Pneurevue.cz » Fórum » Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?

Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?

 

středa, 26. března 2008

Otázka ze dne 26.3.2008

 

Spoléháte se na inzerci, zprostředkovatelské agentury či Úřady práce? Jaký je váš návod na dlouhodobé udržení personálu?

 
 
 
Artl
Artl Moc díky, již mám nabídku z SK. Skutečně to nevypadá špatně.
pondělí, 5. května 2008
 
Bořek
Bořek Zapomněl jsem hlavně napsat,že myju kola automaticky a účtuji 10-30kč za kolo a nediskutuji s nikým o tom že je myju,protože ten prach nebudu ani já ani mí chlapi dýchat a za druhé to pak ani dobře nevyvážíš jak necháš někde v záhybech bláto a špínu.Za pár dní je máš zpátky,že jim třepe volant a budeš to dělat znovu a zadarmo.Zákazníci mi zatím nikdy nic špatného neřekli ba naopak byly rádi,když jsem jim to vysvětlil.Rozhodně to v prašnosti pomůže,ale přinese ti to i další pozitiva,nejenom ekonomické.Jdi do toho.Určitě to stojí za to.
čtvrtek, 1. května 2008
 
Bořek
Bořek Jak již jsem psal ve starší diskuzi doporučuji Slovenskou myčku značky DARNER.Mám ji 1 rok a musím říct,že je opravdu absolutně špičková.Oproti ostatním výrobcům(Švédských,Polských),kromě mytí disků os,dodávkových,off vozů jde taky pak jednoduchým přepnutím ventilu z ní udělat vysokotlakou myčka,kterou myju i nákladní a traktorové disky,ale třeba taky i celé osobní vozy.Letos na výstavě Autotec by ji měla představovat fa Sicam z Brna.Takže se podívej na www.darner.sk a pak se na ní zeptéj na www.sicam.cz Tam ji ještě nemají na internetu nafocenou,ale budou ji prý mít na Výstavě v Brně v červnu.Pokud ji chceš vidět přímo v akci tak ji mám v Třinci na servise.Cena je velmi příznivá a hlavně její využitelnost je podstatně většší než od ostatních výrobců.VŠEM OPRAVDU DOPORUČUJI!!!
čtvrtek, 1. května 2008
 
Artl
Artl Vážení kolegové,až dnes odpoledne jsem se trošičku vzpamatoval. Mám první jarní sezónu a narazil na problém,velká prašnost na servise. Poraďte,řeší toto myčka kol? Kterou eventuálně koupit a kolik si účtovat za službu? Uvažuji,že v případě jejího vlastnění bych bez mytí nepřezouval. Po zkušenosti s majetnou klientelou jsem poněkud opatrný. Tito jsou arogantní,gumy značkové,ale zásadně z netu a nechají si vrátit do poslední koruny. Myčky jsou tak za 200tis a více,čili poněkud velká disproporce v pořizovací ceně a ceně služby. Dík za radu.
čtvrtek, 1. května 2008
 
Bořek
Bořek Nazdar pneuservisáci.Tak je poslední dubnový den a měsíc očekávání a nadějí za námi.Domnívám se,že byl i u vás velmi náročný a hodně pracovní.Z mého pohledu byl určitě úspěšný,nejen co se týče práce,ale také prodejem pneu.Jsem opravdu rád,že tomu tak bylo a věřím,že tomu bude i dál.Některé pneuservisy v okolí si vzaly mou cestu nepřezouvání dovezených nových pneu k srdci a je někdy velmi zajímavé sledovat reakce lidí když přijedou a řeknou,že to je už 3 servis co jim to říká.Práce bylo a je opravdu teď velmi mnoho,ale vím dobře že to brzy pomine a dostaneme se zase do klidové,pohodové fáze naší pneučinnosti.Teď bych bez problému uživil na servise 8 lidí a potřeboval aspon 4 stání,ale za pár týdnu by bylo 1 stání a 3 mechanici akorát.Takhle to bohužel v naši branži normálně funguje.Chlapi si opravdu zatím 3 týdny mákli na doraz a musím uznat,že to bylo někdy až neunosné.Ale vše jsme zatím zvládli myslím velmi dobře a zato je chlapům třeba nejen poděkovat,ale především je ocenit.To je to na co čekají,proč se dřou i mimo svou pracovní dobu a obětují mnoho a mnoho hodin svého osobního času a jsou v práci.Mám velmi dobře spočítané,že je lépe je zaplatit za tento svůj čas,než nabírat nové zaměstnance kterým pak nemohu zaručit budoucnost a vůbec už pak brigádniky kteří nikdy firmu nebudou brát jako svoji práci a nemají ani zodpovědnost za ní a také za jakoukoliv činnost jim svěřenou.Práce mechanika je velmi náročná práce jak na fyzickou,ale taky na psychickou stránku člověka a já to vím opravdu moc dobře.Proto si ji a je nesmírně vážím.
středa, 30. dubna 2008
 
Lucifér
Lucifér Myslím,že výplaty zaměstnanců,by se na tady neměli řešit.Dobré mechaniky je umění najít a ještě horší v naši branži zaplatit.Práce je hodně náročná na fyzickou kondici a někdy taky nesmírně špinavá.U osobních vozů to ještě jde,ale pokud se dělají nákladáky,nebo stavební stroje tak to je pak někdy opravdu velmi náročné i na psychiku.Na osobáky chlapa zaučíte celkem rychle,ale náklaďák chce o hodně víc.Práci při dnešních cenách pneumatik si je třeba opravdu nechat velmi dobře zaplatit.Cena práce musí jít nahoru,jinak během dost krátkého času dojde k radikálnímu ůpadku pneuservisních služeb,protože nebude na rozvoj a zkvalitňování služeb a hlavně na vzrůstající náklady na zaměstnance.
pondělí, 14. dubna 2008
 
Kikos
Kikos To že jsi Maxi zrenovoval dílnu a koupil nové stroje i tak stačí na to že tě stejně nazvou zlodějem,protože jsis to koupil z jejich peněz.To určitě uslyšíš.Takže se netrap a děléj si svou cestu a pokud jsi dobrý,tak nikde neodejdou a pokud ano tak toho nelituj.Nejhorší jsou známí a kamarádi s tím mám opravdu bohaté zkušenosti.Ale ono to jde i bez nich,neboj oni na to pak příjdou co jsi pro ně dělal a ještě s vděčností se vrátí,to jsem poznal na své kůži.Práci si nech opravdu dobře zaplatit,nikomu nedělej vola a snaž se prodávat a upřednostňovat svoje gumy a budeš v pohodě.
sobota, 12. dubna 2008
 
Alois
Alois Bořku v pohodě, mně ten kluk rozesmál!Je někdo ochoten prozradit jak platíte svoje pracovníky?Dík.
sobota, 12. dubna 2008
 
Max
Max Tak nám to vypuklo milí pneuservisáci a je to katastrofa s prodejem pneu.Jsem malý servis na vesnici a nepřezouvaní pneu z netu si bohužel nemůžu dovolit tak mě hned nezatracujte.Na jaro jsem zvolil novou strategii a jen čas ukáže jestli jsem udělal dobře.Tak vám stručně popíšu jak to u nás chodí.Takřka všichni mí zákazníci jsou buď známí,sousedi a pod.70% z nich si pneu objednává z netu a pak se chlubí jak dobře nakoupili a předháněj se kdo nakoupil líp.Přirážku na jejich pneu nemůžu dát, to pochopte,to bych se mohl za chvíli rovnou odstěhovat.Každý je zvyklý,že jim to udělám za hubičku.Když jsem před lety začínal na vyřazených strojích, které jsem dovezl z Německa tak jsem dělal za pár korun.Na podzim jsem koupil nové stoje a komplet zrekonstruoval dílnu a přizpůsobil cenu .Jaro začínám tak,že s cenou pneu jsem šel skoro na úroveň netu a s prací radikálně nahoru tak abych nemusel sousedům přirážet.Ten kdo koupí u mě pneu a já na nich aspoň něco mám, tak mu cena práce klesá.Na podzim uvidím jestli se vrátí nebo najdou někoho levnějšího a mě nazvou zlodějem.A ještě něco by mě zajímalo, kde budou končit ty sjeté pneu co lidem rozhodně vracím, ať je pošlou zpátky na net?Tak se pro dnešek mějte.
pátek, 11. dubna 2008
 
Bořek
Bořek Aloisi omlouvám se ti za toho kluka z dílny.Nemyslel jsem to ale nijak špatně,nebo že bych tě chtěl ponižovat.Sám jsem obyčejný mechanik a že jsem navíc i majitel pneuservisu to je vedlejší. Jinak mě ale mrzí,že se nezapojuje více pneuservisáku do diskuzi.Věřím,že po příštím vydání časopisu pneurevue,se to změní.Vím,že je teď období přezouvání,je práce až moc a sám jsem od rána do večera v práci,ale najít si chvilku a zdělit své naměty,problémy,strasti ale i radosti,by nikomu neuškodilo.Pneuservisáci je to jen a jen na vás.
čtvrtek, 10. dubna 2008
 
Alois
Alois Zdravím gumídky.Jak získat nebo udržet zaměstnance?Tak na to asi opravdu recept není.Já jsem u gumařiny 14 let,začínal jsem jako OSVČ v nájmu,objekt po čase koupila firma která se zabývá uplně něčím jiným a bylo na výběr konec rozjeté živnosti nebo pod nima.Volba je taková že dělám tak zvaně jako vedoucí pneuservisu a manuál v jedné osobě,prostě jeden na všechno,nestěžuju si ale taky nejásám.Placen jsem základ plus procenta z tržby.A zase se to stáčí k tomu že tržba klesá s poklesem prodeje pneu,ta práce to opravdu nemůže dohnat.Sám opravdu nevím jak to bude dál.Bořek mně nazval klukem z dílny,tak už mně neoslovuje ani partnerka,loni byla padesátka a tak pomalu přemýšlím z čeho se bude počítat můj důchod.Asi to bude trága ale mně ta práce stále baví a snad bude líp.Pánové naše nebe je černé a uprostřed má velkou díru!!!Mějte se fajn a zase někdy.
úterý, 8. dubna 2008
 
profik
profik No, bohužial to nie je len fenomén českého trhu, ale i na Slovensku. No a o cenách Matadoru za hranicami SR sa ani nebudem rozpisovať, pretože ho už ani nemienim za také ceny predávať /však ho často ani nedokážem za také ceny nakúpiť/.
pondělí, 7. dubna 2008
 
Bořek
Bořek Pavle 100% s tebou souhlasím a pro zajímavost např. v Anglii není skoro šance přezout internetovou gumu a když ano,tak to je několikanásobně dražší,než když si ji zakoupí v pneuservise.Takže se jim to absolutně nevyplatí jinde než tam koupit a namontovat.A neomlouvej se za obsáhlost,je potřeba napsat svůj názor.Je třeba aby servisy četli a hlavně psali na těchto stránkách o svých problémech,starostech,peripetiích,ale taky o úspěších,radostech v této branži.Je jedno jestli je to malý servisek v malé obci,anebo velký servis v Praze.Jestli je to majitel sertvisu,vedoucí pobočky,nebo kluk s dílny.Jepotřeba se nestydět,nebýt lhostejný k profesi která měla,má a věřím že i bude mít budopucnost.Ale to zaleží na nás všech ať už je to ten mechanik na dílně,nebo majitel velké pneu sítě.Pavle osdskočilo nás více od tématu,ale myslím že to nikomu nevadí.Napiš tedy něco k tématu a poprosím i Aloise jak už psal Zdeněk K.Je to kluk z dílny a je třeba aby napsal svůj názor.
pondělí, 7. dubna 2008
 
Pavel
Pavel To, co se děje na českém pneumatikářském trhu, nemá dle mého názoru nikde ve světě ani v naší všude opěvované a porovnávané EU obdoby. Je to zkrátka zas jen a jen náš český fenomén plynoucí z tradiční vypočítavosti a švejkovství. Pochybuji, že by Němec, Švýcar či Anglán trávil hodiny u počítače zjišťováním stovek značek a zkoumáním spousty číslíček a dalších údajů vyjadřujících rozměry a parametry pneumatiky, kterou by na svůj vůz potřeboval. Co by se tím zabýval, když na to není odborník, zkrátka s tím dojede do "svého" servisu, a tam se mu o to kvalifikovaně postarají a obují to, co je pro jeho auto určeno. Aby tam někdo nosil "dříví do lesa" - s tím se určitě naši zahraniční kolegové setkávají v daleko menší míře než u nás. Chápu snahu ušetřit, i to, že příjmy u nás zdaleka nejsou jako v EU, ale trh s pneumatikami se u nás již totálně vymknul jakýmkoliv tržním zvyklostem. Ano, objednat si přes internet pizzu, koupit cédéčko, knihu o vaření - když tedy už máme pocit, že nám to tolik pomůže a ušetří čas naž zajít rovnou do obchodu... I když osobně dám rozhodně přednost tomu, na vlastní oči věc vidět a nechat si ji předvést, než ji koupím. A po trpkých zkušenostech svých i z doslechu si troufnu říct, že možná každý druhý internetový obchod u nás (a to ne jenom s pneumatikami) má se seriózností a poctivostí pramálo společného. A pneumatika - základní bezpečnostní prvek provázející nás na každém ujetém kilometru, rozhodně není houska na krámě, kterou mi nějaký Hej nebo Počkej pošle z neznáma za super akční cenu. Omlouvám se za obsáhlost a za zběhnutí od tématu.
pondělí, 7. dubna 2008
 
Zdeněk K.
Zdeněk K. V minulém příspěvku psal Alois jako zaměstnanec.Napiš prosím názor jak to vidíš vše ty ,jako člověk na kterého vše doléhá.
neděle, 6. dubna 2008
 
Kikos
Kikos Pavle i Bořku máte pravdu.Mechanici si opravdu zaslouží více,než jen špinit se,dřít se a vědět,že ta výplata bude stát za houby.
neděle, 6. dubna 2008
 
Pavel K.
Pavel K. Když jsem s tebou seznámil a o tobě psal v prosinci 2006,věřil jsem že jsi skvělý chlap,který ví co chce a dělá,opravdu jsem se v tobě nezklamal.Jsi fajn chlap.Jsi tvrdý na servisy které si neumí vážit a ocenit svou práci,jsi tvrdý na dodavatele pneumatik,kteří dodávají pneu všude kde nemají,jsi tvrdý na zákazníky,kteří si neumí vážit naší pneuservisní činnost a berou ji jako podřadnou práci,a především jsi tvrdý sám na sebe.Vím,že máš v branži i hodně nepřátel,kteří tě pomlouvají,ale já vím že jsi opravdu člověk,který žije svou prací,který ji miluje a chce ji povznést na úroveň na kterou patří.Prožil jsi v osobním životě něco co bylo velmi těžké a náročné překonat,bojoval jsi, a zůstal jsi silný,čestný a spravedlivý.Dělám tuhle činnost 16 let a už jsem to psal naučil jsi mě dívat se na naši branži jinak a jsem za to rád.Internetoví prodejci opravdu nemají ani páru s jakými problémy se my servisáci musíme probíjet.Oni vidí jenom zisk a nechtějí mít žádné náklady.Řešit reklamaci pneu to je nezajímá,platit dopravné a práci za servisní práce zákazníkům při reklamacích to už vůbec ne a likvidace pneu pro ně neexistuje.Ale oni si neuvědomují jednu a tu nejdůležitější věc,že MY MÁME STROJE a bez nich to nenamontujou.V tom je naše síla.Takže pneuservisáci nepřezouvejte a nepodporujte takové jako se ozývají na těchto stránkách.Jinak na to sami doplatíte a budete zbytečně propouštět třeba dobré mechaniky,kteří si to nezaslouží a za nic nemohou.Nebo vám sami utečou,protože vidí jak to ve firmě jde od 10 k 5.Pak už bude pozdě.Hezké a úspěšné pneu jaro vám přeji.
sobota, 5. dubna 2008
 
Bořek
Bořek Ano,to je pravda gumařina je těžká a špinavá práce a když si poctivě spočítáme náklady na energie,zařízení servisu,bezpečnostní,hygienické předpisy,nájem,ůvěr,reklamu a plno dalších nákladů a především na chlapy na dílně,kteří si opravdu zaslouží více než jen přezouvat dovezené nové gumy a vědět,že dělají jen za drobné. Kdysi jsem si nad tím sednul a spočítal jsem ,že když přezuji 1 os. auto za 800kč a odečtu materiál,energie,poctivě odpisy strojů,započítám nájem,nebo ůvěr,DPH a odvedu průměrnou dań státu,tak zůstane takové čísilko,že to je pak k nepochopení a hlavně k nemožnosti podnikání a především rozvoje.Někdy si taky sedněte a zkuste propočítat za co přezouváte,kolik ročně průměrně aut uděláte,jaké máte skutečné náklady a uvidíte jak se některým z vás protočí panenky a začnou přemýšlet trochu jinak a nebudete jen nadávat,že to je na nic taková živnost a možná pak sami začnete něco dělat.Proto jsem velmi brzy zastavil montáž dovezených nových a protektorovaných pneu,protože vím,že MUSÍM prodávat,aby byla možnost zvýšení platu zaměstnancům, zkvalitnění služeb a růst firmy.A taky proto ,že je opravdu zarážející že po zrušení této služby nejsou vůbec žádné reklamace,že něco třepe,tahá doleva-doprava,hučí.Prodávám si svoje pneu a nemám absolutně s tímto žádný problém.Klid,pohoda a plná soustředěnost na opravdovou kvalitni pneuservisní práci pak přináší své ovoce.Vždy jsem říkal a říkám,že dělám byznys abych mohl dělat charitu,potože když budu dělat charitu,tak nikdy k tomu byznysu nedojdu.A chtěl bych vidět jediného pneu internetového prodejce,který sponzoruje nějakou nemocnici,léčebnu,dětský domov,postižené nebo nemocné děti,důchodce apod.Nebudu se tady vychloubat co děláme my jako FA,ale vím co je to dát opravdu i na dobrou věc a potřebným nemocným dětem a lidem.Proto podnikám a držím se svého hesla.Nejsem ten jen co mluvi,nečiní a myslí jen na sebe.
sobota, 5. dubna 2008
 
pája
pája Jak již tu bylo řečeno - my, servisáci musíme na rozdíl od internetových povalečů něco dělat, není čas na vysedávání u počítače. Navíc, když si tady ten (interneťák), který zblízka viděl pneumatiku snad jen na svém břiše případně s prominutím na břiše své manželky, dovolí na adresu našeho oboru něco takového poznamenat, je to troufalost. Bylo by na ně třeba, aby zásilkovky (přepravní společnosti) dopravu "opepřily" tak, aby i těmto internetovým odborníkům začlo téct do bot a lidem se nevyplatilo pneu se nechat posílat neboť doprava by ji značně prodražila. Ale na to jsme asi malí páni. K tématu - pracovníci se udržují poměrně těžko, záleží na individuálním člověku a přístupu k práci. Gumařina je těžká práce /a špinavá/, zástupy zodpovědných lidí, kteří by ji dělaly, rozhodně nejsou. Spíš je to o osobních kontaktech a známostech a recept na jejich udržení asi opravdu neexistuje.
sobota, 5. dubna 2008
 
Kikos
Kikos Tak a tady pneuservisáci vidíte jak nás berou příživníci,kteří mají obě ruky levé a práce jim smrdí.
pátek, 4. dubna 2008
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz