí platit pána který na počítači udělá náhled který je sice hezký, ale v globále nic nepřinese, protože cena je tak nesmyslná že s toho bolí hlava. A teď by si každý rozumný pneuservisák měl šáhnout do svědomí co dělá když neuvažuje že nechává cenu své práce zcela mimo mísu a myšlení. Je možná z posledních šanci na delší dobu zdražit svou práci která není dnes absolutně doceněná a posunout se o kus dál, než se jen zakopávat a likvidovat se. Hezký zbytek večera přeji všem rozumným a jen ještě přidám, že jsem dodržel to co jsem řekl o zveřejnění v bannerku a už je to na stránkách. A proto NEBOJ SE - PŘIDEJ SE. http://pneucentrumprofi.cz/
pondělí, 24. září 2018
 
Hrouda
Hrouda SJM : Máš pravdu a není to jen tvůj postřeh, ale i já jsem zaznamenal nedostatek stavebníků atd. V dobách kdy zedníci žili z ruky do huby, tak mechanici všeho druhu i ti špatní žrali koňská vejce a pili víno po láhvích a hodně u toho mlaskali ( drahý káry nový baráky, dvakrát za sezonu na lyžích a tak ) a zedník byl jen póvl a nižší organizmus. a ejhle karty se otočily. Dílna na každém rohu zděná nebo plechbouda to je jedno. Cena za práci mechanika k zblití a zákazníci se přelévají z dílny do dílny hledají co nejnižší cenu. A kdo za to může??????? Sami si za to můžeme moc jsme mlaskali a každej kdo má do prdele díru teď prodává pneu a opravuje auta protože to je takovej snadnej kšeft až to bolí. Nářadí na alze a pneu v okay elktro, návod na opravu na Youtube a praxe na Googlu.
pondělí, 24. září 2018
 
SJM
SJM Krásný nový i když poněkud větrný týden přeji všem slušným lidem. Dlouho jsem váhal, zda napsat zde páteční postřeh. Vedl jsem debatu s fasádníky, jenž mám na domě. Jsou to dva živnostníci ve věku kolem 40 roků, inteligentní a pracovití lidé, kteří se jeví, že svému řemeslu i rozumí (to není dnes zdaleka pravidlem). Když přišla řeč na cenu práce, pravili, že letos zvedli sazbu o 40%, na celkových 420,-Kč/h a že i tak denně odmítají průměrně dvě zakázky. Na dopravu mají starou Fabku. K práci potřebuji vyjma základního náčení nějakou vrtačku na hmoždiny, něco na zamíchání lepidla a hotovo. Lešení jsem postavil sám, vodu a elektřinu přivedl svou, zbytky odpadu jsem odvezl do sběrného dvora v sobotu. No není to nádhera? A teď si to porovnejte s náklady na svém servise a cenou, kterou si účtujete.
pondělí, 24. září 2018
 
BF
BF Hezký nedělní odpoledne přeji přátelé gum. Další týden za námi a pomalu se rozjíždí kolotoč pro zimní sezonu. Poptávky po discích, senzorech, zimních pneumatikách se zvyšují a jde vidět, že se něco už děje. Zrovna sedím nad několika nabídkami a mám zatím s toho dobrý pocit, protože zatím většinou co nabídnu i prodám. Lidi chodí, ptají se a když pak třeba emailem nabídnu tak si i většinou přijdou pneu nahodit, nebo objednat, což mne těší. Pozoruji jednoznačně, že se mnozí cizí ptají, protože viděli na mých stránkách že internet letos u mne nemá v sezoně šanci a tak po osobním rozhovoru a myslím že i velmi slušné nabídce využívají šanci kterou jim nabízím. jedná se především o větší rozměry pneu a disků a je mi jasné odkud vítr vane. Protože těch kvalitních servisů které jsou schopni přezouvat je pomálu. Za další jak jsem již psal jeden slušný pneuservis který byl schopný přezout téměř vše tady asi do konce roku končí a to je další problém pro řidiče typu Q7,X6 apod, kteří byli až moc někdy zvyklí že si dovezli 20-21-22 kola a byli obslouženi jako každý jiný třeba zrovna u tohoto pneuservisáka. Tohle skončí a nastane jiná doba. Příští jaro to bude vypadat zcela jinak, pokud se naplní že ukončí svou činnost. Jak jsem již dříve psal jaro 2018 mi dalo jasně najevo, že je potřeba radikální změny vůči postoji k internetu. Proto se mi i díky tomu zrodil nápad Neboj se - přidej se. Jednoznačně chci letos v zimě udělat klidně méně práce, ale za větší peníze. Už bylo dost ústupkům pro až někdy smrduté parazity, už bylo dost ničení špičkových strojů a zařízení, už bylo dost stresu kolikrát s lidmi z ulice a jejich množstvím, aby pak bylo na to nebo ono. A už bylo taky dost bolavých zad, zdravotních problémů třeba zrovna lidí na dílně. A nedivím se vůbec, že problémy mají. Je čas pokročit jinak a jinou cestou. Ta cesta je i jak třeba píše Karel a moc za to děkuji, že jsou mezi námi chlapi kteří mají koule!!! Vždy bude i mezi námi plevel, odpad, hnůj, ale taky lidé jako někteří kteří zde píšou a další mnozí bezejmenní. Zima 2018 je podle mne zlomovým okamžikem pro mnohé pneuservisy. Jak se k tomu všemu proti internetu postaví je jen na nich, ale šanci máme všichni stejnou, záleží jak kdo to využije, protože i ten internet díky zdražování všeho kolem nich má obrovský problém. A když ho necháme jako pneuservisy pořádně vyhnít, nemá šanci se dál absolutně rozvíjet. Aspoň v gumách se jednoznačně nemá šanci chytit a vzkřísit. Jak psal Karel--Pokud servisy nebudou montovat pneumatiky z shopu aspoň v největších sezonách, eshopy přestanou prodávat, nebo budou muset zřídit vlastní servisy a to je nemyslitelné. Oni naše servisy potřebují !! Tak se všichni narovnejte a bojujte. --- Ano, oni si většinou servisy nikdy nepořídí, protože by konečně pochopili jaké to je mít pneuservis a odborné lidi v něm. Sám jim to znovu klidně tady a teď nabízím a měli by pole téměř neorané. Co však oni udělají??? HO....., protože je to jen plevel v okrasném trávníku co se musí vystříkat Bofixem a je pak už od něho klid. Až budou tihle někteří pohunci dodávat pneu pneuservisům s jasnou výdělečnou marží oproti lidem z ulice, pak ať si žijí svým životem, ale protože se tak už nikdy nestane, tak ať raději lehnou popelem za přispění právě rozumných pneuservisů. a jeden případ který mi dává za pravdu. Ve čtvrtek jsem navštívil jeden nádherný, špičkový pneuservis ve Frenštátě. Majitel tam zrovna nebyl, ale šikovný mechanik mi řekl. Taky jsme už všichni co tu jsme přemýšleli s šéfem jak to udělat, že máme mnoho svých uloženek a jsou to stálí, věrní zákazníci které je potřeba mít ve vážnosti oproti těm co si jen suše dovezou gumy z internetu a chtějí hned teď okamžitě přezout. Hledáme cestu, aby se nemohli jen tak jednoduše v sezoně objednat a předstihnout v největším návalu ty naše věrné u kterých by mnohem více bolelo kdyby se na nás zlobili a třeba i pak díky těm dovezeným gumám odjinud odešli, než jen ti co si myslí že internet je nejlevnější a pravda to už není vůbec, aspoň v pneumatikách. Velmi rozumné uvažování a já majiteli i tímto moc děkuji že hledá cestu jak omezit internet, protože pokud on nastaví pravidla v městě, pak se podle mne přidají i další v okolí, kteří mají lidi na svých pneuservisech. To je cesta kudy se má kvalitní pneuservis podle mne ubírat a je to cesta správná. Hezký zbytek neděle přeji. Neboj se - přidej se.
neděle, 23. září 2018
 
hohencenda
hohencenda Chtěl bych poděkovat firmě Pneu Procházka za zaslání VO ceníku ve kterém jsou i velmi pěkné vysvětlivky pro zákazníky včetně tabulek, tištěný ceník a hezky udělaný pro mne v dnešní době Čihoštský zázrak.Místním dopisovatelům Děkuji za pěkné články se snahou řešit výdělečnost pneuservisů kéž by nás bylo víc co nebudem dělat blbce intrnetovým lumpům.Zdražení práce zdar.
pátek, 21. září 2018
 
karel
karel Zdravím všechny. Zatím jsem tady nic nepsal ale Vaši diskuzi sleduji a musím říct ,že je to pořád dokola.Nářky na internetové ceny, na to co dělají eshopy a VO a na nízké ceny za servis,Převážná většina servisů s Vámi souhlasí ale nic nedělá a nic neudělá.Nakupuje od těch eshopů a VO, které kazí ceny a cenu za servis nezvýší, protože ten servis ve vedlejší ulici dělá auto za 600,-Kč. Majitel známého eshopu kdysi řekl: pokud budou pneuservisy účtovat za práci tak nízké ceny , eshopy budou vzkvétat. Dnes sklízíme úrodu a můžeme za to sami (někteří). Jediná naše obrana je ,jak píšete - nemontovat pneu z eshopu (alespoň v sezoně) a zvýšit ceny za servis - auto podle velikosti od 1500,-Kč nahoru. Pokud servisy nebudou montovat pneumatiky z shopu, eshopy přestanou prodávat nebo budou muset zřídit vlastní servisy a to je nemyslitelné. Oni naše servisy potřebují !! tak se všichni narovnejte a bojujte. Vždyť jde o naši práci o náš chleba a hlavně o naše zdraví. Až se někomu z nás něco stane, nikdo nám nic nedá, naopak, každý z nich si rád kopne a bude z toho mít radost. Vím, že to mám jednodušší protože nemám zaměstnance, co udělám to mám, ale zkuste se i Vy kdo máte zaměstnance a není Vám lhostejná budoucnost oboru přidat, začněte bojovat a ukažte eshopům a VO že bez nás zavřou krám nebo budou muset investovat nemalé peníze do vlastních servisů. Bojujte, nebojte se - přidejte se. Přišel Zákazník,tak někdy příště.
středa, 19. září 2018
 
roman
roman Pavel: Máš pravdu. Jsem v podobné situaci (jsem OSVČ), ale chci ji změnit. Něco se naskladní a zbytek se dokupuje hlavně přes internet. Ten poměr mezi naskladněním vers. dokupy je u každého jiný, zejména v malém měřítku se to nedá odhadnout skoro vůbec. Nabídky některých VO, jak pravdivě píšeš, jsou často cenově úplně někde "jinde". Některé velkoobchody, které mají svůj vlastní MO webshop nabízejí pneuservisům to samé zboží dráže než maloobchodně... Krutá realita... Proč? VO totiž za současné situace pneuservisy skoro vůbec nepotřebují jako distribuční kanál (resp. se řídí heslem: Nakup si na sklad, my ti pak cenově podtrhneme nohy naším maloobchodem a že to tobě zůstane jako ležák? Tvůj problém...), ale jako "otroky", kteří namontují jejich zboží (nejlépe ihned) zákazníkovi a zdarma se postarají o likvidaci zákazníkových ojetých pneumatik. Ale pár rozumných VO existuje. Nabízí se otázka, jestli je možné tuto situaci vůbec změnit. Já jsem přesvědčen, že pneuservisy mohou něco svým jednáním změnit nebo ovlivnit a o tom tady právě diskutujeme. Jistě, na netu se bude stále něco prodávat, ale ten (ne)poměr u pneumatik je pro pneuservisy už v neudržitelných mezích. Pozice pneuservisů musí u VO partnerů posílit, pak se s námi budou (snad konečně) rozumně bavit i o "normálních" VO cenách pro pneuservisy.
středa, 19. září 2018
 
Pavel
Pavel Bohužel nakupuji pneu také z internetu,protože neznám po 28 letech pneuservisu dodavatele,který mi je prodá levněji.
středa, 19. září 2018
 
GUMOVEJPES
GUMOVEJPES Zdravím všechny přátele černé pryže. Chtěl bych se zeptat neznáte někoho kdo vykupuje starší stroje z pneu servisů nabídnout nový umí každý ,ale proč hned starší likvidovat že? Jinak byť jsem proti vám malinký v branži jsem dvacet pět let a ze srdce rád se připojuji k akci Neboj se - Přidej se.
úterý, 18. září 2018
 
roman
roman Koukám, že je na světě další kolenovrtní portál https://bit.ly/2QB3FUt . Píšu to úmyslně přes tohle "přesměrovátko", aby tam nebylo moc "stop" z této sajty. Koupit je jedna věc, ale co to ostatní... Kdo jim to přezuje? Jak píše BF: Neboj se - Přidej se.
pondělí, 17. září 2018
 
BF
BF gp50, děkuji ti za tvůj názor a hlavně i za podporu blokovat internet. Tohle je cesta kterou se musí rozumní servisáci dát. Jak píše pravdivě roman--Každá branže si brání "svůj píseček" používáním výhradně "svého" materiálu. Proč by to nešlo použít i v naší branži? Díky za rozumné lidi v oboru. Čím nás bude více tím bude v budoucnu lépe. NEBOJ SE - PŘIDEJ SE,
pondělí, 17. září 2018
 
gp50
gp50 Děkuji všem za kvalitní čtení a názory. I když nepřispívám, tak sleduji již delší dobu. I my v nadcházející sezóně budeme bojkotovat pneumatiky z internetu. A co se týče oprav pneumatik, tak ty děláme bez objednání i v sezóně. Beru to tak, že defekt si nikdo dopředu neplánuje, tak k tomu také přistupuji. Ve většině případů děláme opravy "na počkání" i když v sezóně to bývá náročně. Jsem přesvědčený o tom, že rozumný zákazník takovou věc ocení a vrátí se. Kvalitní práci zdar.
pondělí, 17. září 2018
 
roman
roman Zdravím pneuservisáckou obec. Je to tak, jak píše BF. Stává se, že kolenovrt "automaticky" vynechá při výběru prodejce pneumatik pneuservis a jde "automaticky" na net a pak je překvapen, že je to cenově "fifty-fifty", nebo že je pneuservis ve součtu všech nákladů (doprava, dobírka ze shopu.... a na druhé straně nižší cena za přezutí při koupi pneumatik v pneuservisu) často levnější, než nákup ve shopu a následné vysí*ání v pneuservisu. Já osobně jsem tímto argumentoval ve svém servisu přes 10 let a efekt skoro nula. Můj pohár trpělivosti s kolenovrty tehdy přetekl přes okraj číše. Několik kolenovrtů si po mých restrikcích zakoupilo pneumatiky již už u mně a těm ostatním snad začne (nebo už začíná?) docházet, že pneuservis (anebo alespoň já) si nenecháme sr*t na hlavu. Pokud nás bude víc, máme velkou šanci něco na trhu pneumatik změnit v náš prospěch. Je to na každém z naší branže, jak se zachováme, resp. do kdy si necháme sr*t na hlavu. Každá branže si brání "svůj píseček" používáním výhradně "svého" materiálu. Proč by to nešlo použít i v naší branži? Proč bychom měli mít pouze strhaná záda a dvůr zas*aný ojetými pneumatikami? V každém případě já mám vyzkoušeno, že se bez kolenovrtů v sezóně obejdu a nebudu na tom finančně hůře, než při dělání sluhy kolenovrtům 12 hodin denně. To nepočítám svoje záda...
pondělí, 17. září 2018
 
hohencenda
hohencenda BF Bibe excelentně napsáno.
pondělí, 17. září 2018
 
BF
BF Bibe, dovolím si to podle sebe trochu upravit -Jo kdyby byl dostatek zaměstnanců a ti byli ochotni zodpovědně pracovat klidně za odpovídající peníze, i tak bych stále nějak moc neuvažoval že bych dělal vyloženě charitu pro pažravce a parazity. Bohužel, lidi na servis už delší dobu nejsou, odcházejí napříč celou republikou a ani už do blízkého budoucna nebudou. Kolikrát peníze nehrají v tomto systému už tu skutečně potřebnou roli. Tož tak. ---- Práce v dnešním pneuservise se řadí dnes jednoznačně mezi velmi těžké, je nesmírně špinavá a je hlavně i velmi zodpovědná. Ale právě i mnohými lidmi včetně některých parazitů je i nedoceněná a proto je potřeba se k tomu vzpřímeně postavit. Vše co uděláme teď v tuto dobu bude podle mne mít obrovský vliv do velmi blízkého budoucna. Já taky nevím, nejsem vědma, ale prostě na 100000% věřím, že prostě musím odstřihnout tyhle lidi ze svého servisu v největším návalu a vím že mi to přinese užitek. A pokud se přidají další střední a větší pneuservisy, pak to přinese podle mne krásné a chutné ovoce pro celý obor. Jsem rád a znovu se zopakuji, letos nejenom díky nákladům které interneťáci mají a ještě budu mít jsem plně konkurenční v cenách pneumatik- Dnes už můžu s klidem říct, že jsem většinou levnější než mnozí velcí Čeští int. prodejci a to je obrovský zlom oproti letům předtím. Takže hlavu vzhůru a naše heslo v boji proti internetu- NEBOJ SE-PŘIDEJ SE. Hezký večer přeji všem rozumným v oboru.
neděle, 16. září 2018
 
BIB
BIB Jó kdyby byl dostatek mechaniků a ti by byli ochotní pracovat za pytel brambor tak by se dalo uvažovat nad tím že bych dělal i charitu pro kolenovrty a eshopy ale bohužel... Lidi nejsou a nebudou a za těžkou práci chtějí odpovídající mzdu... Tož tak
neděle, 16. září 2018
 
BF
BF Hezký den přátelé gum. Po palebná diskuzi z minulého týdne se to jaksi zklidnilo, což je na škodu, ale musím uznat že to stálo za to. Každý má svou část pravdy, ale nejblíž mi byly názory Romana a Biba. Sledoval jsem to intenzivně zpovzdálí a mám radost že své názory veřejně píšete. Omezit internet na životě v sezoně je v současnosti základ úspěchu do velmi blízkého budoucna. Už brzo se jinak třeba např. nemůžeme divit že třeba zrovna nový Český výrobce Nexen rozjede kampaň napřed pro lidi které naučí tyto gumy brát díky pneuservisům kterým Nexen napřed naslibuje třeba hory doly a ty pak následně klidně podřežou jak prase od dobré koupě přímo zasíláním až do domu lidem do ulice. Nedivil bych se tomu absolutně vůbec, protože letité zkušenosti mi dávají zapravdu. Dalším příkladem je u mne i např. interneťák, který dostal zastoupení Uniroyalu, což je pro mne osobně hnus. Umím si živě představit jaké bláboly brzo uvidíme na internetových stránkách nejenom tohoto pro mne už parazita. Proto jak píše Bib, Roman, je potřeba nastavit jasná pravidla a to včas a rázně. Zasmolit si v sezoně servis gumami z internetu je v současnosti sebevražedný čin a jak píše i Roman, raději udělat defekt a mít obrovskou šanci toho člověka dostat do budoucna na svou stranu k nákupu i servisu u vás díky ochotě a vstřícnosti mu udělat neoblíbenou službu mnohých pneuservisů, kterou jeho servis často bez omluvy odmítnul. Jak se říká - raději vrabec v hrsti než holub na střeše. Jakoukoliv podporou internetu se servis vzdaluje cíli se posunout o kus dál, protože sami dobře víme jaké problémy jsou co máme zaměstnance. Musíme si také přát, ať ty neforemné balíky jsou co nejdražší pro lidi z ulice. Krásným příkladem je teď PPL které chce ať se balí pneu do krabic, což zase zdražuje náklady parazitů za pneu. Jiní zase mají denní max. kapacitu a věřím že i to balení folií, polepy, řidiči, za lepší nové auta, mýtné, apod. nastaví cenu balíků tak vysoko, že lidi začnou brzo a hlavně i budou hledat vyloženě cestu do pneuservisu, kde se jim dostane patřičné komplexní služeb, která přinese pozitiva právě nejenom lidem, ale hlavně i těm pneuservisům které mají skladové zásoby, špičkové vybavení, zaměstnance, atd., atd.,atd. Proto i výzva NEBOJ SE - PŘIDEJ SE. Jsem rád, že je už řada pneuservisů která tuto zimu bude nějakým způsobem omezovat internetové parazity a hledá jinou cestu i k své změně myšlení. Díky za to. Shambo, tobě děkuji za opět bravurní článek v pneurevue který odráží skutečný stav v nákladním sektoru. A promiňte mi všichni nézor, že pokud budou takoví jako např. jeden obchodník z Toveře který totálně prasí český trh, bude cesta ještě hodně trnitá, spíše poseta ostrými střepy ze skla. Tohle nejsou pro mne obchodníci, tohle jsou řezníci co místo krásných nožů řežou filetu na talíř motorovou pilou. A i když přidal na svém inzerátu 6000,- aby sehnal lidi na pneuservis, přesto zůstává další dobu bez šance na úspěch. Nedivím se, kur...obchodní trh, ale zaplatit nejhorší práci co jen na nákladním pneuservise existuje nechce! Doufám, že pokud mu nedá někdo přes .... , tak dostane lekci třeba tím že nebude mít absolutně funkční pneuservis, což mu přivede taky velký problém. Takovým to od srdce i přeji, protože je to stejný parazit jako ti co prasí trh s osobními pneumatikami.
sobota, 15. září 2018
 
SJM
SJM Co se děje? Rádiový klid, jako při přesunu tankových záloh RU u Kurska. Klid před bouří? Tak naposledy udělám malinký úkrok od gum, ale bez automobilů by nebylo ani jich. Přikládám nenápadný, ne úplně poslední, ale hodně zajímavý rozhovor, který bych se nebál nazvat "Německé ekonomické perpetum mobile". http://www.autoforum.cz/zajimavosti/sef-vw-otevrene-promluvil-o-vztahu-nemcu-ke-skode-zasti-zjevne-netrpi/ Pán skutečně popsal věci jak se mají, např. tato věta: „Z německého úhlu pohledu přicházíme kvůli Škodě o nějaké zákazníky, ale pro koncern je to výhoda, neboť titíž zákazníci mu přinesou větší zisk. Oni mají 10procentní marži, my ji máme tříprocentní. Takže když utíkají ke Škodě, z koncernového pohledu je to v pořádku a s tím my dokážeme žít.“ ˇA ještě jinak: Passat i Superb mají poměrně hodně společného, "Pašík" je ale dražší, Superb pro někoho líbivější, tzn. že i v mateřské zemi VW má logicky nemálo zákazníků a jak otevřeně přiznává pan gř,"nám to nevadí, protože oni (myšlemo ale my, VW) mají 10% marži". Z čistě ekonomického hlediska by bylo na místě i výrobu Passata přesunout sem a z marže 3% by bylo rázem 13%. Zde ale již začínají převažovat i jiné zájmy, než jen ekonomické, viz tento odkaz http://www.autoforum.cz/zajimavosti/vw-chce-presunout-vyrobu-dalsi-skody-do-nemecka-cesti-odborari-se-stavi-na-zadni/
sobota, 15. září 2018
 
SJM
SJM Emisní norma ovlivní i trh s pneumatikami......... Děkuji redakci za zajímavý článek, který by nebylo dobré jen tak přejít i když je sezona přede dveřmi. Plně souhlasím s názorem, že dopady nové zkušební normy mohou mít také na pneumatiky a sekundárně na servisy i e-SH zásadní význam. Samozřejmě je zřejmé, že český trh co do rozměrové škály nedosahuje toho "západního", ale i pouhá polovina je ohromné číslo. Každý, kdo někdy naskladňoval ví, že je poslední léta, dík rozměrové škále, to byla alchymie, namíchat správný koktejl. Nyní to vypadá, že nastává soumrak širokých nesmyslů, jež se pomalu odvalují po ucpaných městech, virtuálních a rozkopaných dálnicích. Nejsem tak naivní, abych si nedomyslel, že ve svém důsledku se jedná prvořadě o problém de facto politický a je velkou otázkou, zda automobilky půjdou EK na ruku, či zda řeknou: A dost nesmyslům od bruselských stolů, které mnohdy odporují nejen zdravému rozumu, ale i fyzikálním zákonům. Sílu na to auto-loby rozhodně má. Dokud jdou prodeje nahoru, asi se v jejich přístupu nic nezmění, ale všeho do času. Pak se mohou dít věci. Každý z top manažerů, který má nebo měl „koule“ někdy více či méně zapochyboval o náhradě spalovacích motorů elektřinou, jenže pro politiky je elektřina posvátná kráva (jako kdysi pro jednu naši nadějnou političku byla biomasa). Každá z významných značek ve svém PR uvádí, jak vyvíjí a chystá do výroby něco elektrického, ale že by zase spěchali, to se moc říci nedá. Jednak jsou tam dozajista problémy technické i ekonomické a mnozí zřejmě ve skrytu duše očekávají v krach Tesly, který by jim dal do rukou silnější karty. Také nikdo nechce moc nahlas říci, že taková auta jsou po skončení životnosti baterie (údajně 8-10 roků) neprodejná, baterie představují dosud těžko odhadnutelnou ekologickou zátěž, pro masovou výrobu se nemusí dostávat také žádaných surovin a to hlavní, kde se vezme elektřina na masové dobíjení? Fosilní energii nechceme, jadernou si zakážeme, sluneční a větrnou dotujeme a o vodních elektrárnách po letošním suchu raději pomlčím. Nakonec, i ta jaderná potřebuje hafo vody na chlazení, jinak sorry jako, nejede. To popírání základního fyzikálního zákona z úst politiků je zufalé. Pro připomenutí: Zákon zachování energie je jeden ze základních a nejčastěji používaných fyzikálních zákonů. Tento zákon konstatuje, že energii nelze vyrobit ani zničit, ale pouze přeměnit na jiný druh energie. Jedna partaj tu nedávno vykřikovala, jak poroučí větru a dešti a dnes nástupci postoupili o krok dál. Tak co, pánové, také se těšíte na dobu, kdy zase na 90% prodejů postačí opět 10-12 rozměrů, které naskladníte po desítkách a stovkách na sklad, nebude třeba dlouze přemýšlet, jak neucpat požární únikové cesty, jak se jednoduše ke gumám dostat a nepřeskládávat desítky jiných? Necháme se překvapit, zda nosným rozměrem nebude např. 155/70R16, nebo něco na ten způsob. V elektromobilech se příliš uhánět nebude. Těch pár minut, co naženete na D1 z P do B, lehce ztratíte u nabíjecí stanice. Ale český člověk je koumes a poradí si. Taková benzínová elektrocentrála v kufru to jistí. Stejně jsme si poradily i s fotovoltaikou, jež při použití mozku dokáže produkovat dotovanou elektřinu i v noci!
úterý, 11. září 2018
 
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz