Pneurevue.cz » Profil » SJM

Příspěvky v diskuzích

SJMJak vidno, ani prodej poslední české gumárny nerozvířil zdejší stojaté vody, přitom se zdaleka nejedná jen Mitasku, ale celé české portfolio ČGS. Tam může být budoucí vývoj docela nepředvídatelný, na rozdíl od otrokovické lisovny, kde se pro většinu zaměstnaců mnoho nezmění. Pro průměrný český servis je ale možná důležitější tato informace:Kupní síla jednoho obyvatele Česka činí v průměru 7 313 eur ročně (200 tisíc korun) a dosahuje tak úrovně 53,6 procenta evropského průměru. To představuje pro ČR 26. místo v žebříčku evropských zemí. Lépe jsou na tom Slováci i Estonci. Vyplývá to ze studie společnosti GfK.http://www.novinky.cz/ekonomika/385873-kupni-sila-cechu-je-polovicni-proti-prumeru-evropy-jsme-az-za-slovaky.html Dle vyznění jsme na 1/2 průměru Evropy. Můžeme také ale to prezentovat tak, že 26. místo představuje de facto samý chvost a za námi již nalezneme země typu Ukrajina,Bulharsko,Albánie,Kosovo, Rumunsko, no zkrátka Balkán. Pokud se podíváme jen na naše sousedy, se kterými nás pojilo po jistý čas něco více než geografická poloha, stěží jsme na 1/3, a to je již na pováženou. Když navíc se zamyslíme a porovnáme české běžné výdaje s německýma, vychází srovnání mnohdy ještě hůře. Pro prodej pneu a čehokoliv jsou tato čísla zdrcující a je vlstně s podivem, že to ještě nějak funguje.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 11. listopadu 2015
 
SJMTak to je zpráva roku v bramži gum. Oba zmiňovaní pánové zřejmě dobře vědí co činí a proč to činí. Éra podnikatelů typu Baťa, kterého nezlomili fašisti ani komunisté je, bohužel, pryč.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 9. listopadu 2015
 
SJMKrajské ředitelství si za "mozkovým myšlením" stojí a proti rozhodnutí se odvolááá...))))))??https://www.youtube.com/watch?v=NbQUUy8uKcQ a když to neřešit takto, co takhle skusit GIPS nejlépe z Olomouce.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 17. října 2015
 
SJMA tady je audio-video:http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1596125-lze-merit-hloubku-dezenu-jen-pohmatem-podle-policie-ano na STK bylo 2týdny veselo jako na televizní estrádě. Pokud policista šlapající chodník dojde "mozkovým myšlením" k takovému závěru, lze to při troše troše dobré vůle pochopit. Nejeden policista si doplňoval dálkově vzdělání a maturitu na oblíbené zahradnické škole a tam se zřejmě hloubkoměr až tak nenosí.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 17. října 2015
 
SJMTak přesně se stalo, co jsem tušil: Německý list Handelsblatt v pondělí přišel se zprávou, že celý koncern VW bude od svých dodavatelů požadovat snížení cen v celkovém rozsahu tři miliardy eur (81 miliard korun). Činí tak v rámci širších úsporných opatření, která mají zmírnit finanční dopady skandálu s měřením emisí. Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto a který má řadu českých dodavatelů, plánuje úsporná opatření také v oblasti mezd, marketingu nebo sponzorování. Úspory mají zasáhnout i řadu modelů, uvedl list. Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/volkswagen-snizi-planovane-investice-o-miliardu-eur-rocne-pam-/eko-zahranicni.aspx?c=A151013_134839_eko-zahranicni_rts Je to holt radost býti dodavetel automotive. Již dnes spousta zaměstanců (převážně žen) u dodavatelů automobilek má plat ne nepodobný kapesnému běženců. Po pravdě si nedovedu dost dobře představit, jak ty ceny ještě osekají. Pro dodavatele pneu to samozřejmě platí též. Není to tak dávno, co každé auto mělo 5 plnohodnotných kol, posléze 4 a jedno dojezdové, dnes 4 a jeden "Libar" a jak to vidím, do budoucna si vytačí se třemi. Grupa VW je na holoauta v základu specialista již léta.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 13. října 2015
 
SJMAno Hroudo, měl jsem na mysli krajany pana prezidenta Nexenu v Maďarsku. Není nutné asi dál rozvíjet o koho jde. Zatím, co na dalekém východě je práce věcí osobní cti a hrdosti, tady si zpíváme "Práce je poslední štace, jak získat škváru........". Je zajímavé sledovat za brzkého kuropění, jak najmuté autobusy odvážejí z jižního Slovenska stovky operátorů směr Magyarország. O platech se vyjadřovat raději nebudu, protože poslední čísla neznám a cifry, které mě naši bývalí východní bratři sdělili, jsou již postaršího data. Ta předposlední věta není myšlena jízlivě k žádné straně, ale skutečně seriózně myšlená. On ten operátor nemusí být žádný myslitel, ale také žádný "blbec", nicméně práce je to docela těžká, podmínky rovněž a v létě obzvlášť ( horko, průvan, zápach) a pak nepřetržitý provoz s turnusy. Znám hodně lidí, co jejich organismus to nezvládá. Je to i odborně doložené, že tam, kde existuje možnost si třeba jen na 2 h tzv."dáchnout", snáší organismus noční směny mnohem lépe než tam, kde to možné není. A co si budem povídat, u Nexenu bude platit ta druhá možnost. Pak je tu aspekt ještě věk operátora. Mladý organismus se z touto zátěží vyrovnává mnohem lépe, ale zase proti tomu stojí ochota ( spíše neochota) tvrdě pracovat mladších ročníků. To nejsou nářky, to je zkrátka fakt. Rovněž tak mám pochybnosti o ochotě i českého nižšího a středního managementu, pracovat pod korejkými managery. Nároky na odbornost, flexibilitu a loajálnost jsou někde jinde. Někdo může namítnout, že v Evropě je celá řada korejských čí japonských investic. To je pravda, ale pro mnohé to byla již několikátá investice mimo domovinu a měli tak větší či menší povědomí kam jdou, ale v tomto případě jde o první investici mimo Asii, což je zkrátka jiná kultura. Se zájmem to budu sledovat.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 12. října 2015
 
SJMDobré odpoledne všem. Nedá mi reagovat na zahájení stavby Nexen, přesněji na projev prezidenta Nexen Tire a co v projevu nezaznělo. V prvé řadě, že ČR poskytne pobídky v různých formách 3,2 mld. Kč. Zatím, co pan prezident hovoří o více než 1000 pracovních místech, ostatní mluví až o 1500 místech. Dělat se větším a lepším patří dnes k běžnému folklóru. Já tipuji, pokud tam bude v r.2020 1000 operátorů ve výrobě společně s odborníky ve středním managementu, budu mile překvapen. To nic nemění ale na faktu, že na jedno pracovní místo, přispěje český stát ( pouze z našich daní) částkou až 3,2 mil. Kč, což je docela slušná porce. Toto pan prezident nějak opomenul říci, na rozdíl od toho, že do závodu vloží rovněž 70 let zkušeností v technologii a know-how. Škoda že česká delegace měla složení jaké měla. Být tam někdo alespoň trochu vzdělán v oboru, musel by významně povytáhnout obočí a sdělit milému panu prezidentovi, že zatím, co Nexen v r.1942 začal kácet stromy, aby započal s výstavbou prvního přístřešku, firma Baťa slavila 11 výročí od zahájení výroby pneumatik. Malá ukázka dozajista nezaškodí: „Rok 1931 stává se milníkem pro Baťovi závody a taktéž pro československého motoristu. Baťa se rozhoduje založiti vlastní výrobu pneumatik ve své továrně. Do nových plášťů obouvají se nejprve v roce 1932 Baťovo těžké nákladní vozy pro které na československém trhu nenacházejí se adekvátní pneumatiky. Teprve po roce 1934, Baťa výrobu rozšiřuje na velké množsví velikostí a druhů. Vytláčí postupně kvalitou svých výrobků konkurenční firmy z trhu československého. Reklamní slogan hlásající: "Jakostí dobrou, lácí svou, bezpečně vždy v předu jdou, toť pneumatiky Baťa jsou", po dlouhá léta provázel československého motoristu sportsmena na jeho cestách za benzinovým opojením. Dlužno ještě poznamenati, že rokem 1945 sloučením tří nějvětších domácích výrobců pneumatik: BAťa, RUbena, Matador, vzniká světoznámá značka BARUM“. Pan prezident také má poněkud horší povědomí o naší geografické poloze, když se domnívá, že našimi sousedy jsou mimo Německa i Francie a Velká Británie. Rovněž také nevidím tzv. Modrý oceán rozvíjejících se trhů východní Evropy, že by snad Ukrajina či Rusko? Také já přeji společnosti hodně zdaru, obzvláště pak s obsazování míst operátorů a odborníků občany z Ústeckého kraje. Na to se obzvláště těším. Krajané v Maďarsku by mohli vyprávět, bohužel Slovensko je na dojíždění do Žatce poněkud z ruky.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 11. října 2015
 
SJM Když máme dnes toho Václava, i když Karel myslel jiného krále Václava, připonám je to rok 1993 !!!!!! https://www.youtube.com/watch?v=Ak8o5lSU6xQ
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 28. září 2015
 
SJMhttps://www.youtube.com/watch?v=U8EoJZjlBLE
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 28. září 2015
 
SJMShambo, ruku na srdce, myslíš že ještě může být dnes někdo, koho to překvapilo? Je to stejná šaškárna jako se štítky na pneuškách. Neznám prakticky nikoho, kdo by jim věřil. Po zavedení panoval jistá obava v říši středu, jak ale odhalili mechanismus, rázem jejich produkty dosahovali ze dne na den vynikajících hodnot. Co se stalo. Jako obvykle nic. Zatím, co námi volení i nevolení zástupci si trofají pouze do vlastního lidu, na cizáky jsou schovívaví a silných se vyloženě bojí. Pro další příklady nemusíme chodit daleko. No a tak se hodnoty na štítcích skokově lepší a za chvíli stupnice nebude stačit a bude to jako u elektro samé AAA+++. Škoda, že v Bruselu nadlidé neznají stará česká přísloví, je namátkou: Méně, někdy znamená více- všeho moc škodí-s poctivostí na kraj lesa a mé oblíbené z Básníků od Štěpánka- "Dej blbci funkci a vymyslí lejstro". Toto by mělo být v Bruselu tesáno do kamene. Komunisté chtěli poroučet větru a dešti, Brusel dnes se chystá na základní fyzikální zákony. Chudák Albert se v hrobě obrací a tak si připomeňme jeden z jeho mnoha citátú. Jsou pouze dvě věci nekonečné, vesmír a lidská hloupost. U té první mám ale jisté pochybnosti.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 28. září 2015
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz