Pneurevue.cz » Profil » Shambo

Příspěvky v diskuzích

ShamboMichale, v klidu! Dobrá historka musí uzrát!!
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 8. října 2013
 
ShamboMichale vyprávěj... nějaké příhody z natáčení!
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 8. října 2013
 
ShamboBratři gumaři, všechny změny jsou k horšímu a nic se nedaří podle plánu - to jsou slova jednoho z mých literárních hrdinů. A taky že ano. NOKIAN již podruhé v tomto roce snížil svůj odhad hospodářského výsledku pro rok 2013. Cože se to u finských gumařů přihodilo? Situace je mírně nepřehledná a rozporuplná: podle vyjádření NOKIAN se jejich nová zimní pneu Hakkapeliitta 8 sice honosí skvělými parametry a výtečně uspěla v hodnocení odborných časopisů, stejně jako si NOKIAN dobře vede na klíčových trzích zimních pneu , jako je Skandinávie a Rusko, ale přece jen se vloudila chybička. Nárůst je sice zaznamenán, ale celkový pokles prodejů jak ve střední Evropě, tak v průběhu celé sezony právě v Rusku se nahradit nepodaří. Navíc jak na potvoru má NOKIAN podle agentury REUTER 40% inkasa v rublech, což při oslabení rublu vůči USD a euru akcionářům přinese více škody než užitku. V době příchodu na ruský trh a se zavedením výroby pod Leningradem akcie NOKIAN poskočili o bombastických 20% vzhůru. No kdo to tehdy měl, že. A aktuálně naopak vzhledem k uvedeným datům o snížení odhadu a stagnaci prodeje kde všude možně si akcie zase zamířily dolů – na Helsinské burze o rovných 8%. Nedosti na tom. NOKIAN si ještě hodně naštvala řadové akcionáře firmy. Nějak se dostalo na veřejnost, že top manažeři NOKIAN se už po prvém odhadu se zhoršením prognozy v srpnu tohoto roku začali zbavovat části svých akcií. Finanční ředitelka koncernu paní Anne Leskela se sice snažila z této prekérní situace vybruslit celou řadou prohlášení a stanovisek, ale znáte dneska lidi. Jak jde o peníze, neznají bratra. V tomto roce asi top manažeři ŃOKIAN cenu fair play už nezískají. Prostě někdy se nic nedaří podle plánu. A nám nezbývá, než si počkat do 31. října, kdy si děti v Americe na helloween půjdou pro cukrovinky a akcionáři NOKIAN obdrží souhrn výsledků společnosti za leden až září 2013. Budu jim upřímně držet palce. Myslím těm dětem i těm akcionářům. No nemáme to my u těch našich mašin, kompů a ramp se zbožím někdy i hezčí a jednodušší? Gumám zdar, přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 7. října 2013
 
ShamboBratři gumaři, před pár dny jsem se zde mírně ( až přátelsky ) otřel o firmu Titan pana Maurice Taylora, zvaného Grizzly. Titan si totiž po několikaleté plichtě a tahanici s francouzskou vládou o závod Goodyear v Amiensu poopravil svou zeměpisnou orientaci a vrhl se na východ. Od června se šířily zvěsti o chystaném prodeji kontrolního balíku akcií závodu Voltyre, který se proslavil na našem trhu nezničitelnými industriály VL 30. Pokud se podíváte na mapu, závod Voltyre se nachází zhruba tam, kde dostala natlučeno 6. armáda maršála Pauluse v roce 1943. A pokud vám něco uvízlo v hlavě z hodin dějepisu, stačí si vzpomenout na slovní obrat Stalingrad – strategické vítězství. A jste doma. Titan podle posledních zpráv 115 milionů USD za fabriku zaplatil, ovšem zda to bude strategické vítězství nebo naopak drtivá porážka, to se dozvíme za několik let. Co neurvalého a agresivní Grizzlyho na východních pláních láká? Proč se proboha všichni stěhují do stepi a země, kde už včera zkontrolovali to, co teprve zítra vyrobí? Podle čerstvé studie globálních tržních analytiků z TechSci má růst ruského trhu s pneumatikami až do roku 2018 strmě stoupat o neuvěřitelných 13% ročně. Přeloženo do selské češtiny je to dvojnásobek prodeje za 6 let. Velké širé lány Rusi a na druhé straně jen 280 osobních aut na 1000 obyvatel jsou velkým příslibem. A nedělejme si iluze, že v regionech za Uralem drnčí 280 vozidel na tisícovku potencionálních řidičů, tam to bude tak desetina. Takže kdo má ambice a nutkání se prosadit, už se v na ruském trhu zakopává. Připravil jsem vám seznam těch odvážných značek, které buď již pneumatiky v Rusku vyrábí, nebo již minimálně lijí beton do základů. Tady to je – Nokian, Continetal, Michelin, Yokohama, Bridgestone, Pirelli, Mitas, Titan, Goodyear. Zatím se soustřeďují hlavně na osobní segment, pokud pomineme výrobu značky Matador a Continental v Nižněkamsku. A z domácích matadorů ( ne Matadorů ) zůstávají ve hře Nižněkamsk ( KAMA ), Cordiant ( Tyrex ) a dýchavičný Altaj. Snad jsem na nikoho nezapomněl, pokud ano, žádám příslušné PR oddělení postižené společnosti o tiskovou zprávu na můj email. Ptáte se, kde jsou Číňané? Čínské pneumatiky mají na ruském trhu obrovský podíl, ale zatím jen Triangle otevřeně projevil zájem o investici do výroby. Pochopitelně se můžete ptát, co mi s tím vším máme společného? Hodně. Rusové nakoupili technologie a licence, naučili se vyrábět moderní a výkonné pneumatiky, které v našich zeměpisných šířkách předčily očekávání. Nákladní KAMA především a TYREX v jejím závěsu se stávají dobře rozpoznatelnými na našich silnicích. O nic horší nejsou ruské osobní pneu, jejich expanzi naštěstí pro naše zavedené dodavatele a domácí výrobce brání dočasné nepochopení té správné marketingové a obchodní politiky na trhu. Pokud by se Rusům podařilo na trh dostat část hlavně své zimní produkce a obejít naše internetové partyzány a záškodníky, tak by se mohly dít věci. Ale to jsem drobně odbočil. Co říci závěrem? Trh je stále více a více propojenější a provázanější. A to až tak, že se naše Mitaska vyrobená v Tatarstánu na žírných lánech Povolží utká v přímém souboji s gumami Titan Grizzlyho Taylora, vyrobené pod Stalingradem. Pěkně se nám to zamotává, což? Kdyby si někdo z vás z dlouhé chvíle o víkendu chtěl zmíněnou studii TechSci přečíst, tak cena za přístup k datům se pohybuje od 1600 USD do 4500 USD. Já ji pochopitelně také nevlastním. Na gumách se dá dřinou i vydělat, ale ne zbohatnout.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 5. října 2013
 
ShamboPánové, byl to vypečený týden. Nadějný. Únavný. Povzbudivý. Ale to hlavní a rozhodující máme v sobě, před sebou a ještě hodně dlouho před námi... Jak u vás, plantážníci? Biče dopadají na vlastní záda? V podpalubí cákají litry potu od vesel? Držte kurs, napněte plachty a doplujeme. Hodně sil všem vám.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 4. října 2013
 
ShamboBratři gumaři, žijeme v převratné době. Někdy i převrácené. Každý na to máme svůj názor, ale je zajímavé si přečíst, jak ten klokot kolem nás vidí profíci - analytici z Tire bussines. Zde to máte: uplynulo již 25 let ode dne, kdy si překvapivě Bridgestone pořídila ryzí americký gumařský klenot - značku Firestone. Možná si to neuvědomujeme, ale čekají nás stále více a více převratné změny ve vlastnictví i řízení pneumatikářských firem. V těchto dnech se odehrávají další velké dvě události. Indická značka Apollo tyres si kupuje americký Cooper tire a čínská značka GITI si otevírá technologická centra jak v Hannoveru, tak i v Ohio. GITI bude prvním čínským výrobcem, který si v USA zakládá svůj výzkumný ústav. Před čtvrtstoletím se svět gum začal převratně měnit - Continental získal v USA značku General tyre, Pirelli si vyšlápla na Amstrong rubber, Michelin pohltil Uniroyal Goodrich tirea a Yokohama si přivlastnila Mohawk rubber. Ryze americké společnosti zůstaly v USA tehdy již jen dvě - Goodyear a Cooper. A právě Cooper se stává indickým. Krok GITI znamená jedno - začnou se vyvíjet pneumatiky speciálně určené pro americký a evropský trh. Pokud se to těmto průkopníkům podaří, budou je následovat další a další asijské společnosti. Před čtvrtstoletím si Bridgestone nakročil koupí značky Firestone a všeho, co k ní patřilo, ke světovému prvenství. Kdo je bude následovat?
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 3. října 2013
 
ShamboDostal se mi do ruky velmi zajímavý materiál o stěhování národů ( gumařů ), technických center a fabrik z kontinetu na kontinet. Snad to bude zajímavé i pro vás. Večer vám to sem lupnu. Zatím mi jedou stroje a drčím telefon. Mám první zájemce o proutěné košíky. A taky dotaz, zda ten košík bude prázdný. Bude, přátelé, bude.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 3. října 2013
 
ShamboHlavně o tom nic něříkejme korejským investorům, mohli bychom je odradit. Snad nečtou toto fórum... :) Mitas měl v holešovské průmyslové zóně také velké a reálné plány, ale stačilo jedno občanské sdružení a zóna je zatím stále neobsazena. Miliarda z našich daní leží zahrabaná v zasíťovaném poli. Vyrábět se bude prostě jinde.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 3. října 2013
 
ShamboRadek: přikláním se k tvé variantě, jaká bude cena pro vítěze? Dáme fanfáry a provolávání slávy? Ovace? Nástup na rudý koberec? :) Hlavně aby to regionu pomohlo.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 3. října 2013
 
ShamboČendo, k těm proutěným košíkům mi šikovný výrobce jako bonus nabízí i ručně zhotovená březová košťátka. Nejsou levná, ale aspoň někdo si umí ocenit po zásluze starou dobrou českou ruční práci.Košťátko se dá v průběhu velikonoc po nazdobení mašlí použít jako lidový donucovací prostředek na neplatiče.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 3. října 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz