Pneurevue.cz » Profil » Shambo

Příspěvky v diskuzích

ShamboMichale a všichni dobré ráno, dáme si tipovačku? :) 1/ Kumho 2/ Nexen 3/ Hankoo?
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 3. října 2013
 
ShamboBratři gumaři, jak jsem řekl, tak jsem i udělal. Vlastníma rukama jsem si dnes ošahal pravou Conti zimák. No co, guma jako guma. Po šichtě jsem si zajel do místního A3, osádka o akci ,, kup čtyři kontíky, dostaneš levnější v kopačce kolíky ,, byla zpravena. A tak jsem se porozhlédl v internetové džungli, jak tuto akci pojali v jiných zeměpisných šířkách. Pokud budete nakupovat v Německu, čeká vás tombola o lístky na mundial do Brazílie. Polsko? I tam vás šupem pošlou na šampionát do Rio de Janeiro. Maďarsko - akosi nič. Ovšem pozor - velmi štědří jsou v Rusku! Za zakoupené čtyři zimní šlupky se stačí zaregistrovat a každý zdarma získá cestovní tašku Conti. A k té brašně možnost volňásku na hokej do Soči a zase mundial do Brazílie. Conti se totiž stává sponzorem ruské sborné v hokeji. Ještě že ty vítězné puky jsou made in Czech republic. Co říci závěrem? Akce je to globální , rozpočet asi bezedný, a reálný dopad? Nechám se překvapit. Pokud bude akce s taškami v Rusku úspěšná, zkusím svou letní sezonu podpořit bonusem ve formě pírka na vytírání pekáče sádlem nebo proutěným košíkem za 50 zaplacených kol. P.s. i marketingové kampaně světových velkofirem mají své úsměvné chyby, podívejte se sami: http://www.continental-2014.ru/main Kdo jako první odhalí, jakou výstrojní součást hokejistovi natrhli, může se u mne hlásit o lízátko, svěcený ventilek a hrníček na kafe. Proutěné košíky budou u mne skladem až od dubna příštího roku. Gumám zdar, přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 2. října 2013
 
ShamboČenda: když Písek, tak bývalý Jitex, a když Jitex - tak pánský župan z postřižené plyše, k němu křeslo, doutník, sklenku sherry a pohled z oranžerie na vlastní plantáže. Gumám zdar, dobré ráno plantážníci!
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 2. října 2013
 
ShamboNemám s Conti winter žádnou osobní zkušenost. Ale začnu to bedlivě sledovat a studovat.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 1. října 2013
 
Shambohttp://www.conti-online.cz/www/pneumatiky_cz_cz/marketing/conti_adidas_cz.html Zvláštní situace, přátelé. Zimní osobní Conti drtí v testech kde koho, kvalita je nezpochybnitelná. A navíc to lákadlo - kup značkové gumy, naběhni do A3, pořiď si tepláky a užij si podzimu života. Upřímně by mne zajímalo, na co marketing uvedených firem cílí? Zvýšit prodej Conti winter? Zvýšit prodej tepláků a mikin s kapucí i bez? Zvýšit prodej obojího? Sezona nám přinese ještě spoustu překvapení.... Gumám zdar a pevné nervy, přátelé !
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 1. října 2013
 
ShamboA jako skoro vždy - zahraniční šustot z gumařských sfér... Někdy na jaře jsem v naší rubrice Gumová drbna zmínil i plán firmy Yokohama vybudovat gumárnu v deltě Missisipi. Povedlo se, páska přestřižena. A jak bývá dobrým zvykem, když se stříhá páska, tak se i řeční. Většinou je to klišé a nuda, ovšem slova Mr. Takayuki Hamaya ( jeden z ředitelů Yokohama USA ) stojí za zaznamenání: Yokohama potřebuje v USA nové kapacity k proniknutí na trh. Ovšem velkou hrozbou jsou čínské produkty. Levných čínských pneu je tolik, že ceny musejí snižovat i značky druhého a třetího řádu. A v důsledku i prémiové značky. Šéf marketingu Yokohama USA Andrew Briggs to vidí ještě přímočařeji : čínská výroba přichází na trh a nabízí nízkou cenu. Pokud se jediným parametrem pro rozhodnutí kupujícího stane jen parametr nízké ceny, tak v dlouhodobém pohledu to poškodí i značku Yokohama. Spotřebitel vidí, že pneumatiky jsou levné, černé a kulaté, dají se použít v běžných podmínkách. Ale pokud budete brzdit v lijáku, váš vůz se nezastaví tak rychle, jak na prémiové pneu... Tolik hoši z Yokohama. Můj názor? Není sakra už na čase, aby se konečně probudili kompetentní borci těch značek, které se na našem trhu chtějí opravdu udržet a začali konat? Místo neplodných manévrů, plků o službě zákazníkům, tlachání o systémových partnerech a vyklešťování vlatních dealerů je poslední možnost přesvědčit prodejce a kupující nejen stravenkami a prací zdarma, ale i pravdivými fakty. Daty. Důkazy. Kalkulacemi. Skutečnou profesionalitou. Chci snad tak mnoho? Gumám zdar, přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 30. září 2013
 
ShamboDoufám, že pracovně bude hustý jak říjen, tak i listopad a prosinec, velmi hustý leden a nářezový únor. Drobnou pauzu plánuji až na MDŽ. Všem pochopitelně přeji totéž!
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 30. září 2013
 
ShamboBratři gumaři, k palčivému tématu likvidace pneu si dovoluji vám doporučit k letmému nahlédnutí následující článek. http://moderniobec.ihned.cz/c1-37652770-ojete-pneumatiky-radnicim-nezbyva-nez-za-ne-platit-jak-dlouho-jeste Pravda, není z nejčerstvějších ( 2009 ), ale dle mého názoru obsahuje jak zajímavá data, tak i pro dnešek reálný popis skutečnosti. Pozorně jsem si prostudoval text v poslední Pneurevue o kauze p. Brouk pytlík vers. společnost Tomket. Z uvedeného pro mne osobně je zajímavá hlavně argumentace p. Grilla o údajném ,, nezaplacení ( nákladů na likvidaci ) při 1000 ks cca 30000 Kč.,, Sám kolega Pytlík uvádí dovoz v řádu ,, desítek pneumatik ,,. Kolega Grill ve své oponentuře přitom hovoří v úvodu své argumentace jen o ,, stovkách kusů pneu p. Pytlíka,,. Čert vem desítky, stovky nebo ten tisíc kusů. Hlavním argumentem p. Grilla je údajný rozdíl v prodejní ceně p. Pytlíka v porovnání s předpokládanou cenou pořízení a předpokládaných nákladů s odkazem na údajně nerealizovanou likvidaci v řádu 30 Kč za kus. Pokud dokázal p. Grill či jeho specialisté odhalit v cenotvorbě servismana p. Pytlíka tento cenový rozdíl, tak klobouk dolů. Pokud skutečně byly odhaleny podobné diference u ,, stovek subjektů ,, - což p. Grill v uvedeném textu nerozporuje - tak prostě zírám. O elasticitě individuální cenotvorby na nabízenou pneu v libovolném prodejním místě v kombinaci položek zboží + práce, která absolutně nemá souvislost s porušením toho či onoho, každý víme své. A patrně mezi v seznamu uvedených ,, stovkami subjektů ,, nebudou právě ty, které nejmenovaná prodejní společnost uvádí na svých stránkách jako firmy, ve kterých ,, ... nejsou pneumatiky prodávány, ale jsou zde pouze poskytovány služby pneuservisu pro naše zákazníky. Tito smluvní partneři si účtují za služby dle vlastních ceníků.,, Což máme ,, stovky subjektů ,, na údajném seznamu státního orgánu a minimálně půl sta dalších, prověřených a ověřených. Proč mám sakra pocit, že se v tomto případě spíše jedná o konkurenční boj, než o tažení za čistotu trhu? Můj názor - problém s realizací likvidace, neevidovaných dovozů či placení DPH je skutečný. Pokud by stát opravdu tyto problémy řešit chtěl, tak systémové řešení najde. Ale tažení proti ( v tomto případě ) p. Pytlíkovi a dalším ,, stovkám subjektů ,, spíše zaměstná naši byrokratickou mašinu tak, že velké tlusté ryby se v klidu budou množit v rybníčku, ti střední dravečci si své žížalky ochrání a podměrečné běličky a plankton budou bojovat jako vždy o kyslík. Vycházím pouze z uvedeného textu, kde argumentace p. Grilla je pro mne nepřesvědčivá. O nějakých stejných podmínkách se nedá vůbec hovořit. K tomu by napomohl jen kompletní výlov rybníka. P.s. : kde jsou uvedeny uvozovky, tam cituji.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 29. září 2013
 
ShamboBratři gumaři, částečně dobré zprávy přináším vám. Naše země se podle statistiky Evropské asociace výrobců automobilů překvapivě drží v prodeji ( registraci ) užitkových a nákladních vozidel za období leden až srpen 2013 v plusových číslech. Vykazujeme sice nepatrný roční růst +1,5% ve srovnání se stejným obdobím minulého roku, ale při pohledu na TOP 20 evropských zemí jsme přímo úderníci. Pro srovnání - průměr EU je pokles -5,5%, Německo klesko např. o -8,2%. Kdo má zájem a potřebu, příslušná data nalezne zde http://www.acea.be/images/uploads/files/PRCV-130807-FINAL.pdf Výrazně horší je situace v registraci nových osobních vozů. Za stejné období roku 2013 náš trh vykazuje pokles -9,8%, celoevropský průměr je pokles o -5,2%. Data naleznete zde http://www.acea.be/images/uploads/files/20130917_PRPC-FINAL-1308.pdf Naše firmy se silou vůle drží, občané mají do kapsy stále hlouběji. Musíme zatnout zuby, vyčistit si hlavy a najít východisko. Vždy je východisko. Vždy. Pevné nervy a odvahu, přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 28. září 2013
 
ShamboBratři gumaři, trochu odlišný pohled na čínský trh pneu a jeho budoucnost z pera a úst pana Surindera S. Kandhariho, bosse globálního prodejce Al Dobowi ( mj. sídlo Dubai a značka Infinity ). Uvádím jen stručný výtah, podstatné ponechávám. ,, Neuvěřitelný rozvoj čínského gumárenského průmyslu je jedním z fenoménů uplynulého desetiletí. Místo investic do zahraničních aktiv se Čína soustředila na rozvoj vlastních výrobních kapacit. Existuje mylný, leč rozšířený názor, že čínský trh je zaměřen hlavně na export a roste díky exportu. Ovšem nezapomínejme, že v Číně se vyrábí již 24% světové produkce automobilů, pneumatiky jsou určeny především pro první pokolení čínských řidičů. Čínský autopark je již dnes největší na světě, ovšem na druhé straně osobní automobil vlastní pouze 80 obyvatel z 1000. Srovnejme si toto číslo např. s 500 automobily na 1000 obyvatel Británie. To hlavně rozvoj a vývoj vnitřního trhu stimuluje i zahraniční expansi. Podívejte se na svůj mobilní telefon - název možná ještě odráží ducha Finska nebo Kalifornie, ale stále více a více komponentů jsou z Číny. Proč právě Čína? Nejedná se jen o primární úsporu nákladů, čínská výroba již může nabídnout stále rostoucí kvalitu. Čína se vyvíjí tak, jak se vyvíjelo Japonsko před několika dekádami nebo Korea v 80. letech. Před 50 lety byly japonské pneumatiky v Evropě nechtěné, stejně jako korejské výrobky před 20 lety. Čeká nás velká generační výměna. Za několik let se zcela změní rating první TOP 20 světových výrobců. Evropský a americký trh dosáhli svého vrcholu. Abychom pochopili, kde se trh nalézá právě teď, musíme se zaměřit hlavně na ty regiony, kde je sice automobilový průmysl a jeho spotřeba sice na počátku rozvoje, ale přesto s velkou dynamikou růstu. Toto vše může přivést ke vzniku zcela nových značek a nových produktů. Jsme svědky procesu, který je neuvěřitelný a zasluhuje si naši podporu. Je to proces, který přivede k různosti volby i vyšší kvalitě, stejně jako k možnosti prodeje. A to bude výhodné v prvé řadě pro nás, prodejce. ,, Toto pravil moudrý Sikh v turbanu a s metrovým vousem omotaným kolem hlavy, ctihodný pan Kandhari. Budeme se muset více otáčet, bratři gumaři. Ke strojům.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 27. září 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz