Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
BF
BF Tak přátelé a je to už tady o čem jsem před asi rokem psal a co se snažili ututlat.! Michelin Hungary je zcela zdecimován, rozdrcen, vymazán z mapy a propuštěno cca 200 lidí. Část přesunuta na Dráculovo Rumunsko, část do kšeft Polska a teď se bude čistit Český trh. Mám osobně radost a je to pro mne zadostiučinění, protože jim čísla prodeje u servisů brutálně klesala a nechtěli poslouchat, naslouchat a přistoupit na fér hru. Prali to do internetu a všude kde něměli jako pominutí a teď jsou dny mnohých sečteny. Konec srandy pánové a dámy, Michelin jede s kopce a to takovým sešupem že jsem moc zvědav jestli se vůbec něčeho ješte v ČR zachytí. Francouzi narozdíl od nás poslouchají své servisy až moc dobře a rychle se po tvrdé pneuservisácké lekci kterou dostali od Point-S probrali ze snu a také poznali že zahrávat si s kvalitními servisy se pořádně nevplací. Nejsme jen ty blbé hloupé ovce za které nas dlouho měli. Jsou na řadě i další hoši v kravatách, kteří ještě nemají ani páru co je brzy čeká.
středa, 27. března 2013
 
Shambo
Shambo Je to celé tunel Blanka.
středa, 27. března 2013
 
Radek
Radek Ja zase nezachytil to co ty. To je ale jedno, hlavne kdyby se to trochu zamezilo, tak se hned lepe bude bojovat.
pondělí, 25. března 2013
 
Michal
Michal Radku tak teď ve zprávách bylo, že to tahali přes Dubaj, tak to nevím, co to na tom radiožurnálu plácili dopoledne.
pondělí, 25. března 2013
 
Michal
Michal No říkali to v radiu, když jsem jel dneska v autě, že v tom prý byly zainteresované jen ryze české firmy, prý to přes hranice nesahá...
pondělí, 25. března 2013
 
Radek
Radek Jak víš že ji koupí u nás? Dělá se to přes vývozy, používají se k tomu různé organizační složky atd., firmy které umřou, sklady které kdosi vykrade...
pondělí, 25. března 2013
 
Michal
Michal No jo, taky jsem si na to vzpoměl, když jsem to četl, jak tu někdo psal, že chytře zaúčtované DPH znamená další marži ve výši 21%. To by mě zajímalo, jak s tím mohli šmelit. Já jsem na to pořád blbej a tyhle levárny nechápu, jak se dají udělat, ale že s elektronikou, to mi hlava nebere. U pohonných hmot, tam je mi to jasné, i ty gumy, když to berou přes cizinu, že se s tím švindlovat, ale jak to udělají s elektronikou, kterou koupí u nás, to fakt nechápu.
pondělí, 25. března 2013
 
BroukPytlik
BroukPytlik Sláááva! V pátek jsem byl na finančáku a známý mi říkal, že podvody s dph odhadují na 50 miliard ročně. To se člověku chce brečet, když musí zaplatit aby to podvodníci rozkradli.
pondělí, 25. března 2013
 
Radek
Radek Tak ještě pozbírat podvodníky z našeho oboru a bude zase klid - http://www.novinky.cz/krimi/297027-policie-pri-obri-razii-zatkla-19-lidi-podezrelych-ze-stamilionovych-podvodu-s-dph.html
pondělí, 25. března 2013
 
Michal
Michal Tak už chodí v radiu reklamy na tu akci goodyearu s těma flexi passama či co. ještě čekám, až uslyším bridgestone a ty jejich palivovky:-)
pondělí, 25. března 2013
 
BroukPytlik
BroukPytlik Pro Ferdu a Michala. Reagoval jsem na 275/45 r20 o které se psalo, nicméně když už jste to nakousli tak hankook 195/65r15 820,- Eur , 205/55 r16 1050,- . Takže se Ferdo a Michale podívejte , jestli je ten Vás nákup hankooku v pořádku. Yokohama je docela dobrá a se servisem to bude dobře fungovat. Při proše šikovnosti se dá prodávat na ceně premiovky.
pondělí, 25. března 2013
 
Shambo
Shambo Michal: otázka snížení prodejů je palčivá. Připravím si nějaké odhady. Toto téma diskuse bude zajímat nás všechny.
sobota, 23. března 2013
 
Shambo
Shambo Dobré odpoledne přátelé, ten údaj o ceně pneumatiky jsem získal z otevřených zdrojů, znělo to takto: ,, Několik dnů starý ( mladý ) údaj analytika z Deutsche bank hovoří o tom, že průměrná výrobní cena osobní pneu v západní Evropě je 8 euro. Což je - cituji - výše než v jiných regionech .,, Pochopitelně, jedná se o výrobní náklady, bez nákladů na výzkum, vývoj, obchodní síť atd. Ale k příspěvku kolegy SJM doplním toto - přepravní náklady na dopravu pneumatiky od břehů např. Číny nejsou nijak závratné. Za dopravu od čínského přístavu třeba do Hamburku nebo Amsterodamu si dodavatel naúčtuje např. u 385/65R22,5 okolo 15 USD - 300 korun. Dále něco stojí překládka a poplatky v přístavu, doprava do Čech atd. atd. Není to podstatné pro pochopení výše nákladů po moři. Tato cena dopravy po mořích a oceánech odpovídá odhadem tomu, co by se reálně mělo zaplatit za dopravu stejného jednoho kusu zboží autodopravou českého distributora mezi Ostravou a Prahou. Komerční dopravce bude mít cenu na kus vyšší. A to je kilogramová exportní cena čínské nákladní pneu odhadem 3,50 - 4,00 USD za kilogram. Porovnejme si to s údajem o kilogramové ceně na výrobu osobní pneu v Evropě. Je zde ovšem velká neznámá - např. velkorysá dotační politika čínské vlády, reálné režie na výrobu atd. Spotřeba materiálová by měla být - jak odhaduje SJM - obdobná. A otázkou za milion dolarů je to , kolik stojí kilogram obchodní čínské značky Švejkčužu ve srovnání s japonským gigantem Fukišuki. Pojďme dále. Pokud budeme dopravovat po moři elektroniku nebo osobní auto, tak na příkladě osobního vozu střední třídy z Koreje nebo Japonska v hodnotě 20 000 USD vychází kilogram výrobku na úrovni 18 až 20 USD. Údaje jsou opravdu jen orientační, ale ukazují tendenci možné kalkulace. A navíc - asijští baliči automobilových dílů a agregátů jsou mistři oboru, ti toho do kontejneru naloží opravdu hodně. A bez vzduchu. Problém je jiný - jak ty kontejnery dostat s minimálním nákladem do Číny, Koreje nebo Japonska, když méně vyvezeme a více dovezeme. Ale to už je úkol pro jiné borce. Pěkný den, přátelé!
sobota, 23. března 2013
 
SJM
SJM Dobré odpoledne páni gumaři, měl jsem v úmyslu se zde kouknout až večer, ale na dílně mého dalšího jobu je taková zima, že jsem musel si skáknout domů se ohřát a při té příležitosti jsem si početl. Přístup Yokohamy, resp. p. Moši je na naše kraje hodně neobyklý, ale bojím se jedoho, a to, že u nás více než kde jinde platí, že každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Bořek píše, že zasedají vrcholová vedení a řeší nastalou situaci. Samozřejmě nevím, jen si domýšlím, ale od lidí těchto charekterů bych neočekáva výstup tipu " to jsme ale volové, to jsme to pohnojili a pod.", spíše si dokáži představit reakci: " ten Moša se asi zbláznil, co nám to tu zavádí za pořádky chlapec, tak to mu dáme vyžrat, my to s matkou za zády ustojíme atd." . To je česká povaha, toho se bojím.Pokud se prohloubí i díky stavu evropské ekonomiky cenová válka, která se přenese z úrovně vo prodejců na výrobce, to bude teprve mazec. K této úvaze mě vede skušenost s čínskými pneumatikami. Dokud existoval cenový rozdíl podstatný pro zákazníka proti zavedeným značkám, mohli jsme proti nim brojit, ale přesto měli své kupce a dnes? Alespoň u mne ani pes po nich neštěkne. A důvod. Snížení cen normálních značek. Někdo tu uváděl, že výrobní cena nové pneumatiky je někde kolem 8 €. Já bych tomu i věřil. Při dalším poklesu cen se ale narazí na přepravní náklady, které při takto nízkých prodejních cenách budou hrát významnější položku v ceně a to může být pro pneumatiky z druhého konce světa problém. Po pravdě řečeno, je to trochu proti přírodě. Stupeň vývoje a poznání je ve "vyspělých" zemích asi stejný, nebo podobný, suroviny jsou stejné, technologie taktéž, tak i špičková pneumatika z Japonska by měla být hodně podobná obdobné z EU či USA a ač si japonců co se pracovitosti a skromnosti velmi vážím, je sobecké chtít svou produkcí zaplavit svět, když navíc nemají téměř žádné přírodní zdroje. S jižními Korejsi je to obdobné. Pochopím export elekroniky, ale aut a pneumatik, kde se přepravuje převážně vzduch ? Pokud tu stojí jejich fabrika, to je o něčem jiném. Přeji hezký zbytek dne, odcházím zase parazitovat do zimi na p. Mládkovi a večer zase se podívám.
sobota, 23. března 2013
 
Michal
Michal Pánové pěkné dopoledne. Ani tady to na jarní přezouvání vůbec nevypadá. Min. rok touto dobou, zákon nezákon už se makalo jak na běžíčím páse. Letos nemám ani odvahu těm lidem psát ať se objednají. Nálada aspoň tady je poměrně hodně špatná. Někteří zažívají nejhorší první tři měsíce v roce za posledních 7 let. Slyším propady v obratu i 80% a to konkrétně z úst majitele autoservisu, lidé prý nejezdí ani na běžný servis a to už je co říct. V důsledku klesajících cen letních pneu začíná mít problém i kluk, který prodává ojeté pneu, protože mu zákazníci hlásí, že se mu za 750 Kč nevyplatí koupit ojetou, když může na netu novou koupit za 1100. Já osobně mám propad v obratu o cca 40% ve srovnání s loňskem, ale spíš než loňská sezona, která byla opravdu pěkná asi pro každého, bych to srovnal s normálnimi sezonami do roku 2010 a to už je celkem srovnatelné. Na druhou stran se prodávala samá velká kola, takže zisky z gum i práce byly vcelku dohnané, než na běžných rozměrech, takže na zisku se to projevilo o 17%, což bych řekl, že není takový průšvih. Letní nabídky mi vyšli zatím na 100% pro všechny uložené a stálé zákazníky. Na jaro jsem zvednul o malinko ceny za práci, tak o 40 kč+ dph, ať to zase na to jaro nepřeženu. Chtěl jsem zvednout i cenu za uložení, ale raději s tím počkám, protože kluk co za to chce 570 což je o 30 kč méně než já, říkal, že mu to lidi berou pryč, protože je to pro ně hodně peněz a radší to dají do sklepů nebo na balkon. Tak to nechám. Pokud by se sezona aspoň trochu vydařila, tak uvažuji o té geometrii, úřední šiml zatím není proti a dokonce paní úřednice naznačovala, že by i nějakou malou finanční podporu možná pustili v rámci rozvoje podnikání na stavební úpravu. Což by bylo chvályhodné, protože nejvíc z toho zatím čerpali vietnamci na ty svoje bistra a restaurace, výsledek byl takový, že jedna vyhořela a druhou zavřela higiena. Ale uvidíme, nechci dělat závěry, uvidíme, jak půjde sezona.
sobota, 23. března 2013
 
Shambo
Shambo Poznámka k Yokohamě a japonským výrobcům všeobecně. Po katastrofálním zemětřesení v Japonsku a letech dlouhodobé stagnace ekonomiky japonská vláda premiéra Abe přikročila k razantní podpoře exportu. Byl oslaben japonský jen - což v krátkodobém horizontu přispěje k snížení japonských exportních cen v poměru k euro a dolaru - a cena na kaučuk je zatím též příznivá. Jak to funguje v praxi? Např. Bridgestone v březnu oznámil zvýšení odhadu zisku v roce 2013 o 14% proti původnímu plánu. A v exportních cenách konkurenční značky pociťují snížení cen na japonské pneumatiky ve světovém měřítku. Takže všeobecně můžeme očekávat aktivitu japonských výrobců na všech frontách. K systému pobídek ještě drobnost - na nejmenovaném významném trhu na východ od nás v březnu vyhlásila Yokohama akci ,, Vstříc dobrodružství .,, Ten, kdo si zakoupí Yokohama C.drive 2, Yokohama Geolandar SUV, Yokohama Geolandar H/T-S, Yokohama Geolandar A/T-S nebo Yokohama Geolandar A/T dostanene slosovací kupon. A o co se hraje? Baťohy, navigace, fotoaparáty... takže na každém trhu je podpora prodeje jiná a odpovídá lokálním zvyklostem. Pěkný den, přátelé.
sobota, 23. března 2013
 
BF
BF Krásné sobotní ráno. Teplota je v Třinci mrazivá, sněhu tak 10 cm a jaro zatím v nedohlednu. Shambo nevím zda je Yokohama laskavá, to se uvidí, ale vím že pořádně pohla s některými stojatými vodami všemocných pánubohu tady v ČR.Už není vůbec tajemstvím že se o jejich kvalitní pobídce dobře vybaveným pneuservisům mluví na nejvyšších poradách. Už není tajemství že nejenom uznávají že to je dobrá a pro ně asi i bezpodmínečně potřebná cesta hledání stálych a kvalitních odběratelů a není tajemstvím že budou muset tuto situaci řešit i blízké budoucnosti i oni. Moc dobře si vzpomínám a mám to v paměti, jak jsem se setkal s Davidem Šedivým a navrhli jsme Frantovi Mošovi že pokud tady do ČR Yokohama chce vstoupit zpátky po prodejci typu Mitas, který značku dělal roky, tak musí nabídnout něco nadstandartního pro servisy, něco co zaujme, něco co bude hlavním přínosem a motivací pro ten prodavající pneuservis, ale i zákaznika. Bylo pak velmi chytré že to výrobce podpořil touto geo akcí. A díky i tomu dnes jsou na obzoru první vlaštovky i od jiných výhradních kteří zjístili že to prostě bez kvalitních pneuservisů nepůjde. I některé velkoobchody např letos Jopeco se snaží všemožně podpořit prodej pro servisy.U výhradních se chystají poukázky ne na jídlo, ne na vytahnutí informací ze servisů o zákaznicích typu paliva, ale teď už konečně na servisní práce a vyloženě další podporu servisům na kterou oni v blahobytu prodeje kol rychle zapomněli a tím podráželi své stále a dobré odběratele. Ti se pak nazlobili a nedivme se že začali nakupovat nejenom jiné značky, ale i ty jejich nakupovali jinde a většinou i levněji. Ti se zasekli že jim informace o svých lidech nedají a nedivme se. Asi před 4-5lety jsem tu psal a našel bych v hystorii diskuze o nebezpečí poukázek typu palivo michelin. Přesně se to potvrdilo a mnozí z Vás mi pak buď osobně toto zdělili, nebo zavolali a odkývali mou pravdu jak to bylo zneužito. Vzpomínám si právě na případ Davida Šedivého a slavného Euromastru v Pardubicích. Ještě teď bych někomu plivnul do tváře za takovéto doslova svinstva. No a teď je doba kdy bozi zjístili že koza dojí krev a je moc zle tak začínají řešit to co nedávno vymysleli dva obyčejní servisáci s Frantou Mošou a co pak nastartovala jedna značka s Japonska. Budíček mají tedy pořádný. Po letech kdy byli nesmrtelní najednou přišel těžký pád a tak to musí akutně a hlavně rychle řešit, jinak by po čase nemuseli taky v kvalitních pneuservisech už nic prodávat, což by bylo pro některé v budoucnu hodně bolestné neli devastující. Je dobře že se to děje a je dobře že se někteří začínají probouzet tím správným krokem. Jestli to není pozdě ukáže jen čas.Bořek Filipec. http://www.pneucentrumprofi.cz/
sobota, 23. března 2013
 
Michal
Michal Ferdo. Jo přesně tak, mám úplně stejný pocity.
pátek, 22. března 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz