Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
SAB
SAB Shambo:Jaký je tedy hlavní rozdíl v zákonu o odpadech 185/2001 Sb a novým zákonem o vybraných výrobcích s ukončenou životností,který vstoupí v platnost od 1. ledna 2021 ?
pondělí, 14. prosince 2020
 
Shambo
Shambo Pokud fyzická nebo právnická osoba, uvádějící pneumatiky na trh (dovozce, výrobce, protektorovna) nepodá žádost o zápis do Seznamu výrobců, uvede nepravdivé údaje nebo nepovede/ neoznámí patřičné změny, jedná se o přestupek s pokutou 500 000 Kč. Pokud tatáž osoba nezajistí na své náklady zpětný odběr, jejich zpracování a využití, jedná se o přestupek s pokutou 1 000 000 Kč. Jedná o drobný fragment sankcí a pokut. Ty vyšší sazby - 5 000 000 Kč - jsou z mého pohledu likvidační. Zda oprávněně? Jak řekla paní ministryně: ví vil síííííííííííííí.
sobota, 12. prosince 2020
 
BF
BF Mnozí z nich ještě ani neví co a jak budou s tímto vůbec dělat. Mnozí si ještě možná myslí, že se jich to netýká a že to nějak odrbou. Ne neodrbou a dostihne je to postupně všechny. Buď zaniknou sami, nebo je někdo s čistým srdcem bonzne a pak se s toho posmolí jak bude platit až se z nich bude kouřit.. Tady je a bude konec srandy. Ano je to potřeba, protože není pro mne akceptovatelné, aby např. nějaký solidní dovozce pneumatik do ČR plnil všechny požadavky které má a další nějaký lump překupník si jen prodával gumy a prznil totálně všechny ceny. A pak ten oficiální dovozce je bit za to že je zloděj, drahý, ale přitom je tam v té ceně dáno třeba právě ta oficiální likvidace, náklady na lidi, stroje, zařízení, sklady, atd, atd. Tohle musí skončit a buď všichni a ne jen někdo je bitý bičem. Padni komu padni. Že se začne udávat? Ano a jsem první kdo by práskl nějakého šméjda co doveze tady třeba vedle mne s Polska gumy a rozdrbe mi tu totálně trh. To se teď běžně děje a nebyl na ně skoro metr. Pak se ten náš dovozce může snažit jak chce a jen slyší jaký je zloděj, podvodník, nenažranec. Ano i s tím jsem se setkával a víme z případů v ČR že někteří výhradní se opravdu dostali do pozice kdy si mysleli že jsou nedotknutelní. Mnozí dnes už nejsou a nebo jim třeba a právě velí Poláci, kteří je totálně pohltili. Nebudu říkat, že vše bylo dobře, nebudu se hádat že tohle co udělali s odpady je fajn, protože tento monopol je pro mne osobně podvod na všechny slušné malé a střední dovozce, ale teď se teprve začne lámat chleba a v opravdu těžkých dobách které teprve příjdou se začne oddělovat zrno od plevele. Internetový povel co tu vozil kupy hnoje gum bez dalších jakýchkoliv nákladů s jen tím co tady všichni řešíme a to je cena se řádně snad konečně pročistí. Je to jen můj osobní názor. Možná špatný, možná dobrý. Čas ukáže.
sobota, 12. prosince 2020
 
Hrouda
Hrouda No doufám že až se rozhodnou to vše ukončit všichni ti internetprzniči ,tak ať se jim ten závěr nezasekne .
pátek, 11. prosince 2020
 
Shambo
Shambo Mezi více jak 200+ subjekty uvádějícími pneumatiky na trh včetně členů ELTMA na webu Ministerstva životního prostředí jsem zatím našel pouze 4 internetové prodejce. Možná špatně hledám.. závěr si udělejte sami. http://iris.mzp.cz/Aplikace/azop.nsf/index.xsp
pátek, 11. prosince 2020
 
BF
BF Shambo, přesně tak. Kvalitní služba, ani kvalitní zboží nejsou zadarmo. Doprava není zadarmo. Likvidace není zadarmo. Skladové zásoby nejsou zadarmo. Bohužel si to neuvědomili nejenom ti dole ti poslední pneuboudaři, ale především mnozí dodavatelé, kteří v honbě po číslech pozapomněli na tyto důležité věci. Ano, máš pravdu svět pneu a pryže s od 1. ledna 2021 na našem trhu změní. Mnozí ještě netuší jak, ale bude to mít obrovský dopad a to jsem přesvědčen. Končí procházka růžovým sady, tady půjde mnohým i mnohdy dobrým firmám o funkčnost a vlastně především o životaschopnost pokračovat dále v oboru. Tohle je zářez do krku a bodnutím nože doslova do srdce oboru. A jestli si myslí někteří nás, že se nás to netýká a nebude, tak je na velkém omylu. Své zdroje dodavatelů někteří opustí, protože budou muset a noví nebudou. Zůstanou molochy kteří si budou diktovat podmínky a jedinou pak už obranou třeba a zrovna pneuservisů bude to že opravdu práci budou muset radikálně zdražit, propouštět lidi, protože jim nic jiného ani nezůstane. Gumu prostě neprodají a dělat otroka se jim nebude moc chtít. Na výběr moc nebudou mít. Bez prodeje pneumatik na pneuservise nejde absolutně nic rozvíjet, budovat, investovat. To samé musí investovat i kvalitní dodavatelé pneumatik do techniky, lidí, skladů, PC a podobně. Přeji si ať přežijí ti správní a padnou ti kteří tento obor przní. Je to však jen mé skromné přání. K celkovému zhodnocení letošního roku a vidinou příštích měsíců za mne se ještě dostanu, to si nechám na sváteční dny letošního roku, kdy bude už klid a člověk se snad nebude konečně i honit.
úterý, 8. prosince 2020
 
hohencenda
hohencenda BF krásně napsáno díky.
pondělí, 7. prosince 2020
 
hohencenda
hohencenda Pneunm to taky nechápu ,bych chtěl borce vidět.
pondělí, 7. prosince 2020
 
Shambo
Shambo Bylo by milé doufat v pozitivní změnu. Ale. Likvidaci pneumatik řeší už Zákon o odpadech 185/2001 Sb. Pokud v otázce kontroly a prosazení práva někdo selhal, byly a jsou to státní intituce. Ministerstvo životní prostředí. Ministerstvo financí se svou celní správou. Česká inspekce životního prostředí. Mnohý dovozce (internetoví budiž příkladem) si na této fatální nečinnosti vybudovali obchodní a cenový model podnikání. Brutální tlak na pouze jediný parametr z nabídky konkrétní pneumatiky - cena, cena, cena - znemožnil rozvoj poctivým (jste příliš drazí, protože konkurence blablabla..) Náklady rostou. Mzdové, logistika, likvidace. Cena a hlavně dostupnost příštích úvěrů. Cenoví idioti (jak prodávající, tak kupující) toto odvětví zatížili břemenem mj. minimalizace investic. Do IT, do personálu. Do zvýšení mechanizace práce - vykládka, nakládka, distribuce. Nejde krávu nekrmit a čekat plnou štoudev. Bohužel, ani vcelku rozumné firmy nechápou, proč by měly dovozci umožnit zpětný odběr na jeho náklady. Nebude zpětný odběr a plnění kvót, nebudou dovozy. Logické? Ano. Plnění? Ne. Řežete si větev, na které sedíte. Pokud k dnešnímu dni alternativa dovozu a dostupnosti nekoncernového zboží existuje, v budoucnu to být nemusí. A to je to, o co všem aktérům těchto manévrů jde. I tvůrcům zákona o výrobcích s ukončenou životností. Neřešme hmyz, pánové. Je to jen nechutná laciná póza. Řešme už konečně příčinu problému. Kvalitní služba, ani kvalitní zboží nejsou zadarmo. Doprava není zadarmo. Likvidace není zadarmo. Skladové zásoby nejsou zadarmo.
neděle, 6. prosince 2020
 
BF
BF Shambo, pokud to také konečně přinese že někteří interneťáci kteří si tady u nás dělají z toho skládku a mnohé pneuservisy používají jako špínu a sluhy, vozí to tady po kamionech a nic nelikvidují, tak dostanou konečně i oni za uši. Celní správa si to už myslím celkem dobře pohlídá. Je jasné, že se s tím svezou i ti dobří a trh se čitelně do určitého času od těch překupníků vyčistí. Pokud budou aspoň v tomhle pozitiva budeme určitě my pneuservisy za to rády. Další věci nás asi moc už nepotěší.
neděle, 6. prosince 2020
 
Hrouda
Hrouda No nechtěl tím říci vlastně vůbec nic. Protože vůbec nic o tom neví. Jen musí něco dělat a vykazovat nějakou činnost na homeoffice. A je to tak dobře protože kdyby věděl a napsal, tak by jsme zase jako vždy přišly o zajímavou a dobře placenou službu.
sobota, 5. prosince 2020
 
Shambo
Shambo Zeman zákon o vybraných výrobcích s ukončenou životností včera podepsal. Včetně zákona o odpadech. Od 1. ledna 2021 se svět pryže na našem trhu změní.
sobota, 5. prosince 2020
 
SJM
SJM Dej blbci funkci a vymyslí lejstro, anebo to mysleli dobře a dopadlo to jako vždy.
pátek, 4. prosince 2020
 
BF
BF Shambo, víme o co tady jde, víme kdo si tu ohřívá polívčičku a kdo tohle vše a proč dělá. Řeknu jednu příhodu z nedávna. přijel tady na servis řidič dodávky a vběhl do kanclu že má šroty gumy, že to musíme vzít a kde to má dát. Jdu ven a v autě asi 10 nákladních protektorů. Říkám , tak máte smůlu, tyhle pneu Vám dnes nevemu, protože tady mám pronajatý jen část místa na šroty a hlavně vám je vezmu až tady bude kontejnér a sám si to naložíte. Já na to nešáhnu. Než příjde budu Vás včas ze zákona kontaktovat. Kouká na mne jak péro z gauče, že kde to mám jako dát? Já mu říkám, když vidím jak jsou prorostlé mechem a blátem, tak je zase dejte třeba tam kde byly. Protože tu teď nemám kontejnér musel bych to pak naložit sám a ručně to nejde jen tak jednoduše jen s pomocí vysokozdvižného vozíku kdy mi tady vedle ze stavebnin přijdou a fakturují 1000,-Kč za hodinu vozíku s řidičem. A mimochodem máte protektory z Polska, tak jste tady dovezl odpad a jste přihlášen na MŽP? Najednou mu klesl hřebínek. Řekl jsem: podívejte se jsou tedy dvě možnosti. Buď kdyby tady bylo nějaké volné místo mi zaplatíte vícenákladové položky které mám a ze zákona je mohu jednoznačně a plně využít (skladování, nakládka cizím subjektem, zvýšené bezpečnostní předpisy, praním monterek jen a pouze pro nakládku pneu, uzavřením servisu kvůli několika hodin nakládce, atd, atd), nebo si je přivezete kdy Vám přesně dám vědět kdy tu kontejner bude a naložíte si ty pneu sám a máte to absolutně zdarma. Kdyby tady byl stále kontejner tak je to v klidu, ale oni Vám ho tady nedají , protože potřebují ať se jim točí a já nejsem schopen jak chtějí že to budou mít třeba za 14dní naplněné. Jednou je to za 2 týdny podruhé za 4 měsíce a tak mi ho tu jen tak prostě nedají. Proto máte tento výběr. Platit nechcete nic, dovezete si odpad ze zahraničí a já Vám mám tady za své peníze, zdraví, čas dělat poskoka? Tak to pane opravdu ne, to máte smůlu. Nechte mi tu telefon a já Vás budu informovat kdy tady bude kontejner a já Vás včas obvolám, nebo napíšu zprávu. To už nechtěl, bál se, protože věděl že dovezl bordel s ciziny a chtěl se ho levně zbavit. To samé mi volal jeden obecní úřad že mají asi 80pneumatik včetně nákladních a traktorových na pozemku a potřebují se toho zbavit hned. Řekl jsem to samé jak řidiči, objednám kontejner, včas budu informovat a vy si to pak naložíte svými silami sami. A řeknu to tak, najednou klid a nikdo nic nechce. Jasně, když jim řeknete, že si musí zajistit nakládku, nebo zaplatit, protože se porušují všechny bezpečnostní předpisy co jen jde při nakládce tak couvnou. Nejsem sluha, není ani mí zaměstnanci. Zdraví a život máme jen jeden a tak chceš? Zaplať, nebo si to zajisti na tu nakládku kontejneru jak chceš. Já ho bez problému ze zákona zajistím, máte to zdarma, ale nákladní , traktorové , Em pneu a další těžké svině si každý naloží sám, nebo zaplatí jako já musím třeba zaplatit těm stavebninám za vysokozdvižku. Nejsem v takové pozici abych si ji koupil. Zákon neporušuji, naopak chráním své zaměstnance, sebe a neporušuji především bezpečnostní předpisy, které jsou nadřazeny nějakým blbým normám na rozdíl od těch co si sedí na zadku v kanclu a myslí si že se posmolíme když budou dělat bububu. u osobních pneu to moc neřeším, tam je to celkem v klidu, ale na ty velké mám plné zákonně právo a o to se plně opírám a budu navždy.,
pátek, 4. prosince 2020
 
Shambo
Shambo BF - bude to vyhrocený kokurenční boj mezi členy ELTMA (nejedná se o firmy, které mají s ELTMA sjednaná sběrná místa!) a zbytkem světa: nezávislými dovozci, plnícími povinnosti a těmi, kdo se likvidaci a registraci vyhýbá. Jsem osobně zvědav, kolik skutečných dovozců (velkoobchody, servisy, dopravci, protektoráři a hlavně internetoví prodejci) se půjde k 1. lednu 2021 registrovat a plnit kvóty odběru včetně otevření sběrných míst a uložení kauce. Kolegiálně upozorňuji hlavně menší servisy, že i příhraniční dovoz z Německa, Slovenska, Polska a hlavně Slovenska je zákonná příčina pro nahlášení se a plnění zákonných závazků. Sankce budou bolet, pokud nebudou přímo likvidační. Řešení: 1/ vstup do ELTMA a 100% úhrada ceny za likvidaci a služby s tím spojené 2/ vytvoření jiného kolektivního systému a 3/ individuální řešení s nutností složit kauci a vytvořit 534 sběrných míst a sbírat a sbírat. Už samo vyznění těch zákonných podmínek je... ehm.. účelové. Náklady a ceny půjdou nahoru, odpadní pneumatiky se stanou deficitním zbožím. Pryži zdar.
čtvrtek, 3. prosince 2020
 
Shambo
Shambo SAB - zpracovatelských kapacit je v ČR výrazný nedostatek. Cena na tuzemský granulát je ale ve srovnání se zahraničím vysoká. Proto je kapacit málo.. uzavřený kruh. Jen technická poznámka, nic víc.
čtvrtek, 3. prosince 2020
 
SAB
SAB Napadá mě myšlenka rozjet byznys s recyklací starých pneumatik ,určitě na recyklační technologií bude nějaká dotace z EU.
čtvrtek, 3. prosince 2020
 
BF
BF Nepotěšil jsi nás Shambo, ale taková je už dnešní realita. Šrot gumy je pro některé velkým byznysem.
čtvrtek, 3. prosince 2020
 
Shambo
Shambo Včera byl sněmovnou ohlasován a schválen nový zákon o vybraných výrobcích s ukončenou životností. Vstoupí v platnost od 1. ledna 2021. Týká se mj. i všech pneumatik - protektorářů, dovozců do ČR (včetně např. servisu s nákupem byť 11 osobních pneumatik z Polska nebo Slovenska za rok) a výrobců na území ČR. Jsou stanoveny kvóty pro zpětný odběr ojetých pneumatik na náklady toho, kdo pneumatiky uvedl (vyrobil) na trh. Každý dovozce, výrobce nebo protektorář musí na svoje náklady vytvořit 534 sběrných míst. Min. kvóty pro sběr opotřebovaných pneumatik je v roce 2021 70% z váhy uvedené na trh, od r. 2022 až na věky je to min. 80%. Tento nový zákon výrazně zvýší náklady na pořízení zboží a poprodejní zajištění všech požadavků, vyplývajících ze zákona. Ceny se budou zvyšovat v celém potravinovém řetězci nákup (výroba) - velkoobchod - maloobchod- koncový uživatel. Musí dojít k povinné registraci všech dovozců resp. výrobců včetně protektorářů na Min. životního prostředí včetně internetových dovozců v případě, že zatím byli v šedé nebo černé zóně mimo registraci a zpětný odběr či ekologickou likvidaci. Firmy, které uvádějí pneumatiky na trh, mohou své závazky vůči státu a zákonu plnit individuálně, nebo v rámci kolektivního systému. Buď si vytvoří nový systém, nebo vstoupí do funkční ELTMA s povinností úhrady ročních předpokládaných nákladů na likvidaci. Individuální plnění vyžaduje složení kauce na vázaný účet pod kontrolou státu ve výši 20% z předpokládaných ročních nákladů. S touto kaucí se může firma prakticky až do uzavření firmy nebo živnosti rozloučit. Sankce za neplnění jsou brutální až likvidační. Podrobnější informace najdete v nové Pneurevu č. 4. Pryži zdar!
středa, 2. prosince 2020
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz