Pneurevue.cz » Fórum » Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?

Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?

 

středa, 26. března 2008

Otázka ze dne 26.3.2008

 

Spoléháte se na inzerci, zprostředkovatelské agentury či Úřady práce? Jaký je váš návod na dlouhodobé udržení personálu?

 
 
 
Kikos
Kikos Určitě tam Profíku zajeď.Je to bezkonkurenční výstava a opravdu stojí za to.Je od 4.6 do 8.6 2008 a nebudeš litovat.
pátek, 16. května 2008
 
profik
profik O Autotec-u som sa dopočul až teraz, ale určite ho navštívim. Rád si rozšírim poznatky o novej servisnej technike. Doposiaľ som navštevoval len Autosalón v Nitre. Mrknem očkom aj na tie nové umývacie linky :)
čtvrtek, 15. května 2008
 
Bořek
Bořek Ano samoobslužné boxy jsou dobrým nápadem a určitě neproděláš.Co se tyče kartáčových myček,tak se toho opravdu nebojím.Dnes jsou už na trhu tak kvalitní mycí kartáče,že mytí houbou je proti těmto komponentům,ježděním smírkovým papírem po laku.Vývoj kartáčových mycích linek sleduji opravdu asi 3 roky a vidím tam jednoznačně posun vpřed.Ano náklady jsou vyšší v pořizovací ceně,ale taky umyješ za hodinu více aut na perfektní ůrovni a tím pádem více vyděláš a návratnost je rychlejší.Problém je opravdu jen jediný koupit produkt o velmi vysoké kvalitě a ne to co je běžně na pumpách.Rozdíl je cenově obrovský,ale jsem přesvědčen že se vyplatí.Moc se těším na neděli 8 června na AUTOTEC do Brna.Velmi ti doporučuji tuto výstavu navštívit a zhlédnout věci které jsou opravdu velmi důležité pro tvůj další rozvoj.Byl jsem na výstavě u vás v Bratislavě a tam jsem navázal velmi dobrý kontakt s Fa DARNER,od které mám myčku kol,avšak Brněnská výstava je mnohem větší a kvalitnější.Dostaneš opravdu velký rozhled a možnosti pro svou činnost.Co se týče výměny skel,tak je to taky služba kterou si zákazníci žádají.Pokud najdeš dobré dodavatele,tak si myslím že to muže být pro tebe přínos.
čtvrtek, 15. května 2008
 
profik
profik Bořku, a nebolo by lepšie urobiť samoobslužné mycie boxy? Tiež by sa odbúral ten ľudský faktor. Možno by to nebolo ani tak nákladné ako linka /a ja osobne by som pod žiadne kefy auto nedal/ Ostatné služny by sme asi v čo najširšej miere mali doplniť všetci, aby naši zamestnanci nemali mimo sezóny prázdne ruky. Mňa ešte napríklad napadla výmena autoskiel.
čtvrtek, 15. května 2008
 
Bořek
Bořek Profíku to že budeš opatrný ve svém rozhodování tak je velmi rozumné.A jestli se ptáš co by v pneuservise nemělo chybět,tak to je právě umytí pneu,které ty zavrhuješ.Je pravda,že ti to moc nevydělá,ale tuto službu zákazníci velmi oceňují aspoň u mě.Samozřejmně geometrie je dnes velmi důležitou součástí pneuservisu.Protože kolikrát zjístíš,že má pak špatný čep,tyčku řízení,ložisko apod..Mechanik to vymění a máš zase navíc zisk jak z náhradních dílů,tak z práce.Klimatizaci-čištění a plnění doporučuji taky.Je to služba navíc a pokud budeš mít perfektního mechanika,který se bude chtít zdokonalit a bude provádět i opravy klimatizací,tak vyhraješ na celé čáře.Čištění provádí kde kdo,ale odstraňování různých závad,tak to nedělá skoro nikdo,ale to je opravdu o mechanikovi,kterého by jsi musel nechat někde perfektně vyškolit a pak taky dobře zaplatit.Co sám nemám,ale rád bych do toho šel je tester tlumičů,který je podle mne v pneuservisní činnosti velmi potřebný až nezbytný.Ruční mytí vozu jsem prováděl,ale nebyl to přínos,tak jsem od této služby raději upustil.Raději chci zakoupit špičkovou mycí linku,která mi přinese větší pokrytí zákazniků s minimálními nároky na lidský faktor,který je potřebný k ručnímu mytí.Takže když to zhrnu doporučuji ti k pneuservisní činnosti geometrii,tester tlumičů,plnění a opravy klimatizací,drobné mechanické opravy(výměna čepů,brzd,tlumičů,vyfuků,ložisk,baterií apod)
čtvrtek, 15. května 2008
 
profik
profik Ďakujem páni, chcel som to zobrať len všeobecne, napr. aká služba by v pneuservise nemala chýbať, prípadne čo by ste Vy vo svojich servisoch doplnili. Samozrejme som opatrný v mojich zámeroch a už teraz viem, že to bude projekt, ktorý sa bude realizovať na etapy, aby som sa vyvaroval chýb a zbytočne to nepredimenzoval.
úterý, 13. května 2008
 
Kikos
Kikos Ano opravdu je nemožné ti profíku perfektně poradit.Stavbaři budou chtít postavit co největší dílnu ať mají kšeft ze stavby,dodavatelé ať máš co nejvíc stání ať ti prodají co nejvíc strojů a různých nesmyslů do dílny.Projektant,čím větší tím dražší apod.Ty znáš jako jediný situaci na Slovensku a u vás ve městě.My ji neznáme tak ti nemůžeme poradit.
úterý, 13. května 2008
 
Bořek
Bořek Profíku to že chceš stavět nový krásný pneuservis,tak je opravdu moc fajn a já osobně ti moc fandím,ale dobře,moc dobře si vše popočítej než začneš stavět a mít velké oči.Situace pneu branže opravdu není vůbec jednoduchá a je třeba velmi důsledně zvažovat různá rizika této činnosti.Postavit 4-5-6 stání není problém,ale pak mít na kvalitní vybavení,stroje a PŘEDEVŠÍM NA LIDI,které musíš zaplatit.Dobře popočítej své možnosti a pamatuj,že může kdykoliv přijít velká pneu společnost do tvého města a bude tě pak s cenami tlačit ke zdi a ty sice budeš moci někoho propustit ať slevníš,avšak zhoršíš tím své služby a náklady na topení,el.energií apod ti zůstanou a půjdou směrem vždy už nahoru.Takže stéjně na to doplatíš.Řeknu ti svůj případ.Příští měsíc se mi tady v Třinci otevře nový monstrozní pneuservis od jedné společnosti,která vyrábí studené protektory pro nákladní automobily.Musela to být velmi nákladná stavba,která se pohybovala v milionech korun.Tato společnost používá velmi agresivní,vtíravou,suchou,zákeřnou politiku k ostatním pneuservisům a zákazníkům a v tom já osobně vidím jejich podlost.Myslí si že jsou jen oni a tvrdí o sobě jen to nej.Jejich cíl je být nejlepší organizací výměny pneu v EUROREGIONU.Jsem člověk,kterému prošlo rukama tisíce pneumatik,ne na papíře ale skutečně při montáži a vím co je potřeba k vysněnému cíli.Nemluvím na prázdno jako třeba oni,ale především činním.Bude to zásah do určité činnosti,ale vím že to co nabízím já nikdy nemohou oni nabídnout.Ať podrážejí ceny,vtírají se již už v současné době kdy nemají ještě vůbec nic mým dobrým a stálým zákaznikům,posílají kontroly apod.Ano určitě něco stratím,ale naopak i získám díky jejích chybám,které už dnes dělají a to ještě nezačali.Chci tím říct,že je třeba se k problému postavit čelem ať je nebo teprve příjde.Ty sám Profíku musíš znát nejlépe jakou kapacitu a klientelu budeš dělat,kolik stání potřebuješ,jaké vybavení nakoupíš apod.Neznám tvou strategii,ale je to opravdu jen a jen na tobě jakou si cestu zvolíš.Rád bych ti osobně poradil,ale v této situaci si musíš opravdu sednout ty sám a přemýšlet nad svou budoucností.Nikdo ti opravdu nemůže říct jak by to bylo nejlepší.To je můj názor.
úterý, 13. května 2008
 
profik
profik Artl, aj ja negativne pocitujem zmeny v nasom biznise, ale velmi rychlo som sa zorientoval a tlacim na ceny prac smerom hore a pneumatiky predavam s minimalnym rabatom. Dovezene pneumatiky obuvam s priplatkom. Minuly rok som bol este zhovievavy, ale tohto roku som uz v tomto nepopustil. Par zakaznikov uslo, ale prazdny servis som urcite nemal :) Podla mna uz nie je problem internet, ale konkurencne pneuservisy, ktore sa nevedia adaptovat a stale prezuvaju za podhodnotene ceny. Ale tento problem coskoro pominie, pretoze ak nebudu tvorit potrebny zisk, nebudu mat na investicie do svojho rozvoja a vymru ako dinosaury :)))No a cim bude menej nezdravej konkurencie, tym sa mi bude viac darit :))) Podla mna je cesta v skvalitnovani sluzieb a v ich rozsirovani, pretoze o par rokov ma ten jeden zdvihak neuzivi a tiez poznam to vyjednavanie so zamestnancami, ktory chcu zarabat ako chirurgovia :) Preto som sa rozhodol stavat ten novy pneuservis, kde by som starostlivost o svojho zakaznika chcel dost vyrazne rozsirit a nevsadzat vsetko na sezonne prezuvanie. Ved auta taktiez menia olej, tlmice, vyfuky, skla a umyvaju sa a to uz nie je tak sezonne.
neděle, 11. května 2008
 
Artl
Artl Profíku,nezlob se,nemyslím to zle a přeji Ti,aby to klaplo, jak to máš naplánováno.Budu držet palec a rád se případně mrknu na výsledek.Na Slovensko jsem velmi rád zajížděl.Měl jsem tam kolegy z protektorovacích závodů např.Obnova Bratislava,ARS Prievidza,Renop Lip.Teplá atd. Mám ale jeden dotaz: jak se u Vás v oboru projeví přechod na Euro? Popravdě řečeno, já si to neumím představit v kursu 1:25,natož při 1:31 jak slyším na Slovensku.
neděle, 11. května 2008
 
Artl
Artl Bořek má 100% pravdu v podstatě ve všem. Také jsme nakously platy. Co čert nechtěl,po návratu na mne čelali mí zaměstnanci s reklamací výplaty. Jeden 31t.superhrubé,druhý 25t.sup.hr.Chápu,že je drahota a rozumím jim.Na druhé straně jen "blbé"mzdy za duben 56tis. Vezmu li v potas,že přezouváme spoustu lońských a předpońských letńáků a poměrně se rozmáhají druhé disky,je třeba udělat pouze na výplatu zaměstnanců cca 200 aut!!! To by nyní ještě šlo,ale oni budou chtít zaplatit také v květnu,červnu,červenci,srpnu,září......, o režijním a spotřebním mat.nemluvě.Mám obavu,že prodej pneu to bude obtížně dorovnávat,stojí li např.obyč,myčka 150tis.+voda,elekřina,opravy.Rozumím,že na mytí nelze vydělat,ale nechci prodělat příliš. Jen nenacházím dnes v servisu činnost,kterou bych to mytí sanoval. Nechápu,jak to dělají jinde,když vidím 4 chlapy v dílně a 3 v kanceláři,krásný barák,hromada mašin a na polovině vidíte,že je používají velmi,velmi zřídka.
neděle, 11. května 2008
 
profik
profik Artl, dakujem za moralnu podporu :) Aj tak tam postavim ten pneuservis, len sa neviem rozhodnut, kolko stojanov je rentabilnych a ake sluzby este v tomto servise poskytovat. Zatial prevadzkujem servis o jednom zdvihaku, ale nestiiiham prezuvat vsetkych svojich zakaznikov, tak sa treba rozsirovat. Nova poloha je celkom fajn, nakolko je v tesnej blizkosti hypermarketu.
neděle, 11. května 2008
 
Kikos
Kikos Taky jsem si vzal kalkulačku do ruky a spočítal uspěšný minulý měsíc.Rozdělil jsem si hrubý zisk za práci a z gum a zděsil jsem se!Náklady na zaměstnance a provozní náklady mi nepokryly svou prací!!!Kdybych neprodával gumy tak jsem v mínusu.Od června musím jednoznačně zdražit za přezutí.Tady jde opravdu o pneuservisní přežití a to nepřezouvám ty chudáky co si vozí gumy z internetu.
neděle, 11. května 2008
 
Pavel K.
Pavel K. Artle asi jsi byl v šoku jako já,když sem se s ním seznámil.Ale on opravdu ví co říká a dělá.A jestli jsis vzal kalkulačku a začal počítat,tak to znamená že tě přesvědčil,že je třeba opravdu velmi dobře spočítat skutečné náklady na přezutí.A jestli máš z toho čísla šok,tak to je jen dobře když nebudeš přezouvat za drobné a osolíš to jako jsem to udělal i já a nic se nestalo,ba naopak se to hezky vytříbilo a mám z toho jen užitek.
neděle, 11. května 2008
 
Frola
Frola Vážení,je zbytečné sténat a naříkat na internetový prodej. Srovnejme ceny pneu s netem,nechejme si zaplatit 100% práce a ono se to rychle vytříbí. Potom nemusíme držet sklady a zarobíme stejně. Cena za 1ks plechu cca 250-300,Al 350-400,18" a více min 600. Dláždili mi včera chodník:pomocník s IQ 75, 100Kč/h,pomocník chytřejší 200,a mistr 300Kč/hod. Jasně že na ruku.Potřebuje jen st.kolečko,dvě lopaty a provázek. My často zapomínáme,že máme ceny s DPH!!!! Menší komlikace pouze mohou představovat polootevřené garáže,co jedou bez dokladů,zaměstnanců a potřebného vybavení. Máme ale ČOIky,inspektory BP,PO,a mnoho jiných. Je to nechutné,ale jde o přežití poctivých blbců co se snaží podnikat slušně a na nějaké přiměřené úrovni. Položená otázka je dobrá,ale není na pořadu dne. Nyní se nejedná o nic menšího, než je přežití pneuservisu.
neděle, 11. května 2008
 
Artl
Artl Profíku,znám jednodušší možnost jak přijít o peníze.Atraktivní pozemek ve velkém městě a pneuservis mě nějak nesedí.Domnívám se,že poloha je důležitá,nikoliv zásadní.Důraz je kladen na kvalitní službu za dobrou cenu. A střední a majetnější klientela to vyžaduje tuplem.příklad: oblastní manager pojišťovny s Nisanem Qashqai mě říká,že odejde ze "svého" servisu, jelikož si drzouni řekli za kompl.přezutí Al 600Kč.Asi je naštvalo,že si donesl Pirellky z netu, nebo co. On ale nařídí svému podřízenému, aby našel nejlepší cenu na netu, prověří dostupnost a nechá je poslat na sídlo. Chová se tudíž naprosto ekonomicky a odpověďně.Zisk totiž není co vydělá, ale to,co u ušetří.Druhý případ: Paní s Tuaregem přijde normální dát 1500kč každé 2 měsíce u kadeřníka, ale cítí se okradene,chceme-li 360kč za přehoz s převážením. Potom si říkám:"zlatí důchodci a favoriťáci".
neděle, 11. května 2008
 
Artl
Artl Bořku moc poučné.Od návštěvy počítám a počítám.Musím říci,nic moc.Popravdě trošičku šok. Určitě se rád ještě stavím.
neděle, 11. května 2008
 
profik
profik mna niejak neoslovila moznost umyvat kolesa zakaznikom, ani to nepytaju. prezutie to podla mna len predlzi a predrazi. snad len ked vyberam uskladnene kolesa zo skladu a su zaprasene, vtedy by sa to celkom zislo. inaq idem buduci rok stavat vacsi servis, aky je podla vas idealne velky servis? mam pozemok 1200m2 vo velkom meste.
sobota, 10. května 2008
 
Bořek
Bořek ARTLE Doufám,že tvá včerejší návštěva u mě v Třinci ti přinesla potřebné informace nejenom o myčce,ale i celkový náhled na pneu činnost.
sobota, 10. května 2008
 
Bořek
Bořek Je opravdu velmi dobrá a jestli se potřebuješ na něco zeptat,tak mi zavolej na 608 868 868,určitě ti rád poradím pár vchytávek,na které nesmíš zapomenout.
úterý, 6. května 2008
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz