Pneurevue.cz » Profil » BF

Příspěvky v diskuzích

BFPneunm tady se musím opravit. Kontrola dovezených pneu, test těsnosti apod, není nic zakázaného i když se provádí jen u dovezených nových pneumatik a může být v ceníku. Podle mne by měla už být součástí každého pneuservisního ceníku. Zákon jasně říká, že ručíme za práci a tohle může být v ceníku a sám to mám a provádím test těsnosti za 400, ale i za 1000,- dle velikosti gum, což je oproti mým nové zakoupeným pneumatikám jednoznačný rozdíl. Taky jsem dostal pochvalu a nic nenamítali, takže ano tahle položka může být použita u internetových apod. dovezených nových pneumatik. Svoje nové máme pojištěné ze zákona, tyhle dovezené ne takže je na nás jak je příjmeme , omezíme a kontrola může a podle mne i musí být zpoplatněna a je mi jedno jestli to je nějaká sra... nebo Michelin, absolutně jedno. Zaplať a jeď(((-: A úspěch slavím s tím když na závěr u placení jim ukážu že kdyby si gumy koupili u mne tak to mají za slevových 1000,- a teď platí 1890,- a ani nemrknou. Říkám, nemůžete mít cenu stejnou jako zákazník který si kupuje u mne pneu. Naopak musíte ji mít dražší a v zimě Vás v sezoně absolutně nepřzuji, protože to mám na stránkách , na servise všude napsáno a řeším jen svoje lidi a gumy ode mne. Není čas na hlouposti a když jste to koupil na internetu tak si to buď tam i přezujte, nebo si kupte stroje a luskejte si to v garáži. Ani nepípnou a hodně, opravdu hodně lidí se vrací a kupují pak u mne, protože zjistí že ty především velké rozměry jsou těžké jako prase a neumí to jen tak někdo přezout. A co nepříjdou mi fakt nikdy nevadilo a nevadí. Jsem znám svým postojem už dá se říct léta letoucí a vím, že nikdy neustoupím. Pravidla nastavuje servis ne zákazník z ulice a už vůbec ne interneťák. Asi tak.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 30. května 2021
 
BFHezký dobrý den přeji přátelé gum. Na otázku ankety --- Jaký přístup by měl pneuservis volit vůči zákazníkovi, který si přiveze pneumatiky z internetu? ,Obsloužit za stejnou cenu jako ostatní ,Obsloužit, ale s příplatkem a až po svých zákaznících ,Obsloužit a přesvědčovat, že nedělá dobře , Pod nějakou záminkou tiše neobsloužit ,Říci mu na plná ústa, že není vítaný DOPSAL BYCH TAM JEDNOZNAČNĚ - OBSLOUŽIT ZA ZÁKLADNÍ CENU, BEZ MOŽNOSTI SLEVY. Žádný příplatek není dnes povolen, to by ČOI ka řádila, ale základní cena může být vysoká dá se říct jak chce a s ní pak se dává jednotlivé slevy, dle toho zda si zákazník zakoupil u mne pneu, nebo si dovezl třeba už starší pneu které už jezdil. U mne to letos na jaře kdy je to vždy klidnější než zima fungovalo a ještě i funguje na jaře tak, že zákazník se třeba objednal na přezutí a měl svoje nové gumy, což já neviděl v rezervaci, ale neřešil jsem to. Poté platil základní cenu, bez jakékoliv slevy. Nic jsem neřešil, všichni zaplatili minimálně 400,- navíc a u velkých kol přes 800,- navíc a ani nepípli. Platí pak i sáčky a další položky které má zákazník který kupuje u mne vše zdarma- má slevu, interneťák ne. Rozdíl je jasný, nikoho neomezuji, nikomu nedávám žádnou cenu navíc, platí za základ a nemá nárok na slevu. Ostatní ano. Pokud přijel někdo např. jako tento týden v pátek v 15.hod. bez rezervace, tak jen výjdu z kanceláře, podívám se co má v autě a slušně mu řeknu, že nemám kapacitu, že mám ještě třeba naobjednány další auta a že brzo končíme a tak ho slušně, takticky odpálkuji někam jinam. I kdyby bych to stihl, netřepu se o pár korun navíc získat. On si pojezdí po servisech a pozná že není vítán skoro už nikde. A jak říkám zcela upřímně a promiňte mi to slovo přeskakovací děvky servisu já u sebe nemusím, nestrpím a nemám je rád a zvlášť když přijedou v pátek odpoledne, že to zrovna přišlo. Tak ať si to užijí jinde. Na zimu bude zase stop stav pro internet, tam není čas ztrácet čas a vím dobře proč. Internetoví prodejci začínají mít velké problémy co se týče právě přístupu servisů ke gumám od nich. A vidím to napříč celou republikou. Naopak pneuservisy dnes mají často už zmáklý komplet nabídky, uskladnění, rezervace práce a tím odebírají kšeft interneťákům. Toto se bude neustále brzo navyšovat, protože opravdu ty kvalitní pneuservisy jdou s dobou a nenechají se už nikdy tlačit a omezovat interneťáky, kteří mají obrovskou nevýhodu právě, že nemají servisy a to si dobře uvědomují jak oni tak už zákazníci, kteří pak jezdí jak blbí po servisech a málo kdo je udělá. A zase to mohu říct jasně když jsem to viděl na svých cestách po servisech v ČR. Doba se mění a za sebe jsem stále už mnoho a mnoho let zastánce že vola, otroka a blbce nikomu nebudu dělat. Chceš přezout? Na jaře ok, zaplať tlusťochu a buď rád, že jsi rád. Na zimu mne neotravuj, není čas dělat kraviny, práce na svých zákaznících kteří chtějí koupit a přezout pneumatiky je tolik že jsme rádi že to vůbec dáme. A o to tu i jde, nezničit stroje, ale hlavně sebe ani své kolegy. A proto třeba a zrovna na jaře bych tam dopsal - OBSLOUŽIT ZA ZÁKLADNÍ CENU, BEZ MOŽNOSTI SLEVY. A jak to je u Vás? Jak to máte Vy? Hezký zbytek neděle přeji.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 30. května 2021
 
BFHezký den přátelé gum. Co říct o probíhající sezoně? Za mne náročná. Prodej pneu je na velmi solidní ůrovni, oproti minulému roku kdy ale jsem byl 4 týdny zavřený je to jednoznačný a velký nárůst. Je však vidět, že lidé přicházejí pneumatiky přezout, protože chtějí ušetřit zimní kterých jsem prodal minulou zimu velmi hodně v porovnání posledních 6-8let. Práci na pneu vidím ještě na 2-3 týdny ve větší intenzitě a pak to upadne. Velmi zajímavou zkušenost teď mám s elektrokoloběžkami u kterých v současnosti si troufnu v klidu napsat neumí přezout tyto pneu 9 z 10 servisů. Zákaznici si to doma v klidu sundají s ráfku, ale absolutně toto kolo o průměru cca 25cm nemají šanci obout a vždy poškodí duši. Za minulý týden 4 lidé tohle u mne provedli, pak jezdí po servisech a ty to zkusí a nakonec pošlou zase dál. A ke mne se dostane duše jako řešeto (((-: Bez spec. přípravků to opravdu nejde téměř obout bez poškození duše a lidé se už ani nediví když si za takové kolečko vezmu jen za montáž kolem 100kč bez opravy která je účtována zvlášť. Necítím se jako zloděj, naopak za spec. práci se musí i zaplatit. To samé u sekaček, nebo hlavně u čtyřkolek, které jsou někdy složitější na montáž i když máte k tomu přípravky, stroje a vybavení. No nic, popřeji už jen ať se daří všem pneuservisákům dobrý a pracovitý týden a jak i teď říkám na jaře - prostě na pohodu.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 16. května 2021
 
BFHroudo, příteli, kamaráde, věř že jsem u tebe byl rád a zase i přijedu. Vždy se budu rád vracet k lidem kterých si vážím a pro mne osobně své zlomové životní jubileum jsem ve čtvrtek mimoto strávil tam kde jsem hlavně chtěl i být. U lidí které mám rád a s kterými je mi dobře. A tvá rodina k nim bezesporu patří. Děkuji ti za vše a prosím tě šetři se už konečně trochu více. Děkuji taky tímto všem pneuservisákům za všechna přání které se mi dostalo. A jak se říká, zítra ke strojům přátelé gum.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 2. května 2021
 
BFHezký nedělní den přátelé gum. Ano máme za sebou náročný týden a i když jsem v pátek i včerejší sváteční den měl zavřeno, přesto bude i další týdny co dělat. Nikdo se nezblázní a nikomu se nic nestane přijet jindy. A ti urpuťáci kteří potřebovali přezout hned, ať si hledají místo jinde, stejně bychom je neudělali, protože rezervační systém je jasný. Od středy jsem se pohyboval po ČR a navštívil jsem pár kolegů na několika servisech. Všude byl cvrkot a čilý ruch. Není divu, když se vše posunulo téměř o měsíc a přezouvání probíhá naplno. Sezona je v plném proudu a to je dobře. Většinou na sobotu zavřeli, ale našli se i výjimky kteří měli včera otevřeno. Je to jejich věc, ale nejsem přesvědčen že je to to pravé zvlášť když nejsou sami, ale mají zaměstnance, kterým se ale taky nechtělo. Nemusí se to pak v budoucnu vůbec dobře odrazit, pokud majitel nenabídne odpovídající odměnu na kterou však už ani často zaměstnanci nereflektují, protože chtějí být raději doma, než ve špinavé a těžké práci. Bohužel, tohle je dnes standart a museli jsme se tomu mnozí podřídit. Někde to ještě jde, ale někde už bohužel ne. Doba je prostě taková. Příští týden bude hodně náročný, ale vše se dá na jaře zvládnout mnohem lehčeji než v zimní sezoně, kde se hraje o čas. Popřeji všem rozumným pneuservisákům ať se jim dílo daří, ať mají jen slušné zákazníky a ať mají klid a pohodu na svou práci. Hezký zbytek neděle přeji.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 2. května 2021
 
BFJeště jsem zapomněl dodat, že stejně v květnu mám soboty vždy už několik let zavřeno. Mám otevřeno jen v sezoně a to je díky lidem už roky duben, říjen a listopad. A že duben překvapil počasím a v květnu bude letos změna mne opravdu už netrápí. Takže teď v sobotu je poslední 3 sobota a pak až v říjnu. Tak je podle mne k tomu přistupovat a řešit dnešní situaci v pneuoboru. Jak si je vychováte, tak je i pak máte naučené. A funguje to, věřte.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 19. dubna 2021
 
BFA teď si pánové dobře uvědomte, že 1.5. a 8.5. je sobota a státní svátek. A já se ptám, budete dělat? Máte pořádný příplatek za svátek, pro sebe i zaměstnance? Ptám se proto, že mne už oslovilo několik lidí a v klidu jsem jim řekl- Vy, ty jdeš taky do práce? Zaplatíte, tíš mi stejně za práci jako zaměstnavatel tobě 100% navíc? Nezaplatíš, tak se hloupě prosím neptej te Mi je zcela jedno že je to posunuté díky počasí, že lidé budou remcat, otravovat, prudit, svátek je svátek a volno je volno. Dokonce jsem si letos řekl, že i v pátek 30.4. mám zavřené. Naplánoval jsem to už na začátku března a tak to nemíním už vůbec měnit. Zaměstnanci mají už plánované věci a protože se už trošku rozvolňuje a to je jen dobře, že si snad i někde vyjedou a nebudou doma ani v práci a na 3 dny si odpočinou. To že to mělo být až na závěr jarní sezony jako obvykle a nestalo se tak mne netrápí vůbec.Takže z technických důvodů je pro mne v pátekzavřeno(((-:. A svátek je svátek, tam to neřeším, nemusím ani nechci. Honit se, nervovat? Proč? Přezutí na jaro nikam a nikomu neuteče a honit se že někteří budou chtít zrovna v ty dny přezout mne osobně už po mnoha letech činnosti netrápí a ani to nebudu měnit. A proto se ptám všech Vás pneservisákům zodpovědně, budete dělat charitu, budete dělat vola, sluhy, poskoky i ve státní svátek? Necháte si to řádně zaplatit?, zaplatíte sebe i zaměstnance jak se má dle zákona za sobotu a hlavně statní svátek? Děkuji za odpověď.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 19. dubna 2021
 
BFSHAMBO, SJM poprosím Vás přátelé o Vaše nové postřehy a zajímavosti a nemusí být jen s oboru. Určitě něco máte v rezervě. Díky.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 11. dubna 2021
 
BFHezký nedělní den přeji. Aprílový týden přinesl přesné chování českého človíčka. Zákazníci kteří se objednávají se zase v klidu i ruší, protože je překvapuje že může být začátkem dubna sníh. V úterý má zase přijít sněžení na celé území republiky a tak jsem opět připraven na odhlášky které jsou běžné. Lidi si však neuvědomují a je jim to i zcela u zadku, že my s tím máme často zvýšené náklady které oni vůbec nevidí. A pak vám v klidu řeknou, že chtějí přezout v pátek odpoledne, nebo sobotu kolem 11hod. a později, protože ráno v sobotu ještě spí. Jak já v tomto případě rád tiše říkám - nasr..!, nebo sory jako a bude to tak jak řeknu já si začne vymýšlet často on. A proto jak napsal eguma absolutně souhlasím - Takže ano, klienti jsou důležití. Ale nejdůležitější pro sebe budu dycinky já sám. -- Připíšu snad ještě, že jsou důležití i ti co na servise dělají, tedy především mechanici, ale i ostatní zaměstnnci. V celé republice je to teď většinou tak jak sleduji kde jsou zaměstnanci pneuservisu, kromě pár výjimek které však ovlivňuje více autoservis než vyloženě pneuservis že někteří pneuservisní majitelé už teď propouštějí a hlavně teprve budou popouštět pneumechaniky ať už z důvodů že zákaznici nenajezdili a nenajezdí tolik km a tím pádem především osobní pneuservis jednoznačně opadá jak v prodeji pneu , tak i v dalších činnostech pneuservisu. Další aspekt je i celková cenová tvorba pneumatik a jejich zisku a jedním s hlavních příčin jednoznačně vidím v obrovsky zvýšených nákladech na zaměstnance s návazností na špatné účtování za práci v pneuservise majitelem pneuservisu, což je neudržitelné k poměru zisk a náklady. Ano u Agro pneu to zatím není tak markantní. U sektoru nákladních pneu už je to už teď částečně zřejmé a myslím si že tam dojde k obrovským problémům v blízké budoucnosti, kdy se zastaví toky mezi nákupem a prodejem do a ze zahraničí. Příkladem mi bude třeba železo které v současnosti v celé Evropě teď není, prudce zdražuje a taky jen tak brzo nebude, což povede k odstávkám celých fabrik a tím pádem i dopravy a s tím i prodej a servis nákladních pneu. A chování zákazníků? Pořád si jich hodně myslí že si písknou a každý servisák se hned kolem ních hned a okamžitě posmolí. Ano jsou stále pneuservisy které si to ještě neuvědomují co bude za pár měsíců a neumí nastavit ceny služeb na požadovanou úroveň. Já určitě nejsem z těch co zlevní, co bude někam ustupovat, a vidím to kolem sebe teď často, protože nechci být mezi těmi co budou někoho propouštět i když nikdy neříkej nikdy. Naopak chci investovat a chci dál svou činnost provádět odborně a profesionálně, což činím i právě teď nákupem nového kvalitního nůžkového zvedáku který stojí přes půl milonu korun a který se momentálně vyrábí na zakázku. Kdybych totiž dělal jen toho vola, tak si nekoupím třeba ani imbus klíče. Znám teď pneuservis který má několik zaměstnanců a přiznal mi že 4 měsíce je v mínuse a jen díky další činnosti to ještě tahá, ale bude propouštět. Další propustil minulý rok jednoho a v červnu jde už další mechanik z pneu pryč, protože ho neutáhne mimo sezonu. Zakázal poprvé v historii internetové gumy na servis přivézt, protože už teď nestíhá pokrýt zákazniky které musí i díky odchodu probrat a hlavně pořádně přebrat. Zjistil to samé co kdysi já, když propustí jednoho zaměstnance tak i když ztratí poměrnou část zákazníků které si však může a musí jako jsem to udělal já přebral které chci a které už ne, tak pořád na tom rapidně vydělá. Ano je to zase o nákladech a zisku, nehledě že ušetří za a na stroje, za a na vybavení, za další spojené náklady na zaměstnance a na firmu, které si často majitel pneuservisu vůbec neuvědomuje a s tím se setkávám velmi často. Proto říkám čestně, že si dnes jednoznačně už i vybírám zákazníky kteří jsou pro mne přínosem a kteří respektují to co jak dělám a i pak účtuji. Berou můj investovaný čas jim, vozidlu a to vůbec ne jako samozřejmost. Jestli si však někdo myslí, že ten kdo je sám jako živnostník na dílně na tom brzo vydělá, tak je na omylu a velkém. Nemá často kvalitní výbavu na dnešní kola aut, nemá ani kapacitu a hlavně nemá i dobrou cenu pneu oproti jiným větším pneuservisům. To se i jen tak nezmění a myslím si že je to i často dobře, protože by to u mnohých zase udělalo ještě větší neplechu než užitek. Zapomeňme na to jak a co bylo. Je jiná doba a bude zcela jinak než bychom si upřímně asi všichni přáli. Jaro proběhne ještě nějak, ale ceny všeho co se jen zdražuje se odrazí brzo všude a nebude to vůbec jednoduché pro nikoho z nás. Avšak ten co si myslí že zlevní cenu práce a pak že obstojí, je na velkém omylu, ba naopak, dopadne ještě hůř. A vidím to kolem sebe čím dál častěji. Hezký zbytek neděle a jak se říká zítra ke strojům!!!
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 11. dubna 2021
 
BFHezký večer přátelé gum. Máme tady duben, měsíc kdy se v dílnách opět rozběhnou pneuservisní stroje na plné obrátky. Měsíc který je sice náročný, ale přesto nikdy nedosáhne toho nejvyššího šrumu co se děje na zimu, kdy lidé chtějí přezouvat okamžitě a jak se říká včera bylo už je pozdě. Ano i teď se už našli pro mne velcí blázni kteří chtěli přezout nejlépe ve čtvrtek odpoledne, aby se ráno probudili a věděli že 1.4. mají přezuto a zákon už na ně nemůže. Dívám se na to vše již vlastně přesně 30 let co jsem 1.4.1991 přišel z vojny a vstoupil do oboru pneu. 30 let je opravdu velmi dlouhá doba a prošel jsem si velkou životní zkušeností a praxí. Obor se různorodě vyvíjel a zažíval různé růsty a pády na všech částech pneuoboru. Někdy to bylo velmi pozitivní, jindy mnohdy zase negativní, ale to je jako i v normálním životě, jednou jsme nahoře, podruhé zase dole. Nebudu se moc rozepisovat, nemá to ani už tady cenu, sami víme že je důležitá současnost, která je ovlivněná už více jak rok covidem. Když jsem v pondělí16.3. minulého roku totálně zavřel servis na 4týdny, říkal jsem si pro sebe, že to bude ku prospěchu a že pak se uvidí co a jak. Nelitoval jsem a nelituji ani sekundu, že jsem to přesně takhle provedl. Jaro i léto pak proběhlo standardně a udělal jsem více volna sobě a hlavně i zaměstnancům. Zima byla jedna z nejlepších za posledních 8 let a jsem za to moc rád. Podařilo se mi nakoupit nové stroje a obnovit zařízení a to mne utvrdilo, že to pořád dělám dobře i když se musí člověk podřídit době a situaci. Letošní začátek roku byl díky sněhovým podmínkám pro pneuservis pozitivní. Přesto jsem se rozhodl od ledna do konce března pracovní dobu zkrátit místo do 16hod. jen do 14:30:hod, takže max. čisté práce 6,5hod. Teď v dubnu, kdy jsem míval minimálně do 17 hodiny a déle, bude má pracovní doba jen do 15:30hod., takže max. 7,5hodiny a ani o píď víc. Někteří kolegové se mne ptají proč? A já odpovídám, že protože jsem přesvědčen, že už není doba kdy zákazník může a má poroučet kdy, co a jak. A skvělá zima mi přesně ukázala nové limity a přesná pravidla pro lidi. Teď i díky této době je potřeba toho využít, zákazníka si absolutně vychovat a nastavit pravidla které vyhovují tomu majiteli, zaměstnancům, servisu. Skončila pro mne už dávno doba kdy si mnozí orali ze servisy jak se jim zachtělo. Vidím kolem sebe mnoho vyhořelých servisáků, totálně unavených, zničených a zklamaných celkovým systémem, vývojem a především nejasnou budoucností. Vidím taky mnohé své kolegy, či zaměstnanci kteří mají dnes velké zdravotní problémy, ať už s koleny, klouby, kyčlemi, páteři, nebo bohužel třeba i psychikou. Ano neztratili jsme vlastně oproti mnohým oborům práci, stále jsme měli nějakou činnost, ale někteří ztratili víru a naději. A to je někdy mnohem více než fyzická bolest. Proto jsem již řadu let přesvědčen, že je potřeba už dávno nastavit jasná pravidla kdy nemáme být jen ty hloupé ovce, ať nejsme ti hlupáci kteří ze sebou nechají orat a právě teď kdy je situace jaká je to je třeba využít. Problém je že i když někteří dnes doslova i ryjí držkou zemi přesto místo rozumu do hrsti dělají další a další hlouposti a kraviny, které jim nic nepřináší a jen podkopávají svou někdy až hloupostí práci dalším solidním, kvalitním, férovým pneuservisům. Jsem však rád, že jsou mezi námi i servisáci kteří myslí jinak, sáhli si na pomyslné dno a třeba již už i právě letošní jaro udělali rázný krok k zásadním změnám které jim zcela změnilo a změní myšlení a celkový systém chodu pneuservisu do budoucna. Využívají této doby, pravidel, uzávěr, nařízení a dalších vládních předpisu ke svému prospěchu. Za 30 let mé praxe jsem poznal stovky pneuservisáků, mnoho tu už z nich dávno v oboru není, ať už z jakýkoliv důvodu, ale mnoho jich tu stále je a i když jsou někteří jak se říká unavení, přesto jdou stále vpřed a nevzdávají to. A to je moc dobře. Přeji všem rozumným pneuservisákům skvělou jarní sezonu a především rozvážné myšlení přátelé gum jak a co dál dělat a co už i třeba naopak nedělat. Hezké a klidné Velikonoce přeji.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 4. dubna 2021
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz