Pneunm gp50 díky za radu vyzkouším to, Romane ale je jsem mladej kluk už asi patnáct let je mi pořád čtyřiadvacet :D
čtvrtek, 9. prosince 2021
roman Neklamné znaky, že stárneme a že práce v pneuservisu patří mezi fyzicky velmi náročné a neprospívá našemu zdraví.
čtvrtek, 9. prosince 2021
gp50 Taky mě od momenťáku bralo rameno... musel jsem se naučit utahovat ne tahem dolů ale směrem k sobě. O té doby je pokoj.
čtvrtek, 9. prosince 2021
Pneunm Díky za zkušenosti. Asi se na to vykašlu. Taky bych asi víc věřil ráčně. Jen mě poslední dobou bolí rameno a mám podezření že je to od momenťáku tak mě napadlo tohle...
čtvrtek, 9. prosince 2021
BF Mám je taky, ale nepoužívám je. Zásadně se to raději obejde momenťákem celé auto kolem dokola a ručně. Tady věřím citu v rukou a lupnutí momentového klíče, nehledě že se to znovu vizuálně zkontroluje že to sedí. Zatím jsem jim totiž nepřišel na chuť, ale momenťákem to je fyzický úkon navíc a tak nevím zda časem nezměním třeba názor.
středa, 8. prosince 2021
Hrouda Máme je,ale nějak bez využití. Momentová ráčna je Momentová ráčna. Ale předpokládám že se s tim dá pracovat jen to u nás nikdo nepoužívá
XP Tak předpokládám, že pokud jsme spolu pili víno, tak jsme si i tykali :)
pondělí, 6. prosince 2021
Pneunm Jj bylo nás tam vždy dost a ženy jsou zapamatovatelnější. Já se pak přihlásím. Já to napsal hlavně pro to abych nevypadal jako hulvát že ti tykám :D
XP Díky a těším se až bude zase nějaké školeníčko. Obávám se ale, že to nebude tak rychle. Jen škoda, že nevím kdo jsi :), bylo nás tam vždycky požehnaně a žen jen pomálu :).
pondělí, 6. prosince 2021
XP Člověk se učí celý život a hlavně vím, že se nemám za co stydět. Vždycky jsme makali podstivě a teď se nám to vrací. A díky za přínosné příspěvky!
pondělí, 6. prosince 2021
hohencenda Držím Vám XP palce zase o jednoho pneuservisáka co si za svoji práci nestydí říct peníze více.BF tahoun diskuzí, dobrých článků , místní zpravodaj,podporovatel všech slušných gumařů s velmi širokým záběrem,díky za něj.
pondělí, 6. prosince 2021
Pneunm Radko krásně napsáno, dost se v tom poznávám. Od nevidím do nevidím bez oběda bez soboty bez svátků. Já jsem to neutnul tak razantně ale zato dřív než došlo na antidepresiva. Držím palce a doufám že zase někdy posedíme u vína na školení.
pondělí, 6. prosince 2021
BF Paní Radko mi opravdu neděkujte. Podpořit Vás byla má povinnost, protože jsem se velmi dobře umně vcítit do situací kterou níže popisujete. Vy sama jste si myslím ještě včas nastavila nová pravidla které přinesou pozitiva Vám a vašim lidem. Děkuji za článek, který věřím otevře dalším servisákům oči a nastaví si nová pravidla pro další chod servisu.
neděle, 5. prosince 2021
XP Povím vám příběh.. To si tak jdu v sobotu dopoledne do práce, abych dodělala resty, pouklízela v kanceláři a připravila pneumatiky do regálu tak, abych mohla zase v pondělí vesele otevřít. Všechno bylo relativně v pohodě do té doby, než mi o půl jedné začal v kapse zvonit telefon... První co mi blesklo hlavou byla melodie, která mi jasně naznačovala, že nějaký blázen volá v sobotu na firemní číslo... jako vyzvánění mám meditační hudbu. No nic vytáhnu telefon z kapsy, koukám na číslo a říkám si "Neznám, ale číslo je to hezké." /Ženská, co by jste chtěli/. Otáčím telefonem, tím se vypíná zvuk a sunu telefon zpět do kapsy. Věnuji se dále kontrole skladu. "Bože zas!", říkám si když mi telefon začal vyzvánět tu stejnou melodii. Hlavou mi problesklo co chce v sobotu a navíc odpoledne. Nemůžete se mi divit. Ještě před týdnem jsem měla 60-70 telefonátů denně ať je objednám a vysvětlit každému s úsměvem, že za objednávku bereme 400,- a když si přijede jen tak, že taky zaplatí to byl prostě oříšek. A to se zatím nezmiňuji o těch, kteří k nám přijeli přímo na servis. Ok no nic zvednu to a uvidíme jak to zvládnu. "Prosíííím" říkám totálně bez energie... krve by se ve mě nedořezal. Schválně jsem se ani nepředstavila, protože proč, když máme zavřeno! Prásk! Začal na mě chrlit slova nějaký cizí chlápek, ale jel takové bomby, že jsem se celá rozklepala a měla jsem slzy štěstí v očích. Ano byl to pan BF a dal mi takovou nálož pozitivní energie, kterou jsem přesně potřebovala. Za to vám moc děkuji! A teď něco ke mně... Dobrý den, jmenuji se Radka a jsem ten rebel, který se letos rozhodl změnit svůj postoj ke všemu co bylo do teď u nás zažité. Psal se rok 1995 a můj otec po pár letech zkušeností v pneuservisu si otevřel svůj vlastní byznys. V té době ještě nikdo netušil jakou automobily projdou evolucí. Pamatuju si jak dnes, když se mě v roce 97 otec snažil naučit rozměry Škody 120 a Favorita. "Hned po škole u mě nastoupíš!" Zní to hodně smutně, ale ano, co jsem měla dělat... Po tragické smrti mého bratra jsem jim ho chtěla vynahradit. Naštěstí jsem vyloženě technický typ a mohlo by mě to bavit. No a co si budem povídat... každý den jsem mohla okukovat chlapy. To se přece může, ne? Jak tak plynul čas otec přestával na servis jezdit. Dostal averzi vůči zákazníkům. Dnes už se mu nedivím. Začala jsem se kompletně věnovat celému servisu. Telefonáty, objednávky, platby, emaily, komunikace se zákazníkem, řešení nevyřešitelného a nakonec i couváním na zvedák. Ano čtete dobře, couvání na zvedák. Bohužel jedno stání je tak tragicky vyřešeno, že se tam dá pouze couvat. Dnes už tam najíždím jako profík a hláška "Žena se se zrcátkem nejen namaluje, ale i zacouvá" je má. No nic, asi pokročíme do roku 2020, aby jste se dlouho nenudili. Už druhou sezónu do sebe tlačím antidepresiva. „To jsem to dopracovala!“ říkám si.... Poslední dva týdny v prosinci jsme si dali plánovanou celozávodku. No a co teď? Nikam se nesmělo, Covid řádil všude. Odpočívat!!! Za těch 14 dní jsem si tak pročistila hlavu jak nikdy! Jenže co budu dělat? Nejsem na to zvyklá! Hledala jsem na internetu něco co by mě mohlo bavit. A ejhle mám novou zálibu. Neskutečný žrout času, ale perfektní na odreagování. A máme tady rok 2021... jaro... a zase tlačím antidepresiva... no tady je očividně něco blbě! Taky si říkáte, že něco dělám blbě? Tak já vám to vysvětlím úplně od začátku! Začalo to jedním zvedákem v roce 95. V 96 nastoupil nový zaměstnanec. V 97 jsem nastoupila já. Přibyl další zvedák. Přibližně v roce 2003 další zaměstnanec. Mezi tím se používal třetí zvedák pojízdný na dodávky a už to jelo. Servis se hezky rozjel. Každý zná ty dvanácti i více hodinové šichty. Jen proto, abychom vyhověli každému!!! Jé ty jsi k nám přijel o půl 7 večer? Tak pojď, my tu ještě jsme. Sobota? Proč ne, však odpoledne nebo večer padnu do postele a v neděli nic nedělám, protože jsem dobitá jak pes. Ty lidi jsme si prostě rozmazlili. Stáli v řadě dokud jsme nedodělali toho posledního. Otec mě toho za celou dobu naučil dost. Že se musí makat, musí být pořádek, musíš vyhovět každému, nesmíš zdražit, nesmíš zavírat v soboty, protože už ti tady nikdo nepřijede!!! A co bylo nejhorší, polední pauza byla jen na oko. Bylo otevřeno a vždycky se mohla najíst jen půlka lidí na střídačku nebo po jednom a o rychlosti v pojídání svačiny se ani nebavím. Dneska už máme oficiální polední pauzu, protože mi jeden zákazník řekl, že nemáme nárok na jídlo! No dobrá, už je to dlouhé, já vím, ale toho je tolik, co nikdo neví a mě se chce brečet z toho, jak jsme to za těch 20 let celé posra..... Pět let už není otec šéfem. Starám se o firmu já. "Vymysli si nový název" říká mi. Já už s tím nechci mít nic společného /To kdyby šla firma do kytek/. Ok a název byl na světě - XPneu s.r.o.. Krása... Jásám štěstím, že můžu makat sama na sebe a podle sebe. No jo, jenže 20 let "teroru" jen tak rychle nezměníš. Učím se znovu uvažovat jinak. Poslouchám rady kdo mi co dává. Blíží se říjen! Bože ať to vydržím bez antidepresiv! Mám o 3 chlapy méně, ale to dáme. Chlapi jsou skvělí, ale prostě nejedeme bomby jak kdysi, přednější je naše zdraví. První týden super, druhý týden super, třetí týden dobití jak psi, ale dáváme to. To, že je mi každé ráno blbě při pomyšlení, že ti lidi jsou jak supi psát nemusím. To někteří z vás dobře vědí. Přišel víkend. V neděli 21.30 sms „Nepřijdu do práce, jsem nemocný“. No nic nevzdáme to. Syn má celý týden volno ve škole, tak nám pomůže. V pondělí ráno v 7.05 sms "Mami jsem nemocný". No pecka, takže jdu přezouvat auta já. Byl poslední týden v říjnu... Ráno otevřu servis a v řadě stálo 16 aut!!! Stáli všude, dokonce v křižovatce a stáli až na hlavní cestu! A takhle to bylo každé ráno. Na konci týdne TOTÁLNĚ VYČERPANÁ jsem se rozhodla pro radikální řešení. Bereme pouze objednávky! Měla jsem plný kalendář objednaných uskladněnek. Na bránu jsem o víkendu vystavila ceduli, že bereme POUZE objednané zákazníky a každá objednávka je zpoplatněna částkou 400,- /neplatí pro uskladněnky/. Navíc jsem vylepila ceduli jak si můžu dovolit zpoplatnit objednávky! V pondělí 1.11. v 7 ráno koukám z okna a tam fronta aut. Lidi koukají na bránu, čtou, rozhazují rukama a něco komentujou. A nic... ZŮSTALI ČEKAT! Tak jsem šla do kanceláře a vypsala jsem druhý papír, že 400kč budou platit i neobjednaní a že objednaní mají přednost. /Tady máte vysvětlení proč jsem brala peníze za objednávku i bez objednávky – prostě jsem se jich potřebovala nějakým způsobem zbavit/. No to jste měli vidět, jak se najednou většina rozprchla. I když jsem se jim to snažila vysvětlit, tak marně. Jeden mi dokonce řekl, že jsme vydřiduši. Měla jsem sto chutí mu říct, že myslel spíš že z nás chce vydřít duši! Možná jsem měla počkat až do 8.00 jak začíná naše pracovní doba, to by byla větší prdel. Každé ráno na prázdno zvracím nad záchodem. Denně jsem měla 60-70 telefonátů, kterým jsem se snažila vysvětlit můj počin. Ale ono už to nešlo, vyslechla jsem si spoustu přezdívek, nadávek. Do toho vám jezdí desítky lidí na servis a to bylo to stejné. Vypsala jsem si proto malé lístečky, na kterých byla popsaná naše momentální situace. /"MILÝ ZÁKAZNÍKU. OD 1.11. DO ODVOLÁNÍ JSME SE ROZHODLI ZRUŠIT FRONTY U NÁS NA PNEUSERVISE. JE TO OBROVSKÝ STRES JAK PRO NÁS, TAK PRO VÁS. MÁME TOTIŽ O 4 MECHANIKY MÉNĚ, DŮVOD JE JEDNODUCHÝ-VĚK A ZDRAVÍ. MINULÝ TÝDEN TADY ČEKLI ZÁKAZNÍCI 3-4 HODINY. PROTO JSME SE ROZHODLI V ZÁJMU VŠECH ZPOPLATNIT NÁVŠTĚVU U NÁS ČÁSTKOU 400 KČ. JE MOŽNÉ, ŽE O NAŠE SLUŽBY UŽ NEMÁTE ZÁJEM, ALE POKUD JSTE S NAŠIMI SLUŽBAMI SPOKOJEN A CHCETE PODPOŘIT CHLAPY, CO TADY MAKAJÍ, TAK PŘIJĎTE PROSÍM ZA MNOU A DOMLUVÍME SE. DĚKUJI ZA POCHOPENÍ."/ A tenhle malý lísteček rozjel celou aféru. Další týden bylo to stejné v bledě modrém. Opět hromady telefonátů a dalších naštvaných i pozitivních zákazníků. No a pak přišel osudný pátek odpoledne. Píše mi známý jestli jsem viděla co o mě píšou na FB. No neviděla, protože mám plné ruce práce a navíc jsem v té skupině zablokovaná. Tak takový odpad dlouho nikdo nečetl. Pan F.K. známý orlovský hejsek si posteskl, že asi žije v jiné dimenzi a jako informaci přiložil můj malý lísteček, kde sděluji co se tady děje. Má k tomu příspěvku asi 120 komentářů, většina hejtů na mě. No nic, založila jsem si oficiální profil pod svým jménem a dala vyjádření, odpověděla na pár komentářů a vypla to. Už tam nechodím. Ano bylo mi vytknuto mými známými, že ten lísteček nebyl jasně napsán a popsán, ale já v tom pneuservisu nejsem proto, abych někomu dopodrobna vysvětlovala mé kroky, ale proto, abychom odváděli kvalitně naši práci. Přichází pondělí, ráno opět naprázdno zvracím nad záchodem. A jéje hraje meditační hudba... a je to zase tady, zvoní telefon. "Zdravím paní Ligusová, tak já se chci objednat za ty čtyři stovky! Četl jsem tu diskuzi na fb stránkách a nic si z toho nedělejte, jsou to.... " Já nevěřím vlastním uším! Já nemusím vysvětlovat proč a za co! Další telefonát. Objednáte mě na úterý? No já jsem asi spadla z višně. 90% telefonátů bylo jen proto, že četli diskuzi na fb a chtějí se objednat! "Konečně si nemusím brát půl dne dovolenou a ještě čekat tři hodiny, než se na mě dostane řada". Takhle krásný byl celý týden! Středa zavřeno! Bože kdy já byla v sezóně takhle šťastná? Pan F.K. mi nevědomky udělal tak úžasnou reklamu a hlavně zdarma. Nejde mi o ten zisk, ale o to, že já a mí chlapi jsme ten fialový hnus přežili! A pokud stále nechápete proč jsem brala ty 400,- .... úplně jednoduše, protože jsem se chtěla podělit o ty naše zákazníky i s jinými servisy, kde mají často prázdno. Oni se mi dneska smějí, protože mi "přebrali zákazníka", ale ve skutečnosti už se dneska usmívám já a stále bez antidepresiv. Dnes mívám mimo jiné telefonáty typu „Můj pneuservisák po mě řve..“ Nedivím se mu, neomlouvám ho, jen se mu nedivím, asi má ty moje zákazníky… Takže poučení pro mne na další sezóny? Nejdůležitější je naše zdraví a dělat jen pro zákazníky, kteří o naše služby mají vážný zájem. Úsměv a příjemné vystupování z obou stran je úžasný bonus k tomu, co jeden pro druhého děláme. Určitě jsem zapomněla na milion věcí, ale ještě neumíráme :) tak třeba někdy příště! A pokud by jste si chtěli přečíst „diskrétní verzi“, ve které nezvracím ráno nad záchodem, kterou jsem napsala pro naše zákazníky, tak je k vidění na našich oficiálních facebookových stránkách https://www.facebook.com/xpneusro
neděle, 5. prosince 2021
BF Ještě jednou tedy, ten enter zlobí. Protože mi několik z Vás již volalo a psalo k článku v časopise Tyres Equipment, tak zde dám tedy zcela plnou mou odpověď, která z důvodů úspory místa nemohla vyjít. Dotaz zněl ---Jak hodnotíte letošní průběh zimní sezóny, co vás překvapilo, zaznamenali jste nějaké odlišnosti ze strany poptávky zákazníků?---------
Letošní ještě probíhající sezonu kdy máme 5.11. 2021 zatím hodnotím jako jednoznačně nejlepší za posledních minimálně 10 let. Čísla mi nelžou a jak pracovně na dílně, kdy dílna místy praská ve švech, tak i ziskově z prodeje pneumatik nastalo letos velké obrození. Minulá zimní sezona byla velmi vydařená po těžké a covidové části jara, kdy u mne nepřezulo mnoho zákazníků na léto a tak jsem věděl, že přijdou na zimu pro nové pneumatiky. To se i vyplnilo a když jsem již několikrát řekl a psal že tak 7 let si nepamatuji lepší, tak tahle letošní už teď 5.11. předčila vše co bylo ještě pár let i předtím. Vynikající a brzký byl start sezony kdy se začalo už na počátku října, podpořeno velmi solidním počasím. Obrovskou výhodou a říkám to zcela vážně a upřímně je že jsem členem sítě Points, která má obrovský potenciál a má jednoznačně co nabídnout kvalitním pneuservisům. Troufám si říct a myslím že za 30 let v oboru mohu napsat, že to co nabízí v současnosti síť Points má dnes velmi málo pneuservisů v ČR. I díky sítě jsem letos velmi výhodně před-objednal velké množství zimních pneumatik. Bylo to sice na jednu stranu trochu riziko na slepo, ale protože všichni víme o problémech ze surovinami už velmi dlouho s dalšími aspekty problémové ekonomiky celého světa rozhodl jsem se investovat do pneumatik. Bylo mi na druhou stranu ale taky jasné, že nákupní, ale i prodejní ceny pneumatik půjdou na zimu nahoru a hlavně že by jich nemělo být ve všech rozměrech a značkách dostatek což se jednoznačně už teď kdy sezona běží potvrdilo. Prodejní ceny pneumatik jsou samostatnou kapitolou. Díky zdražení na internetových portálech, nedostupností pneu na trhu a zdražením dopravy, která často už teď na začátku listopadu nefunguje, došlo k tomu že všechny kvalitní pneuservisy, které byly dobře zásobené a před-objednané se stáli doslova vítězi situace. Ano řeknu to jednoznačně a napřímo, zisk z pneumatik se po letech dostal tam kde má být již dlouho. Věřím, že to nebude jen anomálie a bude to směr kterým by jsme se měli všichni ubírat pro zkvalitňování služeb zákazníkům. Osobně jsem letos již koupil špičkovou geometrii se zvedákem, brzo dojde nový šroubový kompresor, zvedák na pneumatiky k vyvažovačce a další věci do servisu. Řeknu a svou krví to klidně i podepíšu, že bez prodeje pneumatik a hlavně zisku z něho bych to nikdy nedokázal a nedokáže to žádný pneuservis. I když patřím v práci jednoznačně k nejdražším pneuservisům, typuji tak okolí 50 km a v 30 tisícovém městě jsem jako pěst na oko, nikdy jsem neslevil z toho co a jak dlouhé léta dělám a své věrné zákazníky mám a stále přibývají a musel jsem už i některé např. firmy s několika vozidly z jiných pneuservisů odmítat. Přesto z práce zatím absolutně není šance na tyto nové špičkové stroje a vybavení vydělat. Jsem opravdu zatím se sezonou a jejím průběhem velmi spokojen, také s tím co mám a jak to hlavně teď funguje. Jen pro zajímavost a jsem přesvědčen vidím jednoznačné pozitivní výsledky, že jsem zatím od začátku října do dnešního dne nepřezul ani jednu novou pneumatiku dovezenou např. z internetu, nebo jakoukoliv jinde právě zakoupenou. Na mých stránkách se nikdo nemůže rezervovat s těmito pneumatikami na přezutí do 15.11. a tím jsem absolutně vyřešil to, že se mi na servis nejenom tuto sezonu objednávají a jezdí jen stálí a věrní zákaznici a taky hlavně i noví kteří si kupují zimní pneumatiky. Tím, že jsem včas a velmi dobře nakoupil zimní pneumatiky, omezil a eliminoval zákazníky kteří mne v hlavní části roku a sezony nevyhledávají, já je na servis přiznám se ani vůbec nechci, tak jsem absolutně v klidu. Prodávám si vyloženě své pneumatiky a teď je i velký nárůst v prodeji letních pneu díky tomu že se lidi bojí co bude na jaře 2022. Soustředím se plně na práci na servise a dělám tak ať hlavně šetřím své lidi kterých si nesmírně vážím. Již roky jsem velký zastánce, že raději udělám méně a za více peněz, než dělat od rána do večera, mít vysoké celkové náklady, ničit stroje, zařízení a především ochránit ty pracující lidi které dnes ještě vůbec máme, protože dobře víme jaká je situace se zaměstnanci. Bez nich to ještě dlouho jinak na servisech nepůjde. Za sebe tedy znovu mohu říct, je to zatím zimní sezona ideál jak prací tak i s prodejem a ziskem s pneumatik. A tak to má i být.
BF Dobrý den, poprosím redakci jménem paní majitelky https://www.xpneusro.cz/, která mi napsala zda by ji mohl někdo kontaktovat, protože chtěla napsat příspěvek. Už 2x se registrovala a nepřišla ji na email potvrzovací zpráva a nemůže nic napsat do diskuze. A neví kde je chyba. Děkuji.