Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
BIB
BIB ano prodal se i nějaký dunlop a nokian, ale ty micheliny.. ty jedou, kleber klasicky výborný i přes podivný adac test kde propadl na vodě, barum jsme zcela zrušily, prostě u nás je nekoupí a basta. A conti zrušíme taky, minimální výdrž a za dva roky jsou styřelé až hanba.. budeme prodávat jen to o čem jsme přesvědčeni že to funguje a poslouží.. :-)
úterý, 16. dubna 2013
 
Michal
Michal BIB: jojo, Michelin, Kleber...a letos docela frčí Dunlop a ve velkých pirelli, to je klasika a teda strašný nárust mám u těch nových letních nokianů...ty teda fakt jedou..
úterý, 16. dubna 2013
 
BIB
BIB bořku je to síla, prace nad hlavu ale hlavně ty prodeje, to jsme nečekaly, kola od 15" výš jsou hodně rozprodané a pořád se něco doobjednává, menší kola přijdou na řadu klasicky později a co chtějí? Zase nejvíc Michelin.. No uvidíme jak se to vyvine dál..
úterý, 16. dubna 2013
 
Michal
Michal Sortiment je je jasný. Oproti loňsku narostli 13, 14ky nic, 15ky bych čekal větší a masakr je to letos od 16 výš. Takových 19, 20 co se prodalo za poslední měsíc jsem snad neprodal 2-3 léta zpátky..
úterý, 16. dubna 2013
 
Michal
Michal Do konce příštího týdne je plno, už objednávám na 3.5. Je to strašně nárazový. Za včerejšek se prodalo 48 gum, za dnešek 4, ale práce je strašně moc. Jen mě trochu děsí, že strašná spousta lidí už je na letních. Já se obávám, že tohle bude velmi hektická, ale krátká sezona. Všechno musí být hned, nic nepočká do zítra...
úterý, 16. dubna 2013
 
BF
BF Shambo, za 14 dní to připomeň a můžeme směle psát.
úterý, 16. dubna 2013
 
Shambo
Shambo BF - vypadá to podobně. Zvedáky obsazeny, objednáváme další zákazníky, zatím je plno. Mírně se oživily i prodeje nákladních pneumatik. Protektory jsou stabilní, zatím beze změn. Bylo by zajímavé se třeba za dva týdny navzájem pobavit, jak se změnila poptávka a prodeje osobních pneu sortimentně - po značkách, rozměrech a cenově.
úterý, 16. dubna 2013
 
Shambo
Shambo A pro dnešek by to stačilo. Nějaké novinky si necháme třeba na zítra. Ať se nám daří, pánové. Ke strojům.
úterý, 16. dubna 2013
 
BF
BF Shambo, děkuji za doplnění. Na servisech je asi veselo, že tady skoro nikdo nepíše. U mne to je pořádný záhul. Včera od 7 hod. do 20.15hod. Dnes od 6 hod do 19.30hod. Je to prostě obrovský kontrast mezi dobou temna a šilenou prací. Někdy si říkám jestli jsou lidé ještě zcela normální. Teď hned a okamžitě a zítra je už pozdě. No tak jim to udělám pokud to jde, je to v mých silách a hezky si to pak také vyučtuji. A překvapení? Že mi zatím letos neremcají a platí co si řeknu. Věřte mi, že tedy některé chytráky vůbec nešetřím. Gumy se prodávají zatím nadstandartně a bez jakýkoliv problémů. Od malých 13 až zatím po 21. Geometrie frčí o sto šest a práce mám zatím na 14 dní až až. Pořád jsou objednávky a to je jen dobře. Kapacitně toho stíháme s klukama myslím docela hodně. Je to však také o dobré organizaci, načasování, vybavenosti servisu, podpoře a motivaci zaměstnanců, využití každého volného místečka, prostoje, apod. Jak to chlapi prosím vypadá u Vás?
úterý, 16. dubna 2013
 
Shambo
Shambo Continental AG ústy vyjádřením finančního ředitele pana Wolfganga Schaefera připustil, že snížení prodeje této značky je ,, o něco vyšší ,, než se předpovídalo. Plánované snížení mělo být mezi 1% až 3%. Bez ohledu na problémy evropského automobilového trhu je ovšem Continental AG optimisticky ( asi mírně, že ) naladěn a věří, že po 1. čtvrtletí se budou prodeje zvyšovat. Společnost nemá malé cíle - prodej má být vyšší o 5% a tržby mají být ve výši do 34 miliard euro. Pan Wolfgang mne rozveselil v okamžiku, kdy vysvětloval příčiny horších prodejů v 1. čtvrtletí - údajně to bylo špatné počasí a menší počet pracovních dnů. Nevím jak on, ale já jsem na sobě nějaký menší počet pracovních dnů nepocítil. Spíše naopak. Ale to už je jiná kapitola. Pěkný den, přátelé.
úterý, 16. dubna 2013
 
Shambo
Shambo Michelin podle francouzského finančního periodika Les Echos využívá ve svých výrobních závodech v Evropě 75% kapacity při výrobě osobních pneu a 60% při výrobě nákladních pneu. Florent Menegaux, ředitel departamentu osobních a užitkových pneu Michelin řekl pro Les Echos toto: ,, Nevylučujeme vůbec nic. Žádnou variantu. Musíme přemýšlet o změnách na trhu a odhadnout, jak dlouho taková situace bude trvat.,,
úterý, 16. dubna 2013
 
BF
BF V Itálii zavřou a v Rusku otevřou. Stěhuje se to na východ. Ještě pořád je to země neomezených možností. Západ to pochopí až bude pozdě. To bude ještě bumbum. Michelin taky ve Francii zapláče a další a další budou podle mne následovat. Je to začátek konce pro mnohé kteří svým přístupem a chováním nepochopili vůbec dobu ve které se dnešní svět nachází.
úterý, 16. dubna 2013
 
Shambo
Shambo Přátelé, dnešní příběh bude o tom, jak chce Bridgestone přivřít kyslík Nokianu. Finský Nokian po převodu většiny své výroby do Ruska pochopitelně na ruském trhu slaví obrovské úspěchy. Je ve výrobě osobních pneu na špici místního peletonu, i když se na něj tlačí další zahraniční značky, vyráběné ( nebo chystající se vyrábět v právě dokončovaných závodech ) v Rusku - Pirelli, Yokohama, Michelin a Continental. A to nezapomínejme na domácí tygříky - Cordiant a Kamu. A ukrajinskou Rosavu. A miliony čínských gum, které prosakují přes hranice, jako by celnice a celníci neexistovaly. Finančně je ruský trh pro Nokian rozhodující. V tomto regionu údajně získává 40 až 50% svého celkového zisku. Jaké bylo ve světě světových značek pozdvižení, když se i Bridgestone rozhodl zahájit výstavbu závodu na výrobu osobních pneu v Rusku. Jakmile byla tato informace zveřejněna, klesly ihned akcie Nokianu o 3,8%. Konkurenční boj na ruském trhu ( a na trzích bývalého Sojuzu ) se ještě více vyostří. Pravda, než pilní Japonci dostaví svou fabriku, má Nokian několik let na dobudování a výrazném rozšíření své obchodní sítě. Na druhou stranu i na tomto trhu můžeme očekávat snížení marží a vykleštění prodejců. Snad jen zákazník možná uspoří. Možná. A pointa na samý závěr? Bridgestone drží aktuálně celkem 15% akcií Nokianu. Někteří z analytiků předpokládali, že Bridgestone Nokian během času ovládne. Po této ruské ruletě je to už ovšem vyloučeno. Kapitál nemá ani hranice, ani zábrany. Pěkný den, přátelé.
úterý, 16. dubna 2013
 
Shambo
Shambo Přátelé, máme tady další zprávy ze světa. A dnes to nebude naštěstí ani o Číně a ani o kaučuku. Budeme vlastenecky jásat nad expanzí naší nefalšovaně české společnosti Mitas. Právě před rokem v městečku Charles City ( stát Iowa, USA ) byla zahájena výroba a tudíž i tažení proti všem konkurentům na vzdáleném, náročném a zhýčkaném americkém trhu. Hodnota investice - kolem 50 milionů dolarů. Amerických. Po akvizici v Srbsku ( původně značka Rumaguma, dnes Cultor ) a výrobě pod značkou Continetal ( licenčně ) si Mitas na americkém trhu vylepšil své skóre - 10% své celkové produkce už realizuje na polích Arizony, plantážích Virginie či deltě Mississippi. A to není vše - právě dnes byla podepsána v Praze dohoda mezi Tatarstánem a Mitasem o významné východní investici. Dalších 50 milionů dolarů napomůže vybudování ještě jednoho zahraničního závodu pod praporem Mitas , který bude pro změnu expandovat na celinách Kazachstánu, v ruském Povolží nebo žírné ukrajinské pláni. Jak kdyby nestačilo, že na pneumatikách společnosti Mitas sjede z výrobní linky v Evropě každý čtvrtý traktor a kombajn. Více takových dobrých zpráv o úspěších české firmy ve světě.
pondělí, 15. dubna 2013
 
Michal
Michal v tom případě ho Kalouskovi pouští žilou:-)
pondělí, 15. dubna 2013
 
BF
BF Co se ještě nedovíme??? To jsou mi ale věci (-: http://www.novinky.cz/ekonomika/299055-za-financni-krizi-mohou-bankeri-na-kokainu-tvrdi-expert.html
pondělí, 15. dubna 2013
 
SJM
SJM Nazdar klucííí. Tak jsem to 4tý nebo 5tý týden po sobě nonstop 14-16 h denně vzdal. Tělo začalo stávkovat, hlava bolí jako střep, z nosu teče proudem. Chod servisu nachávám na mých lidech. Zatím se jim do toho nemontuji a je vidět, že kompetence jim zatím vyhovují a docela se snaží. Uvidím, jak dlouho jim to vydrží. Co slyším, minulý týden se postupně rozbýbával, v pátek se čekal šrumec, byl docela dobrý, ale nikoliv vyčerpávající. Zatím klasika, celá kola, 3 - 4 mm vzorku a dotka 05 dení sebemenším důvodem byť jen k zamyšlení nad koupí nových. Prodeje malých,jak říká Michal u nás zatím katasrofální a to jsem nastavil loňské zásoby 30-50 Kč nad nákupku a mám je tak +- jako KK a ani ťuk. Podržel jsem jen práci na loňských cenách 660- 800 ( 13 -16) + 30 ventil. Každý večer zde mrknu co nového a musím říci, že to koresponduje s referencema mých kluků. Nyní z jiného soudku. Jak jsem dříve předeslal, často se nyní potuluji po strojírenských fabrikách. Tam kde bzučí samá CNC, investovali miliony do software a pc odborníků a zaplatili je, prozatím mají práce tak akorát, tam kde malinko zaspali, skučí jak staré štětky. Byl jsem ve firmě, kde nástupní plat programátora ( po prověření) je 45000, po roce + 10000, po druhém 5000 a pak každý další podle inflace +1%. U strojů jim dělá 40% inženýrů. Pročpak ne, za 40000. Náročnost na lidi, přesnost, pořádek, preciznost je mimorádná, přesto tam nepanuje nervozita. Dělají mimo jimé pro Airbus i McLaren. Majitel i manager v jedné osobě nosí obyč. košili a zná výrobu do posledního šroubku. Doslova se omlouval, že po 15ti létech si dovoli koupit CC, ale na delší cesty ho prý potřebuje. Jaký rozdíl proti firmě, kde jsem byl před týdnem. Na parkingu G a X5, kanceláře kůže a mahagon, za to v provozu boží dopuštění a bordel. Ti somrovali o kooperaci jako diví. Při odchodu jsem si v duchu říkal "chcípněte" a pokud se tu najdou šikovní lidé, těch usraných 16000 co jim dáváte, jim dozajista dají i jinde i když s prací je to tu obecně problém. No páni, letos nás žádná selanka nečeká. Docela často mě napadá otázka, jak to bude vypadat na silnicích, až přestanou jezdit všichni ti agenti s teplou vodou, obchodníci s deštěm a desetitisíce podobných rádoby podnikatelů. Lidé konečne začínají chápat i jsou donuceni, koupit méně, za to kvlalitu, zjišťují že kvalitu v marketu je hledat jako jehlu v kupce sena atd. Kam mířím. Lidi nejsou tady úplni trotli, za komančů ale na vše byly tzv. ČSN a pak tu nastal tu divoký západ. Po dvaceti létech přicházíme na to, že není možné mít 1kg šunky za 80 kč, když 1kd masa stojí 160, stejně jako že čínanská guma za 1200 nebude asi to samé jako mišák za 2000. To, že číně takto dramaticky klesá odbyt pneumatik, nezpůsobyly štítky, ale jedině a pouze 3 věci. Lidé již v Evropě nejsou tak bohatí, aby mohli kupovat levné věci, za druhé lidi již jsou alergičtí na záplavu čínských šuntů, za třetí je to snížení cen evropských výrobců. Já čínu prodával a tak před 3-4 rokama nastal sešup poptávky a dnes i v tomto chudém kraji ani pes po nich neštěkne. Také krámky s levnýma hadrama již zavřely a dále zavírají jeden po druhém. Asi se pomalu dostáváme zase k podstatě, jak nás učili soudruzi na příkladu T. Bati: "Baťa se na své nekvalitní výrobky snažil nalákat lid nízkou cenou. Takové boty jste si koupili a za 10 či 15 roků mohli jíti pro druhé". Hezký večer přátelé.
neděle, 14. dubna 2013
 
Michal
Michal Bořku přesně tak. A tady je vidět, to jejich zcestné předzásobení. Teď si vemte jaký průšvih to je, když pak zůstanou z předchozího roku pneumatiky. Což ty malé do 16ek, kterých mi zbylo nejvíce, tak to je v pohodě, tam se to neměnilo, ale taky mi tu zbylo asi 24 ks 17ek, naštěstí jsem tento týden neponechal nic náhodě a zbývá jich už jen 8, ale přiznám se, že jsem byl rád, že jsem jim to narval doslova za nákup, že tam nebyla ztráta a to jsem ještě 14 dní vymýšlel, kterému zákazníkovi to konkrétně namontuju, který mi to nebude pitvat. Ale teď si vemte ten průser, když někomu těch 17ek a výš zbylo třeba i jen 100 nebo více. s dorovnáváním od výrobců můžou počítat tak maximálně ti největší a ti normální jako my, tak máme smůlu a musíme bojovat. Ono se to dá, já se s tím letos doslova nesral a všude zdražil o kilo práci, zatím nikdo ani nebrlbnul. Ale je to jediná cesta, jak to přežít ziskem z práce. Nic víc nic míň, protože ta poptávka po letních pneu bude letos opravdu malinká. Malých gum bylo zatím co by na prstech dvou ruk spočítal, octavky začali až tento týden, takže hlavní zisk byl z nákupu a prodeje velkých kol v neběžných 17ák a výš, kde si pořád držím marže okolo 500 na kusu. Ale malá kola zatím nic moc a to jsou právě ti lidé, kteří budou šetřit nejvíc. Což je škoda, protože ty jsem pomalu dělal radši a ti by mi chyběli, kdyby to nechali na zimákách. Ale je to klasika, ti co jezdili na plechách a mají uskladněné liťáky, tak ti už jsou objednaní....ti co přezouvají kompletně, tak ti se ještě ani neozvali:-)))Letošní jarní sezona není rozhodně o pokusech, je třeba dělat vše na jistotu se ziskem, protože toho bude o dost méně než v minulých letech a v těch gumách co leží z loňska se pokusit aspoň něco vytěžit nebo s min. ztrátou. Ale můžu Vám říct jedno, ve společnosti panuje opravdu hodně blbá nálada, protože lidé jsou podráždění, nervozní, nepříjemní....to nikdy nebývalo.....jak píše Ferda, toho se velmi obávám, protože v Evropě žijeme a nepokoje by nebyly pro lidskou stránku dobré....to jsme to teda dopracovali...A stejně mi nikdo nevymluví, že za to celá ty blbá Eurozona a vůbec celá EU nemůže. Naopak, kdyby to bylo po staru, že každý stát měl své měny, bylo by to pro každého lepší...aspoň tak to vidím.
neděle, 14. dubna 2013
 
Anonym
Anonym PÍŠEŠ TO BOŘO JEŠTĚ MOC SLUŠNĚ.Vše svinsky zdražilo od energii přes zaměstnance po náklady na nesmysly typu různých revizí a oni najednou zlevňují pneumatiky.Houby kaučuk zlevnil,tři prdele nenažraných prasat to je!Sklady napráskané pod střechu a ještě i venku na place to leží a nemají to komu prodat.Výrobci v celé evropě pozavirají brzy plno fabryk a pošlou lidi maximálně na socku.Nepokoje,stávky,vášně vypuknou a plameny spálí tyto prasata které ještě ani neví která vůbec bije.Evropa jde do haj... a ten fekál zatím jen smrdí.Až bude potřeba ho vyvézt teprve se bude zvažovat co s tím a bude stéjně pozdě.Kdy to bude?Moc času nezbývá při tom jak se na ten humus koukám.Shambo napiš nějakou prestižní vyhlídku evropy ať se tady ti panáci v saku a kravatě přiučí a nesedí jen nad tabulkama,výročními zprávami a obchodními blbostma typu výsledovka.Takové bych já rád nakopal do spisovně řečené řiti.A že jich je!Zdar.
neděle, 14. dubna 2013
 
BF
BF Míšo ano vše je dražší a důvody zlevnění jsou absolutně taky jasné. Někdy až nenažranost, hamyžnost, čím dál tím větší ziskuchtivost a doslova okrádaní. Tohle nebylo a není podnikání na úrovni, tohle byla a je pro mne někdy až zlodějna. Teď jim některým hřebínek pěkně klesl a ještě i klesne. Čistka bude velká a pořádná to si buďme všichni jisti. Vše je teprve v rozběhu. Někteří ani ještě netuší co se bude dít. Je to však nezbytná potřeba.
neděle, 14. dubna 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz