Pneurevue.cz » Profil » SJM

Příspěvky v diskuzích

SJMZdarvím všechny tady a velký obdiv pro Shambo. Všichni vidíme, že naprosto podobně neochotně reagují na aktuální ceny ropy ceny phm a v česku obzvláště. Já ale naprosto podobnou situaci řeším např.s hliníkem. Léta jsem kupoval za cenu, která oscilovala kolem 80Kč/kg. Na burze se pohyboval kolen 2000-2400 USD/t a kurz USD/CZK cca 18-20 Kč. Dnes je nejnižší cena za 5 roků 1550 USD, kurz je sice cca 24 Kč, ale nekoupím tady za méně než 105 Kč/kg. Když jsem tímto argumentoval svým dvěma dodavatelům, vykrucovali se naprosto stejně. Holt, co je doma, to se počítá. Se zájmem si počkám, jak se projeví na cenách ruských pneumatik současný kurz rublu, který v záplavě migrantů nikoho nezajíma, zatím co před koncem r.14 to byla hlavní zpráva. Dnes opět dosahuje kurz USD/RUB resp. EUR/RUB rekorních hodnot a je ticho jako v kostele. Podle logiky trhu by měly být ruské gumičky dnes tady za hubičku. Navíc vyjma přírodního kaučuku mají k výrobě doma úpně všechno a vlastníky gumařů jsou povětšinou významní naftaři. Velmi by mě překvapilo, pokud tam nevstoupí v platnost dodatečná cla na čínské pneu. Pak se ale ptejme, kde ta čínská nadprodukce se uplatní. Že by v EU ? Devalvace juanu lecos napovídá.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 23. srpna 2015
 
SJMZdravím staré známé. P.S. Já fakt neopisoval od idnes, naštěstí uvedený datum je mi svědkem - http://ekonomika.idnes.cz/agenturni-pracovnici-se-maji-vyrovnat-zamestnancum-f91-/ekonomika.aspx?c=A150304_153123_ekonomika_rny .....to jsou panečku pecky, to turecká hajzlbába u aralky má 4x víc než agenturák pracující u nás pro značky, které jsou ve světě pojmem. Polovinu navíc zaplatí za ubytování a zametou s každým jak se jim zlíbí. Pojzemky jim dáme za košík hrušek, pak pár fotek, kecy o pracovních místech a pak raději se již neptejte. Mám v živé paměti jak "tituloval" náš nynější prezident tu kaděřnici, která chtěla jen normální cenu za pozemky v Hranicích pro fa Ph......... Byl z ní udělán nepřítel lidu, který nechce dopřát dělnické třídě exkluzivního zaměstnavatele. Jak to dopadlo asi víte.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 5. března 2015
 
SJMOmluva, zase ten ENTR. To mají plánovači v Nexenu poněkud divné mapy, protože poloha v centrální Francii by se alespoň mě jevila jako geograficky příhodnější. Přesto si nemyslím, že to neví, naopak toho ví mnohem víc, např. jaká je u nás nezaměstnanost, jaká je výše min.mzdy, že velké firmy si ze svými dodavateli hrají jako kočka z myší, že splatnosti faktur tu nejsou žádnou mantrou, že naše "specializované" firmy, když na věc přijde dovozeu neomezené množství Ukrajinců, Moldavců apod. V článku mě zaujali dvě věci, které vidím jako klíčové:Nexen prozatím nemá žádný závod mimo domovinu a Čínu - na to si prosím někteří za pár roků vzpomeňme a pak, mě nějak unikla informace, že by v EU mělo chybělo 12 mil. ks pneumatik. Pak mě dává smysl jedině další kolo cenové války. Bylo by ale najivní se domnívat, že se jim domácí výrobci ukloní a stáhnou ocas a umetou cestičku do automobilek. Začnou bojovat, ořezávat náklady (včetně mezd) a půjdeme do spiráli na jejímž konci žádné blaho nebude. Cesta do pekel bývá často dlážděna dobrými úmysly.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 3. března 2015
 
SJMDobrý den všem. Nedalo mi reagovat na vzletnou zprávu a úsměvy naše pana premiéra v Nexenu a pobavila mě informace, že si zvolili Žatec, aby mohli rovoměrně obsluhovat Německo,Francii,Anglii a Seat ve Španělsku.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 3. března 2015
 
SJMJe mě líto, ale s níže uvedeným nemohu z mnoha důvodů souhlasit. Především se všeobecným tvrzením i CNB, že se dostáváme do deflace, protože lidé nenakupují, protože odkládají nákup na později z důvodu slevnění. To je bohapustá lež. Lidé nenakupují, protože zkrátka víc peněz nemají!!! Naše průměrná mzda je cca 26000Kč, ale německá je dost přes 100.000Kč. Reálná mzda 2/3 pracujících v ČR je cca 15.000Kč, tj. 530€ a stále se bavíme o hrubé, nikoli čisté mzdě !!! Při faktu, že spotřební zboží, drogerie, potraviny i automobily jsou +- na stejné cenové hladině, je vlastně s podivem, že zde vůbec někdo něco nakupuje. Chyméře médií o tom, jak ceny, hlavně potravin, oblečení i elektro klesají, věří po návštěvě obchodních chrámů jen poblouznění. Kde se udržela cena, je menší gramáž, nebo horší suroviny či náhražky, případně kombinace všeho. To je bohužel realita. Deflace na západ od našich hranic má trochu jiné prvotní příčiny. Že se jim také žije hůře než před 10ti léty je asi možné, ale oni mají dnes doma na domácnost 3-4 auta, 4 TV, 5PC, 2 ledničky, 6 mobilů a zjišťují, že ani koupí čtvrtého auta a 5TV i do garáže, se kvalita jejich života výrazně nezlepšila. Jestli i tady nemůžeme hledat příčiny ? Jsem žádostiv, zda některý představitel v EU ńajde odvahu pravdivě pojmenovat tuto situaci. V otázce soužití se to také bojí pojmenovat. Kumulace špatných faktorů nám nebezpečně houstne. Pěkný den přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 16. ledna 2015
 
SJMVážení přátelé, jak příznačné, že v předvečer státního svátku oslavujícího znovu nabytí svobody slova, jsme se zde dostali v této diskuzi až sem. Nechám vše bez komentáře a pouze se odvolám na jeden zákon ČR a jeden výňatek Wikipedie.-- 1) Zákon o účetnictví vymezuje povinnost účetních jednotek, které se zapisují do obchodního rejstříku, zveřejnit účetní závěrku. Povinnost zveřejnění účetní závěrky je taktéž stanovena v obchodním zákoníku v ustanoveních o sbírce listin.--Sankce za porušení nezveřejnění účetní závěrky může být udělena až do výše 3 % hodnoty aktiv celkem. Což může představovat pro společnost nemalou finanční ztrátu. Povinnost zveřejnění uvedených účetních záznamů účetní jednotka splní okamžikem jejich předání rejstříkovému soudu.---2)WIKIPEDIE -Adolf Hitler (20. dubna 1889 Braunau am Inn – 30. dubna 1945 Berlín) byl německý nacistický politik rakouského původu, od roku 1933 do své smrti kancléř a diktátor. Jako takzvaný Vůdce (německy Führer) byl odpovědný za zločiny nacistického režimu, zejména za vyvražďování Židů, Romů a postižených. Agresivní politikou zprvu dosahoval územní zisky a ústupky jiných států, roku 1939 však napadením Polska vyvolal světovou válku, v níž Německo utrpělo drtivou porážku. -- Vážený pane Menso, právě jsem udělal naprosto identickou věc, jako "ochranagum", zveřejnil jsem jen odkaz např. na Wikipedii a nezveřejnil identitu. Znamená to tedy, že se jedná o pomlouvu Adolfa H.? Je pouhý odkaz na oficiální stránky MS ČR pomluvou ? Pokud ano, Bůh s námi.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 16. listopadu 2014
 
SJMVážení přátelé. Moc zajímavá diskuze, do které jsem, co by dezertér z oboru (nikoli vlastní vinou), nechtěl se původně vůbec účastnit. Nicméně příspěvky jsou tak zajímavé a rozmanité, že mě to nedá, abych nepřinesl i svou trošku do mlýna, a to pohled zákazníka, který má ale za 19 roků v branži o pneumatikách nějaké povědomí. Jedná se o zcela subjektivní náhled člověka z okresního města, kterému není úplně lhostejné, kde a jak žije. Jako zásadní vidím ten způsob prosazení monitorování tlaku. Lidé tady po létech působení v top politice VK, kdy se dnes a denně strefoval a bohužel velmi často oprávněně, do nařízení, příkazů, zákazů EU, vnímají již tak nějak všechno s jistou dávkou podezření, co se na ně ušilo a zase o nás bez nás. A že těch blbostí do nebe volajících bylo a je o tom asi není sporu. Jen zcela okrajově připomenu štítkování pneumatik, zcela amatérské a zbytečné. Jako další vidím problém v technologii snímání tlaku. Jak v několika příspěvcích zaznělo, zavádíme něco, co je již překonané, poruchové, náchylné k poškození a jediný prospěch z toho prozatím mají výrobci. Pro zákazníka z toho plynou jen další starosti a náklady. Neznám Lagunu, kde to někomu po 5ti létech fungovalo. No a pak tu máme naše specifikum proti původním členům EU, a to jsou naše příjmy, cca 1/3 -1/4. Seberte z dlaně chlup, když tam není. Navíc je tu také fenomén Škoda, který jak bylo také již zmíněno, to řeší jinak. Víme, jak Škoda řeší hlavně služební flotily, jak prodejci jiných značek skřípou zuby. Také je fakt, že ¾ prodaných vozů je v ČR firemních, no a ta ¼ připadá na „obyčejný“ lid, jak ho s oblibou nazývá Bohouš. No a to jsou ti majitelé Dácií, Clií, i20 atd. Tyto zákazníky zajímá ze zcela pragmatických důvodů hlavně cena. Až se seznámí s realitou, co obnáší monitoring, výsledkem může být ještě masivnější používání zimních pneumatik celoročně, než je doposud, a to prosím nyní odmítají přezutí jen pro cenu 400-500 Kč. V konečném důsledku to může znamenat i úbytek těchto klientů na servise. Nicméně bude to individuální záležitost místo od místa a servis od servisu a až čas ukáže, jak se věci mají. Krásný den a vydařenou sezónu.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 19. října 2014
 
SJMZdravím vás přátelé. Již z odstupem roku sleduji po očku co se děje v oboru. Byl tu dlouho děsivý klid, asi před bouří. B2B jsem zarigistroval a to bylo vše. Až dnes po Bořkově příspěvku se mě náhle rozsvítilo. Tak třeba na druhý pokus to bude OK ? Dík Bořku, vím že mám velký rest. Hezký den. P.S. Někdy není na škodu v tom našem Absurdistánu být úředně uznaný blbec, to potom nemusíte splácet úvěry, faktůry, omylem je pošlete na něčí volební konto a máte klidný život.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 15. září 2014
 
SJMZdravím vás pánové. Situace nejen na bojišti se mění každou minutou a nelze vyloučit, že ruštinu budeme muset více oprášit, než tady předvádíte. Jako další mě zaujalo toto téma konference: Ing. Zdeněk Picek „Přežít, vyžít, dožít, nebo… PROSPEROVAT?“ Aktuální problémy podnikání v odvětví prodeje a servisu pneumatik a jak je účinně řešit Myslím si již nějaký čas a včerejší ekonomika na čt24 to potvrdila, že hrozba zavření plynových šoupat je reálná. Samozřejmě to Rus vytrubovat v srpnu nebude, ale počká si až pěkně přituhne. A komu to udělá ? No hlavně těm nerozhodným a navíc velmi závyslím (ČR,SR a Maďarsko). Jako aktuální pro nadcházející zimu se jeví hned první slovo "PŘEŽÍT". Kdo máte plyn, již se poohlédnout po kamnech, pohledat komín, zajít se pozeptat do uhelných skladů. Zní to jako dobrý vtip, ale koho by zde napadlo, když sledoval, jak válel v lize mistrů Šachtar Doněck, plný brazilců a dalších z celého světa, že za pár měsíců bude město bombardované, vyhladovělé a lidé buď na útěku nebo zalezlí ve sklepích.A celá slavná EU se chová jako "chytrá horákyně". Mám nějaké vazby na výrobní podniky, na venek se tváří, jako že všechno běží dál, ale ve skutečnosti nikdo netuší, jak to bude dál a je tam cítit obrovská nejistota. Zatím to běží setrvačností, ale jak dlouho ?
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 3. září 2014
 
SJMShambo vidím že máš spojení do Indie on-line, tak se pokus zjistit, kam ty černé nesmysly všichni chtějí v Evropě dávat. Tu vidím, že jeden Korejec sem narve 19 mega z Maďarska, další 10mega z chmelnice a třetí plánuje další miliony. Smysl to dává jedině za předpokladu, že kvalita se vyrovná premiovým značkám, ale cena bude na úrovni čín. Evropský trh pneu není nafukovací do nekonečna a jednou bublina praskne jako reality v USA. Pak může nastat doba, že tady přežije Apolo, ale třeba zavřou Otrokovice.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 5. června 2014
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz