Pneurevue.cz » Fórum » O všem, co hýbe gumařinou

O všem, co hýbe gumařinou

 

pondělí, 14. května 2012

Pravidla registrace a diskuze na fóru

 
 
 
Shambo
Shambo Tým PneuB2B - důležitá srozumitelná informace pro všechny, díky. Jen upřesním, že předpokládaný náklad 30-50 Kč za pneumatiku je pochopitelně za pneu osobní resp. lehkou nákladní.
sobota, 19. prosince 2020
 
BF
BF Hezký den přátelé gum. Jaký byl rok 2020 z mého pohledu. Opravdu různotvárný. Jestliže leden a únor byl slabým měsícem kdy teplá zima nenahrála tomu aby řidiči dokupovali a nakupovali zimní pneu, protože se dalo doslova jezdit na letních pak březen umřel úplně. Sami víme že uzavřením díky viru který začal útočit se i servisy mohli nějak rozhodnout. Já se rozhodl to na 4 týdny zavřít a absolutně toho dnes vůbec nelituji. V polovině dubna se konečně rozjelo přezouvaní , které však letos bylo jiné. Velké množství lidi nepřijelo na přezutí, velké množství lidí si vůbec nevyzvedlo uskladněné letní pneu a tak jsem zpozorněl co se asi bude dít na podzim. Léto pak probíhalo obdobně bez nijak povzbudivých výsledků práce a prodeje. Jsem rád, že jsem si v květnu včas řekl že to prostě nebudu řešit a totálně odepsal jsem jarní a letní sezonu za celkově odpískanou. Řešil jsem především odpočinout si, nabrat sílu, energii jít nějak dál a hlavně přemýšlet jak udělat co nejlépe na zimní sezonu, aby ten rok 2020 nějak ještě vyšel. Prošel jsem si od svých uloženek, přes známé které jsem kontaktoval a hlavně taky doslova koukal kolem sebe a viděl že tohle by mohla být velmi silná sezona, která se dá dobře využít. Ano a nakonec i bezesporu byla. Napsal jsem a zavolal mnoha svým zákazníkům a naskladnil jsem dostatečné množství pneu které pokryly ty největší špičky které nastaly v období přezouvání. Ziskovost z pneu a práce byla taková, že pokryly nejenom ztráty za xx měsíců, ale přinesly potřebný skvělý užitek pro další rozvoj a důležité investice. Není umění jako to dnes dělá mnoho servisů prodávat obrovské množství gum za jak říkám hloupé peníze, ale je umění prodat pneu s velmi dobrým a požadovaným ziskem a za práci si nechat taky i dobře zaplatit. To dělám roky a kvalita vždy bude převyšovat kvantitu. Tedy aspoň u mne. Ve středu mi dovezli novou velmi kvalitní vyvažovačku, koncem roku přijde špičková nová geometrie 3D od John Bean a tak vím, že přes všechny negativa které zavládli v tomto roce jsem nakonec za sebe maximálně spokojen. Díky za to, že jsem nepodlehl něčemu co bylo a soustředil se na nejdůležitější část roku a sezonu, která byla absolutně a bezesporu klíčová. To však zatím nemohu říct o roce 2021 , kde nejsem zatím vůbec pozitivně naladěn a jsem dokonce přesvědčen, že to bude rok velmi těžký, velmi náročný a bude silně ovlivněn situaci v ČR, která se vyvíjí velmi nepříznivě. Osobně svůj názor mám teď takový, že kdybych zavřel 1.1. 2021 do poloviny dubna komplet servis, tak by se nic nestalo a mělo to určitá i pozitiva, ale bohužel díky lidem které mám, zákazníkům a dalším okolnostem to není vůbec jednoduché a vlastně je to i nemožné. Škoda, protože bych možná zase více ušetřil, než vydělal a netrávil času na servise já i mi lidé kolikrát zcela zbytečně. Určitě zase omezím pracovní dobu, zaměstnancům dám více volna, protože není teď už doba kdy si kdejaký zákazník může ještě poroučet jak to chce a hlavně kdy to chce. Jsem přesvědčen že je doba kdy servis musí konečně nastavit jasná pravidla a zákazník se musí už i podřídit. To už dělám delší dobu a vidím že to i dobře funguje. A jestli si vezme zákazník volno na přezutí protože má servis díky nákladům, díky omezené pracovní době už třeba kdy on chce a kdy si usmyslí zavřeno, nebo si přijede na geometrii a bude muset odstavit auto až prostě bude prostor bez možnosti objednávky na přesný čas je pro mne více jak běžná věc a myslím si že to má být standardem. Ustoupit už totiž podle mne není kde, protože pokud je majitel servisu sám, tak budiž, ale pokud má dobré a věrné zaměstnance a nechce je brzo v dnešní době ztratit , pak musí hrát už na ně a ne jen se otáčet za některými lidmi kteří nás berou jen jako odpad autoservisních služeb. Pak už jen popřeji pevné nervy těm, kteří to nedělají a honí se pro nic a za nic. Můj osobní názor.Hezký zbytek neděle přátelé gum.
sobota, 19. prosince 2020
 
TymPneuB2B
TymPneuB2B Podrobně jsme naše partnery k tomuto tématu informovali v 03/2020
pátek, 18. prosince 2020
 
TymPneuB2B
TymPneuB2B K doplnění a problematice povinnosti povinných osob a zákonech o dopadech. Nakupuje-li zboží od zahraničního subjektu, který na naší platformě PneuB2B není označen "RPFREE", znamená, že není registrován jako osoba povinná, což nemusí být všichni zahraniční dodavatelé, např. VANDENBAN plní povinnosti osoby povinné, měli byste se registrovat u spol. ELTMA jako "Účastník" a kvártálně podávat hlášení o počtu takto nakoupených pneumatik. Nákladově to pak představuje částku 3,73 od roku 2021 x Váha k nákupní ceně. To může být v průměru 30-50 kč za jeden kus takto nakoupené pneumatiky. Pro doplňkové nákupy to představuje minimální administrativní zátěž, hlášení se podává standardizovaně on-line do systému ELTMA, který pak následně vyčíslí výši recyklačního poplatku k hlášenému objemu. Pro zájemce rovněž poskytujeme jednoduchý přehled, který pravidelně zasíláme jako podklad pro hlášení, obsahuje počet takto nakoupených pneumatik, váhu v jednotlivých kategoriích za časové období atd.. Pokud se chcete úplně vyhnout této problematice, doporučujeme nakoupovat od dodavatelů, kteří jsou označení zmíněným RPFREE, což představuje přes 95% realizovaného objemu na portálu. Uvedenou problematikou jsme se zabývali již v minulosti podrobně, proto Vám umíme v případě zájmů být nápomocni či poskytnout detailnější info, např. k registraci účastníka, nebo i zkušeností z uskutečněných kontrol.
pátek, 18. prosince 2020
 
hohencenda
hohencenda Kdo se k takovému obchodu a za kolik asi dostane?
čtvrtek, 17. prosince 2020
 
SAB
SAB PM: A ostatní doporučení zní nenakupovat u zahraničních dodavatelů a to i přes platformu b2bpneu bez Českého IČ.
středa, 16. prosince 2020
 
BF
BF PM, psal jsem tady už to několikrát. Byli tady u mne před časem celníci s defektem a ti mi vyloženě řekli. My máme čas, ale dobře o Vás pneuservisech víme že jste vozili gumy z ciziny a mnozí to nelikvidují jak mají a měli, takže na každého se dojde časem a vše se doplatí. Máme dost možností pro kontrolu dovezených gum ze zahraničí i u malých pneuservisů. Takže asi tak k tomu.
středa, 16. prosince 2020
 
Shambo
Shambo PM: povinná osoba = ten, kdo uvádí pneumatiky na trh. Nejde o "papírování". Od 1.1.2021 např. importující servis musí vytvořit na své náklady 534 sběrných míst na území ČR, složit kauci na vázaný účat s sesbírat za rok 70% váhy ze svého dovozu, v roce 2022 už 80%. Nebo vstoupit do ELTMA a platit 3,73 Kč za každé importované kilo. Včetně auditu ze strany ELTMA o parametrech jeho dovozu. Pokud se nenahlásí jako dovozce - půl mega pokuta. Atd atd. Vše je zde už několkrát popsáno.
úterý, 15. prosince 2020
 
Shambo
Shambo PM. vztahuje. Zákon o odpadech č.185 „(3) Povinná osoba podle § 38 odst. 3 plní své povinnosti stanovené pro zpětný odběr použitých pneumatik, zpracování a využití odpadních pneumatik, informování konečného uživatele a zpracování roční zprávy o plnění povinnosti zpětného odběru a) v individuálním systému, a to samostatně, organizačně a technicky na vlastní náklady, nebo b) v kolektivním systému, a to uzavřením smlouvy o zajištění plnění povinnosti zpětného odběru použitých pneumatik, zpracování a využití odpadních pneumatik (dále jen „smlouva o společném plnění“) s právnickou osobou oprávněnou k provozování kolektivního systému podle § 38c (dále jen „provozovatel systému“).
úterý, 15. prosince 2020
 
PM
PM Chápu to správně, že pokud pneuservis bude od 1.1.2021 nakupovat pneu v zahranični, tak bude muset řešit papírování (a placení)ohledně likvidace pneu. Na pneumatiky nakoupené do této doby se to ale nevztahuje?
úterý, 15. prosince 2020
 
Shambo
Shambo SAB: pokračujeme ve výkladu dále.. v případě, že se firma uvádějící pneumatiky na český trh rozhodne jít cestou individuální zodpovědnosti, musí počítat a vytvořit následující. 1/ Výrobce (v našem případě dovozce) , který plní své povinnosti v individuálním systému, je povinen před uvedením vybraného výrobku na trh poskytnout dostatečnou kauci zajišťující nakládání s výrobky s ukončenou životností, nestanoví-li tento zákon jinak. Kauce je dostatečná, pokud dosahuje nejméně 20 % ročních nákladů daného výrobce na zajištění zpětného odběru, zpracování a využití nebo odstranění výrobků s ukončenou životností. 2/ Výrobce (dovozce) poskytuje kauci složením peněžních prostředků na zvláštní vázaný účet, který je povinen za tím účelem zřídit v České republice u banky nebo u pobočky zahraniční banky se sídlem v členském státě Evropské unie. 3/ Peněžní prostředky tvořící kauci mohou být použity pouze se souhlasem ministerstva k zajištění financování zpětného odběru, zpracování a využití nebo odstranění výrobků s ukončenou životností, které výrobce uvedl na trh. Peněžní prostředky tvořící kauci nejsou součástí majetkové podstaty výrobce podle zákona upravujícího úpadek a způsoby jeho řešení a nelze je postihnout výkonem rozhodnutí a exekucí 4/ Ministerstvo udělí na základě žádosti výrobce souhlas k čerpání peněžních prostředků ze zvláštního vázaného účtu podle § 31 odst. 2, pokud výrobce prokáže, že kauce bude i po čerpání peněžních prostředků dostačovat k pokrytí financování zpětného odběru, zpracování a využití nebo odstranění všech výrobků s ukončenou životností, které výrobce uvedl na trh a které nebyly dosud zpětně odebrány a využity nebo odstraněny. xxxxxxxxxx Tolik ke kauci.
úterý, 15. prosince 2020
 
SAB
SAB Shambo: Pěkně to píšeš hlavně srozumitelně. Takže si to shrneme všechny servisy,kteří nakupují nebo nakoupili pneumatiky přes platformu b2bpneu.cz u dodavatele ze zahraničí bez českého IČ. tzn.Německo,Polsko,Slovensko ,Holandsko atd. si za sebou táhnou dluh v likvidaci. Jsem zvědav kolik je takových pneuservisů,kteří takhle nakupovali a nakupují aniž by tušili do jakého maléru se dostali.
úterý, 15. prosince 2020
 
Shambo
Shambo BF, SAB: můžeme těch dodavatelů přes hraniční čáru bez českého IČ, DIČ vyjmenovat tucet. Dva tucty. Z těch větších. První pomoc pro odběratele v ČR - faktura je bez DPH. Příklad: servisy, které roky kupovaly na Slovensku. Táhne se za nimi dluh v likvidaci, v účtu mají dovozy, registraci na Min živ prostředí nemají. Co teď? Jak jsem psal - pouze sankce za nenahlášení se je od 01.01.2021 půl mega. Good luck. A to první z řady postihů. Řada majitelů servisů/ VO si myslí, že když zboží dováží, tak stačí hodit šrot na kontejner ELTMA. Nestačí. Další významná skupina dovozců si na NE-likvidaci postavila business plán. Nic jiného neumí. Nižší náklady = nižší cena = "...no mi stačí nižší marže". Uff. Stačila, hoši, stačila. Kouzelná věta, která nás provází roky: konkurence mi proti vám nabízí lepší cenu. Ok, máš ji mít. Likviduje ta konkurence? Kolik? Je registrována? Není? Likviduj, nebo tě zlikvidují. Jiná cesta není. Howgh.
pondělí, 14. prosince 2020
 
BF
BF Uvedu příklad od sud. přijedou Poláci na nějakou plechboudu a dodají pneumatiky bez dokladu. Ten jim je zaplatí a prodá to kámošovi taky bez dokladu max na práci mu dá. Takže v tomto případě nikdo nic neví a nic se neplatí za odpady. Ty pokud vzniknou zlikviduje boudař tím že je nechá odvézt v rámci zpětného odběru na jiného českého dodavatele. pokud to doveze ten samý Polský dodavatel dá doklad do účetnictví Českému servisu a ten i když si to třeba z vyčuranosti nedá do evidence , kontrola ho časem odhalí díky mnohým možnostem, automaticky spadá do seznamu,následného hlášení a placení za odpad zvlášť. Neudělá to? Má a bude mít velký problém.
pondělí, 14. prosince 2020
 
BF
BF SABe, ano přesně tak. To samé platí třeba o Polském Handlopexu. Ten má české ičo ale i polské kde ti to dodali bez DPH. Teď si u Poláků raději dobře rozmyslet nákup. Sice budou takoví kteří si nevezmou doklad a vezmou to načerno protože třeba gumy mají pro kámoše. Tomu ale nikdy nikdo nezabrání. Ale jinak šup a musíš být zapsaný v seznamu.
pondělí, 14. prosince 2020
 
SAB
SAB BF:Jasně rozumím tomu, na první pohled se může zdát,že se narovná prostředí pneu branže. Čas ukáže.Takže platforma pneub2b by měla tím pádem mít upozornění ,že při zakoupení pneumatik ze zahraničí se na kupujicího vztahuje tato povinnost registrace na MŽP. Myslím ,že né každý servis tuto informaci bude mít.
pondělí, 14. prosince 2020
 
BF
BF SABe, pro tebe asi nejpodstatnější je to, že si nemůžeš jen tak nakoupit třeba na pneub2b pneumatiky které vidíš za dobrou cenu v Německu, nebo Polsku. Ano vlastně můžeš, ale musíš být napřed přihlášen v tom seznamu a k tomu ještě na konci roku nebo jak to bude fungovat musíš doložit že ty a ty pneumatiky vážili tolik a tolik a zaplatil jsi za ně zcela zvlášť jako odpad ze zahraničí. Pokud to neuděláš končíš kariéru a celníci si tě rychle díky mnoha dokladům rychle najdou. Tedy rychle? Oni si tě časem najdou třeba a buď jen za 4 kola a jsi víš kde???? A totálně, tomu věř a o to tady jde. omezit nákupy tímto způsobem, protože se tu vozili gumy za ceny na které někteří dodavatelé díky našim vnitřním Českým předpisům nedosáhli. Je to jednoduché, buď si kup pneu přes dodavatele s Českým IČEM A DIČEM a pak máš klid a nemusíš nic řešit. Pokud koupíš ze zahraničí, musíš být přihlášen a další věci kolem řešit. Tím pádem se ti vše prodražuje a o to tu jde. Asi tak.
pondělí, 14. prosince 2020
 
Shambo
Shambo SAB: ok, stručné shrnutí: 1/ tzv. výrobce = importér, protektorář, výrobce = se musí zaregistrovat u Min. živ. prostředí, jinak finanční sankce 2/ bavme se "jen" o importérech = musí likvidovat buď individuálně, nebo v kolektivním systému (ELTMA) 3/ pokud individuálně: a/ musí vytvořit na své nákaldy nejméně 534 sběrných míst v obcích s rozšířenou působností na území ČR b/ musí vysbírat na své náklady v roce 2021 min. 70% váhy svého importu a od r. 2022 80% váhy importu c/ sebraný odpad musí nechat na své náklady ekologicky zpracovat d/ od 1.1.2021 musí uvádět ve faktuře odděleně náklady na zpětný odběr a likvidaci buď za 1 kg, nebo 1 kus pneumatiky e/ chyby nebo zfalšování evidence, hlášení, výkazů, neregistrace - tvrdé finanční sankce 4/ pokud vstoupí do ELTMA, hradí 100% nákladů na likvidaci z objemu svého dovozu, ELTMA může auditovat údaje o dovzu atd. - logické. Toto se týká i protektorace, pokud je odpadová pneu ne z výkupu, ale ze skládky/ likvidace atd. Toto jsou hlavní rozdíly. Prováděcí předpisy ještě nejsou schváleny. Sám nový zákon byl 10.12.2020 zahrnut do Sbírky zákonů a platí. Stačí tak? Hlavní změna je nekompromisní tlak na všechny dovozce včetně internetových. Problém bude ve vymahatelnosti. Důsledkem bude růst cen. Jednoznačně. A cenový boj mezi těmi, kdo budou zákon respektovat a těmi, kdo budou v šedé nebo černé zóně.
pondělí, 14. prosince 2020
 
SAB
SAB Shambo:Jaký je tedy hlavní rozdíl v zákonu o odpadech 185/2001 Sb a novým zákonem o vybraných výrobcích s ukončenou životností,který vstoupí v platnost od 1. ledna 2021 ?
pondělí, 14. prosince 2020
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz