Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
Shambo
Shambo Včera jsme inaugurovali prezidenta republika. Bylo hodně řečeno o proslovech, praporech, kravatách a slibech. Nikdo si nevpomněl na to, že prvním prezidentem u nás nebyl tatíček Masaryk, ale dvouválcový řadový ležatý dvouválec s motorem Benz o obsahu 2,714 l a výkonu přibližně 5 kW (6,6 k). V roce 1897 totiž byla v Kopřivnici zahájena sériová výroba jednoho z prvních vozů na světě - automobilu Praesident. Dával tehdy po zahřátí solidních 20 km/h. Měli jsme díky svým pradědečkům a prababičkám neuvěřitelný náskok před celým světem ( v Japonsku běhali s pasažéry v nosítkách a v Číně bez nosítek ). V roce 1905 se přidává Laurin a Klement. 1906 - v Liberci osobní Linser a ihned po něm tamtéž nákladní RAF. 1909 - Praga. 1911 - Walter. A dále Zbrojovka Brno, Škoda, Jawa. Pokud chcete vidět krásný vůz - najdět si třeba prostějovský Wikov 7-28 Sport. Aero, Minor. Poválečný Velorex. Avia. Karosa. Koneckonců - nebýt studií rodáka z Vratislavic Ferdinada Porsche v liberecké průmyslovce, kdoví čím by se živil. Často na um a fortel předků zapomínáme. A často o něm už ani nevíme. Takže pokud by bylo po mém, lid by včera nekvílel u pomníku Masarykovu oblíbenou Ach synku, synku , ale pogoval by u Highway to Hell od AC/DC. Pěkný den vám přeji.
sobota, 9. března 2013
 
Shambo
Shambo BIB - začarovaný kruh. Přesně tak. Brutální škrty v rozpočtu snižují kupní sílu obyvatel. A čertovo kolo se roztáčí. Nemáme prezidenta Roosewalta, který postavil Ameriku po vyčerpávajíc krizi na nohy i státními injekcemi do infrastruktury. A nemáme ani Forda, který uměl vytvořit a vyrobit takové auto, které by si mohl koupit zbohatlík i zaměstnanec. Plechová Líza Ford T začínala na ceně 850,- USD v roce 1909 a dostala se díky sériové výrobě až na cenu 260,- USD v roce 1920. Dělník za Lízinku dal v roce 1914 své čtyři měsíční platy. Umíte si dnes představit auto, jehož cena po naběhnutí série klesá????? Vyřknu hříšnou myšlenku - máme hodně škrtalů, ale žádné budovatele. A naše ekonomika stojí na dříčích patřících ke střední třídy, ze kterých teče krev a pot.
sobota, 9. března 2013
 
BIB
BIB Shambo mě hodně připomíná oblíbeného SJM a píše opravdu krásné analýzy. S tim přesunováním výroby ze západní evropy na východ si výrobci sami pod sebou řežou větev, vysoká nezaměstnanost způsobená jejich propouštěním vede k nízké koupěschopnosti a tím pádem k jejich nízkým obratům v evropě, kde až to skončí?
sobota, 9. března 2013
 
Radek
Radek Shambo by mohl dělat pro pneurevue redaktora.
sobota, 9. března 2013
 
Hrouda
Hrouda Já s 34% potom za jaký procenta to dastal ten zákazník to je záhadou, nebo je to levárna nějakého zaměstnance skladu v Trmicích snad to tu někdo kompetentní čte.
sobota, 9. března 2013
 
BIB
BIB NR55 bych koupil u BD za 7430.- a kdo vi za kolik je davaji koncovým oni.. ale naštěstí je nikdo nechce a beru kamy které se prodávají dobře i když těch aut s 11-20 už ubývá..
sobota, 9. března 2013
 
Hrouda
Hrouda 11154,- NR55
sobota, 9. března 2013
 
Anonym
Anonym Hroudo prosim te mohu se te zeptat jaka tam byla katalogova cena na tech zadnich na Tatru? a o jakou slo presne pneumatiku. Diky
sobota, 9. března 2013
 
Hrouda
Hrouda pro BIB : Tatru dostat do vzdáleného servisu je problém a ještě aby pracovala na stavbě zároveň. Ale poslat pohunka s vlekem není tak nákladné . A já to během pracovní přestávky samozřejmě tý jejich pracovní přetávky přezuju. Levně koupit a bez cestování přezout no a asi budu i krapet levnější než BD na práci. Netuším co si řekne BD za montáž . Špekulanti to určitě jsou , ale jednou jsem tu psal o zakoupení zouvačky dopravcem a tak když to neobuju já tak někdo to určitě udělá . Je to kdo to bude snášet déle. Pokud to není jak píšu tak tomu ani já nerozumím proč to dělají.
sobota, 9. března 2013
 
BIB
BIB Hroudo on si někdo u tebe nacení pneu, nakonec je koupí jinde a pak si je u tebe nechá přezout? Takové případy tady prakticky nemám (snad jen kdysi pneu na JDeera které si to družstvo nakonec vzalo od Nekvindy), co je k tomu vede že si to neobují tam kde koupí teda u BD, já osobně bych jim nic takového v sobotu nedělal, sobota je jen pro lepší kšefty, žádní špekulanti - aspon teda v našem servisu.
sobota, 9. března 2013
 
Shambo
Shambo Pokud jste nebyli nikdy ve francouzském městě Amiens, představte si dvojnásobný Zlín. A stejně jako ve Zlíně mají Francouzi ve svém pěkném městečku gumárnu - Goodyear zde roky vyráběl jak osobní pneu, tak i hlavně agro program. Bohužel - několik let je výroba ztrátová ( v r. 2011 - ztráta 61 mil. euro ) a nastává rébus - co s výrobou? A co s lidmi? O práci by mohlo přijít okolo 1200 zaměstnanců. Francouzská vláda jednala o převzetí výroby mj. i s americkou společností Titan. K dohodě nedošlo. Naopak. Došlo k mezinárodní gumové patálii. Jako rozbuška zapůsobila na konci ledna t.r. výzva ministra Francie pro obnovu průmyslu mesjé Montebour k Titanu k obnovení jednání. Reakce prezidenta Titanu Mr. Taylora ( pro dokreslení - přezdívka Grizz, grizzly ) na sebe nedala dlouho čekat. Mr. Taylor se obořil nejen do vlády Francie ( zaspala dobu, což je asi pravda ), ale do francouzské pracovní výkonnosti - cituji: skvěle placení dělníci mají tři hodiny mají na práci, hodinu na oběd a tři hodiny debatují... Mr. Taylor vzkázal Francouzům za 1/ strčte si tu fabriku někam a za 2/ s takovou nejen že do pěti let ani Michelin nebude moci vyrábět ve Francii, ale Evropu zcela zaplevelí čínská produkce, což bude koneckonců i těm francouzským farmářům jedno. Hlavní je pro ně cena, že! A Titan si raději koupí fabričku kdekoliv jinde, třeba tam , kde zaplatí mzdu euro za hodinu. Francouzská strana je pochopitelně smrtelně uražena. Jak bychom se asi cítili v jejich kůže my . Do boje proti Grizzlymu vytáhli ministři, tisk i odbory. Mají v Titanu pravdu? Není to tak jednoznačné. Podle údajů OECD za rok 2011 je produktivita práce v Evropě nejvyšší právě ve Francii - hodinový výkon přinese 57,7 USD. Německo - 55,8 USD. Británie - 47,2 USD. Překvapeni? Můžeme se přidat v debatách na tu či onu stranu. Můžeme si u kafe, piva nebo vody z kohoutku říct - co mi je po amících, odborech a žabožroutech. Realita je drsnější - naše ekonomika stejně jako slovenská je mimořádně závislá jak na výrobě a prodeji automobilového průmyslu, tak i na výrobě a prodeji pneumatik ... Strategie firem jako je Titan není vůbec odlišná od strategie našeho Bati. Co by na to starý pán řekl dnes? Jak by se rozhodl? Bohužel, ze svého posledního letu z r. 1932 se už nikdy nevrátí. A možná je to tak lepší. Kdyby viděl u přistávací dráhy pole zasetá fotovoltaickými zrcátky, možná by ani k přistání už nenašel odvahu. Pěkný den vám přeji.
sobota, 9. března 2013
 
Hrouda
Hrouda Pro ty co neznají Trmice tak je tam pobočka BESTDRIVE.
sobota, 9. března 2013
 
Hrouda
Hrouda Já mám zatím práce SKUTECNYFERDO taky dost , můj problém je v tom že neprodávám nebo dost málo !! ! míň než bych chtěl. A problém není ve mě . Ceny dávám i dost nízko už ze zoufalství a pořád nic. Dnes jsem obul komplet zadek na tatru, pneu které jsem naceňoval a přesto to vzali z Trmic cedulky nelžou nechaly je přilepené na pneumatice . Moje nabídka katalog mínus 31% na zákazníka a Trmice to daly levněji. Je to boj . Ale práce je dost a to je v pohodě. A mám z toho více jak na pneumatikách a za hotoví. Jdu na oběd a natáhnout záda k telce. Přeji krásný sobotní odpoledne.
sobota, 9. března 2013
 
Michal
Michal Shambo je můj člověk:-)
sobota, 9. března 2013
 
Shambo
Shambo Fandím Kladnu, Dallas Stars a Jágrovi :)
sobota, 9. března 2013
 
Michal
Michal No, přiznám se, že jsem teď rád, že je diskuze "anonymní", protože ač pražák, tak já včera fandil taky Třinci:-):-):-) Ale jinak fandím kladnu:-)
sobota, 9. března 2013
 
FAKE
FAKE tak aspoň na něčem se všichni shodneme a to že Sahmbo píše opravdu výborné příspěvky ;-)
sobota, 9. března 2013
 
Radek
Radek Jo SJM je skoda, ale verim ze se sem zase vrati.
sobota, 9. března 2013
 
Anonym
Anonym Hroudo dnes mě navštívilo několik frajerů autoservisáku a nevěřil bys co mají za nervy že to nejde po tom novém roce rozběhnout.Čuměli na mne jak péro z gauče když viděli servis plný roboty.Do toho 8 kousků gumiček a byli mimo mísu.Říkal jsem jim,kdyby jste kdysi nedělali kraviny tak jste v pohodě.Prachy jste valili do ku..,barů,chlastu,různých debilovin a houby do dílny,lidí a teď tu fńukáte jak střelené prase. Dobře Vám tak.Těch mi není líto.Jsou však i ti poctiví,dobří,féroví kterých se tenhle posmolený stát snaží zlikvidovat a těch je moc škoda.Když vidím ten bordel kolem nás tak jsem někdy fakt vytočený.To co se tu děje nemá obdoby a jak Michal napsal bude to tu horší jak v posraném zhnilém Řecku kde si váli koule v tavernách a robota jim smrdí.Důchody mají jako nejlepší vypasené prase a ti naši důchodci nemají pomalu co do huby a z čeho ještě brát a nekrást?Bořku hezké video a ještě hezčí je že jste tu Spartu dnes rozmázli jak mouchu plácačkou.Jen tak dál.Shambo píše fakt dobře.Hodně mi připomíná SJM ale ten tu moc chybí.Snad se nějak přihlásí a napíše.Toho mám rád,to je u mne borec!
pátek, 8. března 2013
 
Radek
Radek Shambo pise opravdu excelentne!
pátek, 8. března 2013
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz