Pneurevue.cz » Aktuální číslo » PNEU REVUE 4 / 13 » Nejčastější chyby na www stránkách pneuservisů

Nejčastější chyby na www stránkách pneuservisů

 
ilustracni

úterý, 26. listopadu 2013

V minulém čísle jsem se zabýval propagací pneuservisu na internetu, kde jsem vysvětloval, jak efektivně a zdarma propagovat váš servis. I když část těchto rad šla určitě realizovat bez vlastních webových stránek, vždy je lepší web mít, obzvlášť v době, kdy vás jeho vytvoření na webnode.cz nebo netstranky.cz nemusí nic stát, tedy kromě vlastního času. Cílem tohoto článku je vysvětlit chyby, se kterými jsem se na stránkách pneuservisů často setkal a poskytnout další rady a doporučení, jak zvýšit výkonnost webových stránek bez nepřiměřených nákladů.

 

Chybějící kontakt na úvodní straně
Cílem vašeho webu je jistě přeměnit návštěvníka webu v zákazníka, který navštíví váš pneuservis.  Proto nejdůležitější součástí webu by měly být viditelné kontaktní informace, tedy adresa, telefon, případně e-mail, pokud jste schopní jej vyřizovat v rozumném časovém intervalu. Pokud ne, je lepší jej neuvádět. Základní kontaktní informace by měly být uvedeny na každé stránce vašeho webu, ideálně v hlavičce webu a viditelně. V rámci přehlednosti je možné kontaktní informace doplnit ještě o odkaz na stránku Kontakt, kde je vhodné uvést doplňující info, jako jsou například GPS souřadnice, popis cesty z nejčastějších lokalit, foto servisu z ulice, mapka apod.  Se stále se zvyšujícím podílem chytrých mobilních zařízení je nutné, aby byli informace snadno a rychle dostupné a právě kontakt zajímá (nejen) mobilní uživatele nejvíce. Pokud chcete mobilní přístup ještě více ulehčit, můžete telefonní číslo uvést jako odkaz na "tel:601234567" - to umožní lidem číslo vytočit přímo z webu bez nutnosti kopírování nebo opisování.

Aktuálnost stránky
Když jsem procházel stránky pneuservisů, často jsem narazil na velmi neaktuální informace. V jednom případě dokonce web uváděl „Zavolejte včas a objednejte si termín přezutí Vašeho vozu na zimní sezónu 2010“. To má na návštěvníky webu velmi špatný vliv, taková zastaralá informace totiž může budit dojem, že podnik je již zavřený. Existují i průzkumy, které dokazují, že návštěvníky od webu odradí i neaktuální rok v patičce webu. Proto si na aktuálnost dávejte pozor - pokud na to máte kapacity, určitě je vhodné napsat čas od času nějakou aktualitu (např. „během listopadu stále 2013 přezouváme na počkání“). Pokud ne, je třeba alespoň hlídat, aby na webu nebyla poslední zmínka před několika lety a informace byli aktuální.

Snadno přístupný ceník
Pokud je to možné, poskytněte zákazníkům alespoň orientační ceník. Vždy se snažte, aby byl co nejsnáze dostupný. Ideální je umístit ho přímo do menu samostatně, ne pod „naše služby“  apod.

Jednoduchá a přehledná úvodní strana
Úvodní strana je často to první, co návštěvník webu vidí. Vyhněte se tak příliš dlouhým textům o historii vašeho pneuservisu a produktům, naopak se zaměřte na to, v čem vidíte vaše konkurenční výhody a hlavně uveďte kontaktní informace. Videa, velké obrázky a mnoho textu zabírají mnoho místa a dlouho se načítají - to je opět pro mobilní připojení nevhodné.

Optimalizace nalezitelnosti
Optimalizace pro vyhledávače je dnes dost zneužívaným termínem, proto se zaměřím spíše na optimalizaci nalezitelnosti tak, aby vás lidé na internetu našli. Jedná se o velmi obsáhlé a individuální téma, proto jen nastíním pár základních rad, kterými je dobré se řídit.

a. Název obce v titulku stránky
Titulek stránky je vlastně nadpis stránky, který se první zobrazí ve výsledcích vyhledávání ve vyhledávačích. Je také jedním z nejdůležitějších faktorů pro vyhledávání, proto je třeba jej optimalizovat. Maximální délka, která se ve výsledcích vyhledávání zobrazí, je 69 znaků. Rozhodně je nezbytné v titulku napsat název obce, kde se nacházíte a popis činnosti, kterou děláte.  Pokud se vám to do počtu znaků vejde, je vhodné také uvést konkurenční výhodu, kterou nalákáte ke kliknutí. Příklad dobrého titulku tak může být například „Pneuservis Novák Brno - přezouváme bez čekání!“

b. Uveďte na webu ty obce, odkud k vám jezdí zákazníci
Pokud nemáte zrovna pneuservis ve větším městě, určitě k vám jezdí zákazníci i z jiných obcí v okolí. Proto je vhodné je uvést na vašem webu, třeba na stránce kontakty. Pokud totiž pak bude někdo vyhledávat například „pneuservis jiná obec“, je šance, že nalezne právě vás. Jako se vším to ale nesmíte přehnat - uveďte jich maximálně 10, nejlépe i s pokyny, jak se k vám z té které obce dostanou.

c. Zaregistrujte se do specializovaných katalogů
Na internetu existují specializované katalogy, o některých jsem již mluvil v předešlém článku (firmy.cz,..). Určitě je vhodné se zaměřit i na specializované katalogy pneuservisů a autoservisů, jako je například Pneuservisy.cz a AutoPneuServisy.cz. Z takových katalogů získáte cenný zpětný odkaz, který vám může pomoci ve vyhledávačích. Často také obce disponují katalogem místních podnikatelů - pokud vaše obec něco takového provozuje, určitě se nechte zapsat. Je to zdarma a může vám to jen pomoci.

Jiří Chomát
Celý článek si přečtěte v PR č. 4 / 2013

 
 

Související články

 

Komentáře k článku

 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz