SAB Shambo:přiznám se ,že si nepamatuji ,jestli jsem někdy v ruce držel tyto vypsané značky made in RUSSIA ,kromě PIRELLI a hodně hodně dávno MICHELIN.
pondělí, 11. dubna 2022
Shambo Další embargo pochopitelně postihne KAMA, CORDIANT, TYREX z nákladních. Z osobních made in Russia YOKOHAMA, PIRELLI, MICHELIN, CONTI, BRIDGE.
pondělí, 11. dubna 2022
SAB Shambo:Díky za info. jsem rád ,že Nokian neprodávám.Pro sít pneuservisů VIANOR to nebude úplně jednoduché nahradit tuto značku,ale já jsem vždy těmto hadrám říkal Putinovky :-)
pondělí, 11. dubna 2022
Shambo Na východní frontě neklid. Nokian určitě nebude. A nejen Nokian. 8.4.2022 bylo vyhlášeno embargo na dovoz pneumatik Made in Russia na trh EU. Stejně tak na ocelové kordy nebo syntetický kaučuk. Konec hlášení. Zákaz vstupu kamionů z Ruska a Běloruska ne území EU. Což je v dané situaci jen detail. Nokian 80% své ruské produkce osobních pneumatik dodával mimo ruský trh.
pondělí, 11. dubna 2022
BF Hezký den přátelé gum, tak první dubnový týden za námi. Počasí zatím aprílové a tak je to na pohodu. Příští týden jen 4 dny a pak krásné volno. Jen ať vyjde počasí a třeba si to Velikonoční pořádně užít. Na našem písečku se dějí věci a jak to bude je ve hvězdách. Co není ve hvězdách a je jisté jako že každé ráno vyjde slunce, že zimní gumy budou velmi omezeně a i nebudou. Situace na poli se velmi komplikuje. Dle mých informací Matador, Sáva, Nokian a další značky vůbec nebudou. Nokian víme proč, tam je to asi už jasné, ale Matador bude nahrazen Conti a Sava asi značkou Goodyear. Pokud to tak bude je nám taky jasné taky proč. Přece se nebude v tomto obrovském surovinovém problému vyrábět levný budget, když se může vyrábět drahá, ziskově lepší pneumatika s jen trošku jiným nápisem na boku. Taky víme, že zimní předobjednávky už jsou tady mnohem dříve než bylo zvykem. A že jsem se trocu zapotil, to přiznávám. Ne ani tak z cen které jsou zase jinde, ale z toho co vzít za rozměry, protože to je jako vždy loterie. Lituji však letos opravdu všechny menší pneuservisy, protože vidím přesně ty rozdíly když objednám s kolegy ve skupině a naskočí tam xx tisíc kol najednou a doslova až šílený rozdíl když bych si to objednával jen sám ty svoje kusy. Slušně řečeno, ani by se tím nikdo nezabýval v dnešní situaci. Přátelé jedno je jisté, pokud máte peníze nakupte, vykupte už teď co jen jde, protože v zimě vyhrají jen ti co budu mít fyzicky gumy. Ziskem i množstvím Vás oberou o vše. Není šance konkurovat těm co navezou kamiony, kontejnery, to říkám zcela odpovědně, protože to vidím jasně před sebou na papíře a je jedno zda to bude velký pneuservis nebo interneťák. Rozumný pneuservis si to většinou nechá pro sebe, já tedy za sebe říkám určitě, ale ten internet to tak pokřiví a brutálně sníží nebo sebere zisk malým pneuservisům že ti budou jen a pouze přezouvat. Gumy neprodají ani náhodou, jen velmi omezeně. Zima 2022 bude zcela a úplně jiná které jsme doposud znali, bude to skutečné sado maso. Mám pocit, že jsme se dostali někam kde hluboce padáme a dno je stále nekonečně vzdálené. Jak to dopadne nevím, ale už teď vím, že kdo je aspoň trochu připraven, není pak tak moc třeba i překvapen. Namlouvat si můžeme co chceme, ale raději mít nějaký přehled, informace, než pak spadnout třeba doslova na hubu.
sobota, 9. dubna 2022
hohencenda Tomket jsem ještě neviděl ani po tom neprahnu.
pondělí, 4. dubna 2022
Pneunm Mě by docela zajímalo jak mu ta "produkce" jde. Já už neviděl nový Tomket ani nepamatuju. Cizích pneumatik přezuju minimum ale i tak to s těch levnějších bývá většinou Nexen, Kormoran, Sava, Matador, Barum nebo něco podobného. Přijde mi že dost polevili s reklamou a že dost lidí už prokouklo tu fintu s českou značkou...
čtvrtek, 31. března 2022
roman Pan "producent" pneumatik Tomket nás informoval na Idnes. No... Dříve jsem se domníval, že slovo "producent" má význam ve smyslu objektu nebo subjektu, který něco vytváří, vyrábí, produkuje. A ejhle stačí pouze se zbožím obchodovat a je to též producent.
BF SJM příteli, svět se v .... obrací. Mnozí však ještě nevědí vůbec co přichází. Někteří jsou a stále ještě žijí v nějaké bublině. Procitnutí bude ale kruté. Ceny se urvaly z řetězu a bude to pořádný fičáák.
středa, 30. března 2022
SJM Ne tak docela související téma, ale nedá mi to se nepodělit o zkušenost. 1.3.22 jsem obdržel cenovou nabídku na úplně obyčejné silné plechy - 102.515,-Kč. Včera tj 29.3,byla nabídka aktualizována -170.711,-Kč. Za 4 týdny nárůst o 70%, a to již z vysokých cen. Jediné, co mě v dnešní době dokáže rozesmát, když slyším žvásty o inflaci, zda bude 12,5% nebo 13,5%.
SJM idnes + Tomket = brutální kombinace (Tomket, český "výrobce" pneumatik, slyším z rádia dnes a denně - MADE IN CHINA, sorry jako).
sobota, 26. března 2022
roman Alespoň že je tam napsáno, že jde o komerční sdělení jisté firmy. Tím samozřejmě nezpochybňuji, že nějaké výpadky mohou být a s velkou pravděpodobností i budou.
BF Umím si představit, jak se zboží z Ruska dostane i tady. Překoupí se to třeba ze Srbska či jiných států které nedali na Rusko blokádu. Jak se to pak bude posuzovat je otázkou pro celní zprávu, zákony, vyhlášky, apod. Cesty se budou ale určitě hledat jak si pomoct, ale i těm dopravcům, firmám apod, protože lepší mít aspoň něco než stát s 20 sklápěčkami na place, mít sice práci, zakázky ale hold nemít gumy. Bude to hodně zajímavé. Prosím tě Shambo buď na příjmu a sem tam tady přispěj, věřím že mnozí z nás jsou za to velmi rádi. Já tedy určitě.
čtvrtek, 24. března 2022
BF Shambo, děkuji ti za vyčerpávající odpověď. Slušně řečeno, je to všechno špatně a na .....
čtvrtek, 24. března 2022
Shambo Pryži zdar! Pokusím se dopad ruské agrese na naše podnikatelské pinožení přiblížit několika faktickými ověřenými poznatky. Osobní pneumatiky: Yokohama, Bridgestone, Michelin a Goodyear své výroby v Rusku uzavřely. Důvod není jen politický. Fakticky se rozpadl logistický řetězec suroviny - výroba - spotřebitel. Tyto značky se exportovaly i na evropský trh. Investice a rozvoj utlumuje Pirelli - má dva závody. Voroněž a Kirov. A rovněž export do Evropy. Nokian je největší výrobce osobních pneumatik, jeho další osud bude velmi zajímavý. Do Evropy exportoval ze 17-18 milionů kusů výroby ročně nejvíce. Rosava - dodala do Evropy minulý rok milion kusů, výroba je zastavena. Belšina - může dodávat dýchavičně na ruský trh. Dokud se nezadřou finanční, cenové a materiálové nůžky. Což platí i o ruské výrobě. Nákladní pneumatiky: KAMA a Cordiant. Jsou to kvalitní výrobci, technologie se na 100% kupovala v Evropě a USA: Rusko má vlastní silnou výrobní základnu pro syntetické kaučuky, siliku a saze. 1/3 sazí v Evropě je právě z Ruska, Běloruska nebo Ukrajiny. Nahradit se zatím nedají,výpadek je příliš masivní a extrémně náhlý. V Rusku budou naopak chybět např. fixátory nebo diafragma z Evropy. I zde bude náhrada nákladná a zdlouhavá. Vzhledem ke zhroucení rublu a válečným devizovým ruským předpisům se prudce zvýší cena na pneumatiky, pokud budou vůbec vyrobeny. Příklad: Za jediný měsíce se ceny na osobní pneumatiky zvedly 1-2x, importované jsou vyprodány. Další dovoz a vývoz je sice omezeně částečně technicky možný, ale rizika jsou obrovská. Pochopitelně, ruští výrobci zatím exportovat chtějí (potřebují devizy). Logistické trasy jsou riskantní, placení do Ruska rovněž. Plnění dodávek ještě více. A navíc: je zde aspekt lidský, etický. Je přirozené agresora nepodporovat. Dále s ním nepočítat. Až bude mír. Pokud bude. výroba pneumatik, je závislá i na spotřebě a potřebě výroby osobních a nákladních vozidel. Nákladní: KAMAZ byl ze 70% kompletován z dovozových komponentů. SKlápěčka bez motoru a převodovky sama nepojede. První odhad je, že výroba se sníží o 40% kusů. Ovšem... to je optimistický odhad. VAZ bez importu může opakovat výrobu modelů ze 70. let. Bez ironie. A Renault od výroby odstoupil. Není schopen pokračovat, i kdyby chtěl. Stejně tak např. koncer Volswagen v Rusku. Utrum. Jak to zasáhne český trh? Těžce. Jednak se bude omezovat výroba a zvyšovat cena u evropských výrobců pneumatik, stejně tak se umrtví aktivní dovoz. Důvody jsme si řekli. Můj odhad je, že se pouze nákladních pneumatik z Ruska ročně mohlo vozit do ČR okolo 60-70 tisíc kusů ročně. V roce 2020 se dovezlo z Ruska do Evropy 400 tisíc nákladních pneumaik a 10 milionů osobních. To jsou oficiální údaje ETRMA: To, že evropské kocerny zvyšjí ceny opět od dubna a května, víme všichni. Dostupnost? Velká neznámá. Rada zadarmo? Kupujte dnes, na tom se nedá prodělat. Kdo bude mít zboží skladem, bude mít co nabídnout. Kdy dojde ke zlepšení? Uvažujme o roku. Možná. A Čína? Ta nás nezachrání. Pokud se vám to zdá příliš depresivní, tak uberte, šetřil jsem vás. A kdo má pocit, že přeháním, tak najděte prognozu, kdy jsem se zmýlil. Nepracuji s pocity. Pouze s daty, fakty, bez emocí. Pryži zdar!