Pneurevue.cz » Fórum » Máte zkušenosti s rozšiřováním pneuservisu směrem k autoservisním činnostem?

Máte zkušenosti s rozšiřováním pneuservisu směrem k autoservisním činnostem?

 

pátek, 23. září 2011

Otázka ze dne 23.9.2011

 

Myslíte si, že tato orientace vyřeší problémy a výzvy, kterým čelí pneuservisní branže?

 
 
 
FERDA
FERDA To není jak pěst na oko to je jako kulka do hlavy.Narval bych jim papírový test do zadku a zapálil.To jsou ale takové prasata!
sobota, 24. září 2011
 
Moris
Moris Je to jeden z hodně mála testů kterej se alespon trochu dál brát vážně ale tohle je jak pěst na oko další věc kde až je Bridgestona to už pochopí i malý děcko, že tady něco nehraje.
sobota, 24. září 2011
 
FERDA
FERDA Tak to je jasné jako facka.Opět podvodný a koupený test pneu.Co však chceme po Němcích že?
sobota, 24. září 2011
 
Moris
Moris Tak už konečně vyšel test zimních ADAC. Opět vede Conti TS830 a to se mi moc nehodí kvůli Bestdrivemu. Ale co opět nechápu, že se mezi premiovýma značkama umístil Semperit nedovedu si představit, že by měla bejt lepší než Dunlop, nebo Nokian.Ale i tak se stím bude dobře argumentovat naštěstí se opět chytil Michelin na opotřebení i se slušnými ostatními vlastnostmi.
sobota, 24. září 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Ještě k tématu. 14.2.2011 jsem tady v diskuzi psal o mé návštěvě v Jindřichově Hradci, kde jsem navštívil jeden z pneuservisu p. Mácy. I tento dá se říct pneukovář a nestor pneuservisní činnosti u nás si myslím a jsem stále o tom přesvědčen bude muset přehodnotit některé zašlé myšlení minulých dob, že jen kompletní pneuservis stačí. Nevím jak tomu je dnes po 7 měsících, možná už nějakou službu navíc provozuje a věřím, že pokud ne, tak časem určitě bude. Ale teď už jiného soudku. Několikrát jsem se na různých servisech v ČR setkal že prostoje zaměstnanců a produktivita práce je velmi nízká a do budoucna nemůže mít snižující se % poměr. To např. po novém roce díky nákladnímu a zemědělskému sektoru fyzicky hrozí a existuje. Naopak produktivita se musí % jednoznačně zvyšovat. Nelze dělat sponzorství a dobročinnost zaměstnancům, když je doba špatná a kdy jde s tím ještě něco dělat a ovlivnit to. Jsem přesvědčen, že koukat jak se šéf stará a dře od rána do večera aby uživil všechny a nezapojit se do dalších činnosti prostě nejde. Čekat až mu jako mechanikovi předloží práci na podnose je absurdní, ale často se tomu tak děje. Jsem přesvědčen, že střední a větší pneuservisy které nedělají další činnosti musí přejít na nové myšlení a musí začit hledat cestu dalších potřebných a kvalitních služeb motoristům. Zaměstnanecký systém Švarc není žádným řešením pro rozvoj a dobrou budoucnost jakéhokoliv servisu. Může nastolit a prohloubit velké problémy v chodu a existenci firmy. Přežít jako pneuservis podle mne můžou v budoucnu jen malé domácí pneuservisy, kde je majitel zároveň i zaměstnancem. Jakýkoliv další rozvoj však bude nemožný a pneuservis bude u něho jen doplňkem něčeho co bude mít jako hlavní činnost, protože kvalitní pneuservisy a autoservisy mu velkou řadu zákazniku svými komfortními službami ukradnou a pak zůstane jen velmi malá část motoristů, kteří budou hledat jen a jen pneuservis. Tolik asi můj názor. Bořek Filipec www.pneucentrumprofi.cz
sobota, 24. září 2011
 
servis jižní morava
servis jižní morava Krásné slunečné ráno přeji. Tak si to to pročítám a myslím si, že každý zde má svou pravdu. Ani já si nedokážu představit živit se jen pneuservisem, na druhou stranu znám z okolí jeden, který 100% dělá jen všechny gumy, nic jiného. To, jak to dělá s prac. smlouvama, nevím, ale slyšem jsem něco o švarcu. I tak má ale můj obdiv. Je to zkrátka místo od místa jiné a nejde podnikat podle jedné šablony. Není to tak dávno, co rovněž nedaleko převzal Barum, servis na zakletém místě. Když jsem jim říkal, že tam zdechl pes, tvářili se, že neví o čem, mluvím, vždyť oni mají propracované manuály a standarty. Do dvou let to zabalili. To jen má zkušenost. Také hlubokou pravdu má zde diskutér o gumách v autoservisech. Jen za prázdiny u nás dva vyvěsili cedule s pneuservisem, jeden píše, že prodává za internetové ceny. Tu cedujli postavil doslova na silnici. Samozřejmě, je to jejich svobodná volba a nic stím nenadělám. Jediné, na co sázím, je velký sklad, který by letos mohl hrát podstatně větší úlohu než dříve. To ukáže ale čas, zda pan Částaka,Pešíček a další, budou schopni v sezoně do puntíku plnit přání autodílen a to vše rychle a za hubičku. Obecně jsem ale skeptik. Nějaký pozitivní vývoj vůbec neočekávám, spíše naopak. Již dnes vezete poloprázný košík z marketu a z tisícovky vám zbylo v lepším případě pár drobných. Benzin 35,80!!! Vyčištění obleku v čistírně 500!! A kde jsou výdaje za energie,nájmy,studium dětí,pojistky a všechno bude zase dražší. Již dnes máme jídlo,oblečení,elektoniku,zájezdy výrazně dražší než němci, ostatní je +- na stejné úrovni, jen ty reálné příjmy máme 3-4x nižší. Kde je problém? Pracujeme 4x méně? To asi ne. To, že naše produktivita je nižší je fakt, ta je ale dána lehce nižší technologickou vyspělostí, ale hlavně tragickou managerskou impotencí. Kapitolou samou o sobě je korupce na všech úrovních a přebujelý stát. Tragické je i naše vysoké školství. % vysokoškoláků je podobné jako ve Finsku, ale humanitní obory studuje dvojnásobný počet jako Finů. Tito lidé až na vyjímky nejsou schopni státu přinést žádnou hmatatelnou přidanou hodnotu a očekávají připojení na státní penězovod. A i toto tristní srovnání je v porovnání s naší politickou garniturou v podstatě lichotivé. Přeji prásný zbytek soboty, odcházím natírat střechu.
sobota, 24. září 2011
 
Kikos
Kikos BIBe i když to děláš 20let tak ti nevěřím,že makáte od rána do večera.Prostoje musí být obrovské.Kolik čistého času děláš?4-5hodin?Kolik tam máš mechaniku kteří šoupou nohama a nedělají během dne nic?Jakou máš skutečnou produktivitu práce?50-60% víc na beton ne.Určitě je lepší mít aspoň stání na opravy,geometrii apod.Vyčlenit jednoho člověka jen na mechanickou dílnu a když nemá práci ho přesunout na pneu je to nejmenší.Připadá mi to jak píše Bořek,že hřešíš na staré dobré kamarádské časy.Myslím si také,že nákladní gumy a zemědělci tě v budoucnu servisně nezachrání,ba naopak může utopit.Ta doba je už ale pryč a pamatuj si moc dobře,že obrat není zisk!A těch 5 let na přežití,nebo nové službykteré budeš donucen dělat myslím vážně.Budeš mít podle mne a to ti nepřeji nic špatného jinak velké problémy.
sobota, 24. září 2011
 
Autodílna
Autodílna Naprostý souhlas. Již loni jsem tady v diskuzi psal, že pokud si pneuservis myslí, že se uživí jen na pneumatikách, tak je mimo. Je to přesně o tom, co psal Bořek. Co děláte mimo sezonu?
sobota, 24. září 2011
 
Bořek-Třinec
Bořek-Třinec Dobrý večer. Skvělá, otázka pro diskuzi. Když jsem před 10 lety otvíral pneuservis ve F-M, tak jsem si říkal, že pneuservis je super obor kde cesta je neoraná a kde není a snad ani nebude problém. Po dvou letech jsem si řekl, že bych chtěl trošičku zlepšit služby a začít dělat něco více. Bohužel ve Frýdku to nešlo a nemělo tam smysl něco absolutně rozdělávat, tak jsem se rozhodl vyrazit po okolí a hledat nové místo pro další servis. Když jsem tak projížděl Havířov, Karvinou, Český Těšín a nakonec natrefil v Třinci na budovu která mne zaujala, tak jsem si řekl, že otevřu napřed pneuservis a pak uvidím. Vše se zdařilo a o pár měsíců jsme otevřeli. Po roce jsem věděl, že vytíženost mechaniku a celková produktivita je vysoká jen v sezoně přezouváni a při velkém vytížení nákladními vozy apod. Jinak pak to vše upadá a nemá to pravý efekt. Zaměstnancům to naštěstí nebylo jedno, že peněžní rozdíly za některé měsíce byly velké a sami se chtěli zdokonalovat a zlepšovat. Proto jsem byl rád, že nechtějí jen sedět a doslova čekat až něco přijede. Tu však nastal problém co dělat, kde na to vzít, jaké vybavení koupit apod. Nebylo to vůbec jednoduché, ale jsem rád, že vše šlo plynule a dost to na sebe vše navazovalo. Začali jsme dělat napřed drobné mechanické opravy(čepy, tlumiče,výfuky), pak klimatizace, seřízení světel, autodiagnostiku, pak se koupila 3D3 geometrie, a začali opravy čelních skel. Srdcem i duší jsem a zůstanu PNEUSERVISÁK, ale také moc dobře vím, že pneuservis nemá na růžích ustláno a budoucnost jako jen samostatného celku vidím někde v říši snů a utopie. Vždyť my větší pneuservisy vidíme jak nákladní pneumatiky za poslední roky téměř umřely a dnes již nejsou žádným super ziskovým podnikem.(momentálně je to zrovna teď vyjimjka) Vidíme že zemědělství jde tzv. do kytek a kdo to nevidí sám pochopí za pár měsíců. Proto je dnes pro mne nemyslitelné abych dělal jen pneuservis. Zaplatit 5 kvalitních zaměstnanců na jedné pobočce + celkové náklady na firmu jenom s pneuservisu by bylo možné nevím kde, ale asi ne u nás v ČR. Pokud takový servis je aspoň s 4 zaměstnanci na jedné provozovně,dělá jen pneuservis,bez jakékoliv jiné činnosti, pak poprosím o kontakt. Může snad být i zázračná vyjimka? Díky rozšiřování a zkvalitňování služeb nastala nová éra pro další rozvoj a budování firmy. Je to podle mne cesta kterou se musí dát všichni lepší pneuservisáci, protože to je směr který má budoucnost. Spoléhat jen na staré časy, kořeny, známosti, protekci, kamarádství dnes již nelze a nejde. Jako si autoservisy budují pneuservisy, tak i kvalitní pneuservisy měli by jít z dobou a musí dělat něco co přitáhne lidi do jejich provozoven. Tato orientace a výzva bezpochyby přispěje k tomu, že pneuservisy budou konkurence schopné autoservisům, značkovým servisům za předpokladu kvality odvedené práce, kvalitě vybavení a přístupu učit se novým věcem a naslouchat zákazníkům. Na začátku jsem psal, že jsem si myslel že pneuservis je super obor, kde cesta je neoraná a kde není a snad ani nebude problém. Naštěstí jsem z toho rychle vystřízlivěl a za 10 let co mám servis se toho událo v oboru převratně hodně. Nazval bych to doslova pneutsunami. Jsem rád za cestu kterou jsem si zvolil a přeji všem opravdovým pneuservisákům a já se za něho i když dělám i jiné než pneu věci považuji, jen to nejlepší a aby i oni našli tu správnou myšlenku, směr a cíl. Bořek Filipec
pátek, 23. září 2011
 
BIB
BIB Kikosi nesouhlasim, delame do pneu 20 let a původně jsme delali pneu + geometrie, oleje, brzdy apod. ale vsechny tyto cinosti jsme museli zrusit protoze jsme nestihali delat pneu a tento stav je do dneska, treba jsme vyjimka ale nevidim duvod proc bysme nemeli prezit pet let, obrat firmy neustale roste a snazime se zdokonalovat vybaveni, sluzby a sortiment pneu skladem
pátek, 23. září 2011
 
Kikos
Kikos radek-Kdo chce být opravdový pneuservisák tak dělá jen pneuservis ! -Tak to jsi teda nemyslel vážně,nebo jsi mimo realitu.Dnes zůstat jen u pneuservisu nemá vůbec žádnou budoucnost.Pneuservis jako samostatný celek nemá šanci a můžeš ho dělat BiBe od angličáku až po EM.Doba samostatných pneuservisu je už dávno pryč a nemají podle mne šanci přežít ani příštích 5 let.
pátek, 23. září 2011
 
radek
radek :-)
pátek, 23. září 2011
 
V.Částka
V.Částka Pardon, byla to reakce na starší diskuzi.
pátek, 23. září 2011
 
V.Částka
V.Částka To je spíš otázka na psychologa...
pátek, 23. září 2011
 
Autodílna
Autodílna CO má napsáno skladem má, co skladem nemá se dá objednat, ale ne vše. Pokud potřebuji určitý rozměr. Tak zavolám a paní mi řekne co by kdy mohlo být. Samo jen omezený počet značek. Ke konci sezony to bude katastrofa, to už je opravdu něco. Přesto jsem loni po sezoně nakoupil A3 pod 1300 kč s DPH. Je to můj primární dodavatel.
pátek, 23. září 2011
 
radek
radek Děláme jen osobní.
pátek, 23. září 2011
 
BIB
BIB neřešte hňupa pešíčka.. Je tady někdo kdo dělá čistě jen osobní pneuservis nebo tento "živočišný" druh již zcela vymřel?
pátek, 23. září 2011
 
Milan
Milan Panové chci se zeptat má opravdu pešíček vše co píše počty kusů skladem? Ty ceny jsou teda opravdu hodně nízko :-(
pátek, 23. září 2011
 
Autodílna
Autodílna Taky jsem přesvědčen, že spousta autoservisů rozšiřuje služby o pneuservis. Je to pro ně investice 150000 Kč a to není vůbec mnoho. Zvedák, kompresor, momenták....už stejně mají. Jde jen o zouvačku a vyvažovačku, případně myčku. Aut jezdí stále více a každé auto je potřeba přezout. Zákazníci hledají kompromis mezi cenou ,kvalitou, .....Podle mého je u převážné většiny dílen otázka nákladů na fixní pohledávky. Pokud dělám ve svém, levně topím, ...je to třrzina úspěchu.
pátek, 23. září 2011
 
Michal
Michal Mně osobně už se nevyplácí dělat ani ten pneuservis, natož autoservis. Konkurence je u mě v okolí obrovská. Autoservisů je kolem snad ještě 5x víc než pneuservisů. Osobně si myslím, že to problémy nevyřeší, možná v lokalitách, kde je obojího nedostatek, tak lze zákazníkovi nabídnout lepší a komplexnější balíček služeb. Na druhou stranu je v okolí zřetelně cítit zájem zákazníků o přezouvání v autoservisech a autorizovaných autoservisech. Takže já bych tu otázku možná otočil, že se autoservisní činnosti rozšiřují hodně o pneuservisní. Aspoň tak to já vnímám ve svém okolí.
pátek, 23. září 2011
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz