Pneurevue.cz » Profil » SJM

Příspěvky v diskuzích

SJMDobré Shambo, čte se to to lépe než německá obdoba RF, poznámky a dodatky vtipné a trefné. Pokládáš otázku kolik stojí F1 guma. Dnes nevím, ale bričky stály před pár léty bratru 1000 €/ks. No a k životnosti a výdrži všeho kam se dnes člověk podívá ? Škoda mluvit. Když slyším ty žvásty bruselských i našich pokrytců, dělá se mě zle. Tady se reguluje kdejaká pí..., hrajeme si na humanisty a projistoto se tváříme, že nevidíme, kde a za jakých podmínek se v Asii a Africe co vyrábí. Mám na mysli např. tu zřícenou textilku ( spíše by se tomu mělo říkat koncentrýky), kde šijou světové značky. Příklad Adidas: 2% pokles obratu, ale 6% růstu zisku. Ta textilka je učebnicový příklad globalizace. A závěrem něco málo k pousmání. V pondělí mě honila po městě policie s majákem, za údajný přestupek, který jsem na 1000% nespáchal. Když po 5ti minutové rozpravě spustily žvásty, že oni jen vyžadují dodržování zákonů, byť výplod chorých mozků a já jsem si měl zvolit jiný parlament, když se me to nelíbí, normálně jsme vytekl a vysvětlil jsem jim jejich logiku, která je naprosto stejná jako byla u třetí říše. Také měli zákony o nadřazenosti rasy a dle tehdy jejich platných zákonů bylo vraždění v souladu s jejich zákony, stejně jak to chápe dnes pčr. Stáli tam ti dva jako trubky, vrátili mě doklady, poděkovali, sedli do auta a vystřelili jako z praku.Vlastně se nic něstalo, jen 15 minut v prdeli, ale měl jsem takový hřejivý pocit na duši.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 9. května 2013
 
SJMDobré popoledni páni. Jo jo, taky to tady upadlo a dělá se již jen v poklidu celý den, někdy je i 15-20 min. prodleva - neobjednáváme. 15 a 16" se prodávají, řekněme na tu bídu normálně, za to menší, to je totální fiasko. Myslím, že zkrátka klientela těchto rozměrů úpí pod tíhou ek. situace a vůbec neřeší venkovní teplotu, ale obsah vlastní šrajtofle a ten je čím dále tenší. Pevně věřím, že ještě něco přijede a i něco si koupí z těch malých, ale bude to rozplyzlé do 2-3 měsíců a celkově to bude stát za h.., no raději za starou Belu.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 30. dubna 2013
 
SJMBobrý večer, tak nás Bořku nenapínej, ale Míra s Petrem říkali, že spoření zkončilo a od nynějška zase utrácíme. No nevím, byl jsem v jednom nejmenovaném autosalonu. Tvářili se, že prodává se normálně pro toto období. Tak jim povídám, že pokud se budeme bavit jako na ideologické konferenci ODS, odcházím a šel jsem. Ven za mnou vyběhl jeden z prodejců a povídá, abych se nezlobil, že není takový pitomec, ale mají nařízeno šířit optimismus a držet ceny. Realita je ovšem taková, že zatím co v březnu 12 prodali 20 ks, letos 3 ks a zam. se bojí o práci. Hroudo, to zdražení nákladních Barumů má asi vyvolat dojem, jak se dopravci mohou po tomto zboží utlouci. Můj známý byl v pátek na ek. fóru kde mimo dalších, přednášel i prof. Zelený. Vyhlídky jsou více než chmurné a ode dna se budeme odrážet ješte pár let a protože je dobrých zpráv čím dále méně, je je třeba těm méně dobrým dávat alespoň ůsměvná hesla - pravil Julo Satinský v komedii století.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 29. dubna 2013
 
SJMDobré ráno vážení, stále doufám ještě kolegové.V dnešní divné době jsou vaše příspěvky pro mě jakousi vzpruhou po ránu. Dík Shambo, Bořku, Michale a další. I já mám něco k pobavení. Manželce dosluhuje již asi 5 let její autíčko a tak pro chvilkové vyskočení z kolotoče jsem zcela vážně zabrousil do okolních autosalonů s jednoduchým předsevzetím: 4 válce, spotřeba cca 5L benzínu, 4-6 airbagů, man.Klima, pozink plechy a za to jsem na dřevo ochoten vysolit cca 200-220 t. Prvotní představa bylo, Polo, Fiesta, i20 a pod. Myslím, že nepatřím k sociální spodině, když uvažuji o těchto modelech, přesto jsem všude, vyjma Korejců cítil jisté opovrhování a u Fordu (letos pokles prodejů v ČR o 50%) doslova urážky, kdy mě poslali se podívat na Dacii, že to je auto pro mě. Nevím zda jsou tak hloupí nebo nemyšlení, spíše asi obojí, ale rozhodně až na vyjímky žijí ve vlastním vyrtuálním světě, nahony vzdálenému dnešní tvrdé realitě. S letáky a canama aut, kterých máme každý den plné schránky si můžete - však víte co,protože v reálu je tam tolik dodatků, podmínek a kliček, že nemá cenu to číst. Na poslední otázku,proč za to vyhazují peníze a dělají z potencionálních zákazníků blbce se mě dostalo odpovědi,že to tak dělají všichni. Co dodat. Žijeme holt v Česku.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 24. dubna 2013
 
SJMNazdar klucííí. Tak jsem to 4tý nebo 5tý týden po sobě nonstop 14-16 h denně vzdal. Tělo začalo stávkovat, hlava bolí jako střep, z nosu teče proudem. Chod servisu nachávám na mých lidech. Zatím se jim do toho nemontuji a je vidět, že kompetence jim zatím vyhovují a docela se snaží. Uvidím, jak dlouho jim to vydrží. Co slyším, minulý týden se postupně rozbýbával, v pátek se čekal šrumec, byl docela dobrý, ale nikoliv vyčerpávající. Zatím klasika, celá kola, 3 - 4 mm vzorku a dotka 05 dení sebemenším důvodem byť jen k zamyšlení nad koupí nových. Prodeje malých,jak říká Michal u nás zatím katasrofální a to jsem nastavil loňské zásoby 30-50 Kč nad nákupku a mám je tak +- jako KK a ani ťuk. Podržel jsem jen práci na loňských cenách 660- 800 ( 13 -16) + 30 ventil. Každý večer zde mrknu co nového a musím říci, že to koresponduje s referencema mých kluků. Nyní z jiného soudku. Jak jsem dříve předeslal, často se nyní potuluji po strojírenských fabrikách. Tam kde bzučí samá CNC, investovali miliony do software a pc odborníků a zaplatili je, prozatím mají práce tak akorát, tam kde malinko zaspali, skučí jak staré štětky. Byl jsem ve firmě, kde nástupní plat programátora ( po prověření) je 45000, po roce + 10000, po druhém 5000 a pak každý další podle inflace +1%. U strojů jim dělá 40% inženýrů. Pročpak ne, za 40000. Náročnost na lidi, přesnost, pořádek, preciznost je mimorádná, přesto tam nepanuje nervozita. Dělají mimo jimé pro Airbus i McLaren. Majitel i manager v jedné osobě nosí obyč. košili a zná výrobu do posledního šroubku. Doslova se omlouval, že po 15ti létech si dovoli koupit CC, ale na delší cesty ho prý potřebuje. Jaký rozdíl proti firmě, kde jsem byl před týdnem. Na parkingu G a X5, kanceláře kůže a mahagon, za to v provozu boží dopuštění a bordel. Ti somrovali o kooperaci jako diví. Při odchodu jsem si v duchu říkal "chcípněte" a pokud se tu najdou šikovní lidé, těch usraných 16000 co jim dáváte, jim dozajista dají i jinde i když s prací je to tu obecně problém. No páni, letos nás žádná selanka nečeká. Docela často mě napadá otázka, jak to bude vypadat na silnicích, až přestanou jezdit všichni ti agenti s teplou vodou, obchodníci s deštěm a desetitisíce podobných rádoby podnikatelů. Lidé konečne začínají chápat i jsou donuceni, koupit méně, za to kvlalitu, zjišťují že kvalitu v marketu je hledat jako jehlu v kupce sena atd. Kam mířím. Lidi nejsou tady úplni trotli, za komančů ale na vše byly tzv. ČSN a pak tu nastal tu divoký západ. Po dvaceti létech přicházíme na to, že není možné mít 1kg šunky za 80 kč, když 1kd masa stojí 160, stejně jako že čínanská guma za 1200 nebude asi to samé jako mišák za 2000. To, že číně takto dramaticky klesá odbyt pneumatik, nezpůsobyly štítky, ale jedině a pouze 3 věci. Lidé již v Evropě nejsou tak bohatí, aby mohli kupovat levné věci, za druhé lidi již jsou alergičtí na záplavu čínských šuntů, za třetí je to snížení cen evropských výrobců. Já čínu prodával a tak před 3-4 rokama nastal sešup poptávky a dnes i v tomto chudém kraji ani pes po nich neštěkne. Také krámky s levnýma hadrama již zavřely a dále zavírají jeden po druhém. Asi se pomalu dostáváme zase k podstatě, jak nás učili soudruzi na příkladu T. Bati: "Baťa se na své nekvalitní výrobky snažil nalákat lid nízkou cenou. Takové boty jste si koupili a za 10 či 15 roků mohli jíti pro druhé". Hezký večer přátelé.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 14. dubna 2013
 
SJMAhoj čendo, bylo by super nazývat věci pravým jménem a přitom vidět světlé zítřky, dnes by mě bohatě stačilo i světlo na konci tunelu, bohužel ani jedno se nekoná. Až dnes začínám pomalu chápat, proč asi lidi dávno před námi oslavovali konec zimi a těšili se jako dnes já. Chápu, že jak člověk stárne, má zimu rád čím dál méně, ale když jeho vyhlídky do kvality života nejsou valné, velkou radost mu udělá i to počasí. Pozoruji na sobě, že se stavem vládnutí a celkovou situací v naší zemi, se na hezké počasí spoléhám stále častěji, což dříve rozhodně nebylo.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 8. dubna 2013
 
SJMomlouvám se, ale toto musím tady pověsit. Krásně to dokresluje absurditu dotací a státu i EU obecně. Člověk se pousměje, ale je to k pláči. http://olomouc.idnes.cz/setreni-na-teplu-ve-skolach-dfj-/olomouc-zpravy.aspx?c=A130406_1913789_olomouc-zpravy_kol
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 7. dubna 2013
 
SJMSJM hezké sobotní ráno, než odejdu do nové roboty parazitovat i v neděli, podělím se o své pocity. 1) Shambo gratulace - holá, suchá a děsivá fakta. Chybí mě tam snad jen plyn, jež mnozí v zimě používáme a s každým autem ihned ztrácíme a také důležitá inflace. Nechci se Ti plést do řemesla, které bravurně zvládáš, na rozdíl od téměř všech ekonomických odborníků placených z našich daní. Když vidím, že nárůst základních en. výdajů domácností a firem za 6 roků je o třímístné hodnoty, že základní potraviny, měřeno zvýšenou cenou, při současném snížení hmotnosti, o náhražkách v nich raději pomlčím, poskočily téměž o 30% za poslední rok, pak je s podivem, že ještě žijem. Já očekávám situaci v gumách a službách obecně pro letošek velmi, velmi špatnou a jsem šťasten za rozhodnutí spustit svůj "druhý pilíř" v podnikání. Také to není žádná selanka, ale přeci jen je uvažovaný výdělek někde jinde. 2) Informace za poslední týden ze servisu: 2x Thalia a 1x felicia přezutí vlasních na léto, asi 2x defekt. Pánové ani jeden nechtěli zbytečně ojíždět zimu. Při jejich najetých zimních km myslím, že i příštích 10 roků nebudou pneumatiky řešit. Také dříve jsem psal, že na jaře i podzim jsme přezuli nezvykle velké množství strarých i nových náhradních disků. Jsem zvědav, zda si je přijedou alespoň přehodit, či to zvládnou doma nebo u chdníku ? 3) Tento týden mě přišla objednávka, něco nedodali, tak dorazilo bratru nějakých 80 ks. Kde jsou ty časy, kdy jsem na první závos bral i 700-800 ks ! Mám tak i s loňským zůstatkem 5 - 10 sad od cca 15ti rozměrů (195 a 205 trochu více) a šlus. 4) Neuplyne týden, abych 1x -2x nezavítal do výrobních firem,kde unisono zní " za první 3 měsíce 15% až 30% pokles tržeb, zima je nekonečná, uvidíme co duben a když nedojde k zásadnímu obratu, budeme snižovat stavy, zatím jsme ořezali provozní náklady jak to jen šlo. Cesťáky vyhazujeme ihned ve dveřích, lidé když remcají, ptám se, zda chtějí nové montérky a mýdlo, nebo výplatu, musí si ale vybrat. To prosím se ale nejedná o žádné chatrče, ale moc hezké firmy s letititou tradicí. Berou dnes jen to nejnutnější, potřebné k uržení výroby. Docela se těším na statistiku prodejů referentských vozů, jak nám škodovka vtlouká do hlavy, že firmy čekají na Oc III. aby ji mohli ihned koupit svým referentíkům. Tady u nás to tak rozhodně nevypadá a když se na to ve firmách pro odlehčení rozhovoru ptám, dostane se mi odpovědi, že takovou otázku by si referent i obchodník ani dnes nedovolil položit. Naopak v jedné fa vážně uvažují, že zruší ref.vozidla úlně a najmou si smluvního taxi za předem dojednaných podmínek a prý by ušetřili až 45% nákladů a hromadu starostí, včetně s gumama. Holt, když lidi chtějí práci, ať se do ní dopraví jak chtějí.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 7. dubna 2013
 
SJMKrásné, ale i hnusné ráno, sněží, fouká atd., zkrátka jaro jako se žurnálu. Podělím se o část epizody včerejšího dne. 2x, 3x ročně si dáme spycha s kamarádem, co má několik spec. sportovních obchodů po česku. Tak sedíme a klábosíme, jak to stojí za, však víte a požádal nás o přisednutí chlápek, kterého tak trochu od vidění známe. Po chvíli povídá:"Chlapi, nechci se vám plést do řeči, ale slyším, jaké máte problémy a to počkejte, až lidem rozešleme složenky s doplatky". Pak se ukázalo, že pracuje u firmy XY na dodávku plynu. "Jen za březen se cena za vytápění zvýšila téměř o 50%, ale stále i v dubnu se plynoměry točí naplno. "Nám se peníze hrnou, ale pěšáci dole začínáme mít tušení, že se dostáváme na hranici sociální únosnosti. Prodávat asi cokoli jiného něž energie a základní živobytí bude asi řehole, ne ?" Dorazili jsem druhé pivko a vydali z poloprázdné hospody zasněženou krajinou prozatím k vyhřátému domovu. Doma otevřu pc a vidím titulek jako kráva. Plyn v květnu slevní až o 10% ! Tak a je to tady, myslím si. Po přečtení do konce ale již tak nejásám, zase česká energetická klasika, vlk se nažere a koza zůstane celá a novináři mají o čem psát.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 3. dubna 2013
 
SJMZdravím, no já Michale Tvůj optimismus nesdílím. Nežiji v Beskydedech a sněhu tu máme cca 20 cm, na středu je hlášeno další vydatné sněžení a když se dívám na předpověď, do 10.4. stále smýšené přeháňky, v noci pod nulou a přes den max. 3-6, čili dle mého nejzrádnější silnice. Já to vidím, že ještě 1,5-2 týdny si tady neškrtneme a lidi jsou navíc již tak otráveni, že bude stačit jedna zmínka v TV, že i koncem dubna může spadnout pár vloček a kšefty se nebudou pořádně hýbat celý duben.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 1. dubna 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz