Pneurevue.cz » Fórum » Máte obavy, že současný hospodářský pokles výrazně ovlivní prodej a servis pneumatik?

Máte obavy, že současný hospodářský pokles výrazně ovlivní prodej a servis pneumatik?

 

středa, 21. ledna 2009

Otázka ze dne 21.1.2009

 

Chystáte v tomto směru nějaká opatření?

 
 
 
Bob
Bob Jak to tak sleduji,tak nám za chvíli zavřou Barumku a pak i Matador jen aby se Němci zachránili.To máme za to že jim lezeme do zadku.Teď na to šeredně dojedeme.
čtvrtek, 29. ledna 2009
 
Kikos
Kikos Přátelé pneuservisáci,blíží se opravdu katastrofa?Domnívám se že ano,protože už teď sleduji některé ,,pneuservisy" co dělají za hlouposti.Snížili ceny za práci!!!A to tak,že si myslí že oni tímto krokem přežijou.Pravý opak se stane-zkrachujou.A přezouvat za 350,-kč osobák a dodávky,to je úplná sebevražda!!!Nezlobte se na mě,ale jsou mezi námi debili,blbci a hńupi!!!
středa, 28. ledna 2009
 
Artl
Artl Já si myslím, že pravdu máte oba,Bořek i Poo. To jen dokládá,že nastalá situace nemá univerzální řešení. Dále je zde jeden fakt, že práce v globále dozajista nebude více, ba právě na opak. Z toho plyne, že za vzestupem jednoho, musí nutně následovat pokles druhého. Dnes pneuservisy dublují práci autoservisu a obráceně. U nás jen za poslední tři roky začalo nějakým způsobem přezouvat 5! autoservisů i autoškola. Kvalitu práce atd. ponechávám stranou. Příklad: Auto Vondraš, partner Temposervis , demontáž-montáž+vyvážení 4ks pneu na osobní a dodávky ..350,-Kč vč.DPH. Myslím,že není třeba dalšího komentáře. Mám obavu, že všichni budou dělat všechno a nikdo nevydělá na ničem. Dalším nepodstatným faktem je konkrétní poloha servisu a především penetrace a kvalita okolní konkurence. Pokud máte v okolí borce s výbornou pověstí, jež se zabývá např. geometrií a není šizung, jistě si 10x rozmyslíte, než nainvestujete balik do zařízení. A pro začátek nemáte klientelu a zkušenosti, ale drahou hračku. Tento systém "letadla" mohl fungovat dlouhý čas, pokud do něj nastupují další a další lidé(v našem případě motoristé). Obávám se, že na nějaký čas nových pasažérů dozajista nepřibude. Jediní,kdo na tom doposud profitovali, byli prodejci garážové techniky. Těm logicky vyhovuje, aby všichni měli všechno. Nemohu jim odpustit ceny myček, za 200000,- je dnes krásná Mazda2 a řada dalších pěkných autíček. Na službu mytí se mě v zimní sezoně ptali 3 lidé, ale s letákem od Vondraše přišlo nepočítaně. Vím, že mě chtěli trošičku přitlačit, ale nakonec přišli ke mě, jelikož on nemá vyjmy základu nic, nicméně semínko nedůvěry bylo zaseto a obávám se, že nastalá situace ho bude notně zalévat.
neděle, 25. ledna 2009
 
Bořek
Bořek Poo můžu tě ujistit že k dnešnímu dni mám zaplacenou reklamu v regionálních novinách na celý rok pouze a jenom z geometrie a to je 22.ledna!!!.Čísla nelžou,ty neošálím.A to nepočítám do toho vůbec prodej pneumatik,na který se nových zákazníků ptám,proč se rozhodli přijet a koupit je u nás.Ti mi pak ochotně a rádi odpoví,jestli je to z doporučení,náhoda nebo z nějaké reklamy.Pak vím na čem jsem a rozdělím to na jednotlivé kolonky.Nic víc nic míň.Osobně se mi taky např. kdysi nevyplatila reklama v rádiu a nepřinesla tížený efekt.Reklamu v kabelové televizi jsem začal již na začátku svého podnikání a na tom jsem postavil firmu to jsem si naprosto jistý i když nebyla tak dlouhodobá,jako je teď.Přinesla mi nadstandartní rozjezd firmy v cizím městě,kde jsem neměl absolutně žádné zázemí a jsem za to moc rád.Proto jsem ji opět,ale ve větší míře využil.Výhodou dnes je, že jsem začínál jenom jako pneuservis a dnes nabízím mnohem více služeb.Každý má svůj názor a myšlení.Je potřeba zhodnotit vše pro i proti a rozhodnout se.Já se rozhodnul takto a nelituji.Část zisku MUSÍ být investován.A jak to už je druhá věc.Je to na každém jak se kdo rozhodne.
pátek, 23. ledna 2009
 
profik78
profik78 Tak, keď sa bavíme o reklame, pred zimnou sezónou som rozdelil určitý balík peňazí na tri rovnaké časti a sledoval, kde bude najväčší ohlas. 1.) Dal som vyrobiť letáčiky, ktoré som dal rozniesť za stierače automobilov, čím som cielene oslovil mojich potenciálnych zákazníkov. 2.) Dal som reklamu do tlačovín, ktoré sa rozdávajú do schránok. 3.) Prepracoval som internetovú prezentáciu, zverejnil na ňom náš cenník a pribudol tiež eshop /inak nemám na ňom neuveriteľne nízke ceny, ale zákazníci ocenia, keď vedia za koľko u nás tú svoju pneumatiku kúpia a môžu si ju osobne skontrolovať pri prebratí a dokonca si ich 99% dá u nás aj namontovať/. Dnes už môžem vyhodnotiť, že najviac sa oplatilo zainvestovať do internetovej prezentácie /70% nových zákazníkov/, taktiež letáčiky /25%zákazníkov/ a reklama v schránkových tlačovinách bola prepadák /5% zákazníkov/. Zhrniem to tak, že časy sa menia a treba ísť s dobou. Keď naši zákazníci hľadajú pneumatiky na internete, treba sa prezentovať hlavne tam, nech zákazníci vedia priamo porovnať naše služby, serióznych pneuservisov, a služby internetových predajcov. Ja tvrdím, že my, kamenné pneuservisy, máme stále navrch a túto vojnu vyhráme.
pátek, 23. ledna 2009
 
Poo
Poo No já jsem tedy k reklamě v médiích skeptický, tady jsou zkušenosti spíš že se reklama nezaplatí ani z 20%. Připomenutí se před sezonou, to určitě ano ale celoroční kampaň?? natož v televizi, i když místní to se mi zdá jako vyhazování peněz. My ale děláme jen pneuservis bez dalších doplňkových služeb, u Tebe když toho děláš víc to může mít trochu větší efekt ale stejně nevěřím tomu že když dáš do novin reklamu např. na geometrii na leden/únor kdy tý práce moc není a vydáš za ní Xtisíc že se ti to po odečtení nákladů zaplatí, natož aby se na tom něco vydělalo.
pátek, 23. ledna 2009
 
Bořek
Bořek Je jasné, když kolem sebe vidíme a slyšíme jak se zvedá nezaměstnanost,snižuje se počet pracovních dní v týdnu,padá koruna a další nepřijemné zprávy,tak to bude mít určitý vliv na prodej pneu.Především v sektoru firemních zákazniku dojde k výraznému poklesu prodeje. Nákladní sektor pneu je v současné době v těžké krizi o čemž svědčí mnoho vozů které jen stojí a nevyjíždějí.Řidiči kamionu kteří hledají v současné době práci,což je oproti minulému roku těžký šok,kdy jich bylo obrovský nedostatek.Prostě jen samé negativa,které se na nás valí.Jak z toho ven? To je těžká otázka na kterou je třeba se velmi zodpovědně zamyslet.Koncem roku jsem taky přemýšlel jak zajistit kvalitní a solidní chod fa po novém roce.Tušil jsem,že celková situace na trhu pneu může být mnohem,mnohem horší.A protože jsem byl velmi spokojen se zimní sezonou zvažoval jsem jakou část zisku a kde ji investovat.Proto jsem se rozhodl část těchto prostředků jako každý rok použit na nákup nového vybavení,rozšíření a zkvalitnění služeb,ale větší část jsem investoval do reklamy a propagace firmy.To znamená,například celoročně do místních regionálních novin a regionální kabelové televize.Také jsem udělal nový světelný poutač,který již dnes po necelém 1 měsící kdy byl namontován mohu říct přináší jen a jen pozitivní reakce zákazniku.V měsíci lednu mohu jednoznačně potvrdit, mám velmi solidní prodej osobních zimních pneumatik který mne až překvapuje.Nárust je, ale především v sektoru dalších služeb ať už geometrie tak především drobných mechanických oprav.Protože přicházejí stále noví zákaznici,což mě velmi těší,tak se jich ptám za co vděčím jejich návštěvě.Potvrzují,že je to nejenom doporučením,ale především díky reklamám,protože jsou například z okolních obcí a vůbec o nás nevěděli,až teď když jezdí na nákupy do hypermarketu,tak si všimli výrazné světelné reklamy,že je tady servis,nebo si kupují regionální noviny,které jsou tu velmi oblíbeny a všimli si reklamy naši firmy.Myslím si a vidím,že to zatím byla trefa do černého a investice které jsem dal do této své myšlenky, že by to mělo přinést nové zákazniky se zatím plně vyplácí.A čím jiným mohu pokrýt náklady na servis,lidi apod.?Zkvalitněním služeb a především v dnešní době získáním nových zákazniku kteří mohou a musí nahradit ty kteří bud padli,zkrachovali,nebo přinejmenším maximálně šetří až za hranici bezpečnosti.Samozřejmně vnitřní opatření k zajištění dobrého chodu firmy musí být,a učinil jsem několik kroků,aby nedošlo k zbytečným nepřijemnostem.Např zvýšené šetření energií,plynem,spotřebním materiálem.Prověřování nových fa,které chtějí nakupovat a provádět servisní práce.Využití zaměstnanců i pro jiné činnosti apod.Nejbližší měsíce ukážou jak se trh vyvine,ale jsem realista a vím že zlaté časy už byly a je třeba teď zaťat zuby a bojovat.Jsem moc rád že se pneuservisáci rozepsali a věřím že se zapojí do diskuze ještě více opravdových pneuservisáků,kteří mají své řemeslo rádi.
čtvrtek, 22. ledna 2009
 
Kany
Kany Neskutečné věci se teď dějou.Ujet na pneumatikách 100 000km a za 1000,-kč 1ks na Octavii je opravdu utopie.Raději rychle pryč od takových firem,jinak padne pneuservis.
čtvrtek, 22. ledna 2009
 
Kiss
Kiss Nemám jen obavy, ale důkazy. Prodeje šli poměrně dobře, přesto ekonomický výsledek je velkým zklamáním. V letošním roce se hospodaření ještě zhorší. Ochota k nákupům silně ochabuje. Kolegové z jiných oblastí služeb mě závidí, že jezdit a pít se bude i když na chléb nebude. Jezdit se zřejmě bude, ale je otázkou na čem. Dozajista se budou více pneumatiky dojíždět na kord a bude vyžadována super cena na čínu i michelinku, tzn. nevydělá se na ničem. První signály přichází od firemní klientely. Úspory ve voz.parku jsou jedny z prvních na řadě a pneu pochopitelně také. Lidé i v managerských pozicích jsou překvapeni, jak rychle se situace zhoršuje. Mám případ, kdy odpovědná osoba za provoz sl.vozidel dostala zkrácený rozpočet o 50%,hospodaření se bude vyhodnocovat čtvrtletně. Nesplní=letí. Dostal jsem od něj poptávku na letní octavie: proběh min.100000km,cena max.do 1000Kč,přezutí nejlépe zdarma, stejně jako případné defekty! To je zákazník snů. Bohužel, on to myslel poměrně vážně.
středa, 21. ledna 2009
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz